Статті
Постійне посилання на розділhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7372
Переглянути
4 результатів
Результати пошуку
Документ Класифікація інструментів трейд-маркетингу(2018) Богун, Леся Юріївна; Розумей, Світлана Борисівна; Ніколаєнко, Ірина ВолодимирівнаСучасні тенденції розвитку споживчого ринку України вимагають від підприємств інтенсифікації зусиль стосовно мотивації споживача до здійснення покупки та утримання лояльності до торгових марок виробників, застосовуючи нові форми та методи ведення бізнесу. Саме тому стає необхідним вивчення моделей ведення бізнесу міжнародних компаній. Однією з них, яка набуває значної популярності серед європейських та американських компаній, є система інструментів трейд-маркетингу.The article aims to analyse the transformation of the concept «trade-marketing», improve the classification of tools of the system of trade-marketing and define the features of their use by industrial and intermediate enterprises.Документ Планирование маркетинговых расходов на предприятиях пищевой отрасли в Украине(2014) Соломянюк, Наталья НиколаевнаThe category apparatus of concept "marketing charges", Ukrainian normatively-legislative base for relation to determination of principal items of charges on marketing are considered in the article. It is suggested, in the context of research theme, to form " the profitable cube" due to distribution and sale, accepting the intermediate of chain " the production", as a constant. The "cost of chain" is approved for the group product on the example trade market of Ukraine. В статье рассмотрено категорийный аппарат понятия «маркетинговые расходы», нормативно-законодательную базу Украины по определению основних статей расходов на маркетинг. Рекомендовано в контексте темы исследования, формирование «прибыльного куба» предприятия с учетом дистрибуции и продаж, принимая промежуточное звено цепи "производство", как константу. Апробирована «стоимость цепи» действий предприятия на примере пищевой отрасли для группы товара бакалея на примере розничного рынка Украины.Документ Трейд-маркетинг як складова маркетингового планування(2013) Соломянюк, Наталія МиколаївнаУ статті розглянуто категорійний апарат поняття «трейд-маркетинг». Досліджено модель трейд-маркетингового планування, яка дозволяє спланувати і оцінити показники майбутніх періодів діяльності підприємства у відповідності із заходами маркетингового комплексу та трейд-маркетингу. Проаналізовано трейд-маркетинг як незалежний напрям сукупних заходів/інструментів, які впливають на базові елементи господарської діяльності підприємства виробництво – споживач – канали розподілу. Досліджено завдання, що можуть вирішуватися на підприємстві в результаті ефективно спланованих заходів трейд-маркетингу. Проаналізовано переваги і недоліки використання трейд-маркетингу на підприємстві. The category apparatus of concept "trade-marketing" is considered in the article. The model of the trade-marketing planning is investigational. It allows to plan and estimate the indexes of future periods the activity of enterprise in accordance with the measures of marketing complex and trade-marketing. Trade-marketing is analysed as independent direction of the combined measures/ instruments, that influence on the base elements of economic activity the enterprise a production - consumer - channels of distribution. Tasks that can decide on an enterprise as a result effectively plan measures of trade-marketing are investigational. Advantages and lacks of the use of trade-marketing are analysed on enterprise.Документ Features of the Cost Planning for the Marketing(2013) Solomyanyuk, NataliaDevelopment of marketing theory can be defined especially by theoretical, so however the considerable revisions of scientists have time after market development, and also not adapted to concrete application. Otherwise, marketing processes have the applied character especially, so as have the opportunity to take into account local and sentinel changes, combine the separate constituents in the general system of marketing.The category apparatus of the concept «budget of marketing» and «expense for marketing» is considered in the article. The legislative base of Ukraine in determination principal items of charges on the marketing is investigated. «The profitable cube» by A. Kearney was analysed as a determination at the cost of chain of the company’s actions, by means of that it is possible to earn profits. It is suggested, that in a context of research theme, will be formed «the profitable cube» at the expense of the distribution and sale, accepting the intermediate of chain «the production» as a constant. The «cost of chain» is analyzed on the example of the representatives of the retail market of Ukraine.