Статті

Постійне посилання колекціїhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7522

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 39
  • Ескіз
    Документ
    Здобувачі вищої освіти прогнозують майбутнє
    (2023) Галиця, Ігор Олександрович; Березянко, Тамара Володимирівна
    Ми живемо у складний і динамічний час нформаційно-мережної економіки, що, спираючись на інформаційно-мережні ресурси, не лише швидко змінюється сама, але й здійснює вплив на розвиток суспільства в цілому. Глобальний інформаційно-комунікаційний простір перенасичений інформацією, тому події світового значення, що змінюють або погрожують змінити розвиток цивілізації, залишаються інколи поза увагою широкої світової спільноти.
  • Ескіз
    Документ
    Стратегічне управління підприємством у сфері зовнішньоекономічної діяльності
    (2019) Березянко, Тамара Володимирівна; Новікова, Єлизавета Антонівна
    У статті досліджено сучасний стан розвитку ринку вентиляційного обладнання в Україні. Розглянуто структуру ринку та тенденції його розвитку. Визначено провідних вітчизняних виробників вентиляційного обладнання. Проведено аналіз експортної діяльності ПрАТ «Вентиляційні системи», а також аналіз експорту українських товарів за країнами світу. Встановлена позитивна тенденція експорту вентиляційного обладнання в країни з сухим кліматом. Визначено потенційно можливий ринок для розширення експортної діяльності ПрАТ «Вентиляційні системи». Проведено структурний аналіз конкурентного оточення підприємства, за методикою М. Портера, виділивши п’ять сил, а саме бар’єри входу на ринок, фактори конкурентоспроможності, фактори, що обумовлюють силу постачальника, фактори, що обумовлюють силу споживача та фактори загрози взаємозамінних товарів. Обрано стратегічний напрямок розвитку підприємства в сфері зовнішньоекономічної діяльності. In this article have been investigated the modern condition in the development of the market of ventilation equipment in Ukraine. The structure of the market and trends of its development are considered. The leading domestic manufacturers of ventilation equipment are determined. The main groups of goods sold on the market of ventilation equipment are: household, industrial, office fans, components for ventilation systems. The world tendencies of the market of ventilation equipment development are determined, it is analyzed that in the near future the customers will switch from the choice of ventilation systems on a price basis to a choice based on an analysis of the operation of such systems in the future, a rapid change in the choice of consumers towards energy-efficient systems. It is analyzed that PJSC "Ventilation systems", owns the largest modern production base in Europe and independently produces a full range of equipment for ventilation and air conditioning systems of any degree of complexity. Has been performed the analysis of export activity of PJSC "Ventilation systems", has been determined the strategic direction of development of the enterprise in the field of foreign economic activity, as well as analysis of export of Ukrainian goods by countries of the world, was carried out. The positive tendency of export of ventilation equipment in countries with dry climate is established. The main suppliers of ventilation equipment in Turkey and their market share are determined. Potentially possible market for expansion of export activity of PJSC "Ventilation systems" is determined. Structural analysis of the competitive environment of the enterprise, according to M. Porter's method, has been distinguished by five forces, namely barriers to entry, factors of competitiveness, factors determining the supplier's strength, factors that determine the consumer's power and factors of the threat of interchangeable goods. The strategic direction of development of the enterprise in the sphere of foreign economic activity is chosen. A strategy of geographical diversification is proposed, namely expansion of the boundaries of the presence and areas of the enterprise in order to obtain competitive advantages.
