Статті

Постійне посилання колекціїhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7522

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Continuous tenses functioning in the song lyrics by Sting
    (2023) Naumenko, Nataliia
    Тhe studies of the Continuous tense forms in the song lyrics by Sting make possible to confirm that this group stands for the embodiment of diverse philosophical concepts, preliminarily revealed by the specialists in cognitive linguistics and poetic speech theory, – immediacy, transiency, inconsistency, and variability of internal movements in a speaker’s mind. Therefore, what these concepts would have in common, while functioning in a poetic work, is their ability to display ‘being-now-and-here,’ through which the new, purely authorial vision of an archetypal image is being created in a song. Згідно з правилами англійської граматики, часові форми Continuous (відомі також як Progressive) виражають дію об’єкта як процес, котрий триває, тривав або триватиме у певний момент або проміжок часу. Відповідно побудова цієї форми, яка передбачає використання модального дієслова «бути» у всіх особових або часових варіаціях, значною мірою зумовлює філософічність конструкції Present / Past / Future Continuous у літературному творі: з одного боку, вона стає проявом самосвідомості ліричного оповідача, найкращим способом показати внутрішні порухи його душі, а з другого – нанизуванням або чергуванням його емпіричних переживань, спостережень або роздумів, із яких твориться особлива картина світу. Зауважено, що форми Continuous та пов’язані з ними Perfect Continuous, хоча й позиціонуються як визначники тривалості процесу, насправді виражають дію в точковий момент мовлення, саме тоді, коли відбувається її сприйняття та перетворення у свідомості ліричного оповідача. Зокрема, у пісенній ліриці Стінга, де з усієї сукупності зазначених часових форм домінантною виступає Present Continuous, важливо звернути увагу на те, яку саме дію показано у процесі, з метою виявити її роль у розвитку ліро-епічного сюжету пісні або посиленні драматизму оповіді. Акцентовано, що особливо виразною ця функція виявляється в зіставленні різних форм дієслів у межах одного речення, а надалі й однієї або кількох строф (у піснях “They Dance Alone,” “When the Angels Fall,” “Big Lie Small World,” “After the Rain Has Fallen”). Нанизування дієслів у тривалих або перфектно-тривалих часах (наприклад, у творах “Fill Her Up,” “The Night the Pugilist Learned How to Dance,” “Sacred Love”) сприяє створенню атмосфери роздуму, мрії, що й уможливлює кваліфікувати зазначену часову форму як чинник реалізації внутрішнього світу оповідача в пісенному тексті. Дослідження функцій часів Continuous у пісенній ліриці Стінга дає підстави висновувати, що ця група виступає втіленням розмаїтих філософських концептів – безпосередності, минущості, мінливості, варіативності внутрішніх порухів душі ліричного героя, які виокремлюють фахівці з когнітивної лінгвістики та теорії поетичного мовлення. Спільним знаменником для них можна ствердити «буття-тут-і-зараз», крізь призму якого в пісні формується нове, суто авторське бачення архетипного образу
  • Ескіз
    Документ
    Животворна зав’язь українського слова
    (2023) Науменко, Наталія Валентинівна
    Упорядкування ювілейного збірника можна небезпідставно порівняти зі світотворенням. У центрі універсуму – постать ювіляра; галактиками навколо нього розпросторюються галузі науки, у яких він зоставив помітний слід; а планетами в галактиці стають учні, нащадки та послідовники ювіляра – кожен зі своїм унікальним стилем мислення та мовлення, кожен зі своїм макросвітом, із яких у сукупності виростає макросвіт Наукової та Митецької Школи. The organization of the jubilee collection can be rightly compared to the creation of the world. In the center of the universe is the figure of the jubilee; the fields of science in which he left a noticeable mark spread out in galaxies around him; and the planets in the galaxy become students, descendants and followers of the jubilee - each with their own unique style of thinking and speaking, each with their own macro world, from which the macro world of the Scientific and Artistic School grows.
  • Ескіз
    Документ
    На нових шляхах пошуку «відповідностей»: сенсорика у французькій та українській поезії
    (2023) Науменко, Наталія Валентинівна
    У цій роботі основним об’єктом студіювання стала лірика останньої третини ХІХ – першої половини ХХ століть, передусім творчість А. Рембо та Б.-І. Антонича. Про відкритість доробку обох зазначених поетів до порівняння свідчить їхня цікавість до віднайдення «відповідностей» між різними речами та явищами, у результаті якого конкретний словесний концепт опредмечується в образах і деталях навколишнього світу. Це сприяє залученню до «співтворчості» читача, здатного до цієї низки образів додати й своє бачення. The main objects of research in this article are the lyrical poems of the end of the 19th – the beginning of the 20th century, in particular the works by Arthur Rimbaud and Bohdan-Ihor Antonych. Their interest in retrieving the ‘concordances’ between various things and notions, the result of which process is a concise verbal concept embodied in details and images of the environment, is the evidence of openness of both poets to comparative criticism. In turn, the experiment with sensory concepts would engage a reader, eager to add one’s visions and impressions to the sequence of images, into mutual creativity.