Статті
Постійне посилання колекціїhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7522
Переглянути
7 результатів
Результати пошуку
Документ ДСТУ ISO 9001:2015: навіщо поліпшувати якість, якщо споживач задоволений(2023) Кійко, Вікторія Вікторівна; Мельник, Оксана ПетрівнаГоловним завданням підприємств, орієнтованих на успіх, є задоволення потреб споживачів, які виступають регуляторами рівня виробництва продукції та попиту на неї. Відповідно, постійне покращення якості продукції є вимогою сучасної дійсності та ключовою складовою сталого розвитку підприємств, що дає їм змогу: зберегти репутацію; задовольнити потреби та вимоги споживачів; знизити витрати; збільшити ефективність виробництва. З огляду на вимоги ISO 9001 підприємство повинно визначати та обирати можливості для поліпшення своєї діяльності й уживати будь-які необхідні заходи для задоволення потреб споживача. У межах цієї вимоги одним із ключових напрямів такого поліпшення є постійне покращення якості продукції.Документ Marketing strategies of the enterprise in the market of building structures in the period of recovery of Ukraine(2024) Romanova, Lidia; Bratchykova, Kristina; Pavlovskyi, Serhii; Abuselidze, George; Berher, Alina; Mohylevska, Olga; Hrihierman, YevhenРосійське вторгнення в Україну призвело до масштабного руйнування економіки, а сума збитків оцінюється в понад 700 мільярдів доларів. Підвищений попит на ринку будівництва та будівельних конструкцій у зв’язку з відновленням України вимагає збільшення виробництва сендвіч-панелей. ТОВ «ТПК-Центр» спеціалізується на виробництві продукції для промислового та комерційного будівництва, такої як сендвіч-панелі та вироби з металу. Зміна зовнішнього середовища діяльності компанії, структура попиту на сендвіч-панелі з різними утеплювачами вимагають змін її маркетингової стратегії в частині товарного асортименту. На основі аналізу бізнес-портфеля запропоновано такі стратегічні рішення, як «БУДУВАТИ», «ТРИМАТИ», стратегії збирання та ліквідації. Проведено дослідження клієнтів компанії та зроблено висновок щодо маркетингової стратегії ділових відносин та формування якісного клієнтського досвіду. Основними ідеями щодо вдосконалення маркетингової стратегії є розвиток цифрового маркетингу, створення специфічного маркетплейсу для продажу продукції та залучення комплексу онлайн-просування підприємства на ринку. Для розвитку digital-напрямку та онлайн-продажів на підприємстві необхідно вдосконалити відділ маркетингу, куди також мають увійти фахівці з інформатики, економіки та рекламних технологій. Також була запропонована маркетингова стратегія експорту сендвіч-панелей. Сьогодні в Україні висока конкуренція, тому західні ринки, враховуючи високу якість сендвіч-панелей і можливість отримання європейських сертифікатів, досить привабливіДокумент Інформаційна підсистема контролю якості продукції з використанням карт Шухарта(2021) Криворучко, Олена Володимирівна; Костюк, Юлія Володимирівна; Самойленко, Юлія ОлександрівнаТехнологічні процеси харчової промисловості характеризуються невизначеністю та складністю процесу, які залежать від багатьох факторів, починаючи від самого складу сировини і закінчуючи фізико-хімічними властивостями продукції на всіх етапах її виробництва. Все це збільшує можливості коливань параметрів самого процесу і якості кінцевого продукту. Розглядається питання створення інформаційної системи контролю якості готової продукції технологічного процесу виробництва вершкового масла, що ґрунтується на застосуванні статистичних методів контролю якості продукції, а саме контрольних карт Шухарта. Для побудови контрольних карт Шухарта використовуються експериментальні дані вологості готового продукту, що встановлюється технологічним регламентом відповідно до виду масла. Діагностика і прогнозування якості готової продукції проводиться шляхом аналізу карт середнього та розмахів на наявність можливих викидів за контрольні межі процесу, а саме верхньої та нижньої границь. Карта середнього слугує для відображення стабільності процесу із нанесенням середнього процесу. Вона виявляє небажані варіації, або ж умови, за яких процес виходить зі стану статичної керованості. Карта розмахів слугує для виявлення небажаних варіацій у самій підгрупі вибірки і є індикатором мінливості процесу. Вихід значень за межі на карті розмахів свідчить про наявність у системі певних причинно-наслідкових зв’язків. Для впорядкування можливих причин виникнення відхилень під час технологічного процесу використано діаграму К. Ісікаві. Technological processes of the food industry are characterized by uncertainty and complexity of the process, which depend on many factors, from the composition of raw materials to the physico-chemical properties of products at all stages of its production. All these objects increase the possibility of fluctuations in the parameters of the process and the quality of the final product. The issue of creating an information system for quality control of finished products of the technological process of butter production, based on the application of statistical methods of product quality control, namely Schuhart control charts, is considered. In order to build Schuhart control charts, experimental data on the moisture content of the finished product is being used, which is set by the technological regulations in accordance with the type of oil. Diagnosis and forecasting of the quality of finished products are carried out by analyzing the maps of the average and the scope for the possible emissions beyond the control limits of the process, namely the upper and lower limits. The average map is used to display the stability of the process with the application of the average process and reveals unwanted variations or conditions under which the process leaves the state of static control. The scale map serves to identify undesirable variations in the subgroup of the sample and serves as an indicator of process variability. In case of going some values beyond the scope map indicates on the existing of «reason-consequence» type of relationships in the system. K. Isikavi's diagram was used to organize the possible causes of deviations during the technological process.