  • Ескіз
    Документ
    Принципи управління корпоративною соціальною відповідальністю в мережевих готельних системах
    (2020) Маршаленко, Маріанна Петрівна; Березянко, Тамара Володимирівна
    Статтю присвячено висвітленню принципів управління корпоративною соціальною відповідальністю в мережевих готельних системах. Розширений аналіз наукових підходів дозволив ідентифікувати методи, що використовує у своїй діяльності одна з найбільш готельних мереж світу - компанія Хілтон Ворлдвайд. У роботі досліджено основні принципи управління корпоративною соціальною відповідальністю в даній готельній мережі. Визначено, що реалізація ключових принципів КСВ компанії закладено в щоденну операційну діяльність на кожній ланці керування компанією як на глобальному рівні, так і на кожному підприємстві окремо. Ідентифіковані методи, які були розроблені, апробовані та впроваджені для досягнення поставлених цілей. Виявлені основні напрями роботи по реалізації Глобальних цілей сталого розвитку, що були враховані при побудові програми з корпоративної соціальної відповідальності Хілтона. На прикладі кооперації зі стейкхолдерами компанії розглянуто принципи керування програмою та ефективність даної взаємодії відносно поставлених цілей компанії до 2030 року. Було опрацьовано літературні джерела та на їх основі виявлено особливості керування програмою корпоративної соціальної відповідальності у великих мережевих компаніях. Досліджено та структуровано дані інструментів взаємодії з кожною групою стейкхолдерів, при чому враховано як способи впливу на зацікавлених сторін, так і способи збору інформації та відугів по результатах співпраці. Приділено значну увагу аналізу нефінансового звіту компанії, що дало можливість структурувати та систематизувати дані про управління корпоративною соціальною відповідальністю як на глобальному рівні, так і на локальному. Було проаналізовано стратегію корпоративної соціальної відповідальності компанії Хілтон Подорож з ціллю. В процесі роботи було досліджено взаємозв’язок побудови стратегії з КСВ, постановкою коротко- та довготермінових цілей з її реалізації та Глобальними цілями сталого розвитку, прийнятих Організацією Об’єднаних Націй. Досліджено динаміку реалізації принципів КСВ в процесі управління готельною системою Хілтон та розвитку стосунків із стейкхолдерами. The article is devoted to the study of the principles of corporate social responsibility management in hotel chains. An in-depth analysis of scientific approaches has identified the methods used in its activities by one of the leading hotel chains in the world - Hilton Worldwide. The paper identifies the basic principles of management in corporate social responsibility programs in this hotel chain. It is determined that the implementation of the key principles of CSR of the company is embedded in the daily operational activities at each level of management of the company - both globally and at each enterprise separately. Identified methods that have been developed by the company, tested and implemented to achieve the goals. The main directions of work on realization of the Global goals of sustainable development which have been considered at construction of the program on corporate social responsibility of Hilton are revealed. The principles of program management and the effectiveness of this interaction in relation to the company's goals until 2030 are considered on the example of cooperation with each group of stakeholders of the company. Literary sources were studied and on their basis the peculiarities of corporate social responsibility program management in large network companies were revealed. The data of interaction tools with each group of stakeholders were researched and structured, taking into account both ways - of influencing stakeholders and the ways of collecting feedback. Considerable attention is paid to the analysis of the company's non-financial report for structuring and systematizing data on corporate social responsibility management on global and local levels. The corporate social responsibility strategy of Hiltons’ program Journey with a Purpose was analyzed. In the process of work the interrelation of CSR strategy building, setting short- and long-term goals for its implementation and the Global Sustainable Development Goals adopted by the United Nations was studied. The dynamics of the implementation of CSR principles in the process of managing the Hilton hotel system and the development of relations with stakeholders is studied. The dynamics of the implementation of CSR principles in the process of managing the Hilton hotel system and the development of relations with stakeholders were studied.
