Статті

Постійне посилання колекціїhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7522

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 42
  • Ескіз
    Документ
    Системний підхід до аналізу ринку в контексті управління якістю продукції
    (2024) Овчарук, Володимир Олексійович; Ющук, Інна Василівна; Сєдих, Ольга Леонідівна
    Основна ідея системного підходу до аналізу полягає в тому, щоб розглядати ринок як складну систему, де різні елементи взаємодіють між собою і впливають на якість продукції, яка відповідає міжнародним стандартам. Це дозволяє підприємствам краще розуміти ринкові умови та адаптувати свою стратегію управління якістю для забезпечення конкурентоспроможності та задоволення потреб споживачів
  • Ескіз
    Документ
    Фінансовий ризик при формуванні стратегії сталого розвитку підприємства
    (2022) Березянко, Тамара Володимирівна; Костриця, Олександра Валентинівна; Дорошенко, Владислав Олександрович
    Стаття присвячена теоретичним та практичним аспектам з формуванню програми сталого розвитку при наявності фінансових ризиків на підприємстві. Проаналізовані різні поняття науковців, щодо таких термінів: «ризик», «фінансовий ризик» та «сталий розвиток підприємства». Розглянуто основні складові сталого розвитку підприємства та вплив на нього фінансового ризику. Проаналізовано ринок продуктів сухих сніданків в Україні та рівень фінансового стану досліджуваного підприємства ПрАТ «Лантманнен Акса», Проаналізовано вплив всіх фінансових показників та наявність фінансових ризиків. Запропоновано заходи щодо зниження фінансових ризиків, створено нова програма сталого розвитку ПрАТ «Лантманнен Акса». The article is devoted to theoretical and practical aspects of forming a ustainable development program in the presence of financial risks in the enterprise. Different сoncepts of scientists regarding the following terms are analyzed: "risk", "financial risk" and "sustainable development of the enterprise". The relevance of the implementation of sustainable development programs by enterprises is determined and the implementation of sustainable development programs at enterprises allows to obtain additional advantages in management and to react quickly to changes in the internal and external environment of the enterprise. The indicators of the economic, social and environmental spheres of the enterprise are considered, which allow us to assess the state of the оrganization in terms of sustainability, and the calculation of the indicators indicated in the article allows us to find the disproportions in the management of sustainable development of the enterprise and to see in which spheres, economic, social or ecological, is more active work to achieve sustainability.The main components of sustainable development of the enterprise and the impact of financial risk on it are considered. The market of breakfast cereals in Ukraine is analyzed, it can be stated that today the market is at a fairly high level of demand, which allows the company to operate successfully and the level of financial condition of the researched enterprise PJSC "Lantmann Aksa". looking at the limitations through COVID-19. It is determined that to develop a strategy to improve sustainable development, you must first assess the financial condition of the enterprise, using SWOT-analysis, calculation of financial performance, for which the following analyzes were developed: horizontal, vertical, comparative and financial ratios, profitability and level bankruptcy. The impact of all financial indicators and the presence of financial risks are analyzed, it is the sustainable development program that directly depends on these indicators, they help to accumulate free funds for its development, so the concepts of financial development and sustainable development are directly proportional. Measures to reduce financial risks have been proposed, and a new program for the sustainable development of PJSC Lantmann Aksa has been created, which allows bringing the company to a new level.
  • Ескіз
    Документ
    Теоретичні підходи до функціонування ринку продукції свинарства в умовах євроінтеграційних процесів
    (2023) Ібатуллін, Марат Ільдусович; Гривківська, Оксана Василівна; Свиноус, Н. І.
