Матеріали конференцій

Постійне посилання колекціїhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7498

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 13
  • Ескіз
    Документ
    Розрахунок електричного навантаження цивільних об’єктів для систем управління електрозабезпеченням
    (2022) Зінькевич, Петро Олексійович; Балюта, Сергій Миколайович
    Вступ. При проектуванні системи управління електрозабезпеченням цивільних об’єктів вирішується задача мінімізації оплати за спожиту електричну енергію. Вирішення задачі оптимізації передбачає визначення електричного навантаження цивільного об’єкта з метою формування оптимальних добових графік навантаження. Результати. Одним з найважливіших етапів розробки систем керування електрозабезпеченням цивільних об’єктів з фотоелектричними станціями є розрахунок ЕН. Один із методів розрахунку ЕН цивільних об’єктів представлений у державних нормативах ДБН В.2.5-23-2010. У цьому дослідженні представлений поетапний розрахунок ЕН багатоквартирних будинків. Ці розрахунки необхідні для визначення параметрів об’єкта дослідження. Розрахунок ЕН, включає 12 етапів: 1)Визначення ступеня надійності електропостачання електроспоживачів; 2)Визначення виду квартири за потужністю електроприладів та площею; 3)Визначення виду електрифікації квартир з електроплитами та на природному газі та відповідні їм нормативні розрахункові питомі ЕН. На наступних етапах розраховують розрахункові ЕН електроспоживачів житлового будинку, які підключені до вводу трансформаторної підстанції (ТП) 10/0,4 кВ: 4)Розрахунок активного ЕН квартир з однаковим або різним питомими ЕН; 5)Розрахунок активного ЕН силових електроспоживачів житлового будинку; 6)Розрахунок активного ЕН вбудованих нежитлових приміщень (БЖП) житлового будинку; 7)Розрахунок активного ЕН підземної автостоянки (за наявності) житлового будинку (розраховується ЕН освітлення, силових електроспоживачів та зарядки для електромобілів); 8)Розрахунок загального розрахункового активного ЕН житлового будинку; 9) Розрахунок загального реактивного ЕН житлового будинку; 10) Розрахунок повного ЕН житлового будинку [1]. Після розрахунку повного ЕН, необхідно вибрати трансформатори ТП 10/0,4 кВ: 11) Визначення струму навантаження житлового будинку; 11)Вибір потужності трансформаторів ТП; 12)Побудова добового графіку ЕН житлового будинку. При розрахунку ЕН, не враховуються електроcпоживачі протипожежного захисту. З використанням вказаної методики виконані розрахунки ЕН для таких будинків: багатоквартирні житлові будинки: 24-поверховий житловий будинок на 373 квартир, який має дві секції, з БЖП та підземною автостоянкою; 19-поверховий житловий будинок на 198 квартир, який має одну секцію, з БЖП; 24-поверховий житловий будинок на 645 квартир, який має п’ять секцій, з БЖП, творчими майстернями та підземною автостоянкою; 19-поверховий житловий будинок на 167 квартир з приміщеннями громадського призначення; 10-поверховий житловий будинок, на 80 квартир з БЖП. Результати розрахунків використовуються при проведенні імітаційних досліджень системи управління електрозабезпеченням цивільного об’єкта. Висновки. Представлені особливості методу розрахунку електричних навантажень цивільних об’єктів з урахуванням наявності автостоянки та станцій зарядки електромобілів.
