Статті
Постійне посилання колекціїhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7522
Переглянути
35 результатів
Результати пошуку
Документ Особливості обліку та інформаційно-аналітичне забезпечення імпорту послуг в умовах воєнного стану(2023) Овдій, Олена Василівна; Редзюк, Тетяна Юріївна; Духновська, Людмила МиколаївнаЗапровадження воєнного стану в Україні призвело до необхідності коригування на період дії такого стану законодавчого та нормативно-правового поля. Ввезення товарів, робіт і послуг на митну територію України в умовах війни та розрахунків за їх постачання було змінено та доповнено регуляторно Верховною Радою України, Кабінетом Міністрів України, Президентом України та Національним Банком України. Так, після оголошення воєнного стану Указом Президента України від 24.02.2022 Національним Банком України внесено обмеження щодо здійснення імпортних операцій з нерезидентами України, які розташовані або зареєстровані в білорусі та російській федерації. У низці законів і постанов відмінено податки, обов’язкові платежі та митні збори. Здебільшого зазначені нововведення стосуються товарів і послуг, що постачаються та виконуються для оборонних потреб резидентами та нерезидентами України, за виключенням тих, які є платниками відповідних податків, платежів і зборів. Перелічені імпортні операції мають бути відповідним чином зареєстровані в бухгалтерії підприємств. Для своєчасного, точного та коректного ведення облікових задач підприємці використовували програму 1С:Бухгалтерія, розробник якої є резидентом російської федерації, і на яку поширено відповідні санкції. Виходячи з цього, оновлення програмного пакету 1С:Бухгалтерія стало неможливим на території України, а користувачі мали визначитися з вибором наявних альтернатив (АБ ОФІС 4.1, BookKeeper SaaS, ERP FOSS, Дебет Плюс, iFin Zvit, M.E.DOC, Dilovod та MASTER: Бухгалтерія). Програмне забезпечення може мати кілька варіацій: 1) встановлюватися на комп’ютерне обладнання відповідної конфігурації та 2) хмарне розташування програми в одного з таких провайдерів (Amazon, Microsoft тощо). Вибір програмного забезпечення залежить від потреб клієнта й може мати стандартний набір функціоналу чи розроблятися індивідуально для потреб підприємства-замовника. Облік господарських операцій включає рахунки 2 класу (23, 28), 3 класу (31, 33, 37), 6 класу (63, 64, 68), 7 класу (71) і 9 класу (91, 92, 93, 94, 95). Документальне оформлення операцій з обліку імпорту товарів і послуг включає декларацію (при перетині кордону товару чи послуги), інвойс, акт виконаних робіт чи рахунок-фактуру (під час оформлення товарів, робіт і послуг у ЗЕД)Документ Соціальна реклама на патріотичну тематику в контексті масових комунікацій(2024) Лелека, Ольга ОлександрівнаСтаття присвячена аналізу соціальної реклами в умовах воєнного часу на патріотичну тематику. Визначено, що основним засобом поширення соціальної реклами в умовах воєнного часу стала зовнішня реклама, представлена на білбордах, плакатах, вивісках на зупинках. Соціальна реклама виступає як потужний інструмент у формуванні суспільних переконань та цінностей, маючи великий вплив на свідомість та поведінку людей. Її роль полягає не лише у сповіщенні громадськості про проблеми, але і в активному формуванні культурного середовища та стимулюванні соціальних змін. Соціальна реклама, присвячена патріотичній тематиці, може стати каталізатором об'єднання громади, підвищувати популярність української культури, розповсюджувати ключові ідеї для суспільства та сприяти формуванню патріотичного настроюДокумент Проблема інформаційної асиметрії в забезпеченні стабільності фінансових результатів компанії(2023) Відоменко, Оксана Іванівна; Слободян, Наталія Ярославівна; Левченко, Юлія Григорівна; Рак, Роман ВолодимировичДослідження присвячено важливій проблемі впливу інформаційної асиметрії на забезпечення стабільності фінансових результатів компанії, що набуває все більшого значення в сучасній економіці. У теперішніх умовах нестабільності зовнішнього інформаційного середовища діяльність кожного суб’єкта господарювання є предметом уваги великого кола учасників ринкових відносин, а представникам бізнесу в процесі ведення господарської діяльності постійно необхідно обробляти великі обсяги інформації, яка може характеризуватися асиметричністю, в результаті чого показник прогнозованих чи реально визначених фінансових результатів може коливатися, залежно від особливостей сприйняття різних інформаційних потоків. Насамперед, це пов’язано зі зростаючим впливом інформаційної складової на розвиток суспільства. Саме інформація є сьогодні основою будь‐яких економічних відносин, будь‐якого виробництва, бізнесу. Отримати її вчасно та в повному обсязі, зуміти визначити достатню точність та достовірність – означає, забезпечити підприємству успіх на ринку. Інформація – один із найважливіших ресурсів, без яких неможлива успішна цілеспрямована діяльність у будь‐якій сфері, тим більше–в конкурентному середовищі. Феномен асиметричності інформації має бути врахований економічними суб’єктами для розробки заходів, щодо мінімізації негативного впливу асиметричності інформації на формування фінансових результатів. Крім того, асиметрична інформація впливає на ринкову активність, що