Статті

Постійне посилання на розділhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7372

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 11
  • Ескіз
    Документ
    The role of information technologies in determining the financial potential of agricultural enterprises of Ukraine
    (2023) Demianenko, Inna; Kliuchka, Olha; Oliinyk, Larysa; Riabenko, Lesia
    The financial potential of agricultural enterprises has important for the development of the domestic economy. Violation of positive dynamics of the development of the country's economic system highlighted the urgent problems and existing prospects for the development of the domestic economy. A special role in this process belongs to the agrarian sector, therefore it is advisable to analyze the state of the financial potential of the agrarian sector enterprises in the context of modern development of the domestic economic system. In the article we have analyzed indicators that characterize the level of enterprises development in the agricultural sector of Ukraine. The article defines the main strategic orientations Increasing the financial potential of an agricultural enterprise should be the effective implementation and use of information technologies, ensuring financial security, financial independence and financial stability. The main sources of financial potential of agricultural enterprises are determined. It has been proven that the use of information technologies allows to speed up and simplify the process of providing financial services to agricultural enterprises, optimize the cost structure and improve their management. It has been proved that such changes are a confirmation of the need to strengthen the financial potential of agricultural enterprises by increasing the shares of additional and reserve capital. It was established that the financial potential of agricultural enterprises is high, but it is characterized with descending dynamics. The financial stability of the enterprise is determined relatively its functioning and possible development prospects. It is considered as the system's ability to maintain planned development despite changes in internal and external factors of influence and their forms of manifestation. Ignoring obstacles and the possibility of overcoming them along with the preservation of internal ones of characteristics is an important property of countering obstacles. A certain set of obstacles and prerequisites for the development of the financial potential of agricultural enterprises allowed to identify the most urgent problem areas, to update and focus attention on the main problems of the potential of enterprises. Definitely problematic the range of questions made it possible to identify the main areas of solution problems of formation and development of the financial potential of enterprises, the formation of a system of its tools, to justify the need to create a concept of support and development of the financial potential of agrarian enterprises.
  • Ескіз
    Документ
    Обґрунтування маркетингових рішень та оцінювання ризиків у промисловому маркетингу
    (2022) Крайнюченко (Форноляк), Ольга Феодосіївна; Бєлова, Тетяна Геннадіївна
    Наведено і систематизовано основні етапи оптимізації структури товарного портфелю за допомогою методу Маркон. Встановлено необхідність використання методу Маркон кожним промисловим підприємством, особливо якщо у нього присутній широкий товарний асортимент. Запропоновано деталізовану методику ефективного обґрунтування маркетингових рішень та оцінювання ризиків шляхом оптимізації структури асортименту продукції промислового підприємства на основі методу матриці Маркон.
  • Ескіз
    Документ
    Комплексна діагностика економічних показників діяльності для забезпечення фінансової безпеки страхових компаній
    (2024) Шірінян, Лада Василівна
    Розвиток страхового ринку супроводжується нестабільними перехідними процесами, що можуть створювати загрози і ризики погіршення фінансового стану страховика. Саме тому актуальним стає питання комплексної діагностики економічних показників діяльності страхових підприємств для забезпечення фінансової безпеки. Фінансова безпека страховика розглядається в роботі як захищеність страховика від ризиків погіршення фінансового стану або як комплекс заходів страховика щодо усунення загроз погіршення фінансового стану для досягнення прийнятного рівня ризику діяльності протягом певного періоду часу та забезпечення фінансової стійкості страховика до зміни зовнішніх та внутрішніх загроз-чинників впливу на фінансовий стан. Метою дослідження є розробка методології комплексної діагностики економічних показників діяльності страховиків для забезпечення фінансової безпеки страхових компаній. З таких позицій в роботі запропоновано набір економічних показників діяльності страховиків для проведення комплексної діагностики за авторською методикою, в основу якого покладено дві групи показників: 1) показники фінансового стану, 2) показники фінансової безпеки. Враховано законодавчі вимоги та уповноважених органів щодо наведених показників
  • Ескіз
    Документ
    Механізми нейтралізації економічних та фінансових ризиків підприємства
    (2023) Гривківська, Оксана Василівна; Дух, Володимир Михайлович
    У статті обгрунтовано, що в результаті багаторічних досліджень з проблем економічних ризиків та аналізу різних видів стійкості функціонування підприємств встановлено, що методологічна сфера вирішення завдань обліку факторів ризику в діяльності підприємств перетинається з областю завдань підвищення стійкості їхнього ефективного функціонування як відкритих систем. Розкрито екстенсивні та інтенсивні характеристики підприємства, як відкритої соціально-економічної системи, що визначають рівень її економічної ризикостійкості. Визначено економічну ризикостійкість, як систему факторів, що характеризують особливості зовнішнього та внутрішнього середовища підприємства. Визначено економічну ризикостійкість, як систему факторів, що характеризують особливості зовнішнього та внутрішнього середовища підприємства. Представлено сукупність механізмів, зовнішніх та внутрішніх, нейтралізації ризиків підприємства.
