Статті

Постійне посилання на розділhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7372

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 43
  • Ескіз
    Документ
    Мікрокваліфікації як інноваційна технологія підвищення конкурентоспроможності суб’єктів господарювання за сучасних соціально-економічних умов
    (2022) Олексюк, Олексій Іванович; Галиця, Ігор Олександрович
    Зростання динаміки соціально-економічного розвитку визначає необхідність створення нових механізмів адаптації персоналу на нарощування трудового потенціалу на всіх рівнях, а особливо на рівні суб’єктів господарювання. Робота присвячена розвитку методичних підходів до використання мікрокваліфікацій з метою підвищення ефективності процесів навчання фахівців, прискорення засвоєння нових знань у динамічних професійних сферах, створення передумов для інноваційних процесів і розвитку кваліфікацій працівників суб’єктів господарювання. Конструктивний аналіз наукового доробку у цій проблемній області дозволив виділити ключові характеристики мікрокваліфікацій, етапи їх формування та встановити взаємозв’язки з етапами інноваційних процесів на рівні суб’єкта господарювання. На цій основі проведено узагальнення пошукової статистики платформи Google і виділено сфери найбільшого поширення концепції мікрокваліфікацій за різними країнами світу. Узагальнено декілька ключових тенденцій та напрямків подальших досліджень: необхідність розвитку існуючих та пошуку нових підходів до гнучкого навчання працівників, наявність взаємозв’язку між інтенсивністю розвитку мікрокваліфікацій та інноваційною активністю в регіонах, необхідність проектування освітнього процесу поряд з розробкою інновацій, необхідність перегляду освітніх програм внаслідок зміни способів та підходів до навчання за сучасних умов. Повна чи часткова реалізація вказаних висновків сприятиме підвищенню конкурентоспроможності суб’єктів господарювання у стратегічній перспективі.
  • Ескіз
    Документ
    Організація послуг психологічної підтримки в закладах готельно-ресторанного бізнесу
    (2023) Тімченко, Ганна Михайлівна; Сильчук, Тетяна Анатоліївна; Пушка, Ольга Сергіївна
    У статті проаналізовано комплекс послуг психологічної підтримки в готельній індустрії. Досліджено впровадження заходів з психологічної підтримки для гостей та персоналу готелю. Проаналізовано існуючі приклади впровадження даної інновації у світі та в Україні. Визначено перспективи її розвитку. Розглянуто заходи щодо психологічної підтримки гостей готелю. Підсумовано переваги впровадження інновації в управління готелем та переваги для адміністрації готелю та клієнтів
  • Ескіз
    Документ
    Прийняття інноваційних маркетингових рішень на підприємствах харчової промисловості
    (2023) Бергер, Аліна Дмитрівна
    Для підвищення конкурентоспроможності, активності інноваційного розвитку, збільшення ефективності діяльності підприємств харчової промисловості на підприємствах виникає потреба у прийнятті зважених і економічно обґрунтованих інноваційних маркетингових рішень. Харчова наука активно розвиває напрямки маркетингового комплексу, а саме: Product ‒ базується на випуску продуктів спеціального призначення: дієтичного лікувального/профілактичного харчування, харчування для спортсменів дітей, людей похилого віку, вагітних жінок тощо; Price ‒ враховується моніторинг цін у торговельних мережах, аналіз сучасної ринкової кон’юнктури, цін на аналогічну і нову продукцію конкурентів; Place ‒ усунення зайвих ланцюгів (посередників) за рахунок виробництва продукції під власною торговою на замовлення великих роздрібних мереж; Promotion ‒ включає тренд-сеттінг, WOM-технологію, buzz-маркетинг, event-маркетинг, product placement, life-placement, провокаційний маркетинг, entertainment маркетинг, флешмоб, тизер тв інші. Представлено розподіл на традиційні та інноваційні підходи у системі маркетингу підприємства, що призводить до появи нових видів маркетингу (латеральний, віртуальний, партизанський, вірусний, нейромаркетинг тощо). Наведені приклади застосування даних видів маркетингу у відомих брендах для впровадження на підприємствах харчової промисловості. Applications of innovative marketing theory testify that all types of innovations the influence and improve the constituents of marketing complex of the enterprise. Classic concepts of “marketing” and “innovations” indissolubly connected and co-operate with each other. There is a requirement in the acceptance of self-proved and economically reasonable innovative marketing decisions of the enterprise, that assist the increase of competitiveness, providing of innovative development, increase of economic efficiency, activity effectiveness of the enterprises. It is the vital problem for the enterprises of food industry that actively carry on innovative activity, searching and realization of administrative