Статті

Постійне посилання колекціїhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7522

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 33
  • Ескіз
    Документ
    Животворна зав’язь українського слова
    (2023) Науменко, Наталія Валентинівна
    Упорядкування ювілейного збірника можна небезпідставно порівняти зі світотворенням. У центрі універсуму – постать ювіляра; галактиками навколо нього розпросторюються галузі науки, у яких він зоставив помітний слід; а планетами в галактиці стають учні, нащадки та послідовники ювіляра – кожен зі своїм унікальним стилем мислення та мовлення, кожен зі своїм макросвітом, із яких у сукупності виростає макросвіт Наукової та Митецької Школи. The organization of the jubilee collection can be rightly compared to the creation of the world. In the center of the universe is the figure of the jubilee; the fields of science in which he left a noticeable mark spread out in galaxies around him; and the planets in the galaxy become students, descendants and followers of the jubilee - each with their own unique style of thinking and speaking, each with their own macro world, from which the macro world of the Scientific and Artistic School grows.
  • Ескіз
    Документ
    Соціокультурна роль релігії і церкви в державотворчому дискурсі українського консерватизму
    (2017) Слободян, Володимир Ярославович
    У науковій статті проаналізовано засади державно - церковних відносин в контексті концепції класократичної держави В. Липинського. Теоретичного розвитку і тлумачення отримали методологічні підходи В. Липинського до державно-церковної проблематики. Шляхом моделювання на основі узагальнення доктринальних напрацювань мислителя автором сформульовано три моделі державно-церковних відносин: державно - центристська, ліберального нейтралітету і традиційно-консервативна. Проведено порівняльний аналіз і зроблена спроба наукового співставлення моделей державно - церковних відносин за методологією В. Липинського із підходами сучасної науки державного управління в сфері державно - церковних відносин. Розкрито зміст принципів взаємодії церкви і держави в умовах існуючої духовної кризи, досліджено значення релігії як засобу відновлення морально - етичних і духовно-ціннісних орієнтирів розвитку суспільства. Здійснено обґрунтування центральної ідеї ідеології українського консерватизму про доцільність і необхідність участі церкви в суспільно - політичній трансформації держави. Scientific article analyzed the principles of state and church relations in the context of the concept of state conservatism of V. Lipinsky. Lypynsky’s methodological approaches to state and church issues are received elucidation and theoretical development. Basing on a synthesis of doctrinal thinker developments, author formulated three models of state-church relations: state-centrist, liberal neutral and traditionally- conservative. One attempted to make a comparative analysis of scientific model of the state and church relations according to the V. Lipinsky’s methodology of modern science approaches to governance in the field of state and church relations. It is shown the content of the principles of interaction of church and state under the existing of spiritual crisis, investigated the importance of religion as a means of restoring the moral, ethical and spiritual values of society. One described elucidation of Ukrainian central idea ideology of conservatism on the feasibility and necessity of the church in the sociopolitical transformation of the country.
  • Ескіз
    Документ
    Теоретичний аналіз основних технологій навчання іноземних мов та культур у немовних
    (2022) Божок, Наталія Олексіївна
    У статті здійснено теоретичний аналіз основних технологій навчання іноземних мов та культур у немовних ВНО з метою удосконалення методів викладання іноземної мови студентам та підвищення їх рівня іноземної мови та крос-культурної обізнаності. Автор дає визначення “культури” у рамках вивчення іноземних мов та пояснює відмінності між поняттями «технологія навчання» та «методика навчання», адже вони не є тотожні у методиці навчання іноземним мовам. У дослідженні проаналізовано психолого-педагогічні підходи вітчизняних та українських вчених щодо визначення технологій та їх видів у контексті вивчення іноземних мов та культур. У рамках дослідження услід за А.М. Щукіної, автор розглядає технологію навчання іноземних мов як прийоми, який відібрані відповідно до мети навчання на певному етапі та систематизовано у певному порядку зручному для використання викладача на заняттях з іноземних мов. У статті виокремлено найбільш ефективні види технологій для використання на уроках іноземної мови. Серед яких варто зазначити наступні: технології формування іншомовної комунікативної компетентності: ігрові (комунікативно, ігрові, драматико-педагогічні); технології проблемного навчання іноземних мов і культур; технології проектного навчання іноземних мов і культур; технології програмованого (комп’ютерного) навчання іншомовної комунікативної компетентності та технології “Case study” у вивченні іноземних мов і культур. Кожен з наведених автором видів технологій є комплексним та має свою змістовну складову та цілі. Визначення переваг та недоліків впровадження вищезазначених технологій у вивчення іноземних мов та культур дає можливість викладачам більш оптимально їх використати під час навчальної діяльності на уроках іноземної мови. У висновку дослідження висвітлюються рекомендації щодо конструктивного інкорпорації основних технологій вивчення іноземної мови та культури. The article provides a theoretical analysis of the main technologies for studying foreign languages and cultures in non-linguistic universities in order to improve the methods of teaching foreign languages to students and increase their level of a foreign language and cross-cultural awareness. The author