    Ринок свинарства є важливою складовою продовольчого забезпечення країни як сукупності взаємопов'язаних науково-дослідних, виробничих, збутових та управлінських структур, ме- ханізмів і заходів щодо прийняття рішень з метою стабільного задоволення платоспроможного попиту населення продовольством та створення запасів для забезпечення продовольчої без- пеки. З метою забезпечення функціонування системи продовольчого забезпечення необхідно підтримувати її структурний розвиток і ресурсну модернізацію всіх складових, під якими розу- міють формування ефективної господарської організації (аграрного виробництва, економіч- ної взаємодії господарюючих суб'єктів), техніко-технологічне та організаційно-правове забез- печення, розвиток інфраструктури. Отже, систему продовольчого забезпечення країни необ- хідно розглядати як багаторівневу, в якій можна виділити галузеві, продуктові, розподільні підсистеми. До специфічних особливостей ринку продукції свинарства можна віднести такі характерис- тики: оскільки м'ясо і продукти його переробки є соціально значущими видами продовольства, які повинні щоденно бути в раціоні харчування людини, держава зобов'язана забезпечити для населення країни як фізичну, так і економічну їх доступність; можливість виробництва м'яса свиней практично в усіх регіонах країни; в умовах зростання роздрібних цін на продовольство попит на продукцію свинарства низькоеластичний на м'ясо і високоеластичний на продукти його переробки, що визначає відносно стійкий попит на першу групу продукції; оскільки ринку продукції свинарства, хоча і меншою мірою, ніж іншим окремим продуктовим ринкам, властива сезонність виробництва, тому за відносно стабільного попиту постає потреба створення за- пасів свіжозамороженого м'яса та інших продуктів його переробки; ринок продукції свинар- ства вирізняється великою сукупністю реалізованих на ньому видів продукції, її споживчою сегментацією за віком, функціональною спрямованістю, споживчими властивостями, висуває особливі вимоги до технології виробництва та пакування продукції; м'ясо ? швидкопсувний про- дукт, який не підлягає тривалому зберіганню в не переробленому вигляді й потребує відповід- них каналів реалізації та розвиненої розподільчої інфраструктури; швидкопсувний характер м'яса та екологічна незахищеність сфери його виробництва зумовлюють підвищені вимоги до якості м'яса і продуктів його переробки, для чого необхідно більш швидке оновлення стандартів на якість і методи її визначення. З метою забезпечення стабільного функціонування ринку продукції свинарства необхідно забезпечувати глибоку переробку продукції свинарства, формування ефективної логістичної інфраструктури та власної торговельної мережі, створення умов для поставки продукції на ек- спорт. The pig market is an important component of the country's food security as a set of interrelated research, production, sales and management structures, mechanisms and decision-making measures aimed at stable satisfaction of the population's solvent demand for food and the creation of reserves to ensure food security. In order to ensure the functioning of the food supply system, it is necessary to support its structural development and resource modernization of all components, which means the formation of an effective economic organization (agricultural production, economic interaction of economic entities), technical-technological and organizational-legal support, infrastructure development. Therefore, the country's food supply system must be considered multi-level, in which branch, product, and distribution subsystems can be distinguished. The following characteristics can be attributed to the specific features of the market of pig farming products: since meat and its processing products are socially significant types of food that should be in the human diet every day, the state is obliged to ensure both their physical and economic availability for the country's population; the possibility of pig meat production in almost all regions of the country; in conditions of rising retail food prices, the demand for pig products is low-elastic for meat and highly elastic for its processing products, which determines relatively stable demand for the first group of products; since the market of pig products, albeit to a lesser extent than other individual food markets, is characterized by seasonality of production, therefore, with a relatively stable demand, there is a need to create stocks of fresh frozen meat and other products of its processing; the market of pig products is characterized by a large number of types of products sold on it, its consumer segmentation by age, functional orientation, consumer properties, puts forward special requirements for the technology of production and packaging of products; meat is a perishable product that cannot be stored for a long time in an unprocessed form and requires appropriate sales channels and a developed distribution infrastructure; the perishable nature of meat and the ecological insecurity of the sphere of its production lead to increased requirements for the quality of meat and its processing products, for which a faster update of quality standards and methods of its determination is necessary. In order to ensure the stable functioning of the market for pig farming products, it is necessary to ensure deep processing of pig farming products, the formation of an effective logistics infrastructure and own trade network, and the creation of conditions for the supply of products for export.
