Статті

Постійне посилання на розділhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7372

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 56
  • Ескіз
    Документ
    Вплив штучного інтелекту на маркетингову діяльність підприємств м’ясної промисловості
    (2023) Пєтухова, Ольга Михайлівна; Бергер, Аліна Дмитрівна
    В статті розглядаються питання застосування штучного інтелекту в маркетинговій діяльності підприємств м’ясної промисловості. Стратегічним завданням маркетингової діяльності підприємств м’ясної промисловості у сучасних умовах є повне використання маркетингового потенціалу для підвищення результативності, збільшення ринкової частки ринку, своєчасного задоволення потреб споживачів, забезпечення довгострокових конкурентних переваг за рахунок прийняття інноваційних маркетингових рішень. Саме штучний інтелект надає підприємствам м’ясної промисловості можливості - переваги у маркетинговій діяльності, зокрема, скорочення часу на аналіз і створення інформаційних баз даних від постачальників до залучення споживачів, революціонізується спосіб спілкування маркетологів зі своєю аудиторією та досягнення власних цілей, покращення й оптимізація традиційного маркетингового комплексу, який складається з «4P»: продукт, ціна, місце та просування. Обґрунтовано сучасний вплив штучного інтелекту на маркетинговий комплекс «4P» для підприємств м’ясної промисловості. Запропоновані актуальні напрями застосування штучного інтелекту (ШІ) для впровадження на підприємствах м’ясної промисловості на перспективу для підвищення рівня конкурентоспроможності на висококонкурентному м’ясному ринку. Штучний інтелект сприяє розвитку інноваційних маркетингових рішень, які базуються на використанні новацій у різних видах діяльності споживачів, компаній, ринків та активізує появу нових різновидів маркетингу, які доцільно застосовувати у практиці підприємств м’ясної промисловості. Сьогоднішній досвід використання штучного інтелекту у маркетинговій діяльності вже сприяє тому, що на підприємствах м’ясної промисловості знижуються витрати, підвищується контроль за якістю виробництва продукції та забезпечується безпека для споживачів, яка підтверджена дотриманням системи міжнародних стандартів ISO 9000, ISO 22000, ISO 14000 та інших. The article examines the impact and experience of using the artificial intelligence on the marketing activity using the example of meat industry enterprises. The strategic task of marketing activity of meat industry enterprises in the modern conditions is the full use of marketing potential for increasing efficiency, expanding market share, meeting consumer need in timely manner, ensure long-term competitive benefits due to the search of reserves and making innovative marketing decisions. Artificial intelligence that provides eat industry enterprises with opportunities – benefits in marketing activity, thus, reducing tie on the analysis and creating information databases from suppliers to the attracting customers, revolutionizing the way marketers communicate with their audience and achieving their own goals, improving and optimizing marketing complex that consists of “4P”: product, price, place and promotion. The modern impact of artificial intelligence on marketing complex “4P” for meat industry enterprises is substantiated. Current areas of application the artificial intelligence (AI) for implementation on the meat industry enterprises in the future to increase the level of competitiveness on the highly competitive meat market is proposed. With the help of artificial intelligence all the elements of marketing concept of “4P’ which are interconnected and complementary are improved. Artificial intelligence contributes to the development of marketing decisions, which are based on the use of innovations in various types of activities of customers, companies, markets, and activates the emergence of new types of marketing, which are expedient to apply in the practice of meat industry enterprises. Today’s experience of using the artificial intelligence in marketing activity already contributes to the fact that meat industry enterprises reduce costs, increase control over the quality of production and ensure safety for customers which is confirmed by compliance with the system of international standards ISO 9000, ISO 22000, ISO 14000 and others.