defines "culture" in the study of foreign languages and explains the differences between the concepts of "learning technology" and "teaching methods", because they are not identical in the methodology of teaching foreign languages. The psychological and pedagogical approaches of domestic and foreign scientists regarding the definition of technologies and their types in the context of teaching foreign languages and cultures have been analyzed in the study. As part of the study, following A.M. Schukina, the author considers the technology of teaching foreign languages as techniques that are selected in accordance with the purpose of training at a certain stage and systematized in a certain order convenient for use by the teacher in foreign language classes. The article highlights the most effective types of technologies for use in foreign language lessons. Among them are the following: technologies for the formation of foreign language communicative competence: game (communicative game, drama game and pedagogical game); technologies of problem-based learning of foreign languages and cultures; technologies of project teaching of foreign languages and cultures; technologies of programmed (computer) teaching of foreign language communicative competence and technologies of “Case study” in the study of foreign languages and cultures. Each of the types of technologies presented by the author is complex and has its own content, components and goals. Identifying the advantages and disadvantages of the introduction of the above technologies in the study of foreign languages and cultures allows teachers to make better use of them during educational activities in foreign language lessons. The study concludes with recommendations for the constructive incorporation of basic technologies for learning a foreign language and culture.
  • Ескіз
    Документ
    Migration of Employees from Ukraine – Cultural Proximity and Human Resources Management Practices as a Chance to Keep them in Poland
    (2021) Gadomska-Lila, Katarzyna; Moskalenko (Rymarenko), Victoria
    The purpose of this chapter is to identify the reasons for the emigration of Ukrainian employees and to explain the importance of cultural proximity and human resources practices whose aim is to keep them in Polish organisations. The considerations are based on a desk research analysis of migrations of Ukrainians, and on the results of quantitative empirical research conducted by the Authors regarding national cultures, values related to work and managing human resources. The research results allowed to determine problems faced by Ukrainian workers employed in Poland, as well as human resource management practices to help overcome them. The study shows that cultural proximity, linguistic similarity or common history favour the choice of Poland as the direction of migration for Ukrainians, and human resources management practices of Polish employers favour quick implementation to work in Poland.
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження впливу культури споживання населення України та Українського Причорномор’я на механізм розробки комплексу маркетингу харчових підприємств
    (2011) Звягінцева, О. Б.
    В роботі проведено дослідження впливу культурних сил макросередовища маркетингу України та Українського Причорномор'я на розробку та застосування маркетингових заходів на підприємствах харчової промисловості цих регіонів.
  • Ескіз
    Документ
    Развитие эстетической компетентности студентов
    (2021) Билан, Инна Витальевна; Николаева, Оксана Анатольевна; Лосева, Наталия Николаевна
    Статья посвящена проблеме формирования эстетической компетентности студентов. Авторы утверждают, что эстетическое воспитание играет важную роль вформировании будущего специалиста как культурного иобразованного человека, обеспечивает комплексный подход в развитии личности и должно занимать значительное место в процессе учебно–воспитательной работы высшего учебного заведения. На основе анализа научной литературы определены основные понятия предмета исследования, выделены компоненты эстетической компетентности личности, условия ее развития и критерии сформированности. Показано, что образовательное пространство высшего учебного заведения является основным социальным институтом, обеспечивающим развитие и совершенствование эстетической компетентности, а также ее реальную интеграцию впрофессиональную деятельность будущего специалиста. В статье презентованы и теоретически обоснованы различные приемы формирования эстетической компетентности студентов на примере математических дисциплин в системе целостной профессиональной подготовки будущих специалистов. The paper touches upon the problem of the formation of the aesthetic competence of students. The authors state that aesthetic education plays a significant role in the formation of a specialist as a cultural and educated personality; it ensures the complex approach for the personality formation and must take an important place in the educational work ofthe higher education institution. On the basis ofthe scientific literature analysis, the basic notions of the subject under study have been denoted, the components of the personality aesthetic competence have been defined, the conditions of its development and the criteria of its formation have been stated. The article also claims that it is the educational background of the higher educational establishment that is the main social institution ensuring the development and refining ofthe aesthetic competency as well as 265 its integration into the professional activity of the future specialists. The work presents and proves theoretically the diverse methods of the aesthetic competency formation of students on the basic of the mathematical subjects within the system of the unified professional training of future specialists.