Документ Сучасні комп'ютерні технології для статистичних методів управління якістю(2021) Криворучко, Олена Володимирівна; Костюк, Юлія Володимирівна; Самойленко, Юлія Олександрівна; Савчук, Ольга ВікторівнаВ статті розглядаються питання, що стосуються визначення якості продукції, процесу управління та систем управління якістю. Розглянуті напрямки використання комп’ютерних технологій для статистичних методів управління якістю, що направлені на вибірковий контроль готової продукції або забезпечення стабільності процесів із застосуванням контрольних карт та теорій варіабельності. Описано концепцію CALS, яка пропонує створення єдиного інтегрованого інформаційного простору підприємства щодо контролю якості продукції. The article deals with issues related to product quality determination, management process and quality management systems. The directions of using computer technologies for statistical methods of quality management, which are aimed at selective control of finished products or ensuring the stability of processes using control charts and theories of variability, are considered. The concept of CALS is described, which proposes the creation of a single integrated information space of the enterprise for product quality control.Документ Improvement of the regulatory legal basis of meat processing enterprises as a factor of product quality management(2021) Strashynska, Larysa; Sheremet, OlegThe article emphasizes the need for systemic changes in the meat processing industry of Ukraine in the direction of improving the regulatory framework. The priority directions of improving the legislative support of the agricultural sector of the economy as a whole and the meat product subcomplex are outlined. The need to form a comprehensive system of measures for state regulation of the meat market in Ukraine, which would be based on the implementation of international standards, which are adapted to those developed by the Commission of the Code of Alimentarius. The system of meat product quality management is considered, which should be based on international standards ISO 9000, HACCP industry standards and others, which allow to increase the level of safety of production processes and the quality of finished products for both producers and consumers. A number of competitive advantages obtained by meat processing enterprises that implement a product quality management system in accordance with the requirements of ISO 9000 standards are substantiated. It is noted that maximizing the positive result for the company with the fullest use of opportunities provided by the implementation of quality management system in accordance with ISO 9000, is not possible without taking into account and minimizing the impact of threats that also accompany this process. The stages of implementation of the product quality management system at the enterprises in accordance with the requirements of ISO 9000 and the algorithm of realization of this process are determined. It is noted that the introduction and effective operation of the meat quality management system in accordance with the requirements of ISO 9000 should be implemented comprehensively, taking into account all the opportunities and threats that arise, and following a clear algorithm that includes time intervals for completion, re audits, involvement of external experts and intensification of internal services. У статті наголошено на необхідності системних перетворень в м’ясопереробній галузі України в напрямі вдосконалення нормативно-правової бази. Окреслено пріоритетні напрями удосконалення законодавчого забезпечення аграрного сектору економіки в цілому та м'ясопродуктового підкомплексу. Актуалізована необхідність формування цілісної системи заходів державного регулювання ринку м'яса в Україні, яка б базувалася на впровадженні міжнародних стандартів, які адаптовані до тих, що розроблені Комісією Кодексу Алементаріусу. Розглянуто систему управління якістю м'ясопродукції, яка повинна спиратися на міжнародні стандарти ІSО 9000, галузеві стандарти НАССР та інші, які дозволяють підвищувати рівень безпечності виробничих процесів та якість готових продуктів як для виробника, так і для споживача. Обґрунтовано низку конкурентних переваг, які отримують підприємства м’ясопереробної галузі, що впроваджують систему управління якістю продукції відповідно до вимог стандартів ІSО 9000. Зазначено, що максимізація позитивного результату для підприємства при найбільш повному використанні можливостей, що надає впровадження системи управління якістю відповідно вимог стандарту ISO 9000, не можлива без урахування та мінімізації впливу загроз, які також супроводжують даний процес, та окреслено ці загрози. Визначено етапи впровадження системи управління якістю продукції на підприємствах відповідно до вимог ІSО 9000 та алгоритм реалізації даного процесу. Зазначено, що введення та ефективне функціонування системи управління якістю м’ясопродукції відповідно до вимог стандартів ISO 9000 має реалізовуватись комплексно з урахуванням усіх можливостей та загроз, що виникають при цьому, та з дотриманням чіткого алгоритму, який заздалегідь включає часові проміжки на доопрацювання, проведення повторних аудитів, залучення сторонніх експертів та активізацію діяльності внутрішніх служб.