Статті

Постійне посилання на розділhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7372

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Мотив постановки драматичного твору як чинник іронічного стилю української прози
    (2023) Науменко, Наталія Валентинівна
    У статті розглянуто шляхи розвитку іронічного змісту прозових творів української літератури, збудованих на мотиві постановки п’єси. Багатоплановість оповіді в подібному творі зумовлено тим, що до конкретного (прозового) тексту включається інший (драматичний), закодований тим самим кодом, що й весь художній простір. Тому така оповідь містить низку елементів, іманентних саме драматичному творові: уміння побудувати діалог, вилучати «зайвих» та вводити нових героїв, а найголовніше – конфлікт. На основі аналізу творів установлено, що конфлікт як один із виявів іронічної інтонації у такій оповіді формується за допомогою різних чинників: зіткнення різнобічних, подеколи протилежних точок зору на основні правила театрального мистецтва; можливих непорозумінь між акторами під час репетиції та прем’єри; свідомих або спонтанних видозмін оригінального драматичного тексту, які приводять і героїв, і реципієнтів до нових його інтерпретацій. The author of the article followed the ways of development of the ironic substance in prose works based on the motif of setting a play. Two-dimensionality of such a literary work is conditioned by the fact that the certain (prose) text includes another (dramatic) one and thenceforth gets ciphered by the same code as the entire artistic space of the text. Thus such narration contains some elements, intrinsic for the dramatic art as a whole (the ability to set up a dialogue, to eliminate the ‘spare’ characters and to introduce the new ones, and, what is essential, the conflict). As a result of the textual analysis, there was shown that the conflict of a story can be formed by the following factors: the collision of different, sometimes contradictory, viewpoints on the main rules of theatrical art; the probable misunderstandings between the actors during the rehearsals and the first nights; conscious or spontaneous modifications of the original drama text, which can lead both the characters and the recipients to its new interpretations.
  • Ескіз
    Документ
    Стилістичні засоби англійських Різдвяних пісень у практиці викладання та засвоєння мови
    (2019) Науменко, Наталія Валентинівна
    Значний науковий і практичний інтерес становлять дані щодо ролі мистецтва у формуванні здібностей студента, у його загальному розвитку. Фахівці з вікової психології висловлюють думку, що ефективне та повноцінне навчання можливе лише тоді, коли воно супроводжується творчою роботою. В цьому процесі важливе місце посідає художнє виховання. Зазначений чинник ураховують викладачі кафедри іноземних мов професійного спрямування Національного університету харчових технологій (НУХТ), визначаючи головною виховною метою скерувати студентів у річище набуття знань із фахової англійської мови саме за допомогою творчості та співтворчості.
  • Ескіз
    Документ
    «Пригоди слів у світі технологій»: принципи викладання англомовної базової лексики студентам технічного ЗВО.
    (2019) Науменко, Наталія Валентинівна
    Одне з занять у групах першокурсників, як правило, проходить у форматі наукової конференції. Виголошується низка доповідей, сполучених певною загальною темою та супроводжуваних наочними матеріалами (здебільшого презентаціями PowerPoint), що являє особливий інтерес і важливість із точки зору засвоєння базових фахових понять і мовних норм студентами. Під час виголошення доповіді викладач стежить за правильністю вимови, слововживання, дотриманням правил побудови речень. У разі наявності помилок у вимові слів (як правило, нових для студента або вузькоспеціальних термінів) викладач фіксує їх окремим списком, зазначаючи транскрипцію. Після завершення всіх доповідей педагог на основі укладеного списку створює зв’язний імпровізований текст, умовно названий «Пригоди слів». Художні твори про подорожі, відкриття, сміливі наукові експерименти, авантюрні або героїчні вчинки характеризуються високою інтригою, заплутаними сюжетними лініями, фантастичними колізіями та напруженою фабулою, а тому їх особливо полюбляють читачі підліткового віку, до яких належать і першокурсники.