Формування інтелектуального капіталу через освітній процес
Вантажиться...
Дата
Автори
Науковий ступінь
Рівень дисертації
Шифр та назва спеціальності
Рада захисту
Установа захисту
Науковий керівник
Члени комітету
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
Питання формування, використання, управління, інтелектуального капіталу підприємства піднімаються теоретиками і практиками майже 40 років в класичному розумінні і майже все існування людства в дотичних поняттях, які в результати сформували сучасне концептуальне бачення інтелектуального капіталу. Основним ресурсом інтелектуального капіталу є людський капітал і його здатність до саморозвитку, опанування нових знань, набуття навичок, адаптації до поточних умов життя. Продовження дослідження та опис одного із шляхів вирішення вище окреслених питань відображається у статті. Де висвітлено частину результатів дослідження на актуальну тему формування інтелектуального капіталу підприємств харчової промисловості як стратегічно важливої в реаліях сьогодення через обумовлені пандемією умови дистанційного освітнього процесу. Як наслідок, є потреба швидкого темпу адаптації і гостра необхідність в удосконаленні та додатковому фінансуванні з метою підвищення рівня застосування новацій технічного і технологічного у процесах підготовки кваліфікованих фахівців. Тенденція різкого переходу на дистанційне навчання вплинула на зниження якості освітніх послуг, що надається учням, студентам і здобувачам останні декілька років в межах загальної і фахової освіти. З огляду на це автором запропоновано перейняти досвід зарубіжних колег поєднання вивчення теорії і набуття практичних навичок через дуальний підхід, що особливо актуально для здобувачів фахової і вищої освіти старших і випускних курсів. Це підхід, що дає змогу для здобувачів, що засвоїли основи на початку навчання та в процесі набуття спеціалізованих знань і компетенцій закріпити їх на практиці в межах підприємства та отримати винагороду з разі ефективної діяльності. Досвід викладання структуровано теоретичних основ і бази в закладах освіти буде одразу застосований у процесі діяльності. Для випускників – це змога мати поступовий перехід від навчання до праці, а також отримання винагороди за свої успіхи у вигляді освіти, матеріальної винагороди і досвіду. Для роботодавців – це шанс отримати висококваліфікованого працівника у складі свого персоналу не втрачаючи час і кошти на його перепідготовку. Для закладу освіти – це новий досвід, розширення можливостей, компетенції, нова співпраця з реальним ринком і підприємствами, залучення більшої кількості практикуючих фахівців до розробки освітніх програм з метою формування інтелектуального капіталу держави і джерел інвестування. Запропонована модель формування навчально-наукового комплексу формування інтелектуального капіталу підприємства харчової промисловості.
The questions of the formation, use, management, intellectual capital of the enterprise have been raised by theoreticians and practitioners for almost 40 years in the classical sense and for almost the entire existence of mankind in tangential concepts, which resulted in the formation of the modern conceptual vision of intellectual capital. The main resource of intellectual capital is human capital and its ability to self-develop, acquire new knowledge, acquire skills, and adapt to current living conditions. Continuation of the research and description of one of the ways of solving the above outlined issues is reflected in the article. Where part of the results of the research on the topical topic of the formation of intellectual capital of food industry enterprises as strategically important in today’s realities due to the conditions of the distance education process caused by the pandemic are highlighted. As a result, there is a need for a rapid pace of adaptation and an urgent need for improvement and additional funding in order to increase the level of application of technical and technological innovations in the processes of training qualified specialists. The trend of a sharp transition to distance learning has affected the decline in the quality of educational services provided to pupils, students and students in the last few years within the framework of general and professional education. In view of this, the author suggested adopting the experience of foreign colleagues in combining the study of theory and the acquisition of practical skills through a dual approach, which is especially relevant for those seeking professional and higher education in
senior and graduation courses. This is an approach that makes it possible for students who have mastered the basics at the beginning of their studies and in the process of acquiring specialized knowledge and competences to consolidate them in practice within the enterprise and receive a reward in case of effective activity. The experience of teaching structured theoretical foundations and bases in educational institutions will be immediately applied in the process of activity. For graduates, this is an opportunity to have a gradual transition from study to work, as well as receiving rewards for their success in the form of education, material rewards and experience. For employers, this is a chance to get a highly qualified employee as part of their staff without wasting time and money on his retraining. For an educational institution, this is a new experience, expansion of opportunities, competences, new cooperation with the real market and enterprises, involvement of a larger number of practicing specialists in the development of educational programs with the aim of forming the intellectual capital of the state and sources of investment. The proposed model of the formation of the educational and scientific complex of the formation of the intellectual capital of the food industry enterprise.
Опис
Бібліографічний опис
Макаревич, О. В. Формування інтелектуального капіталу через освітній процес / О. В. Макаревич // Економіка і управління. – 2023. – №1 (97). – С. 112-118