  • Ескіз
    Документ
    Соціально відповідальні трудові практики в нестандартних умовах
    (2021) Березянко, Тамара Володимирівна
    Дана стаття містить орієнтири для впровадження відповідальних трудових практик на підприємстві, що дозволяє використовувати рекомендації у майбутній практичній діяльності. Також увагу приділено розгляду засобів та досвіду регулювання та застосування відповідальних трудових практик в ЄС, висвітленню основних трендів розвитку корпоративної соціальної відповідальності у трудових стосунках на підприємстві, надає рекомендації щодо реалізації політики відповідальності в трудових угодах. Значну увагу приділено питанням забезпечення соціальної відповідальності в умовах самозайнятості економічно активного населення та формуванню відповідального ставлення в процесі неповної зайнятості працівників. В контексті відносин роботодавців та працівників полягає, насамперед, у дотриманні трудових і соціально-економічних прав працівників та врахування їхніх інтересів, встановлення додаткових соціальних пільг та гарантій розглянуто нетрадиційні форми зайнятості та завдання забезпечення відповідального формату трудових відносин. The G-20 summits and the recommendations of the OECD (Organization for European Co operation and Development) have identified global economic growth strategies based on employment growth and control of the financial and corporate sectors. These strategic directions are based on the ILO guidelines - ensuring decent work. Modern development policies focus the company on integrating corporate social responsibility into its commercial activities. The effectiveness of the implementation of CSR strategies depends in large part on both parties: staff and enterprises. For this purpose at the enterprise it is expedient to implement: the program of socially responsible commissioners; responsible, socially motivated attitude to one's own work; participation in the activities of various charitable foundations; social programs related to children's education; environmental measures; volunteer programs; joint formation of the ethical environment. In modern conditions, special attention needs to be paid to ensuring the employee's awareness of personal responsibility in the case of choosing non-standard work practices. The self employed worker must be aware of the full list of social risks he assumes. The volume of non standard forms of employment is growing in the world: freelance, temporary employment, part-time employment, temporary substitute labor and multilateral labor relations, disguised labor relations and dependent self-employment. Recently, non-standard forms of employment have begun to spread to those segments of the labor market where previously dominated by standard forms of employment. However, the national economic space is characterized by a reduction in the level of non-standard labor practices. The upward trend continues in agriculture and construction, while the decline is in industry and trade. Based on the comparison of international labor standards and the experience of individual countries, four main areas are recommended: closing gaps in legislation; strengthening collective bargaining systems; improving social protection; socio-economic policies to regulate social risks and facilitate the transition to standard employment.
  • Ескіз
    Документ
    Фінансовий ризик при формуванні стратегії сталого розвитку підприємства
    (2022) Березянко, Тамара Володимирівна; Костриця, Олександра Валентинівна; Дорошенко, Владислав Олександрович
    Стаття присвячена теоретичним та практичним аспектам з формуванню програми сталого розвитку при наявності фінансових ризиків на підприємстві. Проаналізовані різні поняття науковців, щодо таких термінів: «ризик», «фінансовий ризик» та «сталий розвиток підприємства». Розглянуто основні складові сталого розвитку підприємства та вплив на нього фінансового ризику. Проаналізовано ринок продуктів сухих сніданків в Україні та рівень фінансового стану досліджуваного підприємства ПрАТ «Лантманнен Акса», Проаналізовано вплив всіх фінансових показників та наявність фінансових ризиків. Запропоновано заходи щодо зниження фінансових ризиків, створено нова програма сталого розвитку ПрАТ «Лантманнен Акса». The article is devoted to theoretical and practical aspects of forming a ustainable development program in the presence of financial risks in the enterprise. Different сoncepts of scientists regarding the following terms are analyzed: "risk", "financial risk" and "sustainable development of the enterprise". The relevance of the implementation of sustainable development programs by enterprises is determined and the implementation of sustainable development programs at enterprises allows to obtain additional advantages in management and to react quickly to changes in the internal and external environment of the enterprise. The indicators of the economic, social and environmental spheres of the enterprise are considered, which allow us to assess the state of the оrganization in terms of sustainability, and the calculation of the indicators indicated in the article allows us to find the disproportions in the management of sustainable development of the enterprise and to see in which spheres, economic, social or ecological, is more active work to achieve sustainability.The main components of sustainable development of the enterprise and the impact of financial risk on it are considered. The market of breakfast cereals in Ukraine is analyzed, it can be stated that today the market is at a fairly high level of demand, which allows the company to operate successfully and the level of financial condition of the researched enterprise PJSC "Lantmann Aksa". looking at the limitations through COVID-19. It is determined that to develop a strategy to improve sustainable development, you must first assess the financial condition of the enterprise, using SWOT-analysis, calculation of financial performance, for which the following analyzes were developed: horizontal, vertical, comparative and financial ratios, profitability and level bankruptcy. The impact of all financial indicators and the presence of financial risks are analyzed, it is the sustainable development program that directly depends on these indicators, they help to accumulate free funds for its development, so the concepts of financial development and sustainable development are directly proportional. Measures to reduce financial risks have been proposed, and a new program for the sustainable development of PJSC Lantmann Aksa has been created, which allows bringing the company to a new level.
