Статті
Постійне посилання на розділhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7372
Переглянути
6 результатів
Результати пошуку
Документ Удосконалення піраміди корпоративної соціальної відповідальності підприємств харчової промисловості(2024) Драган, Олена Іванівна; Рудова, Анастасія ЯрославівнаУ статті досліджені теоретико-практичні підходи щодо побудови піраміди корпоративної соціальної відповідальності у розрізі підприємств харчової промисловості. Детально прослідковано еволюцію створення та модифікації піраміди корпоративної соціальної відповідальності в наукових працях. Так, засновник піраміди КСВ Керолл А. Б. виокремлює 4 складові ‒ економічна, правова, етична та благодійна відповідальність. Модифікація піраміди КСВ Візером В. передбачає, що базуючись на економічній складовій доповнена рівнями – благодійна, правова та етична відповідальність. Піраміда КСВ Бадена Д. на вищий рівень ставить етичну відповідальність для співіснування підприємств, громадської спільноти, суспільства у конкурентному середовищі. Піраміда КСВ Масуда Н. доповнена новим терміном глокальна (об’єднання глобальна і локальна) відповідальність враховуючи міжнародний рівень економічних відносин, зростання ролі стейкхолдерів та менеджерів компаній. Піраміда КСВ Бочарової Н. та Щепиліної А. враховує 7 рівнів відповідальності (організаційно-економічна, правова, техніко-технологічна, екологічна, соціально-культурна, етична і благодійна) та поділ на зовнішню та внутрішню. Доведено, що сучасна модель піраміди КСВ має бути динамічною, гнучкою та адаптованою до змін. Сучасні підприємства харчової промисловості ‒ потужні високоавтоматизовані, механізовані виробництва, мають висококваліфікований персонал, які активно впроваджують цифрові технології у діяльність, у тому числі, і штучний інтелект. Запропоновано доповнити піраміду КСВ за рахунок нового рівня ‒ відповідальності за використання штучного інтелекту (ШІ). Зокрема, згідно цієї відповідальності підприємства харчової промисловості будуть прагнути не тільки покращити техніко-технологічний рівень виробництва, досягти високих економічних результатів, забезпечити конкурентоспроможність продукції на ринку, а й, піклуватися про персонал щодо захисту від непередбачених загроз, зловживань застосування ШІ. Обґрунтовано доповнити піраміду КСВ репутаційною відповідальністю, яка більш доцільна і одночасно об’єднує декілька напрямків ‒ етику, соціально-культурні проєкти, благодійництво, волонтерство. Запропоновано виокремити відповідальність за охорону праці та довкілля для гармонійного балансу у забезпеченні безпеки та здоров’я співробітників і збереження навколишнього середовища підприємствами харчової промисловостіДокумент Вплив штучного інтелекту на маркетингову діяльність підприємств м’ясної промисловості(2023) Пєтухова, Ольга Михайлівна; Бергер, Аліна ДмитрівнаВ статті розглядаються питання застосування штучного інтелекту в маркетинговій діяльності підприємств м’ясної промисловості. Стратегічним завданням маркетингової діяльності підприємств м’ясної промисловості у сучасних умовах є повне використання маркетингового потенціалу для підвищення результативності, збільшення ринкової частки ринку, своєчасного задоволення потреб споживачів, забезпечення довгострокових конкурентних переваг за рахунок прийняття інноваційних маркетингових рішень. Саме штучний інтелект надає підприємствам м’ясної промисловості можливості - переваги у маркетинговій діяльності, зокрема, скорочення часу на аналіз і створення інформаційних баз даних від постачальників до залучення споживачів, революціонізується спосіб спілкування маркетологів зі своєю аудиторією та досягнення власних цілей, покращення й оптимізація традиційного маркетингового комплексу, який складається з «4P»: продукт, ціна, місце та просування. Обґрунтовано сучасний вплив штучного інтелекту на маркетинговий комплекс «4P» для підприємств м’ясної промисловості. Запропоновані актуальні напрями застосування штучного інтелекту (ШІ) для впровадження на підприємствах м’ясної промисловості на перспективу для підвищення рівня конкурентоспроможності на висококонкурентному м’ясному ринку. Штучний інтелект сприяє розвитку інноваційних маркетингових рішень, які базуються на використанні новацій у різних видах діяльності споживачів, компаній, ринків та активізує появу нових різновидів маркетингу, які доцільно застосовувати у практиці підприємств м’ясної промисловості. Сьогоднішній досвід використання штучного інтелекту у маркетинговій діяльності вже сприяє тому, що на підприємствах м’ясної промисловості знижуються витрати, підвищується контроль за якістю виробництва продукції та забезпечується безпека для споживачів, яка підтверджена дотриманням системи міжнародних стандартів ISO 9000, ISO 22000, ISO 14000 та інших. The article examines the impact and experience of using the artificial intelligence on the marketing activity using the example of meat industry enterprises. The strategic task of marketing activity of meat industry enterprises in the modern conditions is the full use of marketing potential for increasing efficiency, expanding market share, meeting consumer need in timely manner, ensure long-term competitive benefits due to the search of reserves and making innovative marketing decisions. Artificial intelligence that provides eat industry enterprises with opportunities – benefits in marketing activity, thus, reducing tie on the analysis and creating information databases from suppliers to the attracting customers, revolutionizing the way marketers communicate with their audience and achieving their own goals, improving and optimizing marketing complex that consists of “4P”: product, price, place and promotion. The modern impact of artificial intelligence on