Статті

Постійне посилання на розділhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7372

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 8 з 8
  • Ескіз
    Документ
    Внутрішньогосподарські еліти як інтелектуально-інноваційний механізм підвищення конкурентоспроможності компаній в умовах глобальних соціальних трансформацій
    (2022) Олексюк, Олексій Іванович; Галиця, Ігор Олександрович
    The article presents the results of research into the interdisciplinary issues of the formation and development of intra-economic elites as a key innovative-intellectual mechanism and a corporate resource for ensuring the competitiveness of companies under modern conditions. The need for the selection and continuous development of intra-economic elites, the dissemination of the best corporate practices with the help of focused, highly effective educational technologies has been defined and substantiated. In order to build a consistent process of forming and increasing the intellectual and innovative potential of companies, the feasibility of using micro-qualifications or micro-credit approaches to the educational training of the most effective groups of employees of companies that form or have been included in the intra-economic elite is substantiated. The analysis of the statistical array on the correspondence of the level of qualification to the complexity of labor functions in different countries of the world allowed to confirm the global trends of the departure of formal education in the direction of the development of new mechanisms for acquiring knowledge, the intensive development of informal education in highly developed countries. On this basis, the need to stimulate the training of employees in companies with the help of flexible educational methods and tools for the dissemination of best innovative practices is emphasized as a key mechanism for ensuring competitiveness.
  • Ескіз
    Документ
    Мікрокваліфікації як інноваційна технологія підвищення конкурентоспроможності суб’єктів господарювання за сучасних соціально-економічних умов
    (2022) Олексюк, Олексій Іванович; Галиця, Ігор Олександрович
    Зростання динаміки соціально-економічного розвитку визначає необхідність створення нових механізмів адаптації персоналу на нарощування трудового потенціалу на всіх рівнях, а особливо на рівні суб’єктів господарювання. Робота присвячена розвитку методичних підходів до використання мікрокваліфікацій з метою підвищення ефективності процесів навчання фахівців, прискорення засвоєння нових знань у динамічних професійних сферах, створення передумов для інноваційних процесів і розвитку кваліфікацій працівників суб’єктів господарювання. Конструктивний аналіз наукового доробку у цій проблемній області дозволив виділити ключові характеристики мікрокваліфікацій, етапи їх формування та встановити взаємозв’язки з етапами інноваційних процесів на рівні суб’єкта господарювання. На цій основі проведено узагальнення пошукової статистики платформи Google і виділено сфери найбільшого поширення концепції мікрокваліфікацій за різними країнами світу. Узагальнено декілька ключових тенденцій та напрямків подальших досліджень: необхідність розвитку існуючих та пошуку нових підходів до гнучкого навчання працівників, наявність взаємозв’язку між інтенсивністю розвитку мікрокваліфікацій та інноваційною активністю в регіонах, необхідність проектування освітнього процесу поряд з розробкою інновацій, необхідність перегляду освітніх програм внаслідок зміни способів та підходів до навчання за сучасних умов. Повна чи часткова реалізація вказаних висновків сприятиме підвищенню конкурентоспроможності суб’єктів господарювання у стратегічній перспективі.
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження травматизму у галузі освіти
    (2024) Євтушенко, Ольга Володимирівна; Сірик, Аліна Олегівна
    У статті представлено результати статистичного аналізу травматизму у галузі освіти України з 2019 по 2023 роки. Проведено розподіл нещасних випадків за основними причинами, видами діяльності та групами професій. Для попередження випадків травматизму запропоновано комплексний підхід щодо профілактики травматизму в закладах освіти серед працівників та здобувачів освіти залежно від віку. Отримані результати дають змогу спрогнозувати, своєчасно визначити необхідні заходи щодо попередження випадків травматизму у галузі освіти та можуть стати основою для створення інформаційної системи планування комплексу технічних, навчальних та організаційних заходів під час навчального процесу.
