Інновації у готельно-ресторанному бізнесі
Файли
Дата
2024
Автори
ORCID
DOI
item.page.thesis.degree.name
item.page.thesis.degree.level
item.page.thesis.degree.discipline
item.page.thesis.degree.department
item.page.thesis.degree.grantor
item.page.thesis.degree.advisor
item.page.thesis.degree.committeeMember
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
Досліджено роль інновацій у готельно-ресторанному бізнесі, особливо в Україні, та їхній вплив на ефективність, конкурентоспроможність і стійкість галузі в кризових умовах. Обґрунтовано необхідність удосконалення менеджменту інновацій; запропоновано рекомендації щодо впровадження сучасних інформаційних технологій, зокрема Big Data та машинного навчання, для підвищення ефективності підприємств готельно-ресторанного бізнесу.
The article examines the role of innovations in the hotel and restaurant business, particularly in Ukraine, and their impact on the efficiency, competitiveness, and resilience of the industry under crisis conditions. The necessity of improving innovation management is substantiated; recommendations are proposed for implementing modern information technologies, including Big Data and machine learning, to enhance the efficiency of hotel and restaurant enterprises.
The article examines the role of innovations in the hotel and restaurant business, particularly in Ukraine, and their impact on the efficiency, competitiveness, and resilience of the industry under crisis conditions. The necessity of improving innovation management is substantiated; recommendations are proposed for implementing modern information technologies, including Big Data and machine learning, to enhance the efficiency of hotel and restaurant enterprises.
Опис
Ключові слова
кафедра готельно-ресторанної справи, готельно-ресторанний бізнес, інновації, менеджмент, інформаційні технології, hotel and restaurant business, innovations, management, information technologies
Бібліографічний опис
Лявинець, Г. М. Інновації у готельно-ресторанному бізнесі / Г. М. Лявинець // Інтернаука. Серія : Економічні науки. – 2024. – № 10.