  • Ескіз
    Документ
    Проблема інформаційної асиметрії в забезпеченні стабільності фінансових результатів компанії
    (2023) Відоменко, Оксана Іванівна; Слободян, Наталія Ярославівна; Левченко, Юлія Григорівна; Рак, Роман Володимирович
    Дослідження присвячено важливій проблемі впливу інформаційної асиметрії на забезпечення стабільності фінансових результатів компанії, що набуває все більшого значення в сучасній економіці. У теперішніх умовах нестабільності зовнішнього інформаційного середовища діяльність кожного суб’єкта господарювання є предметом уваги великого кола учасників ринкових відносин, а представникам бізнесу в процесі ведення господарської діяльності постійно необхідно обробляти великі обсяги інформації, яка може характеризуватися асиметричністю, в результаті чого показник прогнозованих чи реально визначених фінансових результатів може коливатися, залежно від особливостей сприйняття різних інформаційних потоків. Насамперед, це пов’язано зі зростаючим впливом інформаційної складової на розвиток суспільства. Саме інформація є сьогодні основою будь‐яких економічних відносин, будь‐якого виробництва, бізнесу. Отримати її вчасно та в повному обсязі, зуміти визначити достатню точність та достовірність – означає, забезпечити підприємству успіх на ринку. Інформація – один із найважливіших ресурсів, без яких неможлива успішна цілеспрямована діяльність у будь‐якій сфері, тим більше–в конкурентному середовищі. Феномен асиметричності інформації має бути врахований економічними суб’єктами для розробки заходів, щодо мінімізації негативного впливу асиметричності інформації на формування фінансових результатів. Крім того, асиметрична інформація впливає на ринкову активність, що опосередковано справляє вплив на показники фінансових результатів. Також варто враховувати, що асиметрія у розподілі інформації про підприємство означає, що потенційний інвестор, покупець, постачальник, кредитор, партнер не може чітко визначити вектор зміни стан підприємства. З огляду на це, перед представниками бізнесу сьогодні постає проблема не лише виявлення асиметрії інформацій, але розробки дієвих інструментів скорочення негативного впливу асиметричної інформації на результати діяльності господарюючих суб’єктів. Як результат, пошук та знаходження шляхів подолання інформаційної асиметрії є актуальною темою для вивчення. The study is devoted to the important problem of the impact of information asymmetry on ensuring the stability of the company's financial results, which is gaining more and more importance in the modern economy. In the current conditions of the instability of the external information environment, the activity of each economic entity is the subject of attention of a large circle of participants in market relations, and business representatives in the process of conducting economic activity constantly need to process large volumes of information, which can be characterized by asymmetry, as a result of which the indicator of predicted or actually determined financial results may fluctuate, depending on the peculiarities of the perception of various information flows. First of all, this is due to the growing influence of the informational component on the development of society. It is information that is today the basis of any economic relations, any production, business. To receive it on time and in full, to be able to determine sufficient accuracy and reliability means to ensure the company's success on the market. Information is one of the most important resources without which successful purposeful activity in any field is impossible, especially in a competitive environment. The phenomenon of information asymmetry should be taken into account by economic entities to develop measures to minimize the negative impact of information asymmetry on the formation of financial results. In addition, asymmetric information affects market activity, which indirectly affects indicators of financial results. It is also worth considering that asymmetry in the distribution of information about the enterprise means that a potential investor, buyer, supplier, creditor, partner cannot clearly determine the vector of changes in the state of the enterprise. In view of this, business representatives today face the problem of not only identifying information asymmetry, but also developing effective tools to reduce the negative impact of asymmetric information on the results of business entities. As a result, finding and finding ways to overcome information asymmetry is a relevant topic for study.
  • Ескіз
    Документ
    Вирощування горіхів в Україні та світі: аналіз основних тенденцій та перспективи
    (2022) Якимчук, Тетяна Володимирівна; Ралко, Олександра Сергіївна; Сірман, Герман
    Проведено аналіз світового ринку фундука за останні п’ять років, у результаті якого виявлено зростання попиту та пропозиції. Проведено аналіз основних експортерів та імпортерів. Побудовано прогноз світового споживання фундука. Проаналізовано український ринок фундука та виявлено зрушення у вирощуванні цього горіха за останні п’ять років. In the article the analysis of the global hazelnut market over the last five years is conducted and as a result the increasing demand and supply is identified. The analysis of the main exporters and importers is conducted. The forecast of the global consumption of hazelnuts is built. Ukrainian hazelnut market is analyzed and changes in the nut production have been revealed over the last five years.
  • Ескіз
    Документ
    Економічна роль розмноження бренду як інструменту маркетингової креативної концепції просування асортименту якісної продукції на ринку для підвищення ефективності підприємницької діяльності: цілі і функції
    (2022) Шевченко, Олександра Нестерівна
    В статті досліджено цілі і функції розмноження бренду як інструменту маркетингової креативної концепції просування асортименту продукції відповідної якості на ринку для розвитку підприємницької діяльності. Проаналізовано що розширення (розмноження) бренду - це продукт сучасного часу, сутність якого полягає у зростанні його популярності та носить невідворотний характер. Сутність процесу розмноження бренду полягає в тому, що нові бренди постійно шукають можливість вилучити частину коштів у споживачів через продаж товарів чи продукції (послуг). Встановлено, що багато великих споживчих підприємств і компаній вважають себе виробником брендів. Досліджено, що в загальному і цілому імена брендів виконують три основні функції: ідентифікація, довіра, образи і асоціації. Зазначено, що, існують три фактори, що пояснюють, чому розмноження бренду притаманне багатьом ринкам: прагнення споживача до різноманітності; можливість зведення бар'єру для недопущення на ринок малих і нових конкурентів; можливість отримання переваги при розподілі. The article investigates the goals and functions of brand reproduction as a tool of marketing creative concept of promoting the range of products of appropriate quality on the market for business development. It is analyzed that the expansion (reproduction) of the brand is a product of modern times, the essence of which is to increase its popularity and is inevitable. The essence of the process of brand reproduction is that new brands are constantly looking for an opportunity to withdraw some money from consumers through the sale of goods or products (services). It is established that many large consumer enterprises and companies consider themselves producers of brands. It is investigated that in general brand names perform three main functions: identification, trust, images and associations. It is noted that there are three factors that explain why brand reproduction is inherent in many markets: the consumer's desire for diversity; the possibility of erecting a barrier to prevent the market of small and new competitors; the possibility of obtaining an advantage in the distribution. We investigated the goals of brand reproduction as one of the elements of successful and efficient business entities: goal 1 - adherence to the segmentation strategy, goal 2 - the desire for diversity, goal 3 - barriers to market entry, goal 4 - benefits in the distribution and management of categories. It is established that the reproduction of the brand is considered a key variable in the struggle for a place on the shelves by developing within a certain category of different product lines and expanding the range of each line.
