Прийом «сцени на сцені» – чинник іронічного формозмісту в літературному творі: монографія
Дата
2023
ORCID
DOI
item.page.thesis.degree.name
item.page.thesis.degree.level
item.page.thesis.degree.discipline
item.page.thesis.degree.department
item.page.thesis.degree.grantor
item.page.thesis.degree.advisor
item.page.thesis.degree.committeeMember
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
У монографії проаналізовано твори української та зарубіжної літератур, у яких магістральним формозмістовим прийомом є «mise en abyme», більше відомий під назвою «сцена на сцені». Методом повільного прочитання установлено роль даного прийому у формуванні іронічного стилю драматичного або прозового тексту, сутність якої – розбудова специфічного двоїстого часопростору, де ігрові елементи міцно переплітаються з життєвими реаліями, а мистецтво постає як рушій творення та перетворення світу. The subject for the philological analysis in this monograph are the works of Ukrainian and foreign literatures with ‘mise en abyme,’ also known as ‘the stage within a stage,’ for the dominant formal-and-substantial trend. Upon the close reading of the texts, there was confirmed the role of the mentioned means in establishing the ironic style of either a drama or a prose work, whose essence is to set up the specific ambivalent artistic area in which the elements of a game are firmly interwoven with realities of everyday life, and the art itself stands for the factor to create and re-create the world.
Опис
Ключові слова
кафедра іноземних мов професійного спрямування, драматургія, іронія, "текст у тексті", театральне мистецтво, романтизм, модернізм, постмодерн, dramaturgy, irony, "the text within a text", theatrical art, Romanticism, Modernism, Postmodern
Бібліографічний опис
Науменко, Н. В. Стопами «апостолів іронії»: теоретичні засади іронічного стилю в драматургії / Н. В. Науменко // Прийом «сцени на сцені» – чинник іронічного формозмісту в літературному творі : монографія. – Київ: Сталь, 2023. – С. 5–54