Статті
Постійне посилання на розділhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7372
Переглянути
115 результатів
Результати пошуку
Документ Проєктна діяльність як засіб підвищення мотивації до вивчення англійської мови(2024) Рембач, Ольга Олександрівна; Глінська, Наталія Ігорівна; Шерстюк, Надія ВолодимирівнаСтаття присвячена аналізу проєктної діяльності як засобу підвищення мотивації до вивчення англійської мови. Мета дослідження – вивчення впливу проєктної діяльності на формування позитивного ставлення до вивчення іноземної мови та підвищення ефективності навчального процесу. В процесі наукового дослідження використовувалися загальнонаукові методи пізнання: аналіз, синтез, порівняння, узагальнення та систематизація. Результати дослідження показують, що проєктна діяльність є ефективним інструментом мотивації, який включає чотири основні етапи: планування, виконання, презентація та оцінювання. На етапі планування викладачі розробляють мотиваційні стратегії, обирають інтерактивні методи та готують навчальні матеріали, що відповідають завданням проєкту. Важливо правильно визначити терміни реалізації проєкту та чітко окреслити лексичні рамки, враховуючи рівень знань учнів. Це один із найскладніших етапів, оскільки він вимагає від викладача ретельної підготовки та організації процесу. На етапі виконання проєкту необхідно формувати робочі групи з урахуванням індивідуальних здібностей учнів, що дозволяє створити умови для продуктивної взаємодії та позитивного досвіду роботи у колективі. Це сприяє розвитку впевненості у власних силах та підвищенню мовленнєвих компетенцій. Третій етап — презентація, який передбачає активну участь учнів у створенні мультимедійних матеріалів та використанні сучасних технологій. Викладачі повинні надавати технічну підтримку та заохочувати студентів до використання англійської мови під час створення контенту, що демонструє їхню креативність та рівень володіння мовою. Оцінювання проєктної діяльності передбачає комплексний підхід, що включає оцінку правильності мовлення, рівня зусиль та креативності учнів, що дозволяє об’єктивно оцінити їхні здобутки. Успішна реалізація всіх етапів проєкту сприяє підвищенню рівня мотивації, формуванню позитивного ставлення до навчання та досягненню високих результатів у вивченні англійської мови. Практичне значення дослідження полягає у розробці методичних рекомендацій для викладачів щодо впровадження проєктної діяльності як ефективного методу підвищення мотивації студентів до вивчення англійської мови.Документ Дослідження інтеграції штучного інтелекту в освітні програми для викладання іноземних мов(2024) Шерстюк, Надія Володимирівна; Бондар, Анна Вікторівна; Пилипенко, Інна ОлександрівнаУ статті розглянуто проблему інтеграції штучного інтелекту (ШІ) в програми викладання іноземних мов, що надає нові можливості для підвищення ефективності освітнього процесу. У сучасному світі технології ШІ, як-от чат-боти, розпізнавання мови, адаптивні платформи навчання й автоматизовані системи перевірки, забезпечують персоналізовані підходи до навчання, покращують мовну практику й оптимізують зворотний зв’язок здобувача з викладачами. Це дослідження є систематичним оглядом джерел літератури, що аналізує ефективність інтеграції технологій штучного інтелекту для підвищення мотивації, залученості здобувачів, які вивчають іноземні мови. Метою статті є виявлення ключових напрямів впровадження ШІ в освітній процес та оцінка його впливу на розвиток мовленнєвих навичок. У статті проаналізовано, як використання таких технологій може підвищити мотивацію здобувачів, спростити засвоєння граматики й лексики, а також надати можливість безперервної практики завдяки інтерактивним середовищам. До того ж увагу приділено викликам, що постають під час впровадження ШІ в освітні процеси, зокрема питанням етичності, захисту даних та необхідності перепідготовки педагогів. На підставі аналізу емпіричних даних і наукових досліджень зроблено висновок, що впровадження ШІ в освітні програми вивчення мов сприяє розвитку адаптивного навчання й індивідуалізації. Викладачі можуть краще відстежувати успішність здобувачів освіти, виявляти їхні слабкі навички й адаптувати навчальний матеріал під індивідуальні потреби кожного. Проте в статті підкреслено, що використання ШІ не має замінювати викладачів, а натомість діяти як інструмент для розширення можливостей. Практична цінність дослідження полягає в тому, що всі проаналізовані джерела можуть бути цінними для цікавого вивчення іноземних мов у закладах вищої освіти, які поєднують традиційні методи з технологіями штучного інтелекту. Окреслено перспективи розвитку досліджуваної тематики, включно з необхідністю більш ґрунтовних досліджень впливу ШІ на довгострокові результати навчання й інтеграцію мовних платформ із технологіями доповненої та віртуальної реальності. Отримані дані свідчать про те, що в контексті вивчення в закладах вищої освіти іноземних мов технології штучного інтелекту перебувають лише на стадії впровадження. Подальші дослідження також необхідні для встановлення впливу штучного інтелекту на процес навчання.