  • Ескіз
    Документ
    Використання соціальних мереж в освітньому середовищі (на прикладі вивчення іноземної мови)
    (2023) Нежива, Ольга Миколаївна
    The article analyzes the practical use of social networks in the educational environment on the example of teaching and learning foreign languages in educational institutions of various types. After all, the digitalization of education requires the introduction of modern methods, techniques, and forms of special training for future professionals in higher education. In turn, this requires the creation of a strong information infrastructure in higher education institutions with a developed information learning environment, and the use of Internet technologies, communication networks, and e-learning. The author examines the advantages and possibilities of using social networks, since the modern world is saturated with information and communication technologies, and the vast majority of these resources can be successfully used in the educational space. The article discusses in detail several social networks in the educational process, for example, their use in foreign language learning in the classroom. For example, the use of social media by teachers in online learning allows students to better learn the material, as there is no time limit for viewing educational material or commenting on it, which is impossible to achieve in standard face-to-face learning. Digital resources optimize the learning process by making it mobile, individualized, and differentiated. First, the article discusses the use of TikTok, then Instagram and blogs in foreign language learning in classes at various types of educational institutions. It is noted that the using social networks in the educational environment is a powerful tool for preparing students for communication in the English-speaking environment. And it helps to solve a number of problems for teachers. In particular, it helps to overcome the negative impact of interlanguage interference and to keep up with modern technological advances, both inside and outside the classroom. It also makes learning English fun and meaningful for students, which are two essential ingredients in a successful teaching recipe
  • Ескіз
    Документ
    Міжнародна академічна мобільність в умовах інтернаціоналізації освіти
    (2023) Гуткевич, Світлана Олександрівна; Сидоренко, Павло Олександрович
    В статті розглянуто теоретичні засади освітнього туризму на основі аналізу міжнародної академічної мобільності. Міжнародна академічна мобільність розглядається як складова розвитку науково-освітньої галузі, яка також має істотний вплив на загальний соціально-економічний поступ. Розглянуто питання, в зв’язку зі зростанням чисельності іноземних студентів, конкуренції між приймаючими країнами. Міжнародний освітній туризм є одним із проявів академічної мобільності. В процесі дослідження було визначено основні тенденції розвитку освітнього туризму в умовах інтернаціоналізації освіти. Проаналізовано також передумови та чинники розвитку освітнього туризму і виділено основні принципи стимулювання його розвитку. This article analyzes the theoretical foundations of educational tourism based on the analysis of international academic mobility. International academic mobility is considered as a component of the development of the scientific and educational industry, which also has a significant impact on the general socio-economic progress. International educational tourism is one of the manifestations of academic mobility. In the process of research, the main trends in the development of educational tourism in the context of the internationalization of education were determined. This article also analyzes different approaches to the definition of educational tourism and examines the essence of this phenomenon. Educational tourism is defined as trips with an educational purpose lasting from overnight stay to one year, which may be accompanied by recreational activities. A classification of educational tourism by objectives, age of travelers, and stages of their career development is proposed. Educational tourism is considered as a complex, interdisciplinary phenomenon, which is demonstrated with the help of the graphic model "MET: Mobility, Education, Tourism". The proposed approach to the classification of types of educational mobility according to the objectives and duration of stay in the host country made it possible to distinguish between day visits, tourism, other types of educational mobility, temporary educational migration, and migration. The prerequisites and factors of the development of educational tourism are also analyzed, and the main principles of stimulating its development are highlighted, in particular, the application of the concept of the lifetime value of the client, i.e., taking into account the value of each visitor in the long term.
  • Ескіз
    Документ
    Futurological explanations of the new ukrainian educational policy
    (2022) Nezhyva, Olga
    The article considers the peculiarities of futurological explications of the new educational policy in Ukraine. It also shows the existing contradictions in the development of the state education policy of Ukraine and the importance for transitive societies of its formation on a democratic basis, actualizing the development and implementation of the policy of reforming the national education system. At the same time, the peculiarities of the formation and development of the Soviet and European education system are analyzed. Each of them has certain advantages and disadvantages. The article notes that educational policy should move away from monosubjectivity and become polysubjective. To do this, it should be based not only on state, but also on public, social mechanisms of activity regulation, create and maintain a favorable environment for the existence and functioning of alternative opportunities, which is a necessary condition for the establishment of free educational interaction and the understanding of education as a practice of freedom. The article illustrates the main provisions of the Ukrainian educational policy based on the Ukrainian national idea. These provisions provide for the following: Ukrainian educational policy should be based on the recognition of the fact of the birth of individuality, as well as be based on the principle of "do no harm"; an individual approach to pupils and students requires certain changes in the organization of the system; relevance of the language issue in education; it is necessary to