опосередковано справляє вплив на показники фінансових результатів. Також варто враховувати, що асиметрія у розподілі інформації про підприємство означає, що потенційний інвестор, покупець, постачальник, кредитор, партнер не може чітко визначити вектор зміни стан підприємства. З огляду на це, перед представниками бізнесу сьогодні постає проблема не лише виявлення асиметрії інформацій, але розробки дієвих інструментів скорочення негативного впливу асиметричної інформації на результати діяльності господарюючих суб’єктів. Як результат, пошук та знаходження шляхів подолання інформаційної асиметрії є актуальною темою для вивчення. The study is devoted to the important problem of the impact of information asymmetry on ensuring the stability of the company's financial results, which is gaining more and more importance in the modern economy. In the current conditions of the instability of the external information environment, the activity of each economic entity is the subject of attention of a large circle of participants in market relations, and business representatives in the process of conducting economic activity constantly need to process large volumes of information, which can be characterized by asymmetry, as a result of which the indicator of predicted or actually determined financial results may fluctuate, depending on the peculiarities of the perception of various information flows. First of all, this is due to the growing influence of the informational component on the development of society. It is information that is today the basis of any economic relations, any production, business. To receive it on time and in full, to be able to determine sufficient accuracy and reliability means to ensure the company's success on the market. Information is one of the most important resources without which successful purposeful activity in any field is impossible, especially in a competitive environment. The phenomenon of information asymmetry should be taken into account by economic entities to develop measures to minimize the negative impact of information asymmetry on the formation of financial results. In addition, asymmetric information affects market activity, which indirectly affects indicators of financial results. It is also worth considering that asymmetry in the distribution of information about the enterprise means that a potential investor, buyer, supplier, creditor, partner cannot clearly determine the vector of changes in the state of the enterprise. In view of this, business representatives today face the problem of not only identifying information asymmetry, but also developing effective tools to reduce the negative impact of asymmetric information on the results of business entities. As a result, finding and finding ways to overcome information asymmetry is a relevant topic for study.Документ Комп’ютеризація економічних розрахунків в управлінні(2021) Скопенко, Наталія Степанівна; Євсєєва, Ірина ВасилівнаСтаття присвячена дослідженню особливостям застосування комп’ютерних аналітичних процедур та використання інформаційних технологій при обробці економічної інформації в системі управління підприємством в сучасних умовах господарювання. В основу дослідження покладено діалектичний метод пізнання та комплексний і системний підходи. Розглянуто основні етапи розвитку автоматизації економічного аналізу: етап елементарних розрахункових винаходів (1874-1917 рр.); етап механізації процесу збору та обробки облікової інформації (1917-1945 рр.); теоретико-методичний етап (1945-1950 рр.); практичний етап (50-60-ті рр. ХХ ст.); етап початку автоматизації облікової роботи (60-70-ті рр. XX ст.); етап відокремлення аналізу ефективності діяльності з використанням комп’ютера (80-ті рр. XX ст.); етап розробки аналітичних програм (90-ті рр. XX ст.) та етап удосконалення аналітичних можливостей програмного забезпечення (кінець 90-х рр. XX ст. і до сьогоднішнього дня). Доведено, що прагнення до підвищення дієвості та ефективності систем управління підприємством зумовили необхідність застосування сучасних інформаційно-комп’ютерних технологій для проведення економічного аналізу. У сучасних умовах інформатизації суспільства вдосконалюється інформаційне забезпечення системи управління підприємством. Розглянуто основні підходи до комп’ютеризації проведення економічного аналізу: з використанням модуля комплексної програми автоматизації управління підприємством; за допомогою окремої програми автоматизації економічного аналізу; шляхом застосування комплексу розрахункових таблиць, виконаних в Microsoft Ехсеl; на основі комплексу комп’ютерних програм для проведення економічного аналізу при здійсненні контрольної діяльності. Обґрунтовано, що впровадження сучасних інформаційно-комп’ютерних технологій сприяє розширенню функціональних можливостей економічного аналізу за рахунок забезпечення системи аналізу оперативною вхідною інформацією та підвищення швидкості її обробки, поєднання процесу обробки вхідних даних з процесом прийняття управлінських рішень та дає можливість вирішувати аналітичні завдання безпосередньо на робочому місці аналітика й приймати обґрунтовані управлінські рішення на основі отриманої інформації. The article is devoted to the study of