  • Ескіз
    Документ
    Risks in the investing
    (2021) Gutkevych, Svitlana; Vikhliaiev, Mykhailo
    Risk is a possible danger of performance. It is necessary to choose and make a decision in production, economic activity, which is always burdened with risk. Therefore, the risk is a normal phenomenon, a consequence of the actions of a variety of reasons that give rise to its various species. Risk management involves optimal use of all possible or allowable means of avoidance, or reduce the risk degree associated with significant losses; risk control, optimization of risk or maximum possible decrease in volumes and probability of possible losses. Investment risk is the risk of an investment project, which is defined as the probability of obtaining a possible loss from its implementation. The investment risk of industries is characterized by the level of uncertainty in the forecast of profit from investments. The risk is possible only when the controlled economic system functions in conditions of uncertainty, and the person who makes the decision is interested in the final result
  • Ескіз
    Документ
    The future of virtual reality in marketing and advertising: benefits and challenges for business
    (2023) Losheniuk, Iryna; Kabanova, Olena; Berger, Alina; Karpenko, Vitalii; Didyk, Denys
    The purpose of the study is to summarise the features of the application, advantages, disadvantages, as well as to develop an effective toolkit for the implementation of virtual reality as a means of marketing promotion for modern companies. Methodology: The study is based on the use of general scientific methods, including analysis, synthesis, induction, deduction, generalization, and systematization. As a result of the study and achievement of the set goal, the following results were obtained: the essence and features of the use of virtual reality in business and product promotion were determined; the advantages and disadvantages of using virtual reality in marketing were specified; the main tools for implementing virtual reality in the marketing activities of modern companies were systematized. The scientific novelty of the obtained results lies in the development of specific areas of application of virtual and augmented reality for marketing promotion of products on the market. At the same time, the author takes into account the experience of the world's leading companies and considers a significant list of advantages and disadvantages of marketing use of virtual and augmented reality. In conclusion, it is worth noting that virtual reality can be used as an effective marketing tool that reaches a large audience and significantly increases the likelihood of product purchase. In general, virtual and augmented reality open up new marketing opportunities by creating unique immersive experiences, which can significantly improve conversion rates and sales. In the future, these technologies will become even more popular and play a key role in marketing. Мета дослідження полягає в тому, щоб узагальнити особливості застосування, переваги, недоліки, а також розробити ефективний інструментарій для впровадження віртуальної реальності як a засобу маркетингового просування сучасних компаній. Методологія: Дослідження базується на використанні загальнонаукових методів, включаючи аналіз, синтез, індукцію, дедукцію, узагальнення та ін систематизація. У результаті дослідження та досягнення поставленої мети були отримані наступні результати отримано: сутність та особливості використання віртуальної реальності в бізнесі та просуванні товару визначений; визначено переваги та недоліки використання віртуальної реальності в маркетингу. Систематизовані основні інструменти впровадження віртуальної реальності в маркетингову діяльність сучасних компаній. Наукова новизна отриманих результатів полягає в розробці окремих напрямків застосування віртуальної та доповненої реальності для маркетингового просування продукції на ринку. При цьому автори враховують досвід провідних світових компаній і розглядають значний перелік переваг і недоліків маркетингового використання віртуальної та доповненої реальності. Підсумовуючи вищевикладане, варто зазначити, що віртуальну реальність можна використовувати як ефективний маркетинговий інструмент, який досягає великої аудиторії і значно підвищує ймовірність покупки товару. Загалом, віртуальні і доповнена реальність відкриває нові маркетингові можливості, створюючи унікальний захоплюючий досвід, що може значно підвищити рівень конверсії та продажів. У майбутньому ці технології стануть ще більш популярні та відіграють ключову роль у маркетингу.