  • Ескіз
    Документ
    Використання аутсорсингу на підприємствах харчової промисловості: теорія, практика, особливості
    (2023) Сімкін, Давід Олександрович; Пєтухова, Ольга Михайлівна
    Аутсорсинг є популярним підходом в управлінні підприємствами харчової промисловості для підвищення ефективності бізнесу та досягнення конкурентних переваг. Аутсорсинг полягає у використанні послуг інших компаній для здійснення певних функцій, які раніше виконувались внутрішніми службами підприємств. Послуги аутсорсингу набули широкого застосування через стрімкий розвиток інформаційних систем та технологій, глобалізацію економіки, цифрову трансформацію населення, загрозу пандемії COVID-19 та військового конфлікту. В роботі досліджено історію розвитку аутсорсингу. Проаналізовано теоретичні підходи до трактування поняття «аутсорсинг», а саме: функціонально-орієнтований, коопераційний та управлінський підходи. На основі досліджених підходів запропоновано під аутсорсингом розглядати стратегію управління, за якою організація делегує певну частину бізнес-функцій сторонній фірмі або окремому спеціалісту шляхом укладення договору про співпрацю. Визначено основні напрями використання аутсорсингу на підприємствах харчової промисловості. Встановлено, що особливості аутсорсингу в харчовій промисловості України пов'язані зі специфікою цієї галузі, а саме сезонністю виробництва, високими вимогами до якості продукції та необхідністю дотримання стандартів безпеки харчових продуктів. Досліджено практичні аспекти застосування аутсорсингу провідними компаніями, діяльність яких пов’язана з харчовою промисловістю. Проаналізовано основні переваги та недоліки використання аутсорсингу. У теорії, аутсорсинг має ряд переваг для підприємств, а саме: зниження витрат, підвищення ефективності ведення бізнесу, концентрація на основних функціях та доступ до знань та технологій. Проте на практиці використання аутсорсингу може виявитися складним процесом з багатьма викликами, такими як зниження контролю над процесами, розголошення комерційної таємниці, невідповідність якості встановленим вимогам та інші. Визначено, що для отримання позитивного ефекту від використання послуг аутсорсингу, керівництво підприємства повинно ретельно зважувати всі переваги та недоліки з метою уникнення негативних моментів. Outsourcing is a popular approach in managing food industry businesses to increase its efficiency and gain competitive advantages, which involves using the services of other companies to perform certain functions that were previously carried out by internal company departments. Outsourcing services have gained wide application due to the rapid development of information systems and technologies, globalization of the economy, digital transformation of the population, the threat of the COVID-19 pandemic, as well as military conflict. The history of outsourcing was studied. The theoretical approaches to interpreting the concept of "outsourcing" were examined, namely: functional-oriented, cooperative, and managerial approaches. Based on the researched approaches, it is proposed to consider outsourcing as a management strategy, according to which the organization delegates a certain part of business functions to a third-party firm or an individual specialist by concluding a cooperation agreement. The main directions of using outsourcing in the food industry were determined. It was established that the specifics of outsourcing in the food industry of Ukraine are related to the seasonality of production, high quality requirements for products, and the need to comply with food safety standards. The practical aspects of outsourcing application by leading companies in the food industry were studied. The main advantages and disadvantages of using outsourcing were analyzed. In theory, outsourcing has a number of advantages for companies, namely cost reduction, increased business efficiency, focus on core functions, access to knowledge and technologies. However, in practice, the use of outsourcing can be a complex process with many challenges, such as reduced control over processes, disclosure of commercial secrets, non-compliance with established quality requirements, and others. It was determined that in order to obtain a positive effect from the use of outsourcing services, the management of the enterprise should carefully weigh all the advantages and disadvantages, in order to avoid negative moments.