  • Ескіз
    Документ
    Розрахунок електричного навантаження автостоянок для легкових автомобілів з урахуванням станцій зарядки електромобілів
    (2022) Зінькевич, Петро Олексійович; Балюта, Сергій Миколайович
    Вступ. У цьому дослідженні розглядається метод розрахунку електричного навантаження (ЕН) автостоянки при наявності електромобілів. Результати. Один із методів розрахунку ЕН автостоянок для легкових автомобілів представлений у [1,2]. Розрахунок ЕН автостоянки для легкових автомобілів передбачає виконання таких етапів: 1)Визначення ступеня надійності електропостачання електроспоживачів. На даному етапі електроустановки автостоянки відносять до першої або до другої категорій з надійності електропостачання. До першої категорії з надійності електропостачання відносяться ліфти, насоси ІТП, обладнання системи диспетчеризації, аварійне освітлення, протипожежні пристрої; до другої категорії - комплекс інших електроприймачів. 2)Розрахунок активного ЕН освітлювальних мереж автостоянки. Цей розрахунок проводиться після повного світлотехнічного розрахунку, вибору типу та числа світильників встановлених на автостоянці. 3)Розрахунок активного ЕН силових електроприймачів. 4)Вибір станцій зарядки для електромобілів. Згідно [1] на автостоянках, гаражах (паркінгах) повинно бути передбачено не менше ніж 5 % машино-місць, від загальної кількості для паркування транспортних засобів, оснащених виключно електричними двигунами (одним чи декількома). Зарядки для електромобілів поділяються на наступні типи: І тип: це зарядка змінним струмом 240В, потужністю від 2,2 до 7 кВт; ІІ тип: аналогічний до режиму Типу І, але із застосуванням кабелю з захистом, потужністю від 2,2 до 7 кВт; ІІІ тип: зарядка змінним струмом (швидка зарядка) підвищеної потужності з використанням окремої розетки, потужністю від 7,2 до 43 кВт; ІV тип: Даний тип є найшвидшим на даний момент. Цей спосіб зарядки електромобіля передбачає зарядку постійним струмом і може видавати до 240 кВт [1]. 5)Розрахунок загального розрахункового активного ЕН автостоянки; 6) Розрахунок загального реактивного ЕН автостоянки; 7) Розрахунок повного ЕН автостоянки. Після розрахунку повного ЕН, необхідно вибрати потужність трансформаторів ТП 10/0,4 кВ: 8) Визначення струму навантаження автостоянки; 9)Вибір потужності трансформаторів ТП; 10)Побудова добового графіку ЕН автостоянки. При розрахунку ЕН, не враховуються електроcпоживачі протипожежного захисту. [2]. Для розрахунку ЕН було обрано 9- ти поверхова автостоянка на 979 машино-місць. 5 відсотків від загальної кількості місць це 49 машино-місць для електромобілів. Для цього був проведений розрахунок ЕН. Для 45 машино-місць було вибрано зарядні станції типу 3, а для 5 машино-місць було вибрано зарядні станції типу 4. Розрахункова потужність автостоянки становить 2248 кВА. Для її живлення вибрані 2 трансформатора ТМ-2500/10/0,4. Висновки. При розрахунку ЕН автостоянки із станціями зарядки електромобілів необхідно значну увагу доцільно приділити визначенню кількості та типу станцій зарядки автомобілів та режиму їх роботи одночасно.
  • Ескіз
    Документ
    Автоматизована система регулювання напруги в електричній мережі з відновлювальними джерелами енергії
    (2022) Балюта, Сергій Миколайович; Куєвда, Юлія Валеріївна; Копилова, Людмила Олександрівна; Йовбак, Василь Дмитрович; Зінькевич, Петро Олексійович; Кондрашевський, Максим
    Зростання фотоелектричних систем в розподільчих мережах низької напруги, а також наявність нових видів низьковольтних навантажень мережі, таких як пункти зарядки електромобілів або електричні теплові насоси, призводить до виникнення відхилень напруги, що перевищують допустимі значення представлені у ДСТУ: IEC 61000-4-30-2010. Для підтримання необхідного рівня напруги проводять регулювання напруги на стороні низької напруги (НН) трансформатора локальної мережі, змінюючи коефіцієнт трансформації за допомогою електронного перемикача виводів ПБЗ. У сучасній практиці переважно реалізується «моносенсорний режим роботи», при якому фактичне значення напруги вимірюється на стороні низької напруги (НН) трансформатора і використовується для регулювання напруги. Для забезпечення якісного регулювання запропонований метод регулювання, що передбачає визначення напруги в різних точках електричної мережі на основі вимірюваних значень сонячного випромінювання, потоку потужності через трансформатор, напруги на стороні НН трансформатора. Вказані дані використовуються для розрахунку значення напруги на стороні НН трансформатора (коефіцієнти трансформації), які забезпечують підтримання нормативних значень напруги у вузлових точках мережі, з використанням алгоритму нечіткого регулювання на основі алгоритму Мамдані. При формуванні алгоритму було враховано залежність часу перемикання ПБЗ в залежності від рівня напруги у найбільш віддаленому і наближеному вузлі електричної мережі, а також напрям зміни навантаження. Використання запропонованого методу керування забезпечує розширення коефіцієнта регулювання від значення 2,8 при роботі з датчиком напруги на стороні НН трансформатора до значення 4,3 при використанні запропонованого методу керування.