  • Ескіз
    Документ
    Комунікативний менеджмент в управлінні ризиками соціальної прозорості інформаційних систем підприємства
    (2022) Мазник, Ліана Валеріївна; Драган, Олена Іванівна; Турчина (Побережна), Марія Петрівна
    Одним із напрямків вдосконалення інструментів комунікативного менеджменту в умовах сучасних викликів є релевантне забезпечення актуальних змін у форматах організації праці. Набувають популярності дистанційна робота та змішані формати. Дистанційна робота означає використання інформаційних і комунікаційних технологій для роботи поза робочим місцем. Криза Covid-19, повномасштабна війна в Україні призвела до збільшення використання інструментів соціальних мереж на підприємствах. Напрямками їх використання є контроль, інформування, координація співпраці між працівниками. В таких умовах комунікативний менеджмент має враховувати не тільки вимоги, але й ризики соціальної прозорості. Соціальна прозорість здійснюється через соціальні мережі або корпоративне соціальне програмне забезпечення, стосується добровільного обміну особистою та контекстною інформацією, такою як інформація про їхній власний статус і статус команди, наміри, мотивацію, можливості, пріоритети, цілі, оновлення фізичної та соціальної інформації, контакти з іншими колегами. Практики соціальної прозорості можуть створити такі ризики, як перевантаження інформацією, професійне вигорання, стрес. Бракує систематичних методів комунікативного менеджменту, які б ідентифікували та оцінювали ризики соціальної прозорості. В представленому дослідженні обґрунтовується метод ідентифікації та оцінки таких ризиків на підприємствах. Розроблено відповідний алгоритм методу ідентифікаціїї та оцінки таких ризиків в організаційному контексті. One of the areas of improvement of communicative management tools in the conditions of modern challenges is the relevant provision of actual changes in the formats of work organization. Remote work and mixed formats of work are gaining popularity. Remote work means using information and communication technologies to work outside the workplace. The Covid-19 crisis and the full-scale war in Ukraine have led to an increase in the use of social media tools in enterprises. The directions of their use control, inform, and coordinate cooperation between employees. In such conditions, communicative management must consider not only the requirements but also the risks of social transparency. Social transparency is carried out through social networks or corporate social software, refers to the voluntary sharing of personal and contextual information, such as information about their own and team status, intentions, motivations, capabilities, priorities, goals, updates of physical and social information, contacts with others colleagues. Social transparency practices can create risks such as information overload, professional burnout, and stress. There is a lack of systematic communication management methods that would identify and assess the risks of social transparency. In the presented study, we substantiate the method of identification and assessment of such risks at enterprises. The most threatening risks include: high level of disclosure of personal information; distribution of personal data of employees without their consent; lack of relevant data protection in the organization; excessive dependence on information technologies; risk of breach of confidentiality; risk of financial loss. An appropriate algorithm for the method of identification and assessment of such risks in the organizational context has been developed. The use of such tools in the practical activities of enterprises will improve the validity of management decisions in the context of the transparency of corporate information systems based on the identification of relevant risks and their prioritization.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості управління ризиками при здійсненні зовнішньоекономічної діяльності
    (2022) Шереметинська (Горобець), Оксана Валеріївна; Тюха, Ірина Володимирівна; Тур, Олеся Василівна
    У статті вивчаються питання ризиковості та невизначеності ринкового середовища при здійсненні зовнішньоекономічної діяльності вітчизняними підприємствами. Досліджено теоретичні підходи до визначення категорії ризиків ЗЕД, розглянута та систематизована класифікація найпоширеніших видів ризиків, що зустрічаються при здійсненні ЗЕД. Проаналізовано та узагальнено основні методичні підходи до управління ризиками в ЗЕД з встановленням найбільш оптимальних методів управління ризиками в зовнішньоекономічній діяльності. Вивчено базові інструменти мінімізації ризиків ЗЕД, що використовуються в сучасному економічному просторі з метою їх використання в поточній господарській діяльності. Запропоновано ряд рекомендацій щодо використання комбінацій найефективніших