  • Ескіз
    Документ
    Роздрібна торгівля продуктами харчування в Україні: сучасний стан та виклики
    (2023) Пєтухова, Ольга Михайлівна; Закревська, Людмила Миколаївна
    Стаття присвячена дослідженню сучасного стану роздрібної торгівлі продуктами харчування в Україні та розробленню напрямів протидії сучасним економічним викликам у сфері ритейлу. Визначено вплив роздрібної торгівлі продуктами харчування на грошовий оборот країни. Визначено сутність поняття «продукти харчування» та його відмінність від харчових продуктів. Доведено, що динаміка обсягів продажу продуктів харчування має циклічний характер. Проаналізовано структуру вітчизняного товарообороту роздрібної торгівлі за групами продуктів харчування та виявлено наявність «відкладеного» попиту на фрукти та овочі, рибу та рибні вироби. Досліджено динаміку обсягів товарообороту за групами продуктів харчування в 2017–2021 рр. Виявлено вплив карантинних обмежень на зміну динаміки товарообороту та методів просування товарів в сфері роздрібної торгівлі продуктами харчування. The article is devoted to the study of the current state of food retail trade in Ukraine and the develop- ment of countermeasures to modern economic challenges in the retail sector. The impact of food retail trade on the country's monetary turnover is determined. The essence of the concept of "food products" and its difference from food products is defined. It has been proven that food products should be understood as food products for consumption by humans and other living beings. It has been proven that the dynamics of sales volumes of food products is cyclical in nature. The dynamics of sales vol- umes of food products in Ukraine through cash registers were analyzed and a significant reduction in sales of this product group was determined. The continuation of this negative dynamic in the future is predicted by constructing a linear regression equation. The structure of domestic retail turnover by food product groups was analyzed and the presence of "delayed" demand for fruits and vegetables, fish and fish products was revealed. It was determined that the deterioration of the economic situation and a decrease in the income of citizens may lead to a redistribution of sales of alcoholic products within the category towards cheaper ones. The dynamics of merchandise turnover by food product groups in 2017–2021 were studied. The main reasons for the increase in merchandise turnover by all food product groups were attributed to a significant increase in the price of fuel and lubricants. Due to sup- ply problems and inflationary pressures, food prices are forecast to rise in the future. The influence of quarantine restrictions on the change in the dynamics of turnover and methods of product promotion in the field of food retail trade has been revealed. This is a consequence of the COVID-19 coronavi- rus pandemic. It found that during the pandemic, many food retailers began to pay more attention to maintaining close ties with suppliers to strengthen supply chains. It has been proven that ensuring the effective functioning of food retail trade facilities can be achieved by maximally meeting the needs of consumers and minimizing time spent.
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток депозитарних послуг на фондовому ринку України
    (2021) Пєтухова, Ольга Михайлівна; Еш, Світлана Миколаївна
    Важливе місце в інфраструктурному забезпеченні фондового ринку належить депозитаріям, які формують певний простір, на якому надаються послуги щодо зберігання цінних паперів незалежно від форми їх випуску, відкриття і ведення рахунків у цінних паперах, обслуговування операцій за угодами щодо цінних паперів. У статті визначено сутність депозитаріїв, їх види; охарактеризовані моделі депозитарних систем, які існують у світовій практиці; розглянуто роль Центрального депозитарію на вітчизняних ринках капіталу, види його професійної діяльності. У статтідослідження проводиться з використаннямрізнихнауковихметодів і підходів, які допомагають досягти поставлених цілей. Ефективне функціонування депозитарних установ сприяє підвищенню рівня інвестиційної привабливості фондового ринку, тому дослідження депозитарної діяльності є важливим для розвитку економіки України.