decisions that provide competitive edges at high-competition market of food products. Food science actively develops different directions of marketing complex, namely: commodity politics (Product) ‒ is based on producing of products of the special setting: dietary curative/prophylactic food, food for sports children, elderly people, pregnant women and others like that; pricing (Price) is taken into account monitoring of prices in trade networks, analysis of modern market conditions and prices on the analogical and new products of competitors; channels of sale (Place), elimination of unnecessary chains (mediators) due to the production of goods under the own trade on the order of large retail networks; communication politics (Promotion) includes trend-setting, WOM- technology, buzz-marketing, event-marketing, product placement, life - placement, provocative marketing, entertainment marketing, flash mob, teaser and other. Distribution on traditional and innovative approaches in the system of marketing enterprises that result to introduction of new types of marketing (lateral, virtual, partisan, client-oriented, viral, neuromarketing and others like that) is presented. Examples of application of these types of marketing are made in the well-known brands of companies that assisted to the increase of incomes, and for the ground of expediency of their introduction and development on the enterprises of food industry.
  • Ескіз
    Документ
    Система інтерактивного голосового управління готельним номером
    (2022) Сильчук, Тетяна Анатоліївна; Лахно, Анастасія Ігорівна
    У статті проаналізовано систему інтерактивного голосового управління номером, як одну з сучасних інновацій в готельному бізнесі. Досліджено впровадження даної системи в управління готелем. Проаналізовано існуючі приклади впровадження даної інновації у світі та в готелях Україні. Визначено перспективи її розвитку. Розглянуто світові компанії, які надають послуги голосового управління готельним номером. Визначено характерні особливості функціонування готелю, який має функцію голосового управління номером. Розглянуто основні можливості та переваги найсучасніших технологій голосового управляння номеру з тих, що наявні на ринку. Досліджено набір функцій інтерактивного голосового управління, що необхідні для вирішення багатьох завдань в управлінні готельним підприємством. Визначено за яких умов підприємству можна отримати додатковий дохід від системи голосового управління номером. Підсумовано переваги впровадження інновації в управління готелем та переваги для адміністрації готелю та клієнтів. The article analyzes such a modern hotel innovation as a voice room control system, and also investigates the implementation of this system in hotel management. Existing examples of the implementation of this innovation in the world and in Ukraine were analyzed. The prospects for its development have been determined. Global companies that provide hotel room voice control services are considered. The characteristic features of the operation of the hotel, which has the function of voice control of the room, have been determined. The main possibilities and advantages of the most modern technologies of voice control of the number from those available on the market are considered. A set of voice control functions, which are necessary for solving many tasks in the management of a hotel enterprise, has been studied. It is determined under what conditions the company can receive additional income from the voice control system. The advantages of implementing innovation in hotel management and the benefits for the hotel administration and customers are summarized. The voice control system consists of a smart speaker and smart devices controlled by specialized software. With the help of voice commands, guests will be able to control the temperature and air conditioning of the room, audio-visual systems, order food in the room and tickets for events or transport, leave audio feedback about the stay to the hotel administrators. Also, this system will help to conduct analytics based on the services provided, conducted surveys and feedback. Voice control system can include voice concierge functions so that guests can instantly receive the necessary information related to their stay at the hotel, as well as the ability to quickly contact the administrator. This system also helps free the staff from routine issues and pay more attention to the processes that need their attention. The system is built on a modular basis and the hotel can independently choose the functions that should be in this software, as well as create new ones together with a team of specialists according to its own requirements. For example, an enterprise can choose a module for ordering meals from a hotel restaurant using voice commands.