методів та підходів до управління ризиками в ЗЕД підприємства в умовах невизначеності, з врахуванням переваг та недоліків. As the risk in foreign economic activity may be manifested in different ways, modern scientific opinion has not come to an agreement on a unified approach to the definition, classification and systematization of the process of risk management in foreign economic activity, as well as a methodological basis for managing them. Businesses involved in international trade have to deal not just with risks locally but also other business development risks such as ethics, transportation, intellectual property, credit, currency, and a lot more. These risks can obstruct the smooth running of the business, and hence, appropriate measures need to be taken to limit their effects. Here are 6 risks commonly faced by businesses involved in international trade and the effective ways to manage them. This study aims to define risks in the foreign economic activity of an enterprise and determine ways of their prevention or avoidance of their influence on an enterprise. The risks of foreign trade include: currency, customs, political, international marketing, international transportation, international contract, international competitive environment, information, innovation, customs, commercial, country risk (socio-political, macroeconomic and microeconomic), the risk associated with a foreign counterparty and so on. The sources of foreign trade risks include: social factors; environmental conditions; economic, financial and political factors; business management model; insufficient information; ethnic and regional problems; the difference in international legislation; force majeure; uncertainty in the activities of foreign trade entities and the like. The limitation is one of the most frequently used risk management tools is to develop standards that establish upper and lower limits of the use of highly liquid assets. Coating loss out of current income is characterized by insignificant financial losses, the company offset the lost funds due to current profits. Covering the risk from the reserve Fund of the company is that the company forms due to the working capital reserve Fund which will be allocated part of the funds to cover the financial losses associated with the occurrence of various risks. Self-insurance provides for the establishment by the company of its own reserve funds, but cover mostly homogeneous risks.
  • Ескіз
    Документ
    Вплив пандемії COVID-19 на функціонування та розвиток українських підприємств
    (2021) Скопенко, Наталія Степанівна; Євсєєва, Ірина Василівна
    У статті досліджено особливості ведення бізнесу в умовах пандемії COVID-19. Визначено основні проблеми, які постали перед українськими підприємствами, і потребували негайного їх реагування з метою забезпечення подальшого функціонування та розвитку. Відображено ряд змін, які відбулися в діяльності господарюючих суб’єктів, і суттєво вплинули на веденні діяльності. Акцентовано увагу на необхідності проведення діджиталізації робочих процесів, розробки нових стратегій антикризового управління, впровадження стійких бізнес-моделей. Пандемія змусила український бізнес звернути увагу не тільки на перебудову виробничих процесів, а й на проблему в сфері людського капіталу (емоційна та психологічна стабільність працівників). Більшість компаній, ідентифікувавши існуючі ризики, почали розроблювати систему заходів щодо мінімізації їх негативного впливу. Виявлено, що серед зовнішніх ризиків, найбільший вплив чинять ризики інфекційних захворювань, кліматичні зміни, існування зброї масового знищення, зменшення біорізноманіття та криза природніх ресурсів. Вони посилюють загальний рівень підприємницького ризику, причому як для українських підприємців, так і для партнерів за кордоном та потребують своєчасного коригування діяльності суб’єктів господарювання. Внутрішні ризики (емоційне вигорання працівників, перевантаження роботою, зниження мотивації, нестача знань та навичок роботи з новими інформаційними технологіями, нераціональна організація виробничих процесів) можуть суттєво зменшувати показники операційної ефективності та потребують значної уваги українських підприємств з метою управління ними. Вміння ідентифікувати усі наявні небезпеки, формувати набір найбільш вірогідних ризиків, ранжувати їх за критерієм негативного впливу на діяльність суб’єктів господарювання та розробляти програму заходів по мінімізації їх настання, забезпечить підприємствам ефективне функціонування та подальший розвиток. The article investigates the peculiarities of doing business during the COVID-19 pandemic. The basic problems faced by Ukrainian enterprises were determined and required an immediate response in order to ensure the further functioning and development. Сhanges in the organization of