Документ Аналіз ефективності мотиваційних стратегій для підвищення академічної успішності здобувачів вищої освіти в Україні(2024) Соломаха, Олег Володимирович; Давидюк, Алла Романівна; Шерстюк, Надія ВолодимирівнаНа сьогодні навчання в Україні відбувається на тлі повномасштабної війни, а до цього освітній процес зазнав суттєвих трансформацій через пандемію COVID-19. Переміщення закладів освіти, навчання в небезпечних умовах, продовження дистанційного навчання, а також нестабільність економічної ситуації можуть сприяти зниженню мотивації здобувачів освіти до навчання внаслідок невизначеності в майбутньому. Застосування мотиваційних стратегій відновлює пізнавальну діяльність у здобувачів освіти й покращує академічну успішність. Метоюнашого дослідження було проаналізувати вплив мотиваційних стратегій сучасної освіти на покращення академічної успішності. Результати дослідження. Підвищення академічної успішності може досягатись шляхом посилення внутрішньої й зовнішньої мотивації. У статті розглянуто методики посилення внутрішньої мотивації, які сприяють самовдосконаленню здобувача освіти, самонавчанню, активізуючи пізнавальну діяльність. Застосування активних навчальних методів, які використовують інтерактивні форми, сприяють розвитку інтересу до дисципліни, що вивчається, формують критичне мислення в здобувачів освіти. Особистісно орієнтований підхід, який враховує індивідуальні інтереси та потреби здобувачів освіти, також є фактором підсилення внутрішньої мотивації. Метою такого підходу є більш ретельна підготовка здобувача освіти, яка враховує сферу його інтересів, дає змогу розкрити сильні сторони й підвищує його професійність. Залучення здобувачів освіти до науково-дослідних проєктів поглиблює професійні знання, дозволяє підвищити мотивацію й академічну успішність. Застосування в освітньому процесі сучасних інноваційних технологій, зокрема віртуальної, доповненої, змішаної реальності, посилюють пізнавальну діяльність і мотивацію. Висновки. Академічна успішність є показником якості освітнього процесу в закладі вищої освіти і здебільшого визначається мотивацією до навчання здобувачів освітиДокумент Вдосконалення навичок говоріння англійською мовою у вищій школі(2024) Сапон-Аблязова, Любов ВасилівнаМетою статті є представлення практичного досвіду та методичних рекомендацій у проведенні міні-презентацій, як навчальної вправи для розвитку такого виду мовленнєвої діяльності, як говоріння у студентів вищих навчальних закладів немовного спрямування. Актуальність дослідження визначається тим, що останнім часом в Україні зростає потреба у фахівцях з вищою освітою, які б вільно розмовляли англійською мовою і могли б використовувати її у професійній та побутовій сфері. Це пов’язано з незмінним курсом України на європейську та євроатлантичну інтеграцію. Відповідно до цієї потреби у науково-педагогічних працівників вищої школи зростає цікавість до вивчення та застосування ефективних підходів та вправ під час проведення занять в програмі навчального курсу. Особлива увага приділяється вправам, які розвивають навички говоріння. В даній статті розглядається така вправа, як презентація. Методи, які були застосовані в розробці методичних рекомендацій: спостереження, методичний експеримент, аналіз моделювання. В статті розповідається про етапи підготовки презентації, подолання психологічних бар’єрів та важливість самовираження доповідача, розвиток критичного мислення. Результати та висновки. Проведення презентацій в межах навчального курсу, як постійної навчальної вправи, сприяє формуванню мовленнєвих компетенцій, розширенню лексичного запасу, розвитку навичок ораторської майстерності та психологічних компетенцій. Систематичне застосування вправи під назвою «Міні- презентація» на практичних заняттях з англійської мови може суттєво впливати на підвищення рівня говоріння у студентів вищої школи.Документ Використання рідної мови при вивченні іноземної мови(2021) Пазяк, Андрій РомановичВ статті розглянуто проблеми вживання рідної мови на заняттях з іноземної мови, проаналізовано співвідношення вживання рідної мови і іноземної під час занять з використанням різних методів навчання, описані основні види діяльності, пов’язані з використанням рідної мовиДокумент Використання QR-коду в процесі викладання іноземної мови в закладах вищої освіти(2023) Мусійчук, Світлана Миколаївна; Зуєнко, Неля Олександрівна; Левицька, Людмила ЯрославівнаСтаття присвячена аналізу використання QR-кодів під час викладання іноземної мови в закладах вищої освіти; авторами приведені деякі основні аспекти концепції використання QR-кодів в освітньому процесі. Для досягнення поставленої мети було проведено аналіз наукової літератури, а також експериментальну роботу з використанням під час проведення модульної