Статті
Постійне посилання колекціїhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7522
Переглянути
16 результатів
Результати пошуку
Документ Improvement of the regulatory legal basis of meat processing enterprises as a factor of product quality management(2021) Strashynska, Larysa; Sheremet, OlegThe article emphasizes the need for systemic changes in the meat processing industry of Ukraine in the direction of improving the regulatory framework. The priority directions of improving the legislative support of the agricultural sector of the economy as a whole and the meat product subcomplex are outlined. The need to form a comprehensive system of measures for state regulation of the meat market in Ukraine, which would be based on the implementation of international standards, which are adapted to those developed by the Commission of the Code of Alimentarius. The system of meat product quality management is considered, which should be based on international standards ISO 9000, HACCP industry standards and others, which allow to increase the level of safety of production processes and the quality of finished products for both producers and consumers. A number of competitive advantages obtained by meat processing enterprises that implement a product quality management system in accordance with the requirements of ISO 9000 standards are substantiated. It is noted that maximizing the positive result for the company with the fullest use of opportunities provided by the implementation of quality management system in accordance with ISO 9000, is not possible without taking into account and minimizing the impact of threats that also accompany this process. The stages of implementation of the product quality management system at the enterprises in accordance with the requirements of ISO 9000 and the algorithm of realization of this process are determined. It is noted that the introduction and effective operation of the meat quality management system in accordance with the requirements of ISO 9000 should be implemented comprehensively, taking into account all the opportunities and threats that arise, and following a clear algorithm that includes time intervals for completion, re audits, involvement of external experts and intensification of internal services. У статті наголошено на необхідності системних перетворень в м’ясопереробній галузі України в напрямі вдосконалення нормативно-правової бази. Окреслено пріоритетні напрями удосконалення законодавчого забезпечення аграрного сектору економіки в цілому та м'ясопродуктового підкомплексу. Актуалізована необхідність формування цілісної системи заходів державного регулювання ринку м'яса в Україні, яка б базувалася на впровадженні міжнародних стандартів, які адаптовані до тих, що розроблені Комісією Кодексу Алементаріусу. Розглянуто систему управління якістю м'ясопродукції, яка повинна спиратися на міжнародні стандарти ІSО 9000, галузеві стандарти НАССР та інші, які дозволяють підвищувати рівень безпечності виробничих процесів та якість готових продуктів як для виробника, так і для споживача. Обґрунтовано низку конкурентних переваг, які отримують підприємства м’ясопереробної галузі, що впроваджують систему управління якістю продукції відповідно до вимог стандартів ІSО 9000. Зазначено, що максимізація позитивного результату для підприємства при найбільш повному використанні можливостей, що надає впровадження системи управління якістю відповідно вимог стандарту ISO 9000, не можлива без урахування та мінімізації впливу загроз, які також супроводжують даний процес, та окреслено ці загрози. Визначено етапи впровадження системи управління якістю продукції на підприємствах відповідно до вимог ІSО 9000 та алгоритм реалізації даного процесу. Зазначено, що введення та ефективне функціонування системи управління якістю м’ясопродукції відповідно до вимог стандартів ISO 9000 має реалізовуватись комплексно з урахуванням усіх можливостей та загроз, що виникають при цьому, та з дотриманням чіткого алгоритму, який заздалегідь включає часові проміжки на доопрацювання, проведення повторних аудитів, залучення сторонніх експертів та активізацію діяльності внутрішніх служб.Документ Конкурентоспроможність продукції підприємств молокопереробної промисловості(2015) Тюха, Ірина Володимирівна; Музичук, Дмитро ВолодимировичСтаття присвячена теоретико-прикладним аспектам конкурентоспроможності продукції. Виявлено проблеми конкурентоспроможності продукції підприємств вітчизняної молокопереробної промисловості. Запропоновано шляхи підвищення рівня конкурентоспроможності української молочної продукції в контексті нових можливостей освоєння закордонних ринків із імплементацією угоди між Україною та ЄС про зону вільної торгівлі. The article is devoted the theoretical and applied aspects of competitiveness of products. The problems of competitiveness of products of enterprises of domestic milk industry are exposed. The ways of increase of level of competitiveness of the Ukrainian milk products are offered in the context of new possibilities of mastering of oversea markets with realization of agreement between Ukraine and ES about a free trade zone.