  • Ескіз
    Документ
    Автоматизована система керування системою електрозабезпечення з відновлювальними джерелами енергії та накопичувачами енергії
    (2022) Балюта, Сергій Миколайович; Куєвда, Юлія Валеріївна; Копилова, Людмила Олександрівна; Йовбак, Василь Дмитрович; Зінькевич, Петро Олексійович
    Ефективна робота систем електрозабезпечення промислових та цивільних об’єктів з використання відновлювальних джерел енергії (ВДЕ) і накопичувачів енергії (НЕ) забезпечується за рахунок побудови автоматизованої системи керування з використанням оптимальних методів керування. Розроблений метод багатокритеріального оптимального оперативного управління системою електрозабезпечення з ВДЕ і НЕ, підключеним до електричної мережі. Метою оптимізації є максимальне споживання електричної енергії, що тримана від фотоелектростанції (ФЕС), мінімізація піків електричної потужності та оптимізація терміну служби літій-іонної батареї. Процес оперативного управління розбитий на етапи, які передбачають миттєву, короткострокову та довгострокову оптимізації. При миттєвій оптимізації вирішуються задачі оптимізації продуктивність мережі, формування значень завантаження літій-іонної батареї та забезпечення ефективної роботи всієї системи. Короткострокова оптимізація проводиться на основі динамічного програмування і вирішує завдання максимального використання ЕЕ, отриманої від ФЕС, мінімізації споживання ЕЕ з мережі та купівлі ЕЕ, а також мінімізації витрат на ЕЕ. Довгострокова оптимізація направлена на забезпечення нормативного терміну старіння літій-іонної батареї та оптимізацію терміну її служби. Зменшення впливу невизначеності моделі та прогнозу забезпечуєть за рахунок вибору моделі прогнозування. Для оцінки ефективності запропонованих методів оптимального керування використовуються еталонні методи, вибрані на основі визначених критеріїв оцінки.
  • Ескіз
    Документ
    Інтелектуальна система керування з використанням нейро-нечіткої мережі ANFIS для реалізації функції прогнозування електричного навантаження
    (2020) Балюта, Сергій Миколайович; Зінькевич, Петро Олексійович; Куєвда, Юлія Валеріївна
    Для проведення досліджень було вибрано адаптивну нечітку систему з механізмом логічного висновку за допомогою алгоритму Сугено, що базується за правилами ЯКЩО-ТО, яка має назву мережі ANFIS (Adaptive Network Based Fuzzy Inference System), що входить до середовища моделювання Matlab. ANFIS - це поєднання штучної нейронної мережі (ANN) та системи нечіткого виведення (FIS). Вибір вказаної системи обумовлений тим, що поєднання теорії ANN та теорії нечітких множин дозволяє забезпечити переваги та подолати недоліки обох методів. Модель ANFIS можна навчити, не покладаючись виключно на експертні знання, які достатні для нечіткої логічної моделі. Перевага моделі ANFIS полягає в тому, що вона містить як числові, так і лінгвістичні знання. В ANFIS також використовується здатність ANN класифікувати дані та визначати закономірності. Порівняно з ANN, модель ANFIS є більш прозорою для користувача та спричиняє менше помилок запам'ятовування. Отже, існує декілька переваг ANFIS, включаючи її здатність до адаптації, нелінійну здатність та швидку здатність до навчання. Цей підхід, по суті, є нечіткою логічною моделлю, заснованою на правилах, правила якої розробляються в процесі навчання моделі. Навчальний процес базується на даних. ANFIS створює нечітку систему виведення, параметри функції належності якої походять із навчальних прикладів. В даному дослідженні був проведений аналіз системи ANFIS, що входить до середовища моделювання Matlab. Результати навчальної вибірки показали, що найкращим результатом функції належності є функція gbellmf, а найгіршими стали функції trapmf та pimf. Тому в майбутніх дослідженнях ми будемо застосовувати функцію gbellmf. Наступним етапом дослідження буде розроблення системи прогнозування в мережі ANFIS та порівняння їх зі статистичними методами.
  • Ескіз
    Документ
    Алгоритм керування накопичувачем електроенергії в системі електрозабезпечення з активними споживачами
    (2023) Зінькевич, Петро Олексійович; Балюта, Сергій Миколайович; Куєвда, Юлія Валеріївна
    Запропоновано алгоритм керування системою накопичення електроенергії (СНЕ), що ґрунтується на оцінці її енергетичного стану з використанням прогнозних значень потужності генерації та навантаження. Метою керування є ефективне використання енергії з активними споживачами та мінімізація споживання зовнішньої мережі.