контрольної роботи QR-кодів. Встановлено, що використання QR-кодів у процесі викладання іноземної мови виявилося ефективним інструментом: у здобувачів освіти підвищився середній бал за модульну контрольну роботу. Також здобувачі відзначили покращення своєї мотивації та залученості до освітнього процесу; було відзначено зручність використання QR-кодів, доступність до додаткових матеріалів, відео посилань та інших ресурсів. Зазначено, що практика викладання іноземної мови свідчить про те, що за останні роки відбулися суттєві зрушення, насамперед, через широке впровадження інформаційно-комунікаційних технологій засобів навчання, а також використання інноваційних методично-дидактичних підходів, що дало змогу запроваджувати в процес навчання цифрові інструменти. Актуальність дослідження зумовлена необхідністю аналізу ефективності використання QR-кодів в освітньому процесі при викладанні іноземної мови. Авторами був проведений педагогічний експеримент, в якому взяли участь 46 здобувачів освіти Львівського національного університету імені Івана Франка, Національного університету біоресурсів і природокористування України та Національного університету харчових технологій, віком 18–19 років, серед яких 78% жінок та 22% чоловіки. Досліджено, що використання QR-кодів в процесі викладання іноземної мови може бути ефективним інструментом для покращення якості навчання, а також при проведенні контрольних та модульних контрольних робіт. Авторами рекомендується впровадження використання QR-кодів у практику викладання іноземної мови в закладах вищої освітиДокумент Ефективні технології для мотивації до навчання здобувачів освіти спеціальності «Готельно-ресторанна справа»(2023) Мусійчук, Світлана Миколаївна; Зуєнко, Неля ОлександрівнаУ статті автори розглядають ефективні технології, що сприяють мотивації навчання майбутніх фахівців у сфері готельно-ресторанної справи. Зазначено, що досягнення успіху в цій галузі вимагає не лише знань і навичок, але й високої мотивації студентів для досягнення своєї навчальної і кар'єрної мети. У статті проаналізовані види мотивації, методи та підходи. Один з таких методів зазначений, як використання інтерактивних технологій у освітньому процесі. Встановлено, що ці технології дозволяють здобувачам освіти отримувати практичний досвід та спостерігати реальні ситуації, що підвищує їхню мотивацію до навчання. В статті окреслена важливість використання методів активного навчання, таких як проєкти, практичні вправи, мобільні додатки, онлайн-курси. Ці методи сприяють залученню здобувачів до освітнього процесу, покращують їхню мотивацію, розвивають комунікаційні навички та сприяють створенню сприятливої атмосфери для навчання. Стаття акцентує увагу на важливості використання ефективних технологій до мотивації навчання майбутніх фахівців спеціальності «Готельно-ресторанна справа». Для визначення, які технології є найбільш ефективними у процесі навчання майбутніх фахівців готельно-ресторанної справи та як вони сприяють підвищенню їхньої мотивації, авторами було проведено опитування, в якому взяли участь здобувачі освіти Національного університету харчових технологій та Національного університету біоресурсів і природокористування України. У результаті дослідження встановлено, що переважна більшість здобувачів освіти оцінюють свій рівень мотивації на 3 бали по шкалі Лайкерта. На мотивацію до навчання фахівців готельно-ресторанної справи найбільший має вплив зовнішня мотивація (стипендії, нагороди) та можливість застосування знань на практиці, а також використання в освітньому процесі інтерактивних технологій, хмарних ресурсів та віртуальної реальності з штучним інтелектомДокумент Професійна підготовка майбутніх фахівців в умовах змішаного навчання(2023) Імбер, Вікторія Іванівна; Войтович, Ігор Станіславович; Мусійчук, Світлана МиколаївнаУ статті автори розглядають сучасні підходи до професійної підготовки майбутніх фахівців у контексті застосування змішаного навчання. У дослідженні акцентується увага на перевагах та викликах цього підходу для майбутніх фахівців, освітніх закладів та викладачів. Зазначено, що уміння використовувати засоби сучасної комунікації на різних етапах освітнього процесу, поєднуючи технічні засоби з новітніми освітніми технологіями, нині є обов'язковою умовою сучасної освіти. Авторами аналізуються ключові аспекти змішаного навчання, такі як гнучкість освітнього процесу, індивідуалізація навчання, різноманітність методів навчання, мотиваційний компонент та стимулювання самостійності. Однак, зазначається, що для ефективного використання технологій змішаного навчання необхідно враховувати його недоліки, такі як необхідність наявності певної технічної бази, необхідність підготовки викладачів та узгодження навчальних матеріалів. Встановлено, що змішане навчання передбачає зменшення кількості аудиторних занять за рахунок перенесення частини занять в електронне середовище. При цьому співвідношення аудиторної