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток відповідальних практик управління підприємством та персоналом в олійній індустрії України
    (2022) Шеремет, Олег Олексійович; Березянко, Тамара Володимирівна; Галиця, Ігор Олександрович; Зєніна-Біліченко, Антоніна Сергіївна
    Публікацію присвячено висвітленню напрямків розвитку корпоративної соціальної у процесах управління виробничою сферою та стосункам із персоналом. Актуальність статті обґрунтовується тим, що національне виробництво перебуває у стані зближення напрямків розвитку виробничого сектору із стратегіями та процесами, що відбуваються в європейському економічному просторі. The publication is devoted to the areas of corporate social development in the processes of production management and personnel relations. The relevance of the article is justified by the fact that national production is in a state of convergence of directions of development of the manufacturing sector with the strategies and processes taking place in the European economic space.
  • Ескіз
    Документ
    Корпоративна соціальна відповідальність як фактор ефективної діяльності сучасних підприємств харчової галузі
    (2021) Березянко, Тамара Володимирівна; Малихіна, Світлана Вікторівна; Галиця, Ігор Олександрович
    Соціальна орієнтація світової економіки вимагає розвитку діяльності з корпоративної соціальної відповідальності для забезпечення вільного виходу вітчизняних компаній на світові ринки і розширення співпраці з іноземними інвесторами, підтримки гідної конкурентної позиції на міжнародній арені. Метою статті є вивчення використання КСВ в управлінні розвитком харчової промисловості України, обґрунтування її ролі у підвищенні фінансово-економічних результатів господарювання, формуванні громадянського суспільства. Доведено, що основними тенденціями, на які слід орієнтуватись українським підприємствам харчової промисловості у сфері КСВ з огляду на процеси євроінтеграції, є кругова економіка, більше інвестицій у споживачів та працівників підприємства, прозорість діяльності та постійний моніторинг КСВ з огляду на дотримання інтересів ключових стейкхолдерів, тісна співпраця з урядовими та неурядовими структурами у вирішенні соціальних та екологічних проблем. Дослідження стратегічного забезпечення КСВ підприємств харчової промисловості показало, що фактично мала кількість крупних підприємств в цій галузі (більшість з іноземним капіталом) досягли успіху та прогресу у сфері сталого розвитку та в подальшому готові демонструвати прозорість діяльності. Пропонується, щоб в майбутніх дослідженнях була зроблена спроба вивчити інші види діяльності в області КСВ, пов’язані з екологічною, економічною та соціальною сферами. The social orientation of the global economy requires the development of Corporate Social Responsibility activities to ensure the free entry of domestic companies into world markets and expand cooperation with foreign investors, and maintain a decent competitive position in the international arena. Understanding the importance of CSR encourages businesses not only to behave law-abiding, but also to voluntarily participate in the implementation of corporate contributions to the development of the community, territory and the establishment of social partnership relations with the state. That is why the issue of implementing CSR standards in all areas of production and economic activity, and in the field of food production in particular, requires further study and analysis. The purpose of the article is to study the use of CSR in managing the development of the food industry in Ukraine, substantiate its role in improving the financial and economic results of management, and form civil society. The paper suggests the stages (stages) of CSR application at the level of food enterprises. It is proved that the main trends that Ukrainian food industry enterprises should focus on in the field of CSR, taking into account the processes of European integration, are a circular economy, more investment in consumers and employees of the enterprise, transparency of activities and constant monitoring of CSR, taking into account compliance with the interests of key stakeholders, close cooperation with government and non governmental structures in solving social and environmental problems. The study of strategic CSR support for food industry enterprises showed that in fact a small number of large enterprises in this industry (most with foreign capital) have achieved success and progress in the field of sustainable development and are ready to demonstrate transparency in their activities in the future. It is proposed that future studies should attempt to explore other CSR activities related to the environmental, economic and social spheres.