  • Ескіз
    Документ
    Система управления качеством на предприятиях малого и среднего бизнеса: понятия и функции (планирования, контроль, анализ, оценка и мотивация)
    (2022) Труш, Юлия Леонидовна; Иванюта, Татьяна Николаевна
    В статье исследована и сформирована собственная систематизация теоретических постулатов формирования понятия «система управления качеством» и «система качества» с позиции различных точек зрения ученых и исследованы основные функции управления качеством. Сегодня анализ и исследования ключевых аспектов рынка и направление развития современного управления качеством на предприятиях малого и среднего бизнеса имеет важное функциональное значение, что возможно через исследование теоретических вопросов формирования понятийного аппарата и функций системы управления качеством на предприятии. Именно поэтому стоит сосредоточить внимание на исследовании понятие «система управления качеством» и «система качества» и функций управления качеством, ведь исторический аспект играет решающую роль в процессе формирования современного видение осуществления процесса управления качеством. The article investigates and forms its own systematization of theoretical postulates of forming the notion of "quality management system" and "quality system" from the standpoint of different points of view of scientists and investigates the basic functions of quality management.
  • Ескіз
    Документ
    Перспективи розвитку ринку послуг в сучасних умовах розвитку економіки
    (2013) ‪Пойта, Ірина Олександрівна
    Article is devoted to the analysis of patterns and trends in sustainable market in conditions of economy globalization. The main advantages and disadvantages of market services in Ukraine and prospects in the future are outlined. Prospects for development of services are related to the possibilities of institutional support for new and more complex forms of social professional and intellectual life. Стаття присвячена проведенню аналізу закономірностей та сталих тенденцій розвитку ринку послуг в умовах глобалізації економіки. Розглянуто основні переваги і недоліки розвитку ринку послуг в Україні та перспективи у майбутньому. Перспективи розвитку послуг пов’язані з можливостями інституціонального забезпечення нових більш складних форм соціального професійного, інтелектуального життя.
  • Ескіз
    Документ
    Концепція маркетингу в системі управління підприємством
    (2015) Кравець, С. В.
    У статті розглянуто теоретичні підходи до визначення поняття «маркетинг» західними та українськими вченими. Розкрито суть маркетингу як з точки зору управлінського й функціонального процесу, так і з точки зору набору агресивних і дослідницьких інструментів. Уточнено зміст поняття «предмет маркетингу». З ’ясовано роль, яку відіграє маркетинг у ринковому середовищі діяльності підприємства, а також принципову відмінність між управлінням маркетингу на підприємстві та управлінням підприємства на основі маркетингу. Наголошено на необхідності підвищення ролі маркетингу як головного інструменту управління організацією в умовах ринкової невизначеності. Проаналізовано погляди вітчизняних учених на сутність поняття «концепція маркетингу». Концепцію маркетингу визначено як філософію управління, науково обґрунтований задум організації діяльності підприємства взагалі і/або маркетингової діяльності, зокрема як методологію рин кової діяльності підприємства.
  • Ескіз
    Документ
    Рынок детского питания: сущность, значение, особенности
    (2015) Пашкова, Екатерина
    В статье рассмотрено традиционное понимание рынка, которое сводится к характеристике отношений между основными его субъектами — покупателями и продавцами, т. е. поведенческих отношений. В то же время установлено, что характер рынка определяют не только продавцы и покупатели, но и его инфраструктура, различные экономические процессы. Проведено сравнение употребления понятия «рынок» различными экономистами, которое употребляется в экономике в широком и узком смысле. Указано, что в подходах к определению рынка можно выделить концепции классической, неоклассической, институциональной и советской экономических школ. Изучен рынок продовольствия. Определено, что он охватывает сферу товарного производства продуктов питания, сферу их потребления и сферу инфраструктуры, которая призвана поддерживать и управлять нормальным протеканием рыночных отношений по поводу производства и реализации продовольствия