Перегляд за Автор "Chugaeva, Nataliya"
Зараз показуємо 1 - 6 з 6
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Education of specialists of food technologies as a function of the teacher-tutor in higher educational institution(2018) Chugaeva, NataliyaThe competence of the teacher-tutor of student’s academic group develops in the continuous and creative process of active doing his professional duties and facilitating the social development of students. Компетенція педагога-наставника студентської академічної групи розвивається у безперервному та творчому процесі активного виконання своїх професійних обов'язків та сприяння соціальному розвитку студентів.Документ Innovational tendencies of teaching psychology in technical university(2017) Chugaeva, NataliyaThe innovations are always presented by the teachers in the higher educational institutions. Psychology is a science, which is included in all spheres of life and human activity. That`s why, it is studied by students of economic, technological and technical specialities. A few years ago the National University of Food Technologies launched the English-learning project, the integral part of which is teaching the course of "Psychology".Документ Psychological characteristics of university applicants` groups(2021) Chugaeva, NataliyaIn the article is shown the result of empirical research of groups of applicants on the criterion of combining indicators of their social development as a collective subject of educational activity and applicant learning success was the derivation of empirical typology of effective and ineffective tutors (total four types: effective, pseudo-effective, formally effective and ineffective). У статті показано, що результатом емпіричного дослідження груп здобувачів за критерієм поєднання показників їх соціального розвитку як колективного суб’єкта навчальної діяльності та успішності навчання абітурієнтів стало виведення емпіричної типології ефективних і неефективних наставників (всього чотири типи: ефективні, псевдо-ефективний, формально ефективний і неефективний).Документ Psychological qualities of the teacher-tutor as a base of the quality of students` education(2017) Chugaeva, NataliyaThe subject of our study became the activity of the teacher because it is the beginning of all, the starting point for changing the mental qualities of the person in educational institutions. The famous Greek philosopher Socrates said that all professions are from the people and only the teachers, judges and doctors are from God. The teacher has many opportunities to influence the future in positive way - through the students. Предметом нашого дослідження стала діяльність педагога, тому що вона є початком усього, відправною точкою зміни психічних якостей особистості в освітніх закладах. Відомий грецький філософ Сократ казав, що всі професії від людей і лише вчителі, судді та лікарі від Бога. Вчитель має багато можливостей впливати на майбутнє позитивно – через учнів.Документ "Psychology of food industry chief" as a factor of educational socialization of future technologists(2018) Chugaeva, NataliyaIn connection with the modern educational requirements of food industry technologists, the author, associate professor Nataliia Chuhaieva, has created the innovative, original academic discipline "Psychology of food industry chief", which was chosen and highly assessed by the students. The effective educational socialization of future technologists includes required studying of psychological У зв'язку з сучасними вимогами освіти технологів харчової промисловості автор, доцент Наталія Чугаева, створила інноваційну, оригінальну навчальну дисципліну «Психологія керівника харчової промисловості», яка була обрана і високо оцінена студентами. Ефективна освітня соціалізація майбутніх технологів включає в себе необхідне вивчення психологічних дисциплін, зокрема, «Психології керівника харчової промисловості». disciplines, particularly, "Psychology of the food industry chief".Документ Robotization in modern society from the psychological point of view(2022) Chugaeva, NataliyaThe examples of the implementation of robots with artificial intelligence in various spheres of human life and activities are given in the article. An original author's model of professional interaction between humans and robots is proposed. The author determined that for the effective implementation of robotization in modern society, the psychological qualities foreseen by world experts for 2025 must be distributed between humans and robots. In this context, the future need of society for teachers-tutors becomes clear in order to coordinate the activities of both human employees and robots. У статті наведено приклади впровадження роботів зі штучним інтелектом у різні сфери життя та діяльності людини. Запропонована оригінальна авторська модель професійної взаємодії людей та роботів. Автором визначено, що з метою ефективного впровадження роботизації в сучасному суспільстві психологічні якості, передбачені свого часу світовими експертами для 2025 р., необхідно розподілити між людьми та роботами.