Статті
Постійне посилання колекціїhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7522
Переглянути
20 результатів
Результати пошуку
Документ Проєктна діяльність як засіб підвищення мотивації до вивчення англійської мови(2024) Рембач, Ольга Олександрівна; Глінська, Наталія Ігорівна; Шерстюк, Надія ВолодимирівнаСтаття присвячена аналізу проєктної діяльності як засобу підвищення мотивації до вивчення англійської мови. Мета дослідження – вивчення впливу проєктної діяльності на формування позитивного ставлення до вивчення іноземної мови та підвищення ефективності навчального процесу. В процесі наукового дослідження використовувалися загальнонаукові методи пізнання: аналіз, синтез, порівняння, узагальнення та систематизація. Результати дослідження показують, що проєктна діяльність є ефективним інструментом мотивації, який включає чотири основні етапи: планування, виконання, презентація та оцінювання. На етапі планування викладачі розробляють мотиваційні стратегії, обирають інтерактивні методи та готують навчальні матеріали, що відповідають завданням проєкту. Важливо правильно визначити терміни реалізації проєкту та чітко окреслити лексичні рамки, враховуючи рівень знань учнів. Це один із найскладніших етапів, оскільки він вимагає від викладача ретельної підготовки та організації процесу. На етапі виконання проєкту необхідно формувати робочі групи з урахуванням індивідуальних здібностей учнів, що дозволяє створити умови для продуктивної взаємодії та позитивного досвіду роботи у колективі. Це сприяє розвитку впевненості у власних силах та підвищенню мовленнєвих компетенцій. Третій етап — презентація, який передбачає активну участь учнів у створенні мультимедійних матеріалів та використанні сучасних технологій. Викладачі повинні надавати технічну підтримку та заохочувати студентів до використання англійської мови під час створення контенту, що демонструє їхню креативність та рівень володіння мовою. Оцінювання проєктної діяльності передбачає комплексний підхід, що включає оцінку правильності мовлення, рівня зусиль та креативності учнів, що дозволяє об’єктивно оцінити їхні здобутки. Успішна реалізація всіх етапів проєкту сприяє підвищенню рівня мотивації, формуванню позитивного ставлення до навчання та досягненню високих результатів у вивченні англійської мови. Практичне значення дослідження полягає у розробці методичних рекомендацій для викладачів щодо впровадження проєктної діяльності як ефективного методу підвищення мотивації студентів до вивчення англійської мови.Документ Використання штучного інтелекту як інноваційного інструменту під час навчання іноземних мов у ЗВО(2024) Малик, Юліана Ігорівна; Никитенко, Ольга ВасилівнаСтаття присвячена дослідженню ключових аспектів використання штучного інтелекту (ШІ) в освітньому процесі закладів вищої освіти та досліджує актуальність застосування ШІ зокрема в навчанні іноземним мовам. В статті розглянуто різноманітні трактування поняття «штучний інтелект», акцентуючи увагу на розбіжностях у тлумаченні поняття вітчизняними дослідниками. Серед широкого спектру ресурсів авторами виокремлено основний інструментарій ШІ, який допомагає викладачам іноземної мови під час викладання мовних дисциплін у ЗВО. У статті детально проаналізовано головні переваги та недоліки інтеграції ШІ у вивчення іноземної мови у закладах вищої освіти, у результаті чого виявлено важливість збалансованого поєднання використання штучного інтелекту з традиційними методами навчання іноземних мов. Сформовано подальші аспекти дослідження зазначеної теми, які сприятимуть розширенню можливостей використання ШІ в освітньому процесі та підвищенню його ефективності.Документ Ефективні технології для мотивації до навчання здобувачів освіти спеціальності «Готельно-ресторанна справа»(2023) Мусійчук, Світлана Миколаївна; Зуєнко, Неля ОлександрівнаУ статті автори розглядають ефективні технології, що сприяють мотивації навчання майбутніх фахівців у сфері готельно-ресторанної справи. Зазначено, що досягнення успіху в цій галузі вимагає не лише знань і навичок, але й високої мотивації студентів для досягнення своєї навчальної і кар'єрної мети. У статті проаналізовані види мотивації, методи та підходи. Один з таких методів зазначений, як використання інтерактивних технологій у освітньому процесі. Встановлено, що ці технології дозволяють здобувачам освіти отримувати практичний досвід та спостерігати реальні ситуації, що підвищує їхню мотивацію до навчання. В статті окреслена важливість використання методів активного навчання, таких як проєкти, практичні вправи, мобільні додатки, онлайн-курси. Ці методи сприяють залученню здобувачів до освітнього процесу, покращують їхню мотивацію, розвивають комунікаційні навички та сприяють створенню сприятливої атмосфери для навчання. Стаття акцентує увагу на важливості використання ефективних технологій до мотивації навчання майбутніх фахівців спеціальності «Готельно-ресторанна справа». Для визначення, які технології є найбільш ефективними у процесі навчання майбутніх фахівців готельно-ресторанної справи та як вони сприяють підвищенню їхньої мотивації, авторами було проведено опитування, в якому взяли участь здобувачі освіти Національного університету харчових технологій та Національного університету біоресурсів і природокористування України. У результаті дослідження встановлено, що переважна більшість здобувачів освіти оцінюють свій рівень мотивації на 3 бали по шкалі Лайкерта. На мотивацію до навчання фахівців готельно-ресторанної справи найбільший має вплив зовнішня мотивація (стипендії, нагороди) та можливість застосування знань на практиці, а також використання в освітньому процесі інтерактивних