Документ Long-range directions for strengthening the competitiveness of confectionery enterprises in Ukrаine(2019) Strashynska, LarysaThe article defines the essence of the competitiveness of food products from the point of view of both the manufacturer and the consumer, and also focuses on the main factors influencing the competitiveness of products. The level of perception of food products by consumersis analyzed and the main groups of domestic products by the level of competitiveness are distinguished - a group of competitive products, a group of products of long-range competitiveness and a group of products with a low prospect of competitiveness. The domestic market of confectionery products was investigated by volume of production and consumption, and the main factors of demand reduction were revealed. The structure of export of confectionery products by commodity groups is considered and the share of export regions is determined. У статті визначено сутність конкурентоспроможності продовольчих товарів з точки зору як виробника, так і споживача, а також акцентовано увагу на основних чинниках, що впливають на конкурентоспроможність продукції. Проаналізовано рівні сприйняття споживачами конкурентоспроможності продовольчої продукції та виокремлено основні групи вітчизняної продукції за рівнем конкурентоспроможності – групу конкурентоспроможної продукції, групу продукції перспективної конкурентоспроможності і групу продукції з низькою перспективою створення конкурентоспроможності. Досліджено вітчизняний ринок кондитерських виробів за обсягами виробництва та споживання та виявлено основні чинники зниження попиту. Розглянута структура експорту кондитерських виробів за товарними групами та визначено частки регіонів експорту.Документ Підвищення конкурентоспроможності молочної продукції в Україні(2018) Михайленко, Ольга Валеріївна; Скоморохова, Світлана Юріївна; Чава, Катерина РоманівнаУ статті розглянуто тенденції розвитку молочної галузі. Крім того, були розроблені шляхи підвищення конкурентоспромож¬ності продукції з метою утримання їх кон¬курентних переваг і збереження позицій на сучасному ринку. Основними напрямами формування конкурентоспроможного вироб¬ництва молочних продуктів повинні стати розвиток та впровадження інноваційних технологій виробництва, запровадження на молокопереробних підприємствах систем управління якістю, побудованих відповідно до міжнародних стандартів. The article examines the trends in the devel¬opment of the dairy industry. In addition, ways were developed to improve the competitiveness of products in order to retain their competitive advantages and maintain their positions in the modern market. The main directions of the for¬mation of competitive production of dairy prod¬ucts should be the development and implemen¬tation of innovative production technologies, the introduction of quality management systems in milk processingДокумент Підвищення конкурентоспроможності продукції підприємства агропродовольчої сфери(2018) Пєтухова, Ольга Михайлівна; Коняга, Аліна ВолодимирівнаРозглянуто значення критерію конкурентоспроможності продукції та підприємств у їх боротьбі на внутрішніх та світових ринках. Зазначено, що вітчизняні підприємства можуть ефективно функціонувати лише при втіленні принципово нових підходів до управління конкурентоспроможністю продукції і формування конкурентної стратегії. Доведено, що проблема підвищення конкурентоспроможності продукції підприємств України є досить актуальною, набуває нового змісту і вимагає нового її осмислення та розв’язання. Розглянуто теоретичні аспекти конкурентоспроможності та основні напрями підвищення конкурентоспроможності продукції. Досліджено ринок плодоовочеконсервної продукції, зроблено висновок щодо зменшення випуску продукції, зростання витрат на її виготовлення, зниження якості виробів, звуження асортименту, підвищення цін, втрату традиційних ринків збуту. Визначено причини погіршення становища в галузі. Проаналізовано основні засади діяльності та конкурентоздатність продукції українського виробника ПрАТ «Могилів-Подільський консервний завод» на національному та зовнішньому ринку. Визначено основних конкурентів підприємства на внутрішньому та зовнішньому ринку, проведено порівняння з конкурентами на внутрішньому ринку, побудовано матрицю конкурентного профілю, а також виявлено сильні та слабкі сторони, можливості та загрози заводу. Обґрунтовано, що ПрАТ «Могилів-Подільський консервний завод» має достатній потенціалу для збільшення обсягів виробництва та запропоновано шляхи підвищення конкурентоспроможності його продукції як на внутрішньому, так і на зарубіжному ринках. Зроблено висновок щодо посилення конкуренції між підприємствами в умовах поглиблення світових інтеграційних процесів. Саме тому для підприємств надзвичайно важливим є не лише виробляти якісну продукцію, а й застосовувати інші способи підвищення конкурентоспроможності своєї продукції на ринку. The importance of the competitiveness criterion of products and enterprises in their struggle on the domestic and world markets are considered. It is noted that domestic enterprises can only function effectively with the implementation of fundamentally new approaches for managing products competitiveness and with formation of a competitive strategy.It is proved that the problem of increasing the products competitiveness of Ukrainian enterprises is very actual, acquires new meanings and requires a new understanding and solution. The theoretical aspects of competitiveness and the main directions of increasing the products competitiveness are considered. The market of fruit and vegetable canning products are investigated and the conclusion is made about production decreasing, costs increase, quality of products decrease, assortment narrowing, prices increase, loss of traditional markets. The causes of deterioration in the industry are determined. The basic activity principles and products competitiveness of the Ukrainian producer Mogilev-Podolsky cannery Private Company on the national and foreign markets are