Мотиви ведичної філософії в драматургії Івана Карпенка-Карого

Ескіз

Дата

2020

ORCID

DOI

item.page.thesis.degree.name

item.page.thesis.degree.level

item.page.thesis.degree.discipline

item.page.thesis.degree.department

item.page.thesis.degree.grantor

item.page.thesis.degree.advisor

item.page.thesis.degree.committeeMember

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Анотація

У статті з позицій культурологічного аналізу простежено інтерпретації концептів індійської (ведичної) філософії, різних її відгалужень (веданта, йога, санкх’я, ньяя, чарвакалокаята) в деяких творах Івана Карпенка-Карого, зокрема в комедії «Хазяїн». Відомо, що І. Карпенко-Карий був добре обізнаний із західною філософією; щодо східної доводиться лише припускати можливість спорадичного знайомства. Гіпотетичні типологічні збіги індійських мотивів, сюжетів, максим і реалій зі складниками художнього світу п’єс українського драматурга (мовою та поведінкою персонажів, їхнім природним і речовим оточенням) утверджено як вияви діалогу автора зі східною культурою на архетипному рівні – через осмислення орієнтальних філософем і надання їм нових конотацій на українському ґрунті.

Опис

Ключові слова

індійська філософія, indian philosophy, Веди, Аюрведа, See, Ayurveda, інтерпретація, interpretation, символ, symbol, кафедра іноземних мов професійного спрямування

Бібліографічний опис

Науменко, Н. В. Мотиви ведичної філософії в драматургії Івана Карпенка-Карого / Н. В. Науменко // Вчені записки Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського. Серія : Філологія. Соціальні комунікації. – 2020. – Т. 31 (70), № 2. – С. 129–136.

Колекції

item.page.endorsement

item.page.review

item.page.supplemented

item.page.referenced