Статті

Постійне посилання на розділhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7372

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 24
  • Ескіз
    Документ
    Інновації у готельно-ресторанному бізнесі
    (2024) Лявинець, Георгій Михайлович
    Досліджено роль інновацій у готельно-ресторанному бізнесі, особливо в Україні, та їхній вплив на ефективність, конкурентоспроможність і стійкість галузі в кризових умовах. Обґрунтовано необхідність удосконалення менеджменту інновацій; запропоновано рекомендації щодо впровадження сучасних інформаційних технологій, зокрема Big Data та машинного навчання, для підвищення ефективності підприємств готельно-ресторанного бізнесу.
  • Ескіз
    Документ
    Антикризовий менеджмент у готельно-ресторанному бізнесі
    (2024) Лявинець, Георгій Михайлович
    Досліджено роль інновацій у готельно-ресторанному бізнесі, особливо в Україні, та їхній вплив на ефективність, конкурентоспроможність і стійкість галузі в кризових умовах. Обґрунтовано необхідність удосконалення менеджменту інновацій; запропоновано рекомендації щодо впровадження сучасних інформаційних технологій, зокрема Big Data та машинного навчання, для підвищення ефективності підприємств готельно-ресторанного бізнесу.
  • Ескіз
    Документ
    Управління інноваційно- інвестиційною складовою сільськогосподарського землекористування підприємