The usage of marketing approaches in the activities management of Ukrainian higher educational institutions
Дата
2019
Автори
Romanovskyi, Оleksandr
Strashynska, Larysa
Bevzo, Halyna
ORCID
DOI
item.page.thesis.degree.name
item.page.thesis.degree.level
item.page.thesis.degree.discipline
item.page.thesis.degree.department
item.page.thesis.degree.grantor
item.page.thesis.degree.advisor
item.page.thesis.degree.committeeMember
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
The main tasks and priorities of higher education development at the present stage of development are considered and the necessity of using marketing approaches in the management of higher education institutions (HEIs) is substantiated. The main means of marketing communications of the HEIsare analyzed and the priorities of the use of exhibition events are determined, which provides the possibility of personal contact with future consumers of educational services.
Розглянуто основні завдання та пріоритети розвитку вищої освіти на сучасному етапі розвитку та обґрунтовано необхідність використання маркетингових підходів в управлінні діяльністю закладів вищої освіти (ЗВО). Проаналізовано основні засоби маркетингових комунікацій ЗВО та визначено пріоритети використання виставкових заходів, що забезпечує можливість особистого контакту із майбутніми споживачами освітніх послуг.
Опис
Ключові слова
кафедра маркетингу, state standards, higher education institution, marketing communications, exhibition activity, market of educational services, management of educational institutions, quality of education, якість освіти, заклад вищої освіти, маркетингові комунікації, виставкова діяльність, ринок освітніх послуг, управління освітніми закладами, державні стандарти
Бібліографічний опис
Strashynska, L. The usage of marketing approaches in the activities management of Ukrainian higher educational institutions / О. Romanovskyi, L. Strashynskа, H. Bevzo // MIND Journal. – Bielsko-Biała, 2019. – № 7.