  • Ескіз
    Документ
    Кліринг як вид професійної діяльності
    (2021) Пєтухова, Ольга Михайлівна; Еш, Світлана Миколаївна
    У статті висвітлена сутність та зміст клірингу як виду професійної діяльності на сучасних ринках капіталу України. Кліринг як вид професійної діяльності супроводжується виконанням правочинів щодо цінних паперів та фінансових інструментів, підготовкою інформації і документів, необхідних для проведення розрахунків, а також створення системи гарантій з виконання зобов’язань. У наукових працях учених європейських країн категорія «клірингова діяльність» взагалі не використовується, однак, вживається термін «клірингові послуги» (clearing services). Це зумовлено тим, що у цих країнах кліринг не є самостійним видом діяльності і його функції здійснюють депозитарії або банки чи спеціально створені розрахункові центри – клірингові палати. Основними функціями клірингу є облік зареєстрованих угод і забезпечення їх реалізації; підготовка, реєстрація і передача інформації про угоди; залік взаємних зобов’язань і платежів учасників фондових угод, їх гарантійне забезпечення; проведення грошових розрахунків; забезпечення виконання угоди згідно принципу «поставка проти оплати». Встановлено причини появи та розвитку клірингової діяльності в Україні. Узагальнено визначення клірингу та клірингової діяльності, охарактеризовано сектори клірингових розрахунків. Визначено особливості та характерні ознаки наявної клірингової діяльності. Обґрунтовано сутність клірингової установи як професійного учасника ринків капіталу. Доведено, що клірингові розрахунки відображають специфіку взаємовідносин між Розрахунковим центром, НБУ, кліринговими установами, Центральним депозитарієм України; між продавцями і покупцями фінансових інструментів; особливості комерційного ризику, який виникає при укладенні угод; кредитоспроможність покупців і платоспроможність та надійність постачальників; умови платежу; ринкову кон’юнктуру; ризики, пов’язані із переказами коштів тощо. Визначено основні завдання сучасних вітчизняних клірингових установ, які працюють на фондових ринках.
  • Документ
    Розвиток біржової діяльності
    (2020) Пєтухова, Ольга Михайлівна; Еш, Світлана Миколаївна
    Розглянуто історію розвитку біржової діяльності від стародавніх часів до сьогодення. Біржовий ринок досліджено у розрізі трьох сегментів: товарного, фондового, валютного. Значну увагу приділено розвитку бірж в Україні, визначено проблеми та перспективи їх розвитку. Окреслено напрями подальшого розвитку біржового ринку України. The history of development of exchange activity from ancient times to the present is considered. The stock market is studied in terms of three segments: commodity, stock, currency. Considerable attention is paid to the development of exchanges in Ukraine, identified problems and prospects for their development. The directions of further development of the stock market of Ukraine are outlined.
  • Ескіз
    Документ
    Соціальна орієнтація інноваційних процесів в Україні у контексті якості життя
    (2020) Пєтухова, Ольга Михайлівна; Заяць, Тетяна Анатоліївна; Нечитайло, Тетяна Юріївна
    У статті розглянуто проблеми трансформації сучасних інноваційних процесів у соціальні досягнення, насамперед у контексті підвищення якості життя населення. В Україні тенденція до прискорення інноваційних процесів в окремих сферах економіки поєднується зі втратою раніше досягнутих позиції в інших. Внаслідок відсутності цілісної стратегії інноваційного розвитку та недостатнього інвестування в економічну систему країна займає найнижчі позиції у світових рейтингах інноваційності економіки та якості життя населення. Позитивною тенденцією є розширення кола суб’єктів соціальних нововведень, до якого входять окремі громадяни, організації та соціальні рухи. Ефективність їх функціонування залежить від впливу держави на інноваційні процеси та їх сприйняття й використання суспільством. Посилення соціальної орієнтації інноваційних процесів в Україні відбуватиметься за такими напрямами, як підвищення рівня самоорганізації суспільства, заохочення нових форм публічно-приватної взаємодії на засадах довіри й толерантності, зростання соціальної захищеності населення.