  • Ескіз
    Документ
    Формування культури здоров’я студентів ВНЗ
    (2020-05) Данилюк, Валерій Михайлович
    В умовах стрімкого розвитку суспільства потреба у збереженні здоров'я значно зростає. Умови життя, що змінюються, соціальні зміни і інші чинники, що впливають на здоров'я людини як фізичне, так і психічне викликають велике занепокоєння. Намагаючись зберегти стабільність рівня і якості здоров'я населення, всюди йде пропаганда здорового способу життя, розробляються різні оздоровчі програми і зводяться нові спортивні об'єкти. Особливе значення проблема культури здоров'я має відносно молоді, зокрема - студентів. Особлива соціальна група яку складає студентська молодь об'єднана певним віком і учбовими, трудовими зобов'язаннями. In the minds of the slums of the sustation of demand, the health is well. The minds of the life, the serpent, the social serpents, the little bureaucrats, the people of the yak fisichne, so the mental Viklikin is a great man. To be able to save the stables of the city, i'm a healthy population, all the people are promoting a healthy way of life, to get ready. The problem of culture is healthy, the zokrema is a student. A special social group yaku warehouse is a student of o'idnan singing in the school, working gooabouts.
  • Документ
    Формирование валеологической культуры в общественной жизни
    (2020) Коляденко, Светлана Ананьевна
    Формирование валеологической культуры личности может быть решена на основе диалектической взаимосвязи действий объективных и субъективных факторов, индивидуального и общественного подхода к здоровью, экологической деятельности, направленной на сохранение природной среды обитания человека, и социальных программ, способствующих установлению социального порядка и комфорта жизнеобеспечения.
  • Ескіз
    Документ
    Теоретико–методологические основы исследования национальной идентичности
    (2014) Саракун, Лариса Петровна
    В статье рассматриваются общетеоретические подходы к исследованию феномена национальной идентичности как многомерного процесса становления личности, который может быть раскрыт с помощью различных аспектов. Излагается авторская позиция по проблеме современной интерпретации концептов «идентичность» и «национальная идентичность». В работе раскрыта специфика формирования национальной идентичности в системе социальных коммуникаций. Показана не только положительная, но и негативная окраска идентичности, проблемы и противоречия развития национальной идентичности в контексте глобальных трансформаций. Рассмотрены процессы денационализации элит и утверждения космополитического мышления. The article discusses the general theoretical approaches to the study of the phenomenon of national identity as a multidimensional process of personal development, which can be revealed through various aspects. The author's position on the problem of modern interpretation of the concepts of "identity" and "national identity" is presented. The paper reveals the specifics of the formation of national identity in the system of social communications. Shownnot only positive, but also negative coloring of identity, problems and contradictions of the development of national identity in the context of global transformations. The processes of denationalization of elites and the approval of cosmopolitan thinking are considered.
  • Ескіз
    Документ
    Культура й економіка: ефект взаємодії в ринкових умовах
    (2016) Зелінський, Микола Юхимович; Саракун, Лариса Петрівна
    Досліджуються основні аспекти взаємодії культури й економіки. Розкриваються механізми фінансування галузі культури в умовах ринку. Обґрунтовується необхідність радикальних змін в ідеології управління соціальними й фінансовими проблемами культури. Розглядається економічна креативність у виробництві культурних благ і послуг. The main aspects of the interaction of culture and economy are studied. The mechanisms of financing of culture in the market conditions are revealed. The necessity of radical changes in the ideology of management of social and financial problems of culture is substantiated. The economic creativity in the production of cultural goods and services is considered.