Статті
Постійне посилання на розділhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7372
Переглянути
74 результатів
Результати пошуку
Документ Становлення іронічного дискурсу у п’єсі Л. Піранделло «Шестеро персонажів у пошуках автора»(2024) Науменко, Наталія ВалентинівнаУ статті простежено шляхи актуалізації іронії у європейській драматургії початку ХХ століття, передусім в архітворі Л. Піранделло «Шестеро персонажів у пошуках автора» (1921). Показано, що оскільки рушієм драматичного дійства був і лишається конфлікт, то особливо промовистим прийомом його творення виступає «сцена на сцені», якій італійський драматург надав нового формозмістового наповнення та відкритості до подальших інтерпретацій. Підставою для побудови конфлікту у творі, заснованому на композиційному принципі «сцена на сцені», стають непорозуміння між акторами та режисером-постановником, негаразди зі сценічною технікою, що неминуче призводить до зіткнення протилежних думокДокумент На нових шляхах пошуку «відповідностей»: сенсорика у французькій та українській поезії(2023) Науменко, Наталія ВалентинівнаУ цій роботі основним об’єктом студіювання стала лірика останньої третини ХІХ – першої половини ХХ століть, передусім творчість А. Рембо та Б.-І. Антонича. Про відкритість доробку обох зазначених поетів до порівняння свідчить їхня цікавість до віднайдення «відповідностей» між різними речами та явищами, у результаті якого конкретний словесний концепт опредмечується в образах і деталях навколишнього світу. Це сприяє залученню до «співтворчості» читача, здатного до цієї низки образів додати й своє бачення. The main objects of research in this article are the lyrical poems of the end of the 19th – the beginning of the 20th century, in particular the works by Arthur Rimbaud and Bohdan-Ihor Antonych. Their interest in retrieving the ‘concordances’ between various things and notions, the result of which process is a concise verbal concept embodied in details and images of the environment, is the evidence of openness of both poets to comparative criticism. In turn, the experiment with sensory concepts would engage a reader, eager to add one’s visions and impressions to the sequence of images, into mutual creativity.Документ Модифікації елегійної жанрової матриці у творі «В лавровім вінку…» Сильвестра Яричевського(2017) Науменко, Наталія ВалентинівнаСвоєрідність жанрової матриці елегії в українському модерністському письменстві полягає у тому, що в ній сполучаються родо-жанрові, стильові концепти та особливості тропіки, характерні для різних етапів її розвитку. Твір Сильвестра Яричевського «В лавровім вінку» – не просто експериментальна модифікація елегії, а й один зі знакових у модерній літературі України взірців «критики художнім словом".The specifications of elegiac genre matrix in Ukrainian belle lettre of fin de siecle are the combined elements of genres, styles, and tropes peculiar to Ukrainian elegy of different periods of development. S.Yarychevski's 'With a Laurel Crown' is not only an experimental modofocation on elegy, but also a conceptual for that day's Ukraine specimen of 'criticism in an artistic word.'Документ Концепт духовної естафети поколінь(2017) Науменко, Наталія ВалентинівнаЛітературна критика – специфічний засіб спілкування письменника з читачами. Аналізуючи, тлумачачи, оцінюючи творчість митця, критик спонукає його до нових форм показу дійсності, вдосконалення письменницької майстерності. Своєю чергою, критичні праці активізують духовні сили їх читача, стимулюють його до роздуму, викликають інтерес до самостійного пошуку нових змістів мистецтва слова, учать бачити непомічене, розуміти незрозуміле. Literary criticism is a specific way for a writer to communicate with readers. Upon analyzing, interpreting, estimating the literary work of a certain writer, a critic enforces one to search for new forms to show the reality, and to improve own's individual mastery. Meanwhile, the critical works can activize the spiritual forces of their reader, stimulate one to think, and evoke interest to authentic search for new meanings of words, teach to see unseen, and to understand non-understandable.Документ Біблійний інтертекст пісенної лірики Стінга(2017) Науменко, Наталія ВалентинівнаУ статті аналізуються ліричні твори сучасного співака Стінга (Гордона Самнера) в аспекті їхньої інтертекстуальної наповненості, передусім – у плані біблійних алюзій. Показано специфіку інтерпретацій композиційних, родо-жанрових, просодичних, образних, мовних елементів у різних книгах Святого Писання та віршах Стінга. Доведено, що актуалізація біблійних словесних чинників через уведення їх до структури пісенного твору дозволяє розширити спектр їх сприйняття та осмислення українським реципієнтом задля формування власного естетичного досвіду.The article represents an analysis of lyrical works by the modern singer Gordon Sumner (Sting) in the aspect of their intertextual content, first of all Biblical allusions. There were shown Sting’s specific means to interpret the compositional, generic, prosodic, imagery, and linguistic elements from various Biblical books in his own song texts. The author proved that the actualization of lexical conceits from Old and New Testament due to their inclusion into a song verse allowed both the poet and the Ukrainian recipient to widen the range of their comprehension so as to form one’s own esthetical experience.