Статті

Постійне посилання колекціїhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7522

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження бізнес-процесів підприємств роздрібної торгівлі за допомогою методів якісного аналізу
    (2018) Микитенко, Неля Володимирівна; Дубініна, Віра Володимирівна
    У статті визначено фактори, що гальмують розвиток торговельної галузі в Україні. Розкрито сутність бізнес-процесів підприємств. Охарактеризовано ролі посадових осіб, які беруть участь у реалізації бізнес-процесів підприємств, а саме: власників бізнес-процесів, власників ресурсів бізнес- процесів, виконавців бізнес-процесів. Представлено перелік основних бізнес- процесів підприємств роздрібної торгівлі з урахуванням їх спрямованості на задоволення інтересів і вподобань кінцевих (зовнішніх) споживачів та нарощування споживчої цінності й вартості. Для дослідження обрано продовольчі підприємства роздрібної торгівлі декількох форматів: супермаркети, «магазини біля дому», дискаунтери. Вибіркову сукупність склало тринадцять підприємств роздрібної торгівлі, що розташовані в різних географічних районах м. Києва та реалізують переважно продовольчі товари. Проведено аналіз основних бізнес-процесів з урахуванням різних форматів підприємств роздрібної торгівлі з використанням методів якісного аналізу. Наведено узагальнені результати експертного оцінювання рівня проблемності бізнес-процесів підприємств роздрібної торгівлі. Ідентифіковано основні проблеми, що виникають при управлінні бізнес-процесами продовольчих підприємств роздрібної торгівлі шляхом використання методу експертного оцінювання. Для спрощення дослідження сформовано чотири групи основних бізнес- процесів підприємств: торговельно-технологічні, бізнес-процеси поліпшення якості, закупівельні. Запропоновано сучасні інструменти вирішення проблем управління бізнес-процесами підприємств роздрібної торгівлі, що дають змогу підвищити їхню ефективність/результативність, а також конкурентоспроможність в агресивному ринковому середовищі. The article defines the factors hindering the development of the trade sector in Ukraine. The essence of business processes of enterprises is revealed. The roles of officials involved in the implementation of business processes of enterprises, are described namely: business process owners, owners of business process resources, business process implementers. The list of main business processes of retail enterprises is presented, taking into account their orientation on satisfying the interests and preferences of the last users (external) consumers and increasing the consumer value., Food retailers of several formats are selected for research: supermarkets, “shops near the house”, discounters. The sample consisted of thirteen retailers, located in different geographical regions of Kyiv, which mainly sell food products. The analysis of the basic business processes was conducted taking into account various formats of retail enterprises using the methods of qualitative analysis. Summarized results of expert evaluation of the level of problem of business processes of retail trade enterprises are presented. The main problems that arise in the management of business processes of food retail enterprises by using the expert evaluation method is identified. To simplify the study four groups of key business processes of the company were formed: trade and technological, business processes of quality improvement, procurement. The modern tools for solving problems of business processes management of retailers are offered, which will increase their efficiency / effectiveness and increase the competitiveness of retail enterprises in an aggressive market medium.
  • Ескіз
    Документ
    Management of business processes of enterprises on the example of "Rosinka" llc
    (2018) Tur, Olesya; Matusevich, Anastasia
    The trends in the market of soft drinks, mineral and other waters in Ukraine were analyzed, in particular: the part of mineral water, sweet sparkling drinks, kvass and other drinks in the segment of soft drinks market was identified; leaders of sales in the soft drinks market in the segment of "mineral water" were identified (IDS Group Ukraine and Coca-Cola HBS), and the largest producers of soft drinks in the segment of "soft drinks" were identified (Coca-Cola, PepsiCo, Obolon, Akvaplast, Panda, Erlan). The business processes of "Kiev factory of soft drinks "ROSINKA" LLC were analyzed. It was established, that the company is built in compliance with the functional approach of business process modeling, in particular each unit has its own functions and is responsible for the implementation of specific business processes: production, marketing, sales of finished products. The model of business system was developed on this ground. And this model complies with the requirements of State Standard of Ukraine ISO 9001:2015 and covers more than 90% of the company activity, in particular: raw materials supply, production, storage, sale and quality control at every stage. The main stages of evaluation of the management of business processes at the enterprises were analyzed. As a result, there is a possibility to identify a key business process at the studied beverages enterprise at the initial stage and to present a model of this process. It consists in the transformation of incoming resources (raw materials) into outcoming resources (finished drinks) with help of a special mechanism, which includes labor, energy resources, fixed assets, software, including compliance with the internal regulatory and administrative documentation. At the next stage of the analysis of the efficiency of management of business processes at "ROSINKA" LLC the system of indicators was created and analyzed, in particular, costs of business processes (fixed assets, labor and material resources). Проаналізовано тенденції змін на ринку безалкогольних напоїв, мінеральних та інших вод в Україні, зокрема: виділено частки мінеральних вод, солодких газованих напоїв, квасу та інших напоїв у сегменті прохолодних напоїв; виявлено лідерів продажу на ринку безалкогольних напоїв у сегменті «мінеральна вода» (IDS Group Ukraine, Coca-Cola HBS) та найбільші виробники безалкогольних напоїв у сегменті «солодкі газовані напої» (Coca-Cola, PepsiCo, Оболонь, Аквапласт, Панда, Ерлан). Проаналізовано бізнес-процеси Товариства з обмеженою відповідальністю «Київський завод безалкогольних напоїв «РОСИНКА». Виявлено, що підприємство побудоване за функціональним підходом моделювання бізнес-процесів, зокрема кожен структурний підрозділ має власні функції та відповідає за реалізацію конкретних бізнес-процесів: виробництво продукції, маркетинг, збут готової продукції. На основі цього була розроблена модель бізнес-системи, яка відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 та охоплює більше 90% діяльності підприємства, зокрема: процеси забезпечення сировиною, виробництво, зберігання, збут та контроль якості на кожному етапі. Проаналізовані основні етапи оцінювання управління бізнес-процесами на підприємствах. Це дало можливість на початковому етапі оцінювання виявити ключовий бізнес-процес на досліджуваному підприємстві по виробництву напоїв та представити модель даного процесу. Вона полягає у перетворенні вхідних ресурсів (сировини та матеріалів) на вихідні (готові напої) за допомогою спеціального механізму, який включає трудові, енергетичні ресурси, основні засоби, програмне забезпечення, включаючи дотримання вимог нормативно-розпорядчої документації. При наступному етапі аналізу ефективності управління бізнес-процесами на ТОВ «КЗН «РОСИНКА» були сформовані та проаналізовані системи показників, зокрема, вартості бізнес-процесів (основних засобів, трудових та матеріальних ресурсів).