marketing complex “4P” for meat industry enterprises is substantiated. Current areas of application the artificial intelligence (AI) for implementation on the meat industry enterprises in the future to increase the level of competitiveness on the highly competitive meat market is proposed. With the help of artificial intelligence all the elements of marketing concept of “4P’ which are interconnected and complementary are improved. Artificial intelligence contributes to the development of marketing decisions, which are based on the use of innovations in various types of activities of customers, companies, markets, and activates the emergence of new types of marketing, which are expedient to apply in the practice of meat industry enterprises. Today’s experience of using the artificial intelligence in marketing activity already contributes to the fact that meat industry enterprises reduce costs, increase control over the quality of production and ensure safety for customers which is confirmed by compliance with the system of international standards ISO 9000, ISO 22000, ISO 14000 and others.Документ Прийняття інноваційних маркетингових рішень на підприємствах харчової промисловості(2023) Бергер, Аліна ДмитрівнаДля підвищення конкурентоспроможності, активності інноваційного розвитку, збільшення ефективності діяльності підприємств харчової промисловості на підприємствах виникає потреба у прийнятті зважених і економічно обґрунтованих інноваційних маркетингових рішень. Харчова наука активно розвиває напрямки маркетингового комплексу, а саме: Product ‒ базується на випуску продуктів спеціального призначення: дієтичного лікувального/профілактичного харчування, харчування для спортсменів дітей, людей похилого віку, вагітних жінок тощо; Price ‒ враховується моніторинг цін у торговельних мережах, аналіз сучасної ринкової кон’юнктури, цін на аналогічну і нову продукцію конкурентів; Place ‒ усунення зайвих ланцюгів (посередників) за рахунок виробництва продукції під власною торговою на замовлення великих роздрібних мереж; Promotion ‒ включає тренд-сеттінг, WOM-технологію, buzz-маркетинг, event-маркетинг, product placement, life-placement, провокаційний маркетинг, entertainment маркетинг, флешмоб, тизер тв інші. Представлено розподіл на традиційні та інноваційні підходи у системі маркетингу підприємства, що призводить до появи нових видів маркетингу (латеральний, віртуальний, партизанський, вірусний, нейромаркетинг тощо). Наведені приклади застосування даних видів маркетингу у відомих брендах для впровадження на підприємствах харчової промисловості. Applications of innovative marketing theory testify that all types of innovations the influence and improve the constituents of marketing complex of the enterprise. Classic concepts of “marketing” and “innovations” indissolubly connected and co-operate with each other. There is a requirement in the acceptance of self-proved and economically reasonable innovative marketing decisions of the enterprise, that assist the increase of competitiveness, providing of innovative development, increase of economic efficiency, activity effectiveness of the enterprises. It is the vital problem for the enterprises of food industry that actively carry on innovative activity, searching and realization of administrative decisions that provide competitive edges at high-competition market of food products. Food science actively develops different directions of marketing complex, namely: commodity politics (Product) ‒ is based on producing of products of the special setting: dietary curative/prophylactic food, food for sports children, elderly people, pregnant women and others like that; pricing (Price) is taken into account monitoring of prices in trade networks, analysis of modern market conditions and prices on the analogical and new products of competitors; channels of sale (Place), elimination of unnecessary chains (mediators) due to the production of goods under the own trade on the order of large retail networks; communication politics (Promotion) includes trend-setting, WOM- technology, buzz-marketing, event-marketing, product placement, life - placement, provocative marketing, entertainment marketing, flash mob, teaser and other. Distribution on traditional and innovative approaches in the system of marketing enterprises that result to introduction of new types of marketing (lateral, virtual, partisan, client-oriented, viral, neuromarketing and others like that) is presented. Examples of application of these types of marketing are made in the well-known brands of companies that assisted to the increase of incomes, and for the ground of expediency of their introduction and development on the enterprises of food industry.Документ Правове регулювання реалізації інноваційних стратегій на підприємстві(2022) Слободян, Наталія Ярославівна; Левченко, Юлія Григорівна; Слободян, Володимир ЯрославовичУ статті досліджено сучасну систему нормативно-правового регулювання здійснення інноваційної діяльності в економіці України. Окреслено спектр ключових принципів державної політики регулювання інноваційної діяльності, які постають необхідними для врахування у системі нормативно-правового забезпечення. Досліджено окремі положення концепції інноваційного права та його ключові положення, які мають істотний вплив на формування стратегічного потенціалу інноваційного розвитку. Визначено, що сучасна система нормативно-правового забезпечення інноваційного розвитку національної економіки у цілому формує достатній базис механізму регулювання, проте характеризується недостатнім рівнем впливу на сучасні інноваційні процеси. Досліджено пріоритетні напрями та сфери стратегічного державного регулювання інноваційного розвитку економіки