та електронної складових може бути різним і залежить від великої кількості факторів: предметної області, віку здобувачів, рівень підготовки, оснащеність закладів освіти, умови сьогоденняДокумент Технологія скаффолдингу в процесі оволодінні іноземною мовою здобувачами вищої освіти(2024) Нежива, Ольга Миколаївна; Крашеніннікова, Тетяна ВалерїївнаThe article analyses the practical use of scaffolding technology in the process of mastering a foreign language by higher education students in the educational environment. Today, it is difficult to imagine the process of learning foreign languages in higher education institutions without the use of various techniques, methods and teaching technologies. One of such technologies is scaffolding, an important strategy of which is a set of processes aimed at supporting students in their knowledge acquisition. The article describes in detail the technology of scaffolding, highlights the types of this technology, shows the main characteristics of the scaffolding strategy and the main goals. The authors also investigate the advantages and the possibility of using scaffolding technology in the process of mastering a foreign language, and set out to find out whether scaffolding technology contributes to the effective learning of a foreign language by students in higher education institutions. The authors also consider how this technology helps students to improve their knowledge of a foreign language, understand and master new material. In addition, the authors analyse an important method of this technology - "fading assistance", which is explained as a gradual decrease in the provision of intensive assistance from the teacher to the point where the student proves to be completely independent and autonomous in completing the task. The article also analyses certain aspects for the successful use of scaffolding technology in the classroom, and what teachers should pay attention to. In the article, the authors make a clear emphasis on the fact that we should not forget that the main feature of this technology is the principle of creating situations of success by the teacher in the classroom. According to the authors, creating a situation of success should help to avoid the difficulties faced by students on the way to learning a foreign language and help to level out such feelings as shyness, self-doubt, fear of making a mistake, fear of being ridiculed by classmates. According to the authors, the most appropriate teaching technologies for creating a situation of success when using scaffolding are: interactive teaching technologies; cooperative learning; collective group learning; situational modelling technologies; case methodДокумент Використання соціальних мереж в освітньому середовищі (на прикладі вивчення іноземної мови)(2023) Нежива, Ольга МиколаївнаThe article analyzes the practical use of social networks in the educational environment on the example of teaching and learning foreign languages in educational institutions of various types. After all, the digitalization of education requires the introduction of modern methods, techniques, and forms of special training for future professionals in higher education. In turn, this requires the creation of a strong information infrastructure in higher education institutions with a developed information learning environment, and the use of Internet technologies, communication networks, and e-learning. The author examines the advantages and possibilities of using social networks, since the modern world is saturated with information and communication technologies, and the vast majority of these resources can be successfully used in the educational space. The article discusses in detail several social networks in the educational process, for example, their use in foreign language learning in the classroom. For example, the use of social media by teachers in online learning allows students to better learn the material, as there is no time limit for viewing educational material or commenting on it, which is impossible to achieve in standard face-to-face learning. Digital resources optimize the learning process by making it mobile, individualized, and differentiated. First, the article discusses the use of TikTok, then Instagram and blogs in foreign language learning in classes at various types of educational institutions. It is noted that the using social networks in the educational environment is a powerful tool for preparing students for communication in the English-speaking environment. And it helps to solve a number of problems for teachers. In particular, it helps to overcome the negative impact of interlanguage interference and to keep up with modern technological advances, both inside and outside the classroom. It also makes learning English fun and meaningful for students, which are two essential ingredients in a successful teaching recipe