the peculiarities of using the computer analytical procedures and information technology in the processing of economic information in the enterprise management system in modern economic conditions. The research is based on the dialectical method of knowledge, comprehensive and systematic approaches. The main stages of development of automation of economic analysis: the stage of elementary calculation inventions (1874-1917); the stage of mechanization of the process of collecting and processing of accounting information (1917-1945); the theoretical and methodological stage (1945-1950); the practical stage (50-60s of the XX century); the stage of beginning of accounting work automation (60-70s of the XX century); the stage of computer-assisted performance analysis (80s of the XX century); the stage of developing analytical software (90s of the XX century) and the stage of improving analytical software capabilities (end of 90s of the XX century and up to the present day) are considered. It is proved that the desire to improve the efficiency and effectiveness of enterprise management systems has necessitated the use of modern information and computer technology for economic analysis. In modern conditions of informatization of society information support of enterprise management system is being improved. The main approaches to the computerization of economic analysis are considered: module of complex program of enterprise management automation; separate program of economic analysis automation; calculated tables in Microsoft Exсel; complex of computer programs for economic analysis in the implementation of control activities. It is proved that the implementation of modern information and computer technology helps to expand the functionality of economic analysis by providing a system of analysis of input information and increasing the speed of its processing, combining the processing of input data with the process of making management decisions. It gives an opportunity to solve analytical problems directly at the workplace and make the right decisions.Документ Місце аналізу в системі менеджменту підприємства(2022) Якимчук, Тетяна Володимирівна; Лисенко (Звьоздочкіна), Олена АнатоліївнаРозглянуто місце аналізу в системі менеджменту підприємства за допомогою системно-елементного, системно-функціонального та системно-інформаційного підходів. Обґрунтовано, що в системі менеджменту функції можна розглядати як дії на шляху досягнення поставлених цілей. Зазначені основні критерії / індикатори на кожному етапі прийняття та реалізації управлінського рішення, за допомогою аналізу яких інформаційно забезпечується управлінський процес. Узагальнено основні показники, які можуть оцінити ефективність менеджменту підприємства. The place of analysis in the management system of the enterprise with the help of system-element, system-functional and system-information approaches is considered. It is substantiated that in the management system, functions can be considered as actions on the way to achieving set goals. The main criteria/indicators at each stage of making and implementing a management decision are specified, with the help of their analysis, the management process is provided with information. The main indicators that can evaluate the efficiency of the company's management are summarized.Документ Сучасні технології управління і використання персоналу(2015) Драган, Олена ІванівнаДосліджено нові підходи в технологіях управління та використання персоналу на підставі Інтернет-ресурсів і програмного забезпечення, визначено їхні переваги та недоліки.Документ Застосування сучасних інформаційних систем і технологій в управлінні з метою підвищення конкурентоспроможності підприємств(2020) Скопенко, Наталія Степанівна; Євсєєва, Ірина ВасилівнаСтаття присвячена дослідженню сучасних інформаційних систем і технологій, порівнянню їхніх функціональних компонентів, що гарантує підприємствам якісне вирішення виробничих та управлінських завдань. Окреслено основні переваги застосування інформаційно-аналітичного забезпечення на підприємствах. Виділено та охарактеризовано найбільш поширені інформаційні системи і технології (MPR — Material Requirements Planning — планування потреби в матеріалах, ERP — Enterprise Resource Planning System — система планування ресурсів підприємства, CRM— Customer Relationship Management — система управління взаємовідносинами з клієнтами, CALS — Continuous Acquisition and Life cycle Support — безперервна інформаційна підтримка поставок і життєвого циклу виробів, SAP — System Analysis and Program Development — системний аналіз і розробка програм). Порівняння характеристик і переваг використання різноманітних інформаційних систем розкриває можливості реалізації різних завдань на підприємствах. Програмне забезпечення для управління бізнес-процесами забезпечує організації можливість використання системи інтегрованих додатків для управління бізнесом та автоматизувати багато функцій бек-офісу, пов ’язаних з технологіями, послугами та людськими ресурсами. Таке програмне забезпечення, як правило, інтегрує всі аспекти операційної діяльності (включаючи планування продукції, розробку, виробництво, продаж і маркетинг), допомагає підвищити