України на період до 2030 року. Проведений аналіз сучасного стану та динаміки рівня інноваційної активності національної економіки у контексті світового рейтингу країн показав, що Україна за останні чотири роки втрачає свої позицій у рейтингу. Аналіз окремих аспектів державного фінансування науково-технічного розвитку економіки України у порівнянні з країнами ЄС та США показав, що рівень витрат в Україні на науково-дослідні роботи по відношенню до ВВП не перевищує 0,47%. З урахуванням сучасних реалій запропонована схема нормативно-правового забезпечення реалізації інноваційних стратегій національними підприємствами. Шляхом анкетування виявлено основні проблемні аспекти реалізації інноваційних стратегій на підприємствах Одеської області. Визначено, що одним з напрямів вирішення даних проблем є створення внутрішньої корпоративної системи нормативно-правового забезпечення стратегічного інноваційного розвитку. Перспективні напрями подальшого удосконалення правового базису стратегічного регулювання інноваційною діяльністю національної економіки мають враховувати світові цифрові тренди, зокрема у захисті інтелектуальних прав, забезпечення вільного доступу реципієнтів інновацій до ринку інноваційних продуктів і інвестиційних ресурсів, оптимізації вартості патентування, полегшення його діючих процедур The article considers the modern system of normative and legal regulation of the implementation of innovative activities in the economy of Ukraine. The range of key principles in the state policy of innovative activity regulation, which are necessary to be taken into account in the system of regulatory and legal support, is outlined. Separate provisions of the concept of innovation law and its key provisions, which have a significant impact on the formation of the strategic potential of innovative development, have been studied. It was determined that the modern system of regulatory and legal support for innovative development in the national economy as a whole form a sufficient basis for the regulatory mechanism, but it is characterized by an insufficient level of influence on modern innovation processes. The priority areas and areas of strategic state regulation of innovative development in the economy of Ukraine for the period up to 2030 have been studied. The analysis of the current state and dynamics of the level of innovative activity in the national economy in the context of the world ranking of countries showed that Ukraine has been losing its positions in the ranking over the past four years. The analysis of certain aspects of state financing of the scientific and technical development in Ukraine's economy in comparison with the countries of the EU and the USA showed that the level of expenditures in Ukraine for scientific and research work in relation to GDP does not exceed 0.47%. Taking into account modern realities, a scheme of regulatory and legal support for the implementation of innovative strategies by national enterprises is proposed. The main problematic aspects of the implementation of innovative strategies at the enterprises of the Odesa region were revealed by means of a questionnaire. It was determined that one of the directions for solving these problems is the creation of an internal corporate system of regulatory and legal support for strategic innovative development. Prospective directions for further improvement of the legal basis of strategic regulation of innovative activities of the national economy should take into account global digital trends, in particular, in the protection of intellectual rights, ensuring free access of recipients of innovations to the market of innovative products and investment resources, optimizing the cost of patenting, facilitating its current procedures.Документ Правові основи договірних відносин на підприємстві(2022) Крамаренко, Оксана Миколаївна; Тимченко, Олександр ІвановичУ статті проведено дослідження правових засад організації та здійснення договірних відносин у суб’єктах господарювання. Досліджено класифікаційні ознаки та види існуючих господарських договорів. Досліджено ключові характерні ознаки господарських договорів, які мають місце у вітчизняній та зарубіжній практиці. На основі авторського підходу доповнена методична площина сукупності функцій господарських договорів за сучасних умов господарювання. Проаналізовано систему трудових відносин в Україні як один з найбільш розповсюджених видів договірних відносин на підприємстві. Проведена порівняльна оцінка рівня привабливості трудових договірних відносин для найманих працівників у контексті європейської практики. Проаналізовано перспективи використання електронних контрактів у системі договірних відносин господарюючих суб’єктів. Досліджено зв'язок між системою господарських договорів та потенційними можливостями створення цінності бізнесу. Визначено, що дієвим інструментом підвищення доходності бізнесу за рахунок договірних контрактів можуть виявитися резерви диджиталізації на основі створення платформ цифрових контактів. Сучасні нормативно-правові цифрові платформи спроможні виконувати функції юридичного сховища договорів з можливостями оперативного та зручного пошуку потрібної інформації, що підвищує оперативність, точність та прогнозованість діяльності господарюючих суб’єктів та бізнесу. Прикладами таких цифрових платформ можуть постати платформа SaaS, програмні інструменти багатофункціональної системи PandaDoc та ін. За результатами проведених досліджень було обґрунтовано перспективні напрями удосконалення нормативно-правових та практичних засад реалізації договірних відносин на підприємствах. Серед основних з них запропоновано: використання інструментів управління життєвим циклом договірних контрактів, даних