Статті
Постійне посилання на розділhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7372
Переглянути
3 результатів
Результати пошуку
Документ Methodology of Using Video for Teaching English(2013) Klimova, Olena; Cherednichenko, GalinaThe article deals with the problems of video films’ usage on the lessons of English. Creation and application of Methodological Materials for working with this film at the English lessons has been analyzed. Examples of tasks and the system of exercises to the film are shown. These Methodological Materials give the opportunity to use the film at the lessons, as well as for work at home. The authors consider the work aimed to demonstrate the efficiency of such methodology. В статті представлено методику використання навчальних відеофільмів на прикладі відео курсу «Business English Portfolio» на заняттях з англійської мови. Продемонстровано застосування методичних рекомендацій, створених спеціально для опрацювання цього відеофільму. Методичні рекомендації дають змогу використовувати відео курс під час занять, для домашньої та самостійної роботи студентів. Показано приклади завдань, описано систему вправ. Використання даних методичних рекомендацій дозволяє зробити висновок про ефективність такої методики.Документ How to use Internet resources in a foreign language teaching(2013) Cherednichenko, Galina; Nikitenko, OlgaThe article studies the role of information technologies, which are the most powerful source for the development of cognitive activity of students, their creative abilities, interests, skills, and other intellectual factors.Документ Pedagogical Basics of Using Computers in Foreign Language Learning(2012) Cherednichenko, Galina; Kovalchuk, OlgaШвидкий соціальний, економічний і технологічний розвиток нашого суспільства створює нові проблеми в системі вищої освіти в Україні. Не досить дати студентам певні знання, які можна помістити в стандарти, книги, підручники та ін. Необхідно розвивати незалежне, гнучке, критичне мислення у студентів. Розглядаючи систему вищої освіти з цієї точки зору, роль мультимедійних технологій стає очевидною. Вони - найбільш потужне джерело пізнавальної діяльності студентів, розвитку їх творчих здібностей, інтересів і навичок та інших інтелектуальних чинників. Rapid social, economic and technological development of our society creates new challenges for the system of higher education in Ukraine. It’s not sufficient to give a student certain knowledge, which can be put into standards, books, textbooks and etc. It is necessary to develop independent, flexible, critical thinking of students. Examining the system of higher education in such a way, the role of computers becomes obvious. Computers are the most powerful source of cognitive activity of students, development of their creative abilities, interests and skills and other intellectual factors.