точність фінансових даних, встановити оптимальні ціни, стандартизувати критичні бізнес-процедури, полегшити планування проектів, зменшити зайві завдання тощо. Розглянуто вітчизняні інформаційні системи, що представлені на ринку та окреслено основні їхні переваги порівняно із закордонними аналогами. Раціональний вибір інформаційних систем з урахуванням функціональних особливостей і можливостей підприємств сприятиме більш швидкому отриманню та обробці інформації, її передачі різним підрозділам, дасть змогу прискорити прийняття обґрунтованих управлінських рішень. Охоплення більшої сфери завдань, якісне їх виконання, а отже, і краще обслуговування споживачів, сприятиме покращенню конкурентоспроможності та іміджу підприємства, формуванню лояльності до компанії всіх стейкхолдерів. The article is devoted to the research of modem information systems and technologies, comparison of their functional components, which guarantees the enterprises a qualitative solution of production and management tasks. The main benefits of informational and analytical support at the enterprises were defined. The most widespread information systems and technologies (MPR — Material Requirements Planning, ERP — Enterprise Resource Planning System, CRM — Customer Relationship Management, CALS — Continuous Acquisition and Life cycle Support, SAP — System Analysis and Program Development) were characterized. Comparison of characteristics and benefits of different information systems implementation allow to understand the possibilities of different tasks performance at the enterprises. Business process management software allows the organization to use a system of integrated applications to manage business and to automate many back office functions related to technology, services and human resources. Such software typically integrates all facets of the operating activities, including product planning, development, manufacturing, sales and marketing and helps to improve accuracy of financial data, configure prices, standardize critical business procedures, facilitate better project planning, reduce redundant tasks etc. The domestic information systems presented at the market were considered and their main benefits in comparison with foreign analogues were designated. The rational choice of information systems taking into account functional features and possibilities of the enterprises will help to receive and process the information faster, its transfer to various divisions, and consequently, will allow to accelerate acceptance of reasonable management decisions. Completing the most urgent and essential tasks, their quality performance and, consequently, better customer service will contribute to improving the competitiveness and image of the enterprise, forming the loyalty of all stakeholders to the company.Документ The concept and types of information systems in management of enterprise(2020) Milinevska, Viktoriia; Kudrenko, NataliaModem enterprises are complex organizational systems with constantly changing individual components that are in complex interaction with each other. For the normal functioning of enterprises in a market economy, a perfect management activity is required, based on the complex automation of management of all production and technological processes, as well as resources. Information management system is a set of information, economic and mathematical methods and models, technical, software, other technological tools and professionals, designed to process information and make managerial decisions. The successful functioning of information systems of enterprise management has a positive impact on the economy of the enterprise as a whole by improving the organizational structure and automation of management processes, improving the quality of work and facilitating the work of management personnel. The annual results of production and commercial activity of the enterprise are increasing. Management information systems make it possible to use systematical approach to justify and make managerial decisions, to increase the level of their optimality, efficiency and effectiveness. In this paper the essence of the concept “information system in enterprise management” and the task of information systems in the management of the enterprise were determined; the classification of information systems in the management of enterprises is given; functions of information systems in the management of enterprises and options for their implementation were listed; the advantages and disadvantages of information systems were analyzed in the application of accounting in order to generate economic information; the organizational forms of information management systems of the enterprise were allocated; the principles of the formation and use of information systems in the management of enterprises were defined. Сучасні підприємства — це складні організаційні системи з окремими складовими, що постійно змінюються і знаходяться в складній взаємодії одна з одною. Для нормального функціонування підприємств в умовах ринкової економіки необхідна досконала управлінська діяльність на основі комплексної автоматизації управління всіма виробничими і технологічними процесами, а