Статті

Постійне посилання на розділhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7372

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 331
  • Ескіз
    Документ
    Implementation of the model of content and language integrated learning for students of economic specialities
    (2022) Cherednichenko, Galina; Nikitenko, Olga
    The article considers a content and language integrated learning (CLIL) approach, which is currently characterized in the world scientific and methodical literature as one of the innovative approaches to the organization of bilingual education and provides for the simultaneous implementation of two learning goals in two subject areas – language and subject; various interpretations of its essence are given, its varieties, possibilities, and peculiarities of implementation in bilingual education are highlighted by applying its basic principles and strategies. The article reveals the experience of the department's teachers in creating the author's course "Introduction to International Economics in English", and describes its structure, content, and other aspects of its development and practical use. The work offers examples of the use of content and language integrated learning aproach in training of students of economic specialties, as well as examples of tasks for 4 types of language skills, reading, writing, speaking, and listening, which contribute to the effective development of professional and linguistic competencies.
  • Ескіз
    Документ
    Використання штучного інтелекту як інноваційного інструменту під час навчання іноземних мов у ЗВО
    (2024) Малик, Юліана Ігорівна; Никитенко, Ольга Василівна
    Стаття присвячена дослідженню ключових аспектів використання штучного інтелекту (ШІ) в освітньому процесі закладів вищої освіти та досліджує актуальність застосування ШІ зокрема в навчанні іноземним мовам. В статті розглянуто різноманітні трактування поняття «штучний інтелект», акцентуючи увагу на розбіжностях у тлумаченні поняття вітчизняними дослідниками. Серед широкого спектру ресурсів авторами виокремлено основний інструментарій ШІ, який допомагає викладачам іноземної мови під час викладання мовних дисциплін у ЗВО. У статті детально проаналізовано головні переваги та недоліки інтеграції ШІ у вивчення іноземної мови у закладах вищої освіти, у результаті чого виявлено важливість збалансованого поєднання використання штучного інтелекту з традиційними методами навчання іноземних мов. Сформовано подальші аспекти дослідження зазначеної теми, які сприятимуть розширенню можливостей використання ШІ в освітньому процесі та підвищенню його ефективності.
  • Ескіз
    Документ
    Principles of foreign language learning in European integration processes
    (2024) Kovalova, Olena; Nikitenko, Olga; Malyk, Yuliana
    European integration processes refer to the various political, economic, and social changes taking place across Europe as countries work to integrate into the European Union (EU) and other international organizations. Learning foreign languages is an important component of this integration process as it enables people to communicate effectively with individuals from other countries. The purpose of the article is to substantiate main principles that are a necessary condition for the development of foreign language integrated skills, as they include all the necessary requirements for teaching foreign languages in the context of the European integration. The research of the article is based on analyzing work of Ukrainian scientists, who studied the peculiarities of the use of immersion method in teaching foreign languages and principles of its application at higher schools of Ukraine. The principles of foreign language learning in this context are influenced by the need for effective communication, intercultural understanding, and cooperation among member states. According to analyzing the latter, the following principles of modern methods of teaching a foreign language in the context of European integration were defined: communication focus, European dimension, cultural competence, practical application, collaborative learning.
  • Ескіз
    Документ
    Linguistic and translation aspects of political correctness in media texts
    (2022) Kovalova, Olena; Nikitenko, Olga
    Due to globalisationand forming of international and intercultural relations, the role of political correctness as a guarantor of successful communication between different social groups is growing. Wide use of this lexical layer in media texts, direct influence of politically correct units on social relations through mass media and the insufficient number of studies related to the translation of French politically correct terminology in media discourse determine the relevance of the study. The relevance of the study is due to the factors that there is no single approach to the analysis of political correctness in the scientific literature, and there is no single definition of "political correctness" in spite of the fact that it is firmly established in many languages. Moreover, although political correctness as a tool of communicative strategy of behavior is aimed at avoiding social aggravation and achieving a conflict-free atmosphere in society, provokes a lot of heated debates, which fact does not meet its main purpose and only emphasizes the contradictions.