analyzed. The main competitors of the company are determined on the domestic and foreign markets, a comparison is made with competitors in the domestic market, the matrix of the competitive profile is constructed, and the strengths and weaknesses, opportunities and threats of the plant are identified. It was substantiated that Mogilev-Podolsky cannery Private Company has sufficient potential for increasing production volumes and suggested ways to increase the competitiveness of its products both on the domestic and foreign markets. A conclusion is made regarding the increase of competition between enterprises in the context of global integration processes deepening. That is why it is extremely important for enterprises not only to produce high-quality products, but also apply other ways to increase the competitiveness of their products on the market.Документ Оцінка рівня конкурентоспроможності продукції підприємств молочної промисловості з урахуванням їх потенційної спроможності(2017) Закревська, Людмила МиколаївнаСтаття присвячена обґрунтуванню доцільності адаптації методичних підходів оцінки потенціалу підприємств до оцінки рівня конкурентоспроможності їх продукції. На основі практичного застосування графічного методу та методу набору конкурентоспроможних елементів оцінено потенційні можливості розвитку молокопереробних підприємств. The article is devoted to the substantiation of expediency of adaptation of methodical approaches to assessing the potential of enterprises to assess the level of competitiveness of their products. On the basis of the practical application of the graphic method and the method of the selection of competitive elements, potential opportunities for the development of dairy enterprises are estimated.Документ Суть, зміст та основні принципи систем управління якістю продукції в молочній галузі(2014) Матвєєв, Володимир Володимирович; Поперечний, Богдан МихайловичВ статті розглянуто суть, зміст та основні принципи систем управління якістю продукції в молочній галузі, вивчено поняття якості у харчовій промисловості, охарактеризовано сім основоположних принципів якості товару, досліджено чотири типи методів, які застосовують для управління якістю. Подано схему «Петлі якості», яка включає етапи забезпечення якості продукції, згруповано комплекс міжнародних стандартів у системі якості у харчовій промисловості, описано систему НАССР, яка повністю відповідає вимогам менеджменту якості за стандартами ISO 9000 : 2000 у молочній галузі та зображено структуру формування системи НАССР на молокопереробних підприємствах. The paper considers the nature, content and basic principles of quality management in the dairy industry, studied the concept of quality in the food industry, described the seven fundamental principles of quality goods, studied four types of methods used for quality control. Posted scheme "loops quality", which comprises the steps of providing quality products grouped set of international standards in quality in the food industry HACCP system is described, which fully meets the requirements of quality management standards ISO 9000: 2000 in the dairy industry and shows a structure forming HACCP on dairy enterprises.Документ Методичні підходи щодо ціноутворення на продукцію закладів ресторанного господарства(2012) Пилипенко, Олексій Іванович; Литвиненко, Ярослав Васильович; Литвиненко, Тамара ЄвгенівнаУ статті розглядаються питання особливостей діяльності закладів ресторанного господарства, їх характерні виробничі риси, які впливають і на процес ціноутворення на продукцію цих закладів. Характеризуються існуючі методи ціноутворення та пропонується новий підхід при їх застосуванні. Визначаються можливості та заходи щодо зменшення ціни та підвищення конкурентоздатності продукції, яка виробляється в цих закладах в цілому. The questions of particular qualities of restaurant activity, it’s defining productive characteristics, that influence on the process of pricing on the products of this restaurants are considered in article. The existing methods of pricing are defined and the new approach of application is proposed. Also it’s defined the possibility and actions of decreasing price and increasing in general competitive advantage of products that is producing in these restaurants.Документ Підвищення конкурентоспроможності кондитерських виробів в Україні(2002) Закревська, Людмила МиколаївнаСтаття присвячена проблемам розвитку ринку кондитерських виробів в Україні. Запропоновано заходи для підвищення конкурентоспроможності продукції вітчизняних кондитерських підприємств. Показано переваги та проблеми провідних підприємств кондитерської промисловості України та роль, яку вони займають на внутрішньому ринку. Article deals with problems of the confectionery market in Ukraine. The measures to improve the competitiveness of domestic confectionery business. The advantages and challenges of leading confectionery industry of Ukraine and the role they occupy in the domestic market.Документ Вплив конкурентоспроможності торгових марок на конкурентні позиції молокопереробних підприємств в сегменті питного молока(2009) Суха, Ірина ВасилівнаЗапропоновано методику інтегральної оцінки конкуренто¬спроможності торгових марок. Проведено дослідження популярності торгових марок підприємств молочної промисловості в сегменті питного молока та визначено найбільш конкурентоспроможні із них. The method of integral estimation of trade marks' competitiveness is proposed. Competitiveness of trade marks of dairy enterprises in the milk segment is researched. The most popular trade marks are determined.