  • Ескіз
    Документ
    Вплив трудового законодавства на кадрове адміністрування та діловодство в організації
    (2022) Тур, Олеся Василівна; Тур, Олександр Васильович; Тюха, Ірина Володимирівна
    Стаття присвячена актуальним питанням правового регулювання трудових відносин між роботодавцем та найманими працівниками в площині кадрового адміністрування та діловодства. Проаналізовано та систематизовано організаційно-правову документальну базу, необхідну для забезпечення організації трудового процесу відповідно до норм чинного законодавства. Встановлено, що важливою частиною системи кадрового адміністрування суб’єктів господарювання є діловодство, що виконує роль посередника між законодавством про працю і системою управління персоналом. Розглянуто нормативні особливості ведення документації з особового складу, що фіксує етапи трудової діяльності найманих працівників. Надано правову характеристику трудовому договору, трудовому контракту, трудовій книжці; наказам по особовому складу, особовим карткам та особовим справам. Окреслено повноваження кадрової служби щодо обліку особового складу підприємства. Відзначено особливості кадрового діловодства в умовах військового стану, які свідчать про те, що у період дії воєнного стану не застосовуються норми законодавства про працю у частині відносин, врегульованих Законом України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану». The article is devoted to topical issues of legal regulation of labor relations between the employer and employees in the field of personnel administration and record keeping. The organizational and legal documentary base necessary to ensure the organization of the labor process in accordance with the norms of current legislation has been analyzed and systematized. It has been established that an important part of the personnel administration system of business entities is the office administration, which acts as an intermediary between the labor legislation and the personnel management system. The regulatory features of personnel documentation recording the stages of employment of employees are considered. A legal description of the employment contract, employment contract, employment book is given; orders on personnel, personal cards and personal affairs. The authority of the personnel service regarding the accounting of the personnel of the enterprise is outlined. It is emphasized that the observance of key procedures guarantees the implementation of the labor resources management policy in accordance with the requirements of legislation and ethical norms, provides a civilized solution to problems and contradictions that arise between subjects of labor relations. Peculiarities of personnel administration under martial law are noted, which indicate that during the period of martial law, the norms of labor legislation are not applied in the part of relations regulated by the Law of Ukraine "On the Organization of Labor Relations under Martial Law".
  • Ескіз
    Документ
    Особливості впровадження геродієтичного меню в ресторані готелю
    (2021) Ярмош, Тетяна Анатоліївна; Нікітіна, Тетяна Андріївна
    У статті обґрунтовано необхідність застосування та впровадження геродієтичне меню для людей похилого віку, проаналізовані готельно-ресторанні господарства, досліджено контингент споживачів, розкрито принципи геродієтичного харчування, а також охарактеризовані вплив продуктів із запропонованого меню на організм людей похилого віку. The article substantiates the use and implementation of geriatric menu for people of hygienic age, analyzes hotel and restaurant facilities, studies the contingent of consumers, reveals the principles of herodietic nutrition, and describes the impact of products from the recommended menu on the health of people of hygienic age.
  • Ескіз
    Документ
    Креативне й інноваційне підприємництво і стартапи в сфері харчових виробництв, як прикладний інструментарій креативної економіки
    (2021) Труш, Юлія Леонідівна; Шевченко, Олександра Нестерівна
    В статті досліджено прикладний та теоретичний аспект креативного та інноваційного підприємництва в сфері виробництва продуктів харчування і стартапів в креативній економіці. Встановлено, що підприємництво є різновидом господарської творчості, тому досліджено поняття креативного підприємництва, як відносно нового поняття в економіці. Розглянуто специфічні особливості підприємницької творчості, до яких належать специфічне походження, багатогранна основа, усвідомлена творча спрямованість, своєрідний механізм реалізації, перетворююча роль, наявність вторинного ефекту. Встановлено, що підприємництво в сфері креативних індустрій відноситься до бізнесу, який працює в рамках культурних і творчих індустрій та виокремлено наступні види креативного підприємництва: культурне, соціальне, змішані моделі підприємництва в сфері креативної економіки. Розкриваючи питання креативного підприємництва розглянуто поняття інноваційне підприємництво, яке сьогодні перебуває в авангарді модернізації економіки. З позиції Закону України «Про інноваційну діяльність» досліджено поняття інновації, інноваційне підприємництво, інноваційне підприємство. Досліджені приклади форм організації інноваційного підприємництва серед яких: інноваційний центр, технопарк, технополіс, інноваційний бізнес-інкубатор тощо.