  • Ескіз
    Документ
    Удосконалення методів менеджменту, адміністрування та стратегічного управління розвитком людського ресурсу
    (2022) Березянко, Тамара Володимирівна; Осадчук, Оксана Павлівна
    У статі досліджено питання розвитку та удосконалення методів менеджменту, адміністрування та стратегічного управління розвитком людського ресурсу. Дослідження здійснено з урахуванням еволюційної зміни управлінських підходів та зростання ролі людського ресурсу щодо забезпечення сталого економічного розвитку. Визначено, що розвиток теорії стратегічного управління доцільно поділяти на чотири етапи, а саме: управління на основі контролю за виконанням; управління на основі планування; управління на основі передбачення; управління на основі гнучких екстрених рішень. Зазначено, що для етапу управління на основі контролю характерним є перехід до масового виробництва товарів при якому людський ресурс розглядався як допоміжна складова. На етапі управління на основі передбачення особлива увага приділяється методам планування та удосконалення збуту, набувають дедалі більшої актуальності питання підвищення рівня освіти і розвитку персоналу, широко використовуються методи адміністративного менеджменту та публічного адміністрування. Характерною ознакою етапу управління на основі передбачення є розвиток та активне застосування методів стратегічного планування, задля формування конкурентних та інноваційних стратегій, також набувають важливості питання удосконалення та ефективного використання людського потенціалу. Створюються передумови до розвитку стратегічного управління людськими ресурсами. Зростає роль та значення планомірного та систематичного підходу до використання управлінських методів в напрямку формування кадрового потенціалу. Стратегічне управління людськими ресурсами набуває рис наукової концепції HRM, та вбудовується в систему стратегічного менеджменту на рівні функціональної стратегії, що стає характерною особливістю етапу управління на основі гнучких екстрених рішень. The article examines the development and improvement of methods of management, administration and strate gic management of human resource development. The study was carried out taking into account the evolutionary change of management approaches and the growing role of human resources in ensuring sustainable economic development. It was determined that the development of the theory of strategic management should be divided into four stages, namely: management based on performance control; management based on planning; predictive management; management based on flexible emergency solutions. It is noted that the stage of control-based mana gement is characterized by the transition to mass production of goods in which human resources were considered as an auxiliary component. At the stage of management based on prediction, special attention is paid to methods of planning and improvement of sales, issues of increasing the level of education and development of personnel are becoming more and more relevant, and methods of administrative management and public administration are widely used. A characteristic feature of the management stage based on prediction is the development and active application of strategic planning methods for the formation of competitive and innovative strategies, and the issue of improvement and effective use of human potential also becomes important. The prerequisites for the development of strategic management of human resources are being created. The role and importance of a planned and system atic approach to the use of management methods in the direction of the formation of personnel potential is growing. Strategic management of human resources acquires features of the scientific concept of HRM, and is integrated into the strategic management system at the level of functional strategy, which becomes a characteristic feature of the stage of management based on flexible emergency decisions.