контрактів для відслідковування цінності ділових партнерських відносин, автоматизація відслідковування виконання зобов’язань за контактами, підвищення ступеня аналітики договірних відносин на основі застосування блокчейну. The article examines the legal foundations of the organization and implementation of contractual relations in business entities. The classification features and types of existing business contracts were studied. The key characteristic features of economic contracts, which take place in domestic and foreign practice, are studied. On the basis of the author's approach, the methodological set of functions of business contracts under modern business conditions has been supplemented. The system of labor relations in Ukraine is analyzed as one of the most widespread types of contractual relations at the enterprise. The comparative assessment of the attractiveness level of labor contractual relations for employees in the context of European practice was carried out. The prospects for the use of electronic contracts in the system of contractual relations of business entities are analyzed. The connection between the system of business contracts and the potential opportunities for business value creation has been studied. It was determined that digitalization reserves based on the creation of digital contact platforms can be an effective tool for increasing business profitability at the expense of contractual contracts. Modern regulatory and legal digital platforms are capable of performing the functions of a legal repository of contracts with the ability to search quickly and conveniently for the necessary information, which increases the efficiency, accuracy and predictability of the activities of business entities and businesses. Examples of such digital platforms can be the SaaS platform, software tools of the PandaDoc multifunctional system, etc. Based on the results of the conducted research, promising directions for improving the legal and practical foundations of the implementation of contractual relations at enterprises were substantiated. Among the main ones, the following are proposed: the use of tools for managing the life cycle of contractual contracts, contract data for tracking the value of business partnerships, automation of tracking the fulfillment of obligations by contacts, increasing the degree of analytics of contractual relationships based on the application of blockchain.Документ Бренд роботодавця підприємств харчової промисловості(2022) Драган, Олена Іванівна; Соломка, Ольга Миколаївна; Мазник, Ліана ВалеріївнаУ статті досліджуються питання, пов’язані з формуванням бренду роботодавця підприємств харчової промисловості для підтримання ділової репутації та подальшого залучення і розвитку співробітників. Встановлено, що побудова міцного бренду роботодавця є актуальним завданням будь-якого підприємства в умовах посилення конкурентної боротьби за висококваліфікований персонал. Окреслено конкурентні переваги, практики формування і просування бренду роботодавця підприємств харчової промисловості на прикладі компаній Nestle, Roshen, PepsiCo Україна, які вкладають серйозні ресурси у розвиток та підтримку власних HR-брендів.. Виокремлено складові успішного бренду (іміджу) роботодавця для трьох категорій персоналу (студенти та випускники, висококваліфіковані професіонали, інші категорії персоналу). За результатами дослідження визначено, що бренд роботодавця є довгостроковим ресурсом для підприємств харчової промисловості і складним завданням для HR-менеджерів компаній. The questions related to the forming of employer brand of enterprises of food industry for maintenance of business reputation and further engage and development of employees are investigated in the article. Today it is not enough material motivation for workers, additionally pulled out requirement to the development, management, certification, prosperity on international standards, participating in projects, and ratings. The construction of strong employer brand is the actual task of any enterprise in the conditions of competitive activity strengthening for highly skilled personnel is set. Key companies that work in the field of employer brand research are distinguished. The modern international and Ukrainian rating of the best employers that measure the companies’ attractiveness from the point of view of employment is analyzed. The major factors of choice by the search of company-employer, in particular stability of company at the market, financial possibility of company, its social responsible position, corporate culture and others are distinguished. Comparison of criteria of choosing employer for youth and for experience specialists is conducted. Competitive edges, practices of forming and advancements of employer brand of enterprises of food industry, are outlined on the example of companies such as Nestle, Roshen, PepsiCo Ukraine, that engage serious resources in development and support of their own HR-brands. At image forming, it is necessary to consider its constituents, as moral values, advertisement sphere, packing material, location and situation in office, personnel dress code, firm’s name, forms of firm, business cards, packages and other is offered in the article. The constituents of successful brand (image) of employer for three categories of personnel (students and graduating students, highly skilled professionals, other categories of personnel) are distinguished. On the results of the research, it is considered that employer brand is a long-term, strategic resource for the enterprises of food industry, and the search of highly skilled specialists is permanent continuous and difficult task for HR-managers of companies.