технологій, хмарних ресурсів та віртуальної реальності з штучним інтелектомДокумент Управління електронними ресурсами закладу вищої освіти(2019) Левченко, Наталія ПетрівнаУ статті обґрунтовано та доведено, що розвиток електронних ресурсів суттєво впливає на модернізацію інформаційної структури ЗВО, нарощування електронних колекцій, удосконалення бібліотечно-інформаційної сфери, як середовища накопичення, синтезування та формування ресурсної бази так і підвищення ефективності використання електронної інформації. Підтверджено, формування комплексної та ефективної системи управління електронними ресурсами бібліотеки ЗВО. Розроблена типова модель формування електронних ресурсів у бібліотеці ЗВО засвідчує, що необхідною умовою підвищення ефективності використання електронних ресурсів в освітньому процесі є єдина система управління інформаційно-освітніми ресурсами на основі нових принципів взаємодії бібліотеки та університету. У результаті застосування запропонованої моделі, сформовані електронні ресурси відповідатимуть вимогам освітньої та наукової діяльності ЗВО. Підкреслено, що ефективне функціонування інтерактивної системи управління електронними ресурсами стимулює інформаційну активність та поведінку користувачів, а також сприяє формуванню інформаційно-освітнього середовища ЗВО. The article substantiates and proves that the development of electronic resources significantly influences the modernization of the information structure of a higher education institution, the expansion of electronic collections, the improvement of the library and information sphere, as a medium of accumulation, synthesis and formation of a resource base and the increase of efficiency of using electronic information. Formation of a comprehensive and effective electronic resource management system for the library of a higher education institution has been confirmed. The developed model of formation of electronic resources in the library of higher education institution shows that a prerequisite for improving the efficiency of using electronic resources in the educational process is a unified system of management of information and educational resources on the basis of new principles of interaction between the library and the university. As a result of the application of the proposed model, the generated electronic resources will meet the requirements of the educational and scientific activity of the higher education institution. It is emphasized that the effective functioning of the interactive e-resource management system stimulates information activity and user behavior, as well as contributes to the formation of the higher education institution's information and educational environment.Документ Реалізація індивідуалізму та колективізму у розвитку міжкультурної компетенції під час вивчення іноземних мов(2021) Лук’янець, Галина ГеннадіївнаФормування іншомовної комунікативної міжкультурної компетенції у сучасному освітньому середовищі ґрунтується на домінуючих світоглядних характеристиках культури – індивідуалізмі та колективізмі. Індивідуалістський вимір організації навчального процесу реалізується у заохоченні студентів до саморепрезентації через створення психологічно комфортних умов навчання, варіювання тематичного наповнення програм та організаційну варіативність занять. Колективізм під час вивчення іноземної мови проявляється у формуванні єдностей цінностей, позитивної взаємозалежності та особистої відповідальності. The formation of foreign language communicative intercultural competence in the modern educational environment is based on the dominant worldview characteristics of culture - individualism and collectivism. The individualistic dimension of the organization of the educational process is realized in encouraging students to self-representation through the creation of psychologically comfortable learning conditions, variation in the thematic content of programs and organizational variability of classes. Collectivism during the study of a foreign language is manifested in the formation of unity of values, positive interdependence and personal responsibility.Документ Навчальні плани та програми гуманітарних закладів вищої освіти ІІ-ї половини ХІХ – початку ХХ ст.(2020) Левицька, Надія Миколаївна; Коцюбанська, Ольга ОлександрівнаНа основі першоджерел у статті проаналізовано навчальні плани та програми гуманітарних закладів вищої освіти України другої половини ХІХ – початку ХХ століть. Доведено, що гуманітарна освіта розвивалася на основі різних теорій та моделей підготовки фахівців. Наведені зразки та подана порівняльна характеристика навчальних програм викладання на історико-філологічному та юридичному факультетах університету Св. Володимира за 1895-1896 навчальний рік та інших вишах. Висвітлено особливості формування навчальних планів та програм у відповідності до запровадження та дії Статутів університетів, що регламентувалиїх діяльність. Based on primary sources, the article analyzes the curricula and programs of humanitarian institutions of higher education in Ukraine in the second half of the nineteenth – early twentieth centuries. It is proved that humanities education developed on the basis of various theories and models of training. Samples and comparative characteristics of teaching curricula at the Faculty of History, Philology and Law of the University of St. Vladimir for the 1895-1896 academic year and other universities are presented. The peculiarities of the formation of curricula and programs in accordance with the implementation and operation of the Statutes of universities governing their activities are highlighted.