  • Ескіз
    Документ
    Моделювання системи керування накопичувачем електроенергії в системі електрозабезпечення з активними споживачами
    (2023) Зінькевич, Петро Олексійович; Балюта, Сергій Миколайович; Куєвда, Юлія Валеріївна
    Проведено моделювання системи накопичення електроенергії (СНЕ), що ґрунтується на оцінці її енергетичного стану з використанням прогнозних значень потужності генерації та навантаження. Для моделювання системи керування системи електрозабезпечення із фотоелектричною станцією (ФЕС) та накопичувачем енергії на прикладі заводу з виробництва напоїв використовувалися тривалість трьох діб з годинним прогнозом під час хмарних та сонячних днів у літній та зимовий періоди. Моделювання включало аспекти початкового етапу експлуатації накопичувача та періоду після досягнення його ємності 80% від початкової. Параметри та вхідні дані моделі: прогнозні значення потужності навантаження та генерації ФЕС із зазначеним інтервалом не менше, ніж на добу; реальні значення потужності навантаження та генерації ФЕС з таким же інтервалом вимірювання; максимально допустима потужність зовнішньої мережі, MaxPow, кВт;параметри накопичувача: максимальна потужність зарядки та розрядки, RatedPower, кВт; ємність RatedCapacity, кВт*г; границі SOC, %; початковий рівень SOC, %; ККД, %; початковий рівень активної та реактивної потужностей накопичувача. Результати моделювання використовуються для підбору оптимальної ємності накопичувача. Для оцінки розміру накопичувача було проведено моделювання літній період з завищеною ємністю (14 МВт*г), охоплюючи хмарні та сонячні дні.Результати моделювання показують, що максимальний рівень заряду накопичувача для літнього періоду становить 60%. Отже, з урахуванням передбаченого старіння накопичувача до 80% від його початкової ємності, можна залишити його об'єм на рівні 83.33% від початкового (11,7 МВт*г). Якщо зменшити об'єм накопичувача нижче оптимального, отримаємо сценарій, де виникають періоди надлишкової генерації від ФЕС і періоди перевищення ліміту споживання зовнішньої мережі. Взимку, коли генерація від ФЕС зменшується, накопичувач працює в режимі усунення надмірного споживання електроенергії зовнішньої мережі.
  • Ескіз
    Документ
    Синтез робастного H субоптимального регулятора частоти обертання привідного двигуна прокатної кліті
    (2012) Балюта, Сергій Миколайович; Михайленко, Ю. О.; Копилова, Людмила Олександрівна
    Метод синтезу регулятора субоптимальное з Частота водія прокатного клітці представлена. результати дослідження синтезованої системи управління наведено. The synthesis method a suboptimum regulator of frequency of driver of a rolling cage is presented. Results of researches of the synthesised control system are resulted.
  • Ескіз
    Документ
    Керування електроспоживанням промислових підприємств
    (2014) Копилова, Людмила Олександрівна; Корольов, Є. О.; Бурляй, Ігор Юрійович; Балюта, Сергій Миколайович
    Завданням керуванням електроспоживанням є забезпечення мінімального відпустку активної потужності від джерела живлення без порушення встановленого технологічного процесу і при дотриманні у кожного приймача електроенергії допустимих відхилень напруги. The task of management is to ensure minimal power consumption leave active power from the power supply without violation of the process and subject to each receiver electricity voltage tolerances.
  • Ескіз
    Документ
    Багатокритеріальний синтез комбінованої стохастичної системи взаємозв'язаного регулювання технологічних параметрів
    (2014) Копилова, Людмила Олександрівна; Бурляй, Ігор Юрійович; Балюта, Сергій Миколайович
    Для забезпечення підвищених вимог до кінцевої продукції при побудові системи управління технологічними параметрами необхідно враховувати наявність взаємного впливу між локальними системами регулювання. В системі взаємозв'язаного регулювання технологічних параметрів необхідно одночасно мінімізувати декілька показників якості, що характеризують відхилення показників якості продукту від їх заданих значень, тому вихідна задача є багатокритеріальною. To ensure increased requirements to the final product in the construction systems of technological parameters should be considered at mutual influence between the local systems of regulation. In the System interconnected adjusting process parameters must simultaneously minimize some quality indicators that characterize the deviation indicators product quality from their preset values, so the original problem is multiobjective.