Статті
Постійне посилання на розділhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7372
Переглянути
5 результатів
Результати пошуку
Документ Концептуальна модель інформаційної системи управління якістю вершкового масла(2021) Криворучко, Олена Володимирівна; Костюк, Юлія Володимирівна; Самойленко, Юлія ОлександрівнаРозглядається комплекс інформаційних систем, які використовують методи діагностики та прогнозування із функціями підтримки прийняття рішень щодо регулювання параметрів технологічного процесу виробництва вершкового масла. Запропоновано архітектуру інформаційної системи управління якістю. Наведено діаграму послідовності етапів її створення. The complex of information systems that use diagnostic and forecasting methods with functions of decision-making support for regulating parameters of the technological process of butter production is considered. The architecture of the quality management information system is proposed. A diagram of the sequence of stages of its creation is given.Документ Business simulation games in developing pre-service restaurant managers’ speech interaction competence using GPTChat(2023) Nikolaeva, Sofiya; Chernysh, Valentyna; Boyko, Anna; Galynska, OlenaThe study aims to develop speech interaction skills in language learning of pre-service restaurant managers with focus on professional skills – decision-making in conflict and non-conflict communication situations using business simulation games; to explore the effectiveness of GPTChat as a tool for the development of students’ speech interaction competence in the context of business simulation games. A mixed research design was employed which involved 44 pre-service restaurant managers of the National University of Food technologies (Kyiv, Ukraine) in 2023. The quantitative research method was used to assess the students’ level of speech interaction competence using the Fisher Criterion. The qualitative research method was used for analyzing and interpreting data of the experimental learning. The results showed that the pre-service restaurant managers who were consulted by teachers, used GPTChat and business simulation games for developing their speech interaction and decision-making skills had higher results than those who only used GPTChat. It has been found that business simulation games allow pre-service restaurant managers to better understand the nature of conflict and non-conflict situations in their professional field, develop speech interaction competence, practice in decision-making in simulation environment. GPTChat can be used as a tool for creating various professional situations, analysing the algorithms of decision-making in conflict and non-conflict situations. Дослідження спрямоване на формування мовленнєвої компетентності майбутніх менеджерів ресторанного господарства з акцентом на професійні навички – прийняття рішень у конфліктних та неконфліктних ситуаціях з використанням ділових ігор, дослідження ефективності використання GPT чату як інструменту для формування мовленнєвої компетентності студентів у контексті ділових ігор. Було застосовано змішані методи дослідження,у якому взяли участь 4 майбутніх менеджера ресторанного господарства,які навчаються у Національному університеті харчових технологій (Київ, Україна). Дослідження проводилось у першому семестрі 2022-2023 навчального року. За допомогою кількісного методу дослідження було визначено рівень сформованості мовленнєвої компетентності студентів за допомогою критерію Фішера. Для аналізу та інтерпретації даних експериментального навчання використовувався якісний метод дослідження. Результати показали, що майбутні менеджери ресторанного господарства, які консультувались з викладачами, використовували GPT чату та ділові ігри для розвитку своєї мовленнєвої компетентності, мали вищі результати,ніж ті студенти, які використовували лише GPT чат. Встановлено, що ділові ігри дозволяють майбутнім менеджерам ресторанного господарства краще зрозуміти природу конфліктних і неконфліктних ситуацій у своїй професійній сфері, розвивати мовленнєву компетентність з допомогою ділових ігор. GPT чат можна використовувати як інструмент для створення різноманітних професійних ситуацій, аналізу алгоритмів прийняття рішень у конфліктних і неконфліктних ситуаціях.Документ Онтологічні складові підтримки прийняття управлінських рішень(2013) Чаплінський, Юрій ПетровичThe article deals with the topicality of ontology using to describe the decision-making process, the set of ontology of the description of tasks and appropriated decision-making process and the main characteristics of the ontological components of decision making. Показана актуальність використання онтологій до опису процесу прийняття рішень. Розглянута множина онтологій, що реалізує опис задач прийняття рішень та процес їх розв’язання. Представлено основні характеристики онтологічних складових прийняття рішень.Документ Сучасна роль контексту при прийнятті рішень(2018) Чаплінський, Юрій ПетровичУ статті контекст визначається як сукупність об ’єктів, в рамках яких кожен об ’єкт має множину імен та відношень, являє конструкцію, що складається з понять у межах відповідних контекстних областей і описується онтологією контексту. У рамках такого розгляду онтологія контексту включає такі контекстні області: мета/результат, фактор, процес/дія, об’єкт, середовище, можливості, засоби, представлення, розташування та час. Для представлення контекстних областей використовуються класи об’єктів, відношень та атрибутів. Контекстні поняття взаємозв’язані між собою через контекстні відношення, включаючи внутрішньобласні, міжобласні та міжконтекстні відношення. Представлені можливі контекстні відношення між контекстними областями, які можуть бути структурними (ієрархічними) та семантичними (асоціативними).In the article, context is defined as a set of objects within which each object has a set of names and relationships, is a construction consisting of concepts within the relevant context areas and is described by the ontology of the context. In such a review, the context ontology includes the following context areas: goal / outcome, factor, process / action, object, environment, opportunity, means, representation, location, and time. Object classes are used to represent context areas, relationships and attributes. Contextual concepts are interconnected through contextual relations, including intra-regional, inter-regional and inter-contextual relations. Possible contextual relations between contextual areas, which can be structural (hierarchical) and semantic (associative), are presented.Документ System task of creating intelligent management of complex technological procedures(2016) Boyko, Regina; Gladka, Miroslava; Roman, TatianaPermanent complication facility management in complex organizational and technical (technological) systems objectively leads to the necessity to use one of the most promising areas of modern management theory - intelligent systems of various types and purposes.