  • Ескіз
    Документ
    Теоретичні підходи та практична реалізація доброчинності у форматі корпоративної соціальної відповідальності
    (2022) Березянко, Тамара Володимирівна; Харін, Олександр Сергійович
    У сьогоднішніх українських реаліях тема волонтерства є досить актуальною, хоча відома достатня кількість досліджень з цього напрямку. Дану статтю присвячено дослідженню теоретичних та практичних засобів корпоративної, громадської та соціально відповідальної активності на різних щаблях національного суспільства. Мета дослідження. Головний акцент зосереджено у площині виявлення особливостей реалізації доброчинності працівниками та підприємствами харчової промисловості. Здійснено дослідження участі національних оліє-жирових компаній у кризових подіях 2014-2022 рр. і систематизовано напрямки залучення корпоративних та особистих можливостей як прояв громадської позиції та реалізації співпраці. Для виконання дослідження було використано методи аналізу, синтезу, опитування та порівняння, також було опрацьовано наукові та дослідницькі матеріали. Результати дослідження. Характерною рисою корпоративного волонтерства стали: допомога для нейтралізації впливу військових дій - допомога працівникам філій фінансова та організаційна, надання робочих місць, транспорту, одягу, фінансування оплати орендного житла, допомога у зменшенні стресоутворюючого фактору, також соціальна підтримка незахищених верств населення, сприяння та організація оздоровчих заходів, вирішення екологічних питань в офісі та поза його межами, освітні та виховальні заходи. Особисте волонтерство працівників компаній оліє-жирового комплексу носить більш емоційно забарвлений характер – це по-перше, витрачання особистого вільного часу у громадських інтересах; по-друге, - це прояв ініціативи, яка стає стимулом для подальшого розвитку її на рівні корпоративного волонтерства; по-третє, - це здійснення соціальної логістики, яка не покривається можливостями на державному рівні; по-четверте, - це здійснення психологічної підтримки на рівні людина до людини. Висновок. Добродійництво – це елемент корпоративної соціальної відповідальності, волонтерство корпоративне та особисте – це інструмент його громадської та соціальної реалізації. В економічному сенсі волонтерство виконує функції соціальної логістики. In today's Ukrainian realities, the topic of volunteering is quite relevant, although a sufficient amount of research in this direction is known. This article is devoted to the study of theoretical and practical means of corporate, public and socially responsible activity at various levels of national society. The aim of the study. The main emphasis is focused on the plane of identifying the peculiarities of the implementation of charity by employees and enterprises of the food industry. The study of the participation of national oil and fat companies in the crisis events of 2014-2022 was carried out and the directions of attracting corporate and personal opportunities as a manifestation of a public position and implementation of cooperation were systematized. To carry out the research, the methods of analysis, synthesis, survey and comparison were used, as well as scientific and research materials were developed. Research results. A characteristic feature of corporate volunteering has become: assistance to neutralize the impact of military operations - financial and organizational assistance to branch employees, provision of jobs, transport, clothing, financing of rental housing, assistance in reducing the stress-causing factor, as well as social support for vulnerable segments of the population, promotion and organization of health activities, solving environmental issues in and outside the office, educational and educational activities. Personal volunteering of employees of the oil-fat complex companies is more emotionally colored - it is, firstly, spending personal free time in the public interest; secondly, it is a manifestation of initiative, which becomes an incentive for its further development at the level of corporate volunteering; thirdly, it is the implementation of social logistics, which is not covered by opportunities at the state level; fourthly, it is the implementation of psychological support at the person-to-person level. Conclusion. Charity is an element of corporate social responsibility, corporate and personal volunteering is a tool for its public and social implementation. In the economic sense, volunteering performs the functions of social logistics.
  • Ескіз
    Документ
    Оцінка рівня добропорядної практики в олігопольному ядрі оліє-жирового комплексу
    (2015) Березянко, Тамара Володимирівна
    У статті розглянуто питання відповідності окремих секторів національного господарства вимогам інтеграції до ЄС в контексті використання добровільних регуляторних механізмів. Базою дослідження обрано оліє-жировий комплекс, який посідає перше місце у світі. Розглянуто складову корпоративної соціальної відповідальності (КСВ) — економічну складову бізнес-практики. Висвітлено результати опитування, проведеного в оліго польному ядрі національного оліє-жирового комплексу. В результаті виявлено недоліки в реалізації принципів ОЄСР, а також інші проблемні зони економічних відносин у корпоративному секторі.