  • Ескіз
    Документ
    Нелінійні підходи до формування стратегій розвитку підприємства в системі антикризового менеджменту
    (2020) Пєтухова, Ольга Михайлівна
    Розглянуто теоретичні і прикладні аспекти антикризового управління підприємством. Наведено види стратегій та їх сутнісне наповнення. Зроблено висновок про необхідність поєднання традиційних теоретико-методологічних положень формування стратегій розвитку з новими підходами і врахуванням особливостей діяльності вітчизняних підприємств. Запропоновано нелінійний підхід до формування стратегій розвитку підприємств, який проілюстровано на прикладі антикризової стратегії розвитку підприємств харчової промисловості DD (Differentiation&Development). Theoretical and applied aspects of anti-crisis management of the enterprise are considered. The types of strategies and their essential content are given. It is concluded that it is necessary to combine traditional theoretical and methodological provisions for the formation of development strategies with new approaches and taking into account the peculiarities of domestic enterprises. The nonlinear approach to formation of strategies of development of the enterprises which is illustrated on an example of anti-crisis strategy of development of the enterprises of the food industry DD (Differentiation&Development) is offered.
  • Ескіз
    Документ
    Моніторинг стану та перспективи розвитку експортного потенціалу молочної промисловості України
    (2018) Пєтухова, Ольга Михайлівна; Журавель, Юлія Олександрівна
    У статті досліджено експортний потенціал молочної промисловості України. Розглянуто поняття «експортний потенціал». Виявлено, що експортний екпотенціал харчової промисловості України є одним із важливих напрямів розвитку експортних можливостей національної економіки. Проаналізовано стан молочного ринку нашої країни, наведено причини припинення діяльності неефективних підприємств. З’ясовано, що, незважаючи на політичну та економічну нестабільність в Україні, торгівля молочними продуктами країни починає відновлюватися, розвивається молокопереробна промисловість, виробляючи якісні молочні продукти та виво- дячи їх на нові зовнішні ринки. Проаналізовано географічну структуру експорту молокопродукції з України, визначено основні країни-експортери. Досліджено географічну структуру імпорту та визначено основні країни, які експортують свою молочну продукцію в Україну. Проведено аналіз експортованих та імпортованих Україною молочних товарів у натуральному та вартісному вимірах. Визначено найбільш перспективні продукти, які українські підприємства можуть експортувати Європі.
  • Ескіз
    Документ
    Напрями удосконалення інформаційних потоків на підприємстві
    (2019) Пєтухова, Ольга Михайлівна; Скліфус, Ірина Сергіївна
    Основні завдання керівника будь-якого підприємства – забезпечити його ефективну діяльність, конкурентоспроможність на ринку, створити і впровадити працюючу структуру управління, забезпечити високу ефективність роботи персоналу. Кожен відділ підприємства потребує чіткої організації, яка забезпечує надання актуальної та всебічної інформації для управління процесами на виробництві. Отже, підприємство має потребу у впровадженні в процеси управління програм, що забезпечують підвищення вірогідності інформації, швидкості її обробки, документації та даних для прийняття рішень. Однак сьогодні ще далеко не всі організації автоматизували виконання виробничих завдань, пов'язаних зі специфікою їх діяльності. Наявність цих та інших питань обумовлює актуальність теми дослідження. У даній статті розглянуто значення інформаційного забезпечення системи управління підприємством як необхідної умови оптимізації організаційно-управлінських рішень. Розкрито сутність понять інформаційного забезпечення та організації інформаційного забезпечення системи управління підприємством. Розглянуто завдання, які вирішуються шляхом вдосконалення інформаційного забезпечення управління організацією. The main tasks of any manager of the enterprise - to become a competitive company, to be the market leader, to create and implement a working management structure, to ensure high efficiency of staff. Every department of an enterprise needs an absolute organization that provides up-to-date and comprehensive information to manage production processes. Therefore, the enterprise needs to implement programs in management processes that improve the speed of processing and the reliability of information, documentation and data for decision making. However, today, not all organizations have automated the performance of production tasks related to the specifics of their activities. The presence of these and other questions determines the relevance of the research topic. In this article the importance of information support of the enterprise management system is considered as a necessary condition for optimization of organizational and managerial decisions. The essence of concepts of information support and organizations of information support of the enterprise management system is revealed. The tasks that are solved by improving information management of the organization are considered.