business activity had a significant impact on doing business. Importance of digitalization in business, creating a crisis management strategy, development of sustainable business models are emphasized. The pandemic has affected Ukrainian business to pay attention not only to the reorganization of production processes, but also to human capital issues (employees' emotional well-being). Most companies identifing risks began to develop measures to minimize their negative impact. Identifying external risks, the significant impact have the risks of infectious diseases, climate change (extreme weather events), presence of weapons of mass destruction, biodiversity loss and natural resource crises. They increase the total level of entrepreneurial risk for Ukrainian entrepreneurs and foreign partners and require more timely adjustments of their activities. Internal risks (emotional exhaustion (employee burnout), overwork, lack of motivation, knowledge and skills, irrational organization of the production processes) can significantly reduce the indicators of operational efficiency and should be managed by Ukrainian enterprises. Ability to identify all existing risks, evaluate probability of their occurrence and take the appropriate measures of reducing (eliminating) the negative impact on business entities ensure effective functioning and further business development.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості управління ризиками при здійсненні зовнішньоекономічної діяльності
    (2022) Шереметинська (Горобець), Оксана Валеріївна; Тюха, Ірина Володимирівна; Тур, Олеся Василівна
    У статті вивчаються питання ризиковості та невизначеності ринкового середовища при здійсненні зовнішньоекономічної діяльності вітчизняними підприємствами. Досліджено теоретичні підходи до визначення категорії ризиків ЗЕД, розглянута та систематизована класифікація найпоширеніших видів ризиків, що зустрічаються при здійсненні ЗЕД. Проаналізовано та узагальнено основні методичні підходи до управління ризиками в ЗЕД з встановленням найбільш оптимальних методів управління ризиками в зовнішньоекономічній діяльності. Вивчено базові інструменти мінімізації ризиків ЗЕД, що використовуються в сучасному економічному просторі з метою їх використання в поточній господарській діяльності. Запропоновано ряд рекомендацій щодо використання комбінацій найефективніших методів та підходів до управління ризиками в ЗЕД підприємства в умовах невизначеності, з врахуванням переваг та недоліків. As the risk in foreign economic activity may be manifested in different ways, modern scientific opinion has not come to an agreement on a unified approach to the definition, classification and systematization of the process of risk management in foreign economic activity, as well as a methodological basis for managing them. Businesses involved in international trade have to deal not just with risks locally but also other business development risks such as ethics, transportation, intellectual property, credit, currency, and a lot more. These risks can obstruct the smooth running of the business, and hence, appropriate measures need to be taken to limit their effects. Here are 6 risks commonly faced by businesses involved in international trade and the effective ways to manage them. This study aims to define risks in the foreign economic activity of an enterprise and determine ways of their prevention or avoidance of their influence on an enterprise. The risks of foreign trade include: currency, customs, political, international marketing, international transportation, international contract, international competitive environment, information, innovation, customs, commercial, country risk (socio-political, macroeconomic and microeconomic), the risk associated with a foreign counterparty and so on. The sources of foreign trade risks include: social factors; environmental conditions; economic, financial and political factors; business management model; insufficient information; ethnic and regional problems; the difference in international legislation; force majeure; uncertainty in the activities of foreign trade entities and the like. The limitation is one of the most frequently used risk management tools is to develop standards that establish upper and lower limits of the use of highly liquid assets. Coating loss out of current income is characterized by insignificant financial losses, the company offset the lost funds due to current profits. Covering the risk from the reserve Fund of the company is that the company forms due to the working capital reserve Fund which will be allocated part of the funds to cover the financial losses associated with the occurrence of various risks. Self-insurance provides for the establishment by the company of its own reserve funds, but cover mostly homogeneous risks.