  • Ескіз
    Документ
    Соціальні мережі як інструмент навчання англійській мові студентів нефілологічних спеціальностей
    (2023) Гаркуша, Олена Олександрівна
    У статті розглядається доцільність використання соціальних мереж для заохочення та мотивації до вивчення англійської мови студентів нефілологічних спеціальностей. Розкривається важливість використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій в освітній діяльності. Дається ознайомча характеристика найбільш популярних соціальних мереж та висвітлюються їх основні можливості як для позааудиторного вивчення англійської мови так і під час занять. Відомо що для підготовки сучасної молоді до життя в умовах турбулентного світу, необхідним фактором є тотальна реорганізація освітньої діяльності: створення передових форм, засобів, підходів, методик та методів навчання. На сьогоднішній день значущим кроком для досягнення вищезазначеної мети є можливість обрати зручний спосіб навчання: стаціонарне аудиторне навчання, онлайн освіта за допомогою спеціальних інтернет-платформ, сімейне навчання або навчання в спеціалізованому клубі, змішане навчання. Одним зі шляхів підвищення рівня освіти є впровадження інтерактивних Інтернет-ресурсів. Логічним є факт, що зацікавленість в дисципліні впливає на занурення студента в процес навчання, формулює його бажання вивчати предмет поглиблено. Студенти нефілологічних спеціальностей основну увагу зосереджують на вивченні профільних предметів залишаючи англійську мову осторонь. Проте ланку зацікавленості та мотивацію до вивчення англійської мови можливо підняти шляхом максимального приближення до середовища в якому сучасна студентська молодь проводить більшість часу, а саме шляхом впровадження в освітню діяльність соціальних мереж. Соціальна мережа – це інтерактивна платформа створена індивідами чи групами індивідів для індивідів метою якої є задовільнення потреби у віддаленій взаємодії між користувачами для спілкування, навчання, рекламування або розваги шляхом миттєвої комунікації за допомогою повідомлень або розміщення затребуваної текстової інформації, файлів мультимедіа. Перевагами сучасних соціальних мереж у вивченні англійської мови є цілодобова їх доступність, можливість багаторазового повторення матеріалу, можливість тренування та розвитку всіх видів мовленнєвої діяльності, можливість розвитку творчих здібностей, системність та структурованість. The article deals with the problem of using social networks during English classes. Social networks are considered as a tool of encouragement and motivation of students of non-philological specialties. The importance of using of modern information and communication technologies in education is revealed. An introductory description of the most popular social networks is given. The main advantages of using social networks both for home learning and classroom training are highlighted. It is known that in order to prepare modern youth for life in a turbulent world, a necessary factor is a total reorganization of educational activities: the creation of advanced forms, means, approaches, and teaching methods. Today, a significant step towards achieving the above-mentioned goal is the opportunity to choose a convenient way of education: full-time education or distance learning, online education using special Internet platforms, family education or training in social clubs, mixed education. Another one way to improve the level of education is the introduction of interactive Internet resources. It is obvious that interest in the discipline affects the students’ immersion in the learning process, formulates their desire to study the subject in-depth. Students of non-philological majors focus mainly on the study of core subjects, leaving English aside. However, one of the ways to increase interest and motivation is to get as close as possible to the environment in which modern student youth spend most of their time, namely to introduce social networks into educational process. A social network is an interactive platform created by individuals or groups of individuals for individuals, the purpose of which is to satisfy the need for remote interaction between users for communication, education, advertising or entertainment by means of instant correspondence or posting of demanded text information, multimedia files. The advantages of modern social networks in learning English: 24-hour access; the possibility to repeate the information multiple times; to train and develop all types of speech activity; to develop creative abilities; consistency and structure.
  • Ескіз
    Документ
    Лінгвокоучинг як ефективний метод викладання іноземної мови в немовному вищому навчальному закладі
    (2022) Гаркуша, Олена Олександрівна; Щеглова, Алла Олександрівна
    Статтю присвячено аналізу коучингу як сучасного підходу до навчання та викладання взагалі та лінгвокоучингу як одного з напрямів коучингового підходу зокрема. В статті розглядаються історія виникнення коучингу, принципи коучингу, аналізується сфера компетенцій викладача-коуча в порівняні зі звичайним викладачем іноземної мови, наводяться та розшифровуються його основні функції консультанта, координатора та фасилітатора. Для кращого розуміння особливостей ролі коуча в статті наводяться принципи Мілтона Еріксона, відомі як «зірка Мілтона Еріксона», які психотерапевт радить використовувати коучам для внутрішнього налаштування на процес взаємодії з клієнтом. Коучинг – це процес взаємодії викладача-коуча з його підопічним, який базується на принципах партнерства та взаємоповаги та має на меті досягнення максимальних результатів шляхом ефективного розкриття потенціалу підопічного. Коучинговий підхід передбачає рівноправні відносини викладача-коуча та студента, де відповідальність за результат однаковою мірою залежить від двох учасників. В основі коучингу закладені принципи