Статті
Постійне посилання колекціїhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7522
Переглянути
4 результатів
Результати пошуку
Документ Проблеми використання нових комп’ютерних технологій для дистанційної освіти(2024) Яненко, Лариса Петрівна; Юрчук, Людмила ВолодимирівнаУ зв’язку з ковідною пандемією та війною дистанційна освіта стала необхідністю. Хоча вона відкриває широкі можливості для поліпшення якості навчання за допомогою сучасних комп’ютерних технологій, але при цьому значно послабилася виховна складова освіти. Це поставило перед сучасною освітою такі виклики, як технічні телекомунікаційні обмеження та значне посилення соціальної ізоляції. Проте, за допомогою віртуальної та доповненої реальності можна покращити інтерактивність навчання. Також потрібні нові освітні стратегії для забезпечення чесності та ефективності віддаленого оцінювання за допомогою того ж штучного інтелекту (АІ)Документ Когнітивна лінгвістика має посилити прагматику кожної мови(2024) Яненко, Лариса Петрівна; Юрчук, Людмила ВолодимирівнаСучасна когнітивна лінгвістика має забезпечити оптимальну прагматику мовного середовища для спільного будівництва принципово нової Ноосферної цивілізації колективного розуму та креативної праці, бо поки що людство продовжує будувати вавилонську башту на шляху до самознищення. Пропонується терміново розпочати глобальний проєкт, бажано від ООН, щодо розробки спільної для всіх людей та штучного інтелекту (АІ) оптимальної мови порозуміння (ОМП). Результати наших досліджень доводять потребу значно більш ретельного використання багаторічних пошуків розробників різноманітних експертних систем та баз даних і особливо баз знань. Досвід розробників лінгвістичних моделей з використанням сучасних можливостей комп’ютерних алгоритмів нейромереж довів потужні можливості такого типу АІ, але й свідчить про їх значні проблеми через неоднозначність, точніше просто когнітивну забрудненість, сучасних людських мов, перенесену у комп’ютерні інформаційні системи. У статті наведено ряд вимог до когнітивної якості баз знань і технологічних елементів їх створення, без чого масове застосування таких текстових АІ призведе до швидкої появи в Інтернеті величезних хмар сміття і неможливості подальшого використання навіть такої корисної пошукової системи, як Google. Також підкреслюється важливість використання у застосуваннях когнітивної лінгвістики для покращення прагматики нашого спільного із АІ середовища простої і розумної моделі Природи без релігійного та/або філософського туману. Саме це складає фундамент та ідеологію майбутньої Ноосферної цивілізаціїДокумент Лише інтегральна наука врятує світ(2022) Яненко, Лариса Петрівна; Юрчук, Людмила ВолодимирівнаДане повідомлення є обгрунтованим зверненням до провідних вчених світу щодо спільного створення інтегральної науки, здатної терміново відпрацювати проекти рішень для владних еліт планети в умовах глобальної агонії капіталізму. Наведені переліки об’єктивних та суб’єктивних труднощів на шляху розбудови інтегральної науки та потреби подолання старих міфів, що заважають створювати точні кількісні моделі в такій науці. This message is a reasonable appeal to the world's leading scientists regarding the joint creation of an integral science capable of urgently working out draft solutions for the power elites of the planet in the face of the global agony of capitalism. Lists of objective and subjective difficulties in the development of integral science and the need to overcome old myths that prevent the creation of accurate quantitative models in such science are given.Документ Проблеми когнітивного дисонансу у міжкультурному спілкуванні сучасних цивілізацій(2020) Яненко, Лариса Петрівна; Юрчук, Людмила ВолодимирівнаСтаття присвячена проблемам когнітивного дисонансу у пошуку міжнародного порозуміння, можливим шляхам подолання цього психологічного гальма міжкультурного обміну та швидкого відпрацювання спільних дій. Наведені визначення та відповідні приклади когнітивного дисонансу. The article focuses on the problems of cognitive dissonance when seeking an international understanding of the possible ways to overcome this psychological brakes of intercultural exchange and the rapid development of joint action. The definitions and relevant examples of cognitive dissonance are given.