Статті
Постійне посилання колекціїhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7522
Переглянути
5 результатів
Результати пошуку
Документ Теоретичні основи сутності якості як соціально-економічної категорії(2019) Осадчук, Оксана Павлівна; Майстренко, В. М.Поняття «якість» як соціально-економічна категорія набуває широкого використання та вжитку ще з часів різних історичних епох. З розвитком суспільства та становленням економіки як самостійної науки активізувалися наукові пошуки й дослідження у сфері визначення найповнішого та єдино правильного підходу до тлумачення змісту досліджуваного поняття. Широке застосування категорії «якість» у різних сферах суспільної діяльності та науковий інтерес до визначення її сутності сприяли появі значної кількості трактувань, що всебічно розкривають її зміст і значення. З огляду на це виявлення та дослідження головного ідейного змісту поняття «якість» здійснювалося на основі визначення основних аспектів шляхом узагальнення теоретичних формулювань, представлених всесвітньо відомими філософами, основоположниками теорії управління якістю та вітчизняними науковцями. Основними аспектами категорії «якість», що визначають її ідейний зміст, є: відповідність встановленим вимогам; задоволення споживчих потреб; ефективність виробничих процесів; сукупність властивостей, необхідних для задоволення явних і передбачуваних потреб; ступінь відповідності вимогам; співвідношення між витратами та потребами; безпечність для здоров ’я та життя людини. Дослідження термінологічної сутності категорії «якість» з позиції різних наукових підходів дало змогу виокремити основні її ознаки, які вказують на приналежність досліджуваної дефініції до розряду соціально-економічних понять. The concept of “quality” as a socio-economic category has become widely used since the times of various historical epochs. With the development of society and the emergence of the economy as an independent science, scientific research was intensified in the area of determining the most complete and the only correct approach to the interpretation of the content of the concept under study. Widespread use of the category “quality” in various areas of social activity and considerable scientific interest in determining its essence contributed to the emergence of a large number of interpretations that fully disclose its meaningq. In view of this, the discovery and research of the main ideological content of the concept of “quality” was carried out on the basis of defining its main aspects by generalizing the theoretical formulations presented by world-known philosophers, the founders of the theory of quality management, and domestic scholars. The main aspects of the category “quality”, defining its ideological content are: compliance with the requirements; satisfaction of consumer needs; efficiency of production processes; a set of properties that are necessary to meet explicit and foreseeable needs; degree of compliance; the relationship between costs and needs; safety for health and human life. The study of the terminological nature of the category “quality”, from the standpoint of various scientific approaches, has allowed to distinguish its main features, which indicate the relevance of the study definition to the category of socioeconomic concepts.Документ Якість продукції: складові та стадії її життєвого циклу(2018) Труш, Юлія Леонідівна; Осадчук, Оксана ПавлівнаРозглянуто складові якості продукції, серед яких: визначення потреб ринку (якість вибору споживача); якість проектування продукту; якість сировини, яка надійшла у виробництво; якість процесу виробництва; відповідність якості кінцевої продукції вимогам проекту; якість після продажного обслуговування. Досліджено стадії життєвого циклу якості продукції, що впливають на економічні показники господарської діяльності підприємства та конкурентоспроможність продукції, до яких належать: якість розробки продукції, якість виробництва продукції, оцінка якості готової продукції споживачем. Запропоновано відобразити їх схематично та проаналізувати їх зміст. Доведено, що удосконалення складових якості продукції та стадій життєвого циклу якості продукції призводить до підвищення рівня рентабельності, ефективності виробництва, мінімізації витрат на брак за рахунок виробництва продукції якості, яку потребують споживачі й рівня конкурентоспроможності продукції та підприємства. The components of product quality are considered, among which: the definition of market needs (quality of consumer choice); product design quality; quality of raw materials that came into production; quality of production process; compliance of the quality of the final product with the requirements of the project; quality after sales service. The stages of the life cycle of the quality of products influencing the economic indicators of the enterprise's economic activity and the competitiveness of products, which include: the quality of product development, the quality of production, and the assessment of the quality of finished products by the consumer are studied. It is proposed to display them schematically and analyze their content. It is proved that the improvement of the components of the quality of products and the stages of the life cycle of the quality of products leads to increased profitability, production efficiency, minimization of the costs of defects at the expense of production of quality products that consumers need and the level of competitiveness of products and enterprises.Документ Мотивація та стимулювання персоналу як складові системи управління якістю продукції на підприємстві(2016) Труш, Юлія Леонідівна; Григорців, Михайло Володимирович; Осадчук, Оксана ПавлівнаВ статті удосконалені мотиваційні та стимулюючі інструменти для підвищення ефективності управління якістю продукції на підприємстві, внаслідок запропонованих мотивів задоволення потреб в залежності від віку працівників та методів управління персоналом в системі управління якістю продукції на підприємстві у розрізі класифікаційних ознак. Таке обґрунтування запропонованих заходів в системі управління якістю продукції дасть змогу практично удосконалити процес управління якістю продукції. In this article are presented improved motivative and incentive instruments of quality products management in the enterprise, due to reasons offered meet the needs depending on the age of employees and management staff in the system of quality management in the company in terms of classifications. This study proposed measures in quality products management system will enable almost perfect process quality control.Документ Наукові підходи до визначення поняття «якість»(2012) Осадчук, Оксана ПавлівнаДосліджено наукові підходи вітчизняних та зарубіжних вчених щодо формування сутності поняття «якість продукції», а також викладено авторське визначення даного поняття на основі законодавчої бази України та міжнародних стандартів; розглянуто визначення поняття якості і безпеки продукції. В роботі розглянуто еволюцію поглядів на якість та визначено сприйняття якості споживачами продукції. Science research approaches of domestic and foreign scholars on the formation essence of the concept of "quality products" and described the author definition of the concept based on the legal framework of Ukraine and international standards; considered the definition of quality and safety. We consider the evolution of views on the quality and perception of quality defined by consumers.Документ Якість продукції як об’єкт управління(2011) Осадчук, Оксана ПавлівнаВ статті досліджено поняття якості продукції як об’єкта управління в межах виробничої діяльності підприємства. Визначено сутність категорії управління якістю та запропоновано авторське визначення поняття ефективне управління якістю. The article is investigated the concept of the good’s quality as the control object within the limits of production activity of the interprise. It is determined the main point of the quality control and given the author’s definition of effective quality management. Quality management, of its essence, is a complex economic category, that’s why for better understanding are given all the types and principles of its development.