особистісноорієнтованого навчання. Головним завданням викладача-коуча є розкрити потенціал свого підопічного, дати можливість вийти за межі його вмінь, розвити самостійність та відповідальність. Коучинг не вчить а допомагає вчитися. Раніше поняття коучинг в англійській мові частіше за все використовувалося по відношенню до спорту, про- те згодом принципи коучингового підходу знайшли своє застосування і в освітній діяльності. Лінгвокоучинг (лат. lingua – «мова», англ. coaching – «тренування, наставництво») – це передова методика викладання іноземної мови, основними завданнями якої є зробити вивчення мови водночас легким, цікавим та результативним. Сфера компетенцій викладача-коуча значно ширша ніж звичайного викладача англійської мови. Вона охо- плює однаковою мірою як інформативний та лінгвістичний рівні, так і психологічний, що позитивно впливає на вивчення мови студентами немовних спеціальностей. Таким чином, коучинговий підхід до навчання вважається адекватним способом не тільки для вивчення іноземної мови, а й для подолання психологічного бар’єру під час навчання студентами немовних вищих навчальних закладів. The article is devoted to the analysis of coaching as a modern approach to teaching and learning in general and language coaching as one of the areas of coaching approach in particular. The article considers the history of coaching, the principles of coaching, analyzes the scope of competencies of the teacher-coach in comparison with the usual teacher of a foreign language, describes its main functions of consultant, coordinator and facilitator. To understand better the role of the coach, the article presents the principles of Milton Erickson, known as the «Milton Erickson’s star», which the psychotherapist advises coaches to use to adjust internally to the process of interaction with the client. Coaching is a process of interaction between a teacher-coach and his client, which is based on the principles of partnership and mutual respect and aims to achieve maximum results by effectively unlocking the potential of the client. The coaching approach assumes equal relations between teacher-coach and student, where the responsibility for the result depends equally on the two participants. Coaching is based on the principles of personality-oriented learning. The main task of a teacher-coach is to reveal the potential of his client, to give him the opportunity to go beyond his skills, to develop independence and responsibility. Coaching does not teach but helps to learn. Previously, the concept of coaching in English was used in relation to sports, but later the principles of the coaching approach found application in educational activities. Linguo-coaching (Latin lingua – «language» English coaching – «training, mentoring») – is an advanced method of teaching a foreign language which main objectives are to make language learning at the same time easy, interesting and effective. The scope of competences of a teacher-coach is much wider than the scope of competences of an ordinary English teacher. It covers informative, linguistic, and psychological levels that has a positive effect on the learning of foreign language by students of non-linguistic specialties. Thus, the coaching approach to learning is considered an adequate way not only to learn a foreign language, but also to overcome the psychological barrier when students study at the non-linguistic higher educational establishment.
  • Ескіз
    Документ
    Стратегії покращення залученості студентів під час онлайн занять з іноземної мови
    (2022) Щеглова, Алла Олександрівна; Гаркуша, Олена Олександрівна
    Стаття присвячена аспектам залученості студентів під час дистанційного навчання. Дане дослідження спрямоване на виявлення впливу окремих стратегій та використання постійного зворотного зв’язку для покращення залученості студентів. У ході дослідження визначається роль, яку дистанційні платформи та технології зараз відіграють в освіті, і потенціал, який вони мають для залучення студентів, як один впливовий фактор. Стаття концептуалізує основні поняття, які пов'язані із терміном «залученість», а саме дає визначення процесу залученості, характеризує інтерпретації концепції залученості студентів на практиці, надає дослідження позитивних показників залученості студентів. Особливу увагу зосереджено на питанні важливості використання постійного зворотного зв’язку для вдосконалення та покращення викладання. Зазначено, що процес залученості студентів може бути полегшено за допомогою таких факторів, як автентичність (завдання пов’язане з їхнім реальним життям), соціальна взаємодія (спілкування з викладачем чи одногрупниками для отримання належного зворотного зв’язку), підтримка навчання (необхідні ресурси, час та зворотній зв'язок повинні бути доступними), інтерес (завдання повинні бути розроблені відповідно до інтересів студентів), автономія (контроль студентів у процесі навчання та їх підходів до навчання), складність завдання (завдання мають бути розроблені трохи за межами можливостей студентів, щоб вони усвідомлювали необхідність докладання зусиль для успішного виконання завдання). З'ясовано, що керування часом та організаційні здібності є ключовими навичками для успіху залученості студентів під час дистанційного навчання. Доведено, що час і зусилля є основою, на якій будується когнітивний результат шляхом залучення студентів, адже якщо студент не залучений, розуміння та оволодіння змістом, а також довгострокове збереження та передача засвоєного матеріалу є малоймовірними. Для тих, хто викладає та розробляє онлайн заняття, важливо знати психосоціальні та структурні фактори, які впливають на залученість студентів. На основі поданої інформації обговорюються наслідки для подальших теоретичних досліджень залученості студентів та їх зв'язку з освітніми технологіями е-навчання. The article is devoted to the aspects