Матеріали конференцій
Постійне посилання колекціїhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7498
Переглянути
2 результатів
Результати пошуку
Документ Teachers and online education: merits and challenges(2021) Nikitenko, Olga; Malyk, YulianaUkraine’s rapid entry into the world and European space, informatization and computerization of society require new knowledge, skills and abilities that would be adapted to the conditions of the information society. The processes related to the informatization of society contribute not only to the acceleration of scientific and technological progress, intellectualization of all human activities, but also to the creation of a new information environment of society that ensures the development of a human’s creative potential. An essential trend in the field of higher education is an increasingly active use of digital technologies and the expansion of online learning formats. Higher educational institutions are obliged to expand their educational activities in the online environment and an increasing number of teachers are involved in the development and delivery of online courses.Документ Комунікативний метод “DOGME ELT” в навчанні англійської мови(2019) Никитенко, Ольга ВасилівнаНавчання дорослих слухачів має свої особливості, зумовлені особливостями їх мотиваційної сфери, яка є складним внутрішнім процесом, обумовленим суб'єктивно-особистісною зацікавленістю людини до певної дії. Метод Dogme ELT це більше ніж просто метод, це інший рівень викладання, орієнтований на розкриття потенціалу студентів через спілкування, взаємодія, як між студентами, так і викладачем, активне використання особистого досвіду, використання особистої інформації та ситуативної подачі мови. The training of adults has its own peculiarities due to the peculiarities of their motivational sphere, which is a complex internal process, caused by a person's subjective and personal interest in a certain action. The Dogme ELT method is more than just a method, a different level of teaching, aimed at expanding the potential of students through communication, interaction between students and teachers, active use of personal experience, the use of personal information and situational presentation of the language.