The crisis of accounting education in the U.S.

Ескіз

Дата

2014

Автори

ORCID

DOI

item.page.thesis.degree.name

item.page.thesis.degree.level

item.page.thesis.degree.discipline

item.page.thesis.degree.department

item.page.thesis.degree.grantor

item.page.thesis.degree.advisor

item.page.thesis.degree.committeeMember

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Анотація

The global marketplace is changing. Businesses rely more and more on changing technology. The companies, services and industries that luel economic growth also are evolving. In this new marketplace, traditional accountants are a dying breed. Technology has made preparing and disseminating financial information so inexpensive anyone with the right software can produce basic data. Yet, many accounting educators have failed to restructure accounting curriculum to equip graduates with the tools and expertise they need in today’s business world. As a result, fewer and less-qualified students choose accounting careers, and the future of accounting schools as top-tier providers of business graduates is at risk.

Опис

Ключові слова

of accounting, education, crisis, бухгалтерський облік, освіта, криза, бухгалтерский учет, образование, кризис

Бібліографічний опис

Krasna. O. The crisis of accounting education in the U.S. / Olena Krasna // Наукові здобутки молоді – вирішенню проблем харчування людства у ХХІ столітті : програма і матеріали 80 міжнародної наукової конференції молодих учених, аспірантів і студентів, 10–11 квітня 2014 р. – К. : НУХТ, 2014. – Ч. 4. – С. 368-369.

item.page.endorsement

item.page.review

item.page.supplemented

item.page.referenced