of student engagement during distance learning. This study aims to identify the impact of individual strategies and using ongoing feedback to improve student engagement. The study identifies the role that distance platforms and technologies now play in education and the potential they have for student engagement as one influential factor. The article conceptualizes the basic notions associated with the term "engagement", namely, it defines the process of engagement, characterizes the interpretation of the concept of student engagement in practice, and provides studies of positive indicators of student engagement. Particular attention is paid to the importance of using constant feedback to improve teaching processes. It is noted that the process of student engagement can be facilitated by such factors as authenticity (the task is related to the real life), social interaction (communication with the teacher or classmates for a proper feedback), support for learning (the necessary resources, time and feedback should be available), interest (assignments should be designed according to the interests of students), autonomy (control of students in the learning process and their learning approaches), task complexity (assignments should be designed slightly beyond the abilities of students so that they are aware of the need for efforts to successfully complete the task). It has been found that time management and organizational skills are the key skills for the success of student engagement during distance learning. It has been proven that time and effort are the basis on which a cognitive result is built through the engagement, because if the student is not engaged, understanding and mastering the content, as well as long-term retention and transmission of the learned material is unlikely to occur. For those who teach and design online classes, it is important to be aware of the psychosocial and structural factors that influence student engagement. Based on the information presented, the implications of further theoretical research on student engagement and its relationship with e-learning educational technologies are discussed.
  • Ескіз
    Документ
    Роль координатора у процесі інтегративного навчання
    (2023) Дужик, Наталія Степанівна
    У статті привертається увага до ролі координатора, хто допомагає інтегрувати наукову і навчальну компоненти в процесі міждисциплінарного навчання. Синтез міждисциплінарних знань дозволяє всесторонньо вивчити реальні проблеми і передбачає залучення обізнаних з предметом дослідження стейхолдерів, які допомагають студентам поглибити знання, об’єктивно оцінити їхні здобутки та планувати майбутню співпрацю з вирішення місцевих та глобальних проблем. The paper attracts attention to the role of a coordinator who facilitates integrating scientific and educational components in the process of interdisciplinary learning. Synthesis of interdisciplinary knowledge allows thoroughly investigate real-life problems and involves attracting relevant stakeholders who can help to enhance students’ understanding, to objectively evaluate achieved milestones, and to plan future collaboration aimed at solving local and global problems.
  • Ескіз
    Документ
    Management of higher education facilities in the UK and Ukraine
    (2018) Tsypanova, Nataliia
    Тема цієї статті – продемонструвати відмінності та спільні риси управління системою вищої освіти Великобританії та України. Об’єктом аналізу є Університет Ворвіка, що знаходиться у Великобританії, та Національний університет харчових технологій України. Метою статті є дослідити, як у Великій Британії та Україні здійснюється управління вищими навчальними закладами, та підкреслити ключові особливості обох підходів. Управління закладами вищої освіти вивчається як «внутрішнє», так і «зовнішнє», тобто як самоврядування, так і взаємодія університетів з урядом. Найбільше уваги приділяється «внутрішньому» управлінню, оскільки воно має більший вплив на повсякденну рутину навчальних закладів. The topic of this article is to demonstrate the difference and common features of management of system of higher education in the United Kingdom and Ukraine. The subject on analysis includes University of Warwick located in the UK and National University of Food Technologies, Ukraine. The aim of the article is to investigate how higher education facilities are managed in the UK and Ukraine keeping and to underline key features of both approaches. Management of higher education facilities is studied as both “inner” and “outer” i.e. both self-governance and universities’ interaction with government. Most attention is drawn to “inner” management as it has more influence on day-to-day routine of education facilities.
  • Ескіз
    Документ
    «Мозковий штурм» як інноваційний метод вивчення іноземної мови
    (2017) Ципанова, Наталія Ярославівна
    «Мозковий штурм» є прийомом технології критичного мислення. Цей метод є оперативним і найбільш універсальним видом вирішення проблеми,стимулюючи творчу активність та роботу в групах. Суть цього методу полягає в подачі проблеми або ідеї і далі студенти повинні видати найбільшу кількість варіантів вирішення цієї проблеми. У цьому випадку враховуються навіть найбільш неймовірні ідеї, а потім на їх основі виробляються повноцінні, яскраві, реальні і корисні рішення задач. "Brainstorming" is a technique of critical thinking technology. This method is an operational and most universal type of problem solving, stimulating creative activity and working in groups. The essence of this method is to present a problem or an idea, and then students must come up with the largest number of options for solving this problem. In this case, even the most incredible ideas are taken into account, and then based on them, full-fledged, bright, real and useful solutions to problems are developed.