establish independent public control over the quality of educational services provided and their compliance with modern world standards; it is necessary to move away from the cult of the received diploma, and it is also necessary to strive for constant professional growth of all categories of the population: from teachers to motorists. The article illustrates the main provisions of the Ukrainian educational policy based on the Ukrainian national idea. These provisions provide for the following: Ukrainian educational policy should be based on the recognition of the fact of the birth of individuality, as well as be based on the principle of "do no harm"; an individual approach to pupils and students requires certain changes in the organization of the system; relevance of the language issue in education; it is necessary to establish independent public control over the quality of educational services provided and their compliance with modern world standards; it is necessary to move away from the cult of the received diploma, and it is also necessary to strive for constant professional growth of all categories of the population: from teachers to motorists. And this growth should be accompanied by diplomas obtained, and from educational institutions of authority not only in Ukraine, but also abroad. Besides, this growth should be accompanied by diplomas obtained, and from educational institutions of authority not only in Ukraine, but also abroad. У статті розглядаються особливості футурологічних експлікацій нової української освітньої політики. Також показано наявні протиріччя розвитку державної освітньої політики України та важливість для транзитивних суспільств формування її на демократичних засадах актуалізує розроблення й упровадження політики реформування національної системи освіти. При цьому аналізуються особливості формування і розвитку радянської і європейської системи освіти. Кожна з них володіє певними перевагами і недоліками. У статті відзначено перспективи переходу від моносуб’єктності до полісуб’єктності освітньої політики. Для цього потрібно, щоб освітня політика ґрунтуватися не тільки на державних, а й на громадських, суспільних механізмах регулювання діяльності, створювати та підтримувати сприятливе середовище для існування та функціонування альтернативних можливостей, що є необхідною умовою утвердження вільної освітньої взаємодії та розуміння освіти як практики свободи. Стаття ілюструє основні положення української освітньої політики, заснованої на українській національній ідеї. Ці положення передбачають наступне: українська освітня політика повинна базуватися на визнанні факту народження індивідуальності, а також, будуватися за принципом «не нашкодити»; індивідуальний підхід до учнів і студентів вимагає певних змін в організації системи; освіти актуальність мовного питання; необхідно налагодити незалежний громадський контроль над якістю освітніх послуг, що надаються та їх відповідності сучасним світовим стандартам; потрібно відійти від культу отриманого диплому, а також, необхідно домагатися постійного професійного зростання всіх категорій населення: від учителів до автомобілістів. І це зростання має супроводжуватися отриманими дипломами, причому освітніх установ авторитетних не тільки в Україні, а й за її межами.
  • Ескіз
    Документ
    Психологія харчової промисловості як фактор підготовки сучасних фахівців харчових технологій
    (2021) Чугаєва, Наталія Юріївна
    Стаття присвячена актуальній проблемі вивчення психології харчової промисловості в контексті підготовки сучасних фахівців харчових технологій. У статті визначено, що основна мета освіти у сфері харчових технологій — це підготовка кваліфікованих фахівців, які знають не тільки механізми розвитку харчової промисловості, а також психологію. Молодь з її знаннями, уміннями та навичками, набутими у процесі навчання в університеті, зможе зумовити суттєве зростання, як харчової промисловості, так і економіки країни в цілому. Теоретично та методично обґрунтовано засвоєння студентами навчальної дисципліни «Психологія» та її професійно орієнтованих галузей. Запропонована оригінальна авторська програма формування психологічної компетентності майбутніх фахівців харчової промисловості. Автор рекомендує студентам вивчати психологічні дисципліни протягом всього періоду навчання в університеті. Описаний досвід розробки автором нових навчальних дисциплін, успішно обраних здобувачами вищої освіти. У якості висновку автор може сказати, що психологія харчової промисловості є суттєвим фактором підготовки сучасних фахівців харчових технологій, оскільки є відображенням конструктивної взаємодії професійних дисциплін та психологічних наук з метою ефективного розвитку соціально-освітнього потенціалу студента та реалізації його на практиці у харчовій промисловості. Результати рекомендовані автором для впровадження в навчальний процес університету з метою оптимізації підготовки сучасних фахівців харчової промисловості.
  • Ескіз
    Документ
    Упровадження інноваційних технологій навчання та методів викладання із врахуванням передового національного та європейського досвіду
    (2020) Шатковська, Галина Іванівна; Літвинчук (Воронцова), Світлана Іванівна
    Сучасне надання високоякісної освіти не можливе без впровадження інноваційних технологій, оскільки саме вони роблять навчання ефективнішим. Удосконалити освітню діяльність можна шляхом застосування внутрішньопредметних, методичних, адміністративних, ідеологічних інновацій. Важливим елементом навчального процесу є застосування викладачами на різних видах занять відео аудіоматеріалів, демонстрацій та презентацій. При поясненні матеріалу варто використовувати комп’ютерні моделі процесів і явищ, віртуальні лабораторні роботи. Враховуючи європейський досвід, необхідно поділяти здобувачів на дискусійні групи/бригади для їх роботи з виконанням окремих завдань, спрямованих на майбутню професійну діяльність. Наприклад, таким завданням може стати підготовка реферату з презентацією з подальшим виступом на практичних/семінарських заняттях. Також важливим елементом освіти є необхідність самоперевірки здобувачами засвоєння отриманих знань через виконання завдань/тестів. Особливо ефективним є використання електронних підручників. Застосування інноваційних технологій дозволить у здобувачів розвивати якості, що станутьу нагоді в їх майбутньому професійному житті, забезпечить якісне засвоєння знань, сприятиме розвитку їх інтелектуальної діяльності, формуванню вмінь та навичок критичного осмислення професійної проблеми, а також здатності самостійно опрацьовувати інформацію.