Статті

Постійне посилання на розділhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7372

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 4 з 4
  • Ескіз
    Документ
    Використання соціальних мереж в освітньому середовищі (на прикладі вивчення іноземної мови)
    (2023) Нежива, Ольга Миколаївна
    The article analyzes the practical use of social networks in the educational environment on the example of teaching and learning foreign languages in educational institutions of various types. After all, the digitalization of education requires the introduction of modern methods, techniques, and forms of special training for future professionals in higher education. In turn, this requires the creation of a strong information infrastructure in higher education institutions with a developed information learning environment, and the use of Internet technologies, communication networks, and e-learning. The author examines the advantages and possibilities of using social networks, since the modern world is saturated with information and communication technologies, and the vast majority of these resources can be successfully used in the educational space. The article discusses in detail several social networks in the educational process, for example, their use in foreign language learning in the classroom. For example, the use of social media by teachers in online learning allows students to better learn the material, as there is no time limit for viewing educational material or commenting on it, which is impossible to achieve in standard face-to-face learning. Digital resources optimize the learning process by making it mobile, individualized, and differentiated. First, the article discusses the use of TikTok, then Instagram and blogs in foreign language learning in classes at various types of educational institutions. It is noted that the using social networks in the educational environment is a powerful tool for preparing students for communication in the English-speaking environment. And it helps to solve a number of problems for teachers. In particular, it helps to overcome the negative impact of interlanguage interference and to keep up with modern technological advances, both inside and outside the classroom. It also makes learning English fun and meaningful for students, which are two essential ingredients in a successful teaching recipe
  • Ескіз
    Документ
    Професійно - орієнтоване навчання іноземній мові засобами інтернет- ресурсів
    (2017) Кохан, Олена Миколаївна; Михайлова, Неля Олексіївна
    У статті розглянуті інтернет- ресурси як засоби професійно- орієнтованого навчання іноземній мові студентів немовних навчальних закладів. Сучасні інтернет- ресурси сприяють формуванню таких комунікативних навичок як читання, письмо, говоріння, сприйняття іноземної мови на слух. Вони також слугують потужним мотиватором для вивчення іноземної мови студентами нефілологами. The article describes means for foreign language professionally oriented teaching of students nonlinguistic educational establishments through the use of Internet resources. Modern Internet technologies contribute to the formation of such communicative skills as reading, writing, speaking, and the perception of a foreign language by ear. They also serve as a powerful motivator for non-philology students to study foreign languages.
  • Ескіз
    Документ
    Використання інтерент-технології «блог» в освітньому процесі вищих навчальних закладів
    (2018) Гаркуша, Олена Олександрівна
    Стаття присвячена зумовленій необхідності оновлення освітньої діяльності вищих навчальних закладів шляхом інтегрування новітньої інтернет-технології «блог». В статті наводиться визначення поняттю блог та його відмінності від звичайного сайту, розглядаються особливості ведення блогу викладачем, окремим студентом та академічною групою, визначаються переваги та недоліки використання даного види інтернет-технологій. The article is devoted to the necessity of updating the educational activities of higher education institutions by integrating the latest Internet technology "blog". The article defines the concept of a blog and its differences from a regular site, discusses the features of blogging by a teacher, individual student and academic group, identifies the advantages and disadvantages of using this type of Internet technologies.
  • Ескіз
    Документ
    Використання інтерент-ресурсів для професійно орієнтованого навчання іноземної мови
    (2013) Кохан, Олена Миколаївна
    У статті розглянуті можливості професійно орієнтованого навчання іноземній мові студентів немовних навчальних закладів через використання ресурсів Інтернету. The article describes the opportunities for foreign language professionally oriented teaching of nonlinguistic educational establishments students through the use of Internet resources.