Документ Використання інструменту доповненої реальності Google Lens для забезпечення STEM-підходу на уроках біології у середніх загальноосвітніх закладах(Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету, 2019) Шаповалов, Віктор Борисович; Шаповалов, Євгеній Борисович; Білик, Жанна ІванівнаВпровадження підходів, що стимулюють зростання мотивації учнів та студентів до навчання закладено у національних та міжнародних стратегічних програмах, зокрема, у концепції «Нова українська школа» та в стратегії «Education 2030» (UNESCO), а основні тенденції викладені у стратегіях розвитку «Europe 2020» та «Europe 2030». Перспективним підходом до підвищення мотивації учня є використання інформаційних технологій у навчанні. Інструменти доповненої реальності дозволяють занурити учня у навчальний процес за рахунок поєднання реального світу та віртуального середовища Однак, дані підходи практично не використовуються в українському освітньому процесі. Це пов’язано з відсутністю інтуїтивно зрозумілого інтерфейсу програмного забезпечення. Одним з перспективних інструментів доповненої реальності, що підвищують мотивацію учнів та студентів до навчання, є Google Lens. Окрім того, даний інструмент є доступним та простим у використанні, а також має різномовний інтерфейс. Google Lens інтегровано в Google Photos і Google Camera, які можна використовувати на будь-яких андроїд-пристроях з Android 4.4 або вище або iOS. Відповідно до результатів дослідження, точність розпізнавання Google Lens становить 92,6%. Лише в 7,4% випадків Google Lens не давав позитивного результату. Даний показник є досить високим та значно більшим, ніж точність визначення видового різноманіття рослин середньостатистичним учителем. У статті вперше висвітлено особливості роботи Google Lens, зокрема відсутність можливості аналізу ендемічних рослин (етноукраїнських), про яких досить мало інформації на електронних ресурсах, а також вказано вплив на якість аналізу основних параметрів фотографії. Таким чином, використання даного інструменту, особливо в умовах експедицій та екскурсій, є актуальним. Встановлено, що Google Lens має високий потенціал використання при проведенні STEM/STEAM-занять, оскільки сприяє впровадженню наукового методу. Для стимулювання використання даного інструменту нами розроблено методику, що розміщена на сайті stemua.science та знаходиться в онлайн доступі.Документ Особливості реалізації особистісно-орієнтованого підходу в освітній програмі(2019) Колос, Ірина ВасилівнаВстановлено й обґрунтовано каузальність між якісним складом професійної компетентності науково-педагогічних працівників і активним формуванням професійної компетентності здобувача. Запропоновано враховувати асиметрію півкуль головного мозку при здійсненні планування вивчення обов’язкових й вибіркових компонент освітньої програми зі спеціальності 071 «Облік і оподаткування» для забезпечення підготовки майбутніх фахівців з орієнтацією на формування і розвиток особистості як професіонала. Визначено й обґрунтовано раціональні типи практичних завдань і доведено їх доцільність окремого і комбінованого поєднання для ефективного формування початкової професійної компетентності майбутнього фахівця з обліку і оподаткування. Established and reasonably causality between qualitative composition of professional competence of the academic staff and the active formation of professional competence of the applicant. It is proposed to take into account asymmetry of brain hemispheres of the planning study of mandatory and optional components of the educational program in the specialty 071, "Accounting and Taxation" to ensure the training of future specialists with a focus on the formation and development of the person as a professional. Identified and justified rational types of practical tasks and proved the feasibility of their individual and combined the combination for an effective initial formation of professional competence of the future expert in accounting and taxation.Документ Психолого-педагогічні, соціологічні та філософські аспекти фізичної культури та спорту(2019-06) Міцкевич, Наталія ІванівнаАктуальність теми дослідження полягає в тому, що необхідно вивчити та проаналізувати питання фізичного виховання та спортивного тренування студентської молоді сьогодення, які, у наш час, є схильними до проявлення психологічних, соціально-психологічних, етично-вольових якостей. До того ж, при тому, що психологія досить сильно впливає на студентів під час спортивних занять. Під час занять фізичними вправами формується більша частина психічних і фізичних якостей. організації стосунків, соціально-психічного стану та манер. Problem statement: The relevance of the research topic is that it is necessary to study and analyze the issues of physical education and sports training of today's student youth, which, in our time, are prone to manifestation of psychological, socio-psychological, ethical and volitional qualities. In addition, despite the fact that psychology strongly affects students during sports lessons.Документ Modern approaches and methods of introduction of innovative technologies in education and scientific activity(2018) Yushchuk, Inna; Ovcharuk, Vladimir; Seidykh, Olga; Vovkodav (Obizyuk), Natalia; Andriiuk, IhorExperience of innovation activity of Ukrainian higher educational establishments confirms their ability to adapt to market requirements and to produce innovative products that are in demand using the results of this production to improve their educational and scientific work. The paper considers modern approaches and methods of introducing innovative technologies in education and research.