  • Ескіз
    Документ
    Взаємозв’язок понять «стратегія», «інновація», «конкурентна перевага» у методології формування конкурентоспроможності підприємства
    (2020) Драган, Олена Іванівна; Бергер, Аліна Дмитрівна
    У статті обґрунтовується актуальність існування прямого суттєвого взаємозв’язку між поняттями «стратегія», «інновація», «конкурентна перевага», їх впливу на рівень конкурентоспроможності підприємства. Зокрема стратегія управління розвитком підприємства передбачає планування всієї діяльності підприємства (інноваційна, маркетингова, виробнича, кадрова, фінансова, збутова, соціальна, ринкова та ін.) на довгостроковий період. Стратегія управління розвитком повинна враховувати принцип інноваційності ‒ активізацію інноваційної діяльності за рахунок впровадження інновацій у практичну діяльність для забезпечення конкурентних переваг і отримання стійких конкурентних позицій на ринку. Конкурентні переваги, в свою чергу, сприяють формуванню конкурентоспроможності підприємства й суттєво впливають на його рівень. Вищезазначений взаємозв’язок, відображений у запропонованому механізмі управління розвитком підприємства на засадах інноваційності та конкурентоспроможності. The article is devoted to the problems of forming of enterprise’s competitiveness in the conditions of transformation changes in economy. The existence of direct substantial interrelation i between concepts “strategy”, “innovation”, “competitive edge, their interinfluence on the level of the enterprise’s competitiveness is described. The various approaches to the essence of concept “strategy” as the set of rules for making decision, that organization follows in its activity; complex (long-term) plan sent for providing the realization of mission and achievement of certain goals; direction of development, trajectory, long-term course sent to the achievement of organization’s aims; models of activity and others are generalized. In the conditions of principles expansion of corporate social responsibility, requirements of information management, the essence of “innovation” is generalized namely, as value, result, process, changes, relations, creativity reflections, specific principle, instrument and others. Competitive activity that is constantly conducted between enterprises is based on the use of innovations with the aim of providing competitive edges and achievement of severe competition positions at the market, the result is the increase of level of the enterprise’s competitiveness. Therefore, the strategy of management development of the enterprise envisages the planning of all enterprise’s activity (innovative, marketing, productive, skilled, financial, sales, social, market and other) on a long-term period. Thus, the strategy of management development must take into account the principle of innovativeness ‒ activation of innovative activity due to the introduction of innovations in practical activity for the receipt of competitive edges, which are absent in the competitors. Competitive edges, in turn, assist the forming of enterprise’s competitiveness and substantially influence on its level. The verification of this interrelation is represented in offered mechanism of management development of the enterprise on the principles of innovativeness and competitiveness at the market.
  • Ескіз
    Документ
    Сучасні технології управління і використання персоналу
    (2015) Драган, Олена Іванівна
    Досліджено нові підходи в технологіях управління та використання персоналу на підставі Інтернет-ресурсів і програмного забезпечення, визначено їхні переваги та недоліки.
  • Ескіз
    Документ
    Інноваційний розвиток України в умовах корупційного ризику
    (2015) П'янкова, Оксана Василівна
    У статті визначено інновацію як пріоритетний чинник стійкого розвитку, актуалізовано проблему інноваційного розвитку в умовах значного корупційного ризику, досліджено результати Глобального інноваційного індексу та Індексу корупційного ризику для країн-світових лідерів, регіональних лідерів, України. Проаналізовано структуру індексів і динаміку показників, визначено «слабкі» й «сильні» підіндекси Глобального інноваційного індексу та Індексу корупційного ризику економіки України. Виявлено від ’ємну кореляцію рівня розвитку й реалі зації інноваційного потенціалу та корупційного ризику, сформовано пропозиціїщодо інноваційного розвитку країни в умовах корупційного ризику.