Документ Актуалізація архаїчних вільновіршових форм у поезії ХХ століття(2017) Науменко, Наталія ВалентинівнаУ статті проаналізовано особливості версифікації у пам’ятці давньослов’янської літератури «Слово о полку Ігоревім» на основі її переспівів та автентичних писемних творів ХХ століття. Показано, що інтерес до вільного віршування, який виник наприкінці ХІХ ст., значною мірою зумовив актуалізацію стародавніх віршових форм і надання нового змісту традиційним образам, якими показано історичну подію та її відлуння у мирному часі. The article gives an analysis of versification specificity in The Song of Igor’s Campaign – the masterpiece of ancient Slavic literature, based on its interpretations and authentic written long poems of the 20th century. There is shown that the interest to free verse appeared at the end of the 19th century has significantly conditioned the actualization of the ancient verse forms and the new meaning for traditional images to show the historical event and its echoes in peaceful times.Документ Дієтичні добавки : сучасні підходи до створення та місце у системі здорового харчування(2017) Сімахіна, Галина Олександрівна; Науменко, Наталія ВалентинівнаУ статті під різними кутами зору (технологічним, соціально-економічним, термінологічним) розглядаються проблеми створення та конструювання нових дієтичних добавок, окреслюються перспективи вивчення різноманітних харчових речовин (зокрема мінорних) із метою їх подальшого застосування в технологіях оздоровчих продуктів нового покоління. Належну увагу приділено також лікарським рослинам як потенційним джерелам біофлавоноїдів, вітамінів та інших біологічно активних речовин. In the article, from different angles of view (technological, socio-economic, terminology), problems of creation and design of new dietary supplements are considered, prospects of study of various nutrients (in particular, minor ones) are outlined for the purpose of their further application in the technologies of health-improving products of the new generation. Proper attention is also paid to medicinal plants as potential sources of bioflavonoids, vitamins and other biologically active substances.Документ Першотвір письменника як художній образ(2017) Науменко, Наталія ВалентинівнаУ статті з позицій літературної критики та психології творчості аналізуються твори письменників різних років, присвячені становленню й розвиткові індивідуального літературного стилю. Зокрема, показано способи втілення та осмислення ролі в цьому складному процесі першого твору автора, його сприйняття та оцінки іншими як чинників еволюції манери письма. The article presents a critical and psychological analysis of works by wrights of different periods of time, dedicated to development of an individual style. Particularly, there were shown the ways to embody and comprehend the role of the first original work of a certain writer, including its perception and estimation by others, as the factor of writing manner evolution.Документ Пародія як феномен літературної критики(2017) Науменко, Наталія ВалентинівнаУ статті показано особливості пародії не лише як художнього твору, а й як різновиду літературно-критичної розвідки. Показано, що пародія, котра, за задумом її автора, має на меті показати й висміяти певні вади твору-оригіналу, насправді при уважному прочитанні установлює критичну парадигму, у якій, по-перше, виявлені вади постають як спосіб «творчої профілактики» майбутньому поетові, а по-друге, дозволяють читачеві увиразнити й позитиви пародійованого тексту. The article elucidates the properties of a parody as not only an art work, but also as a literary-critical study. There is shown that the parody, according to the creative invention of its author, has the purpose to expose and then to deride the certain disadvantages of on original poetic text; however, in closer reading, it seems to maintain a critical paradigm. First of all, this paradigm reveals all of the noticed flaws as the remedy to make ‘the creative prophylactics’ for a future poet; second, it helps a reader to comprehend as well the positive features of a parodied text (particularly, in reading an original), and also to imagine the image of an author (of either the original or the parody) opened to further interpretations.Документ Поетика українського вільного віршування 1940-1950-х років(2017) Науменко, Наталія ВалентинівнаЛінія розвитку верлібру в українській поезії була нерівномірною, але не переривчастою. У 40-50-ті роки ХХ століття, коли еволюція вільного вірша практично завмирає, з'являються поезії, які свідчать про творче продовження традицій української верлібристики і започаткування на цьому ґрунті нових. The line of development of Ukrainian free verse was uneven but not discrete. When the evolution of free verse in 1940-1950s practically faded away, there appeared the poems that evidenced the creative continuation of Ukrainian verse traditions and therefore the establishment of those new.