також ресурсами. Інформаційна система управління — сукупність інформації, економіко-математичних методів і моделей, технічних, програмних, інших технологічних засобів і фахівців, призначена для обробки інформації та прийняття управлінських рішень. Інформаційна система (1C) управління повинна вирішувати поточні завдання стратегічного, тактичного й оперативного планування, а також завдання оперативного обліку фірми. Успішне функціонування інформаційних систем управління позитивно впливає на економіку підприємства в цілому за рахунок удосконалювання організаційної структури й автоматизації управлінських процесів, підвищення якості роботи та полегшення праці управлінського персоналу, завдяки чому підвищуються кінцеві річні результати виробничо-комерційної діяльності. Інформаційні системи управління дають змогу системно підходити до обгрунтування й прийняття управлінських рішень, підвищувати рівень їхньої оптимальності, дієвості й результативності. У статті визначено сутність поняття «інформаційна система в управлінні підприємством», завдання інформаційних систем в управлінні підприємством, наведено класифікацію інформаційних систем в управлінні підприємствами, перелічено функції інформаційних систем в управлінні підприємствами та варіанти їх здійснення, проаналізовано переваги і недоліки інформаційних систем при застосуванні в обліку з метою формування економічної інформації, виділено організаційні форми інформаційних систем управління підприємством, визначено принципи формування і використання інформаційних систем в управлінні підприємствами.Документ Теоретико-методичні засади використання CRM- системи на підприємствах(2018) Рибачук-Ярова, Тетяна Володимирівна; Марченко, Марина ІгорівнаДокумент Обліково-аналітичне забезпечення ощадливого управління підприємством: науково-методологічні аспекти(2019) Колос, Ірина ВасилівнаЗастосування методу наукового інформаційного пошуку і когнітивного методу дозволило виокремити ключові ознаки і виявити дискусійність змістового наповнення поняття «обліково-аналітичне забезпечення». За результатами виконання іманентного підходу встановлено атрибутику дефініції «обліково-аналітичне забезпечення» із визначенням значимих позицій: забезпечення прийняття управлінських рішень; цілісна система інформації й інформаційних потоків; інтегрована система обліку, аудиту, аналізу та контролю; процес генерування інформації; ідентифікування кола користувачів і їх інформаційних потреб. Використання методів групування і системного аналізу дозволило виокремити основні підходи до визначення обліково-аналітичного забезпечення управління підприємством: як процес, як система. На основі проведеного контент-аналізу і семантичного аналізу, виявлених сутнісних ознак за іманентним підходом запропоновано у контексті наукових досліджень авторське визначення дефініції, яка відрізняється комплексністю і логічною узгодженістю із базовими категоріями «обліково-аналітичне забезпечення» і «ощадливе управління підприємством». Signs are marked as key and the content identified as the discussion of the concept of «accounting and analytical support» as a result of the application of the method of scientific information retrieval and cognitive method. Attributes set for the definition of «accounting and analytical support» of the results of the immanent approach to the definition of significant items (1) «ensuring the management solution», (2) «an integrated information system and information flow» and the «integrated system of accounting, audit, analysis and control», (3) «information generation process» and «identifying the number of users and their information needs». Approaches identified as to the definition of the basic accounting and analytical support using modern enterprise grouping methods and system analysis and set attributes: (A) a process aimed at (1) generating information; (2) efficient implementation of the basic management functions; (3) provision of management solution; (4) the identification of a range of users and their information needs; (B) the system, in particular (1) as an integrated information system and information flows; (2) as an integrated system accounting, auditing, analysis and control; (3) as an ordered set of data. Definition suggested as the author on the basis of a content analysis and semantic analysis, identified the essential features as a result of the immanent approach in the context of the definition of scientific research, which is a complex case and logical consistency with the basic categories of «accounting and analytical support» and «lean enterprise management»: accounting and analytical support of lean management of the enterprise – holistic, integrated accounting process (lean, strategic, management, financial), analysis (lean, industrial, management, financial), controls (controlling, internal audit, external control, external audit) through the information system streams, provides a justification, adoption and implementation of balanced management decisions by competent professionals on hierarchical levels of management within the enterprise and in the chain the interested side-consistent «supplier – producer – consumer» with a focus on minimizing waste and meet the value.