Оцінювання стану конкуренції на ринку жироолійної продукції України

Ескіз

Дата

2019

ORCID

DOI

item.page.thesis.degree.name

item.page.thesis.degree.level

item.page.thesis.degree.discipline

item.page.thesis.degree.department

item.page.thesis.degree.grantor

item.page.thesis.degree.advisor

item.page.thesis.degree.committeeMember

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Анотація

Метою дослідження є визначення стану конкуренції на ринку жироолійної продукції України на основі існуючих підходів, із застосуванням «закону великих чисел» та розробка рекомендацій щодо подальшого розвитку галузі. При підготовці статті використовувалися загальнонаукові та емпіричні методи наукового дослідження, а саме: системний метод, метод узагальнення та опису. З метою оцінювання конкурентної ситуації на ринку жироолійної продукції України визначено ринкові частки конкурентів, розраховано індекс концентрації ринку, чотирьохчастковий показник концентрації, індекс Херфінделя-Хіршмана, індекс Розенблюта. В ході дослідження показників конкуренції встановлена необхідність застосування «закону великих чисел» для визначення часток великої кількості малих підприємств на ринку, без втрати точності і правильності розрахунків показників конкуренції. Дослідження показників конкуренції жироолійної продукції в Україні у 2016-2017 рр. показало, що ринок був немонополізованим, низькоконцентрованим та з високою інтенсивністю конкуренції. Така ситуація відповідає інтересам всіх учасників ринку та потребує підтримки такого ж стану у майбутньому. The purpose of the research is to determine the state of competition at the fat-and-oil production market of Ukraine according to the given approaches with the using “large numbers law” and formulation of recommendations of further industry development. Working out of the article general scientific and empirical methods of scientific research were used, such as system method, method of generalization and description. In order to estimate the competitive situation of fat-and-oil market in Ukraine the market share of competitors were determined, the market concentration index, the four-particle of concentration index measure, Herfindahl-Hirschman Index, Rosenbluet Index were calculated. During the research of competitive indicators, it is needed to apply “large numbers law” for determining the shares of large number of small enterprises in the market, without losing accuracy and correct calculations of competitive indicators. Investigation of competition indicators of fat-and-oil products in Ukraine in 2016-2017showed the market was not monopolized, low concentrated and with high intensity of competition. This situation meets interests of all participants of the market and needs the same support in future.

Опис

Ключові слова

ринкова частка, market share, індекс концентрації ринку, index of market concentration, чотирьохчастковий показник концентрації, four particles of measure of concentration, індекс Херфінделя-Хіршмана, Herfindahl-Hirschman Index, індекс Розенблюта, Rosenbluet Index, кафедра маркетингу

Бібліографічний опис

Розумей, С. Б. Оцінювання стану конкуренції на ринку жироолійної продукції України / С. Б. Розумей, К. О. Семідей // Економічний аналіз. – 2019. – Том 29. – № 2. – С. 87

Колекції

item.page.endorsement

item.page.review

item.page.supplemented

item.page.referenced