Тези доповідей

Постійне посилання колекціїhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7497

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Integrating sustainable development goals into teaching EFL
    (2024) Cherednichenko, Galina; Nikitenko, Olga
    Education for sustainable development (ESD) is UNESCO’s education sector response to the urgent and dramatic challenges the planet faces. To contain global warming before it reaches catastrophic levels means addressing environmental, social and economic issues in a holistic way. UNESCO’s ESD for 2030 education programme aims to bring about the personal and societal transformation that is necessary to change course. In the present study, the researchers aim to shed light to different ways to spread sustainable development into the curriculum, by specifically focusing on the ways to integrate environmental issues to EFL (English as a Foreign Language) lessons for university students.
  • Ескіз
    Документ
    Сучасні можливості розвитку пивобезалкогольної промисловості
    (2020) Єременко, Олена Андріївна; Тюха, Ірина Володимирівна
    Розглянуто проблеми функціонування підприємств пивобезалкогольної промисловості. Серед основних виділено імпорт хмелю та ячменю з-за кордону, через низьку якість українських аналогів. Досліджено динаміку обсягів виробництва пива та головні екологічні проблеми глобального масштабу, такі як нестача води, зміна клімату. Запропоновано для забезпечення прогресу у вирішенні даних проблем підтримувати колективну співпрацю урядів, неурядових органів, компаній, громад та інших зацікавлених сторін, а також брати участь у міжнародних ініціативах. The problems of functioning of non-alcoholic beer industry enterprises are considered. Among the main ones, the import of hops and barley from abroad was singled out, due to the low quality of Ukrainian analogues. The dynamics of the volume of beer production and the main environmental problems of a global scale, such as water shortages and climate change, are studied. It is proposed to support the collective cooperation of governments, non-governmental bodies, companies, communities and other interested parties, as well as to participate in international initiatives, in order to ensure progress in solving these problems.
  • Ескіз
    Документ
    Green marketing as a component of the social responsible marketing concept
    (2020) Gulka, Victoria; Nikitenko, Olga
    Досвід передових компаній показує ефективність та очевидні переваги зосередження підприємницької діяльності на перспективах довгострокового розвитку. Як результат, все більше компаній усвідомлюють роль та важливість дотримання принципів соціально відповідального маркетингу. Однією з важливих складових багатогранної концепції соціальної відповідальності є так званий зелений маркетинг. Зелений маркетинг передбачає виробничу діяльність для задоволення екологічних потреб суспільства з усією охороною навколишнього середовища. The experience of advanced companies shows the efficiency and the obvious benefits of focusing entrepreneurial activity on long-term development prospects. As a result, more and more companies are becoming aware of the role and importance of adhering to the principles of socially responsible marketing. One of the important components of a multifaceted concept of social responsibility is the so-called green marketing. Green marketing involves manufacturing activities to meet the environmental needs of society with all environmental protection.