Статті

Постійне посилання на розділhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7372

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Вплив розмірів активів страховиків на ефективність їхньої діяльності на прикладі компаній Німеччини
    (2019) Шірінян, Лада Василівна; Шірінян, Арам Сергійович; Роганова, Ганна Олександрівна
    Проаналізовано страховий ринок Німеччини в частині визначення впливу розмірів активів страховиків на фінансовий результат і ключових показників їхньої діяльності. Використано дані за 2007–2016 рр. про основних гравців: 36 компаній зі страхування здоров’я (health), 43 компанії зі страхування життя (life), 46 компаній зі страхування майна (property/casuality). Згідно з основною гіпотезою дослідження, кореляція між величиною прибутку й розміром активів страховиків Німеччини є додатною, а між рентабельністю активів та їх розміром – від’ємною. Послідовність дій включає ієрархічний кластерний і кореляційно-регресійний аналіз обраних факторів та цільових показників. Виявлено тенденцію зниження рентабельності активів на тлі зростання прибутків страховиків. Доведено, що їхні активи відчутно впливають на абсолютний фінансовий результат і невідчутно – на їх рентабельність. Аргументовано істотність кореляцій показників рентабельності власного капіталу й інвестицій, фінансового результату та рентабельності активів. The German insurance market is selected to study the impact of the size of insurers’ assets on the financial result and key indicators of their activities. The methodology of the research is based on the assessment of financial indicators of insurance companies in Germany for 2007-2016. The paper uses the data of the main players in the German insurance market: 36 health insurance companies, 43 life insurance companies, and 46 property/casuality companies. The analysis sequence includes a hierarchical cluster analysis, using scatter diagrams, company groups (clusters), histograms and frequency tables, and then – a correlation analysis between the selected factors and target indicators of the study. The paper is aimed at investigating the influence of the assets of insurance companies on their efficiency on the example of insurers in Germany due to the revealed correlations for indicators of net profit and profitability of assets. The main hypothesis of the study is formulated as follows: the correlation between the profit and the size of insurers’ assets in Germany is positive, and the correlation between the return on assets and the size of assets is negative. For insurers carrying out health insurance, it is argued: firstly, the significance of the impact of the indicator of return on equity on the financial result, and secondly, the impact of the return on investment and the share of premiums and equity in assets on the return on assets. For life insurers, the impact of sales, investment returns and the share of premiums in assets on a return on assets is obtained. For insurers that insure property, it is substantiated: firstly, the significance of the impact of return on sales and the ratio of equity to premiums on the financial result; secondly, the impact of the return on equity and investments on the return on assets.
  • Ескіз
    Документ
    Прогнозування забезпеченості оборотним капіталом підприємства
    (2020) Роганова, Ганна Олександрівна; Кравченко, Ірина Валерівна
    Мета статті полягає у визначення впливу внутрішніх факторів на формування оборотного капіталу та прогнозування рівня забезпеченості ним конкретного підприємства. Досліджено розвиток методологічних підходів до прогнозування оборотного капіталу підприємств. За допомогою аналізу трендів визначено напрями динаміки для складових оборотного капіталу підприємства та визначено прогнозні показники загального його розміру на наступні два роки. Проведено кореляційно-регресійний аналіз оборотного капіталу підприємства та побудовано модель з чотирьома факторними ознаками: чистий фінансовий результат; загальна вартість активів; власний капітал; дебіторська заборгованість за товари, роботи, послуги. Обґрунтовано головне завдання управління оборотним капіталом підприємства: забезпечення достатнього обсягу та оптимальної структури оборотного капіталу у контексті дотримання ліквідності та платоспроможності підприємства. Потенційними загрозами ефективного управління оборотним капіталом підприємства ідентифіковано зменшення залишку грошових коштів та їх еквівалентів та збільшення дефіциту абсолютно ліквідних активів та швидко реалізованих активів. Перспективи подальших досліджень полягають у визначенні потреби в необхідних оборотних активах, які плануються до використання в операційному процесі підприємства, оптимізації співвідношення окремих їх видів і залучення найбільш ефективних їх різновидів з позиції рівня продуктивності та потенційної прибутковості використання у майбутньому.
  • Ескіз
    Документ
    Фактори впливу на вільний грошовий потік підприємства: кореляційно-регресійний аналіз
    (2020) Роганова, Ганна Олександрівна
    Специфічним інформативним показником, який дозволяє судити про здатність підприємства до розвитку, є вільний грошовий потік – Free Cash Flow (FCF). Відмінності у розумінні визначення FCF суттєво відбиваються на методах його розрахунку та подальшому аналізу. Саме тому постає проблема формалізації алгоритму визначення розміру FCF. Також потреба сьогодення в застосуванні на практиці конкретних прикладних аспектів щодо управління FCF підприємства обумовила проблематику дослідження та актуальність роботи. Мета – виявлення негативних та позитивних факторів впливу на FCF кондитерських підприємств за допомогою кореляційно-регресійного аналізу, перевірка статистичної значущості обраних факторів впливу та адекватності моделі у цілому. У статті використано кореляційно-регресійний аналіз FCF. Це дозволило перейти від функціонального зв’язку між факторами та результативним показником до стохастичної залежності. Кореляційно-регресійний аналіз дозволяє розв’язати завдання: з’ясувати аналітичну форму зв’язку між результативним і факторними показниками та встановити рівень його щільності. Проведено кореляційний аналіз у першому випадку між розміром FCF 15 кондитерських підприємств за 2002-2018 рр. та 85 фінансовими показниками звітності. За результатами кореляційного аналізу обрано 10 факторів впливу, які мають щільний зв’язок із розміром FCF. Необхідність присутності в регресійній моделі незалежних факторів призвела до скорочення їх кількості до 5. Найбільший зворотній вплив здійснюють надходження підприємства від продажу капітальних та фінансових інвестицій, де коефіцієнт кореляції становить -0,76. Інші фактори мають значення коефіцієнта кореляції на помітному та високому рівні. Отримане емпіричне рівняння лінійної регресії має множинний коефіцієнт кореляції на рівні 0,9. Підтверджено гіпотезу про відсутність гетероскедастичності моделі. Модель, отримана за результатами кореляційно-регресійного аналізу, є адекватною, статистично значущою. Застосування запропонованої моделі дозволяє прогнозувати загальну величину показника FCF підприємств кондитерської промисловості, визначати тенденції у майбутньому та в цілому здійснювати управління ним.