Trends of modern green marketing in Ukrainian food industry

Ескіз

Дата

2014

ORCID

DOI

item.page.thesis.degree.name

item.page.thesis.degree.level

item.page.thesis.degree.discipline

item.page.thesis.degree.department

item.page.thesis.degree.grantor

item.page.thesis.degree.advisor

item.page.thesis.degree.committeeMember

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Анотація

In current market conditions, the question is how to get the maximization of profits. One of the most important aspects of business is the used marketing mix. Therefore, all the tools of marketing policy in any production including food are designed to effectively meet the needs of consumers, while to bear profit to owner. So you may experience significant problems concerning the quality and safety of food products offered.We are becoming more and more familiar with the concept of organic marketing, ecomarketing, green marketing or environmental marketing. They are all diverse names but they respond to a common objective: satisfying the needs of a consumer concerned with the environment whilst simultaneously favouring sustainable development.

Опис

Ключові слова

green marketing, profits, food industry, харчова промисловість, доходи, зелений маркетинг, пищевая промышленность, доходы, зеленый маркетинг, кафедра ділової іноземної мови та міжнародної комунікації

Бібліографічний опис

Ovsiannikova, V. Trends of modern green marketing in Ukrainian food industry / Valeriia Ovsiannikova, Liudmyla Vlasenko // Наукові здобутки молоді – вирішенню проблем харчування людства у ХХІ столітті : програма і матеріали 80 міжнародної наукової конференції молодих учених, аспірантів і студентів, 10–11 квітня 2014 р. – К. : НУХТ, 2014. – Ч. 4. – С. 447-448.

item.page.endorsement

item.page.review

item.page.supplemented

item.page.referenced