Документ Дослідження можливості виробництва панкейків на основі рослинної сировини для закладів ресторанного господарства(2020) Букша, Марина Анатоліївна; Павлюченко, Олена Станіславівна; Подобій, Олена Валеріївна; Фурманова, Юлія ПетрівнаУ статті проведено аналіз вітчизняного та світового досвіду використання безглютенової сировини у технології борошняної продукції. Висвітлено питання щодо перспективності використання рослинної сировини у технології панкейків. Досліджено можливість заміни пшеничного борошна на рисове борошна та крохмаль тапіоки, молока на настій з насіння льону, яєць на банани, які також додатково використовуються як підсолоджуючий компонент. Наведено дані, що підтверджують можливість повної заміни компонентів тваринного походження на рослинну сировину. Встановлено, що панкейки на основі рослинної сировини мають достатньо високі органолептичні показники якості та зменшену на 64 ккал, порівняно з традиційною рецептурою, енергетичну цінність.Документ Безпечність харчових продуктів як важлива складова конкурентоспроможності підприємств(2020) Скопенко, Наталія Степанівна; Євсєєва, Ірина ВасилівнаСтаття присвячена дослідженню та уточненню понятійно-категорійного апарату безпечності харчових продуктів і продовольчої безпеки, факторам ризиків, що можуть виникати і чинити негативний вплив на якість та безпечність сировини, напівфабрикатів та готової продукції. Обґрунтовано необхідність використовувати ризик-орієнтований підхід для вчасного реагування на проблеми якості та безпечності харчових продуктів. Акцентовано увагу на необхідності підвищення рівня безпечності продуктів харчування на всіх етапах виробничої діяльності та її реалізації шляхом визначення критичних контрольних точок (ККТ). Управління ККТ сприятиме запобіганню, усуненню або зменшенню до допустимого рівня потенційних ризиків і підтриманню гігієни у всьому харчовому ланцюгу. Наголошено, що фактори ризику можуть бути пов’язані між собою, настання одного спричиняє інші негативні наслідки, що призводить до погіршення якості та безпечності продукції, а також завдає значних втрат іміджу та довірі до підприємств. Доведено, що питання безпечності харчових продуктів, харчування та продовольчої безпеки нерозривно пов’язані. Достатня кількість безпечного та збалансованого харчування є важливим фактором для підтримки життя та зміцнення здоров’я населення. Проблеми якості і безпечності продуктів харчування характерні для більшості країн світу, що підтверджує необхідність держави виконувати контрольну функцію з метою недопущення фальсифікованої або неякісної продукції на ринок. Зазначено, що важливим є не тільки організація регулярних перевірок залежно від ступеня ризикованості діяльності підприємств, що визначатиметься з огляду на вид продукції, особливості виробничого процесу, кількість виготовленої продукції, результати попередніх заходів державного контролю, ефективність бізнес-процесів підприємства тощо, а й робота в напрямку гармонізації вітчизняних стандартів до європейських і міжнародних вимог. Така діяльність сприятиме можливості виходу вітчизняних підприємств на закордонні ринки, підтвердженню та гарантуванню споживачам високої якості та безпечності готової продукції, покращенню іміджу держави в міжнародному просторі. The article deals with the interpretation and clarification of the concepts of food safety and food security, risk factors that may arise and have a negative impact on the quality and safety of raw materials, semi-finished products and finished products. The importance of taking a risk-based approach for timely response to emerging food quality and safety issues has been proved. The necessity of improving the level of food safety at all stages of production activities and sales by defining critical control points (CCPs) is emphasized. CCPs management helps to prevent, eliminate or reduce potential risks and maintain hygiene throughout the food chain. It is noted that risk factors may be interlinked, one leads to other negative consequences — poor product quality, severe damage to the reputation and credibility of the enterprise. The issue of food safety, nutrition and food security has been proved to be inextricably linked. Adequate, safe and balanced nutrition is an important factor in maintaining life and promoting public health. Problems of food quality and safety are typical for most countries of the world, confirming the necessity of the state to perform a control function for prevention of falsified or poor quality products at the market. It has been noted that it is important not only to organize regular inspections depending on the degree of riskiness of enterprises’ activities, taking into account the type of products, features of the production process, the volume of production, the results of preliminary measures of state control, the efficiency of business processes of the enterprise etc., but also work towards the harmonization of domestic standards with European and international requirements. Such activities will contribute to the possibility of domestic enterprises to enter foreign markets, confirmation and provision of consumers with finished products with high quality and safety, improving the image of the state in the international community.