Самосвідомість як складова міжкультурної комунікативної компетенції: досвід лінгвокогнітивного аналізу

Ескіз

Дата

2022

ORCID

DOI

item.page.thesis.degree.name

item.page.thesis.degree.level

item.page.thesis.degree.discipline

item.page.thesis.degree.department

item.page.thesis.degree.grantor

item.page.thesis.degree.advisor

item.page.thesis.degree.committeeMember

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Анотація

У статті розглянута емотивна природа текстів спортивних аналітичних статей в аспекті лінгвокогнітивної реалізації емоцій в жанрі текстів спортивних ЗМІ. Мета цієї розвідки – з’ясування жанрової специфіки спортивних аналітичних статей та встановлення, як емотивне наповнення цих публіцистичних текстів виступає джерелом емоційного резонансу серед читацької аудиторії. Для досягнення мети використано методику реконструкції когнітивних операцій конструювання художньої дійсності на основі контекстуально-інтерпретаційного аналізу фрагментів текстів. У результаті проведеного аналізу було виокремлено два лінгвокогнітивні механізми породження емотивності публіцистичних текстів спортивного спрямування. Зокрема, лінгвокогнітивний механізм психологічної фокалізації, експлікований за допомогою авторських коментарів, засобів суб’єктивної модальності й оцінки, загострює фокус уваги на певному феномені серед інших, надає йому емоційно-оцінної забарвленості. Своєю чергою лінгвокогнітивний механізм просторово-часової фокалізації реалізовано через варіацію позицій гетеродієгетичного й гомодієгетичного нараторів у текстах статей, коли фокусування уваги на емоційно значущій інформації досягнуто завдяки можливості вибирати перспективу сприйняття описаного, займати певну точку огляду в просторі стосовно об’єкта у фокусі. У будь-кому разі наративна присутність автора створює психологічну близькість між ним і читачем, сприяє його емоційному залученню до тексту. Наукова новизна одержаних результатів полягає в подальшому розвитку інвентаря когнітивних операцій конструювання та уточнення їх емотивного потенціалу через експлікацію емоціогенного знання за допомогою різноманітних художніх і наративних прийомів. Перспективою дослідження є з’ясування інтерсеміотичної специфіки реалізації виокремлених лінгвокогнітивних механізмів у спортивних статтях інтернет видань. The article bellow considers emotional nature of sports analytical articles regarding lingual-cognitive explication of emotions in the genre of sports media texts. The purpose of this research has been to find out the genre specifics of sports analytical articles as well as to determine how emotional content of these journalistic texts serve as a source of emotional resonance among the readership. To achieve this goal, the method of reconstruction of cognitive operations applied in constructing artistic reality has been used on the basis of contextual-interpretive analysis of texts fragments. As a result of conducted analysis, two lingual-cognitive mechanisms of generating emotionality of sports journalistic texts have been identified. In particular, the lingual-cognitive mechanism of psychological focalization, which is explained by the author's comments, means of subjective modality and evaluation, focuses attention on a particular phenomenon among others, gives it emotional and evaluative colouring. In turn, the lingual-cognitive mechanism of spatial-temporal focalization is realized through the variation of the positions of heterodiegetic narrator and homodiegetic narrator in the article texts, when focusing on emotionally significant information is possible by choosing the perspective of perception. In any case, the narrative presence of the author creates a psychological closeness between them and the reader, contributes to their emotional involvement in the text. The scientific novelty of the obtained results is further development of the inventory of cognitive operations applied in constructing artistic reality, as well as outlining their emotional potential through explication of emotional knowledge through a variety of artistic and narrative techniques. The perspective of the research is to find out intersemiotic specifics of lingual-cognitive mechanisms implementation in online sports articles.

Опис

Ключові слова

спортивна аналітична стаття, лінгвокогнітивні механізми породження емотивності, sports analytical article, lingual-cognitive mechanisms of generating emotionality, кафедра іноземних мов професійного спрямування

Бібліографічний опис

Лук’янець, Т. Г. Самосвідомість як складова міжкультурної комунікативної компетенції: досвід лінгвокогнітивного аналізу / Т. Г. Лук’янець, Г. Г. Лук’янець // Актуальні питання гуманітарних наук : міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. – Дрогобич : Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Вип. 56, Т. 2. – С. 182-186.

Колекції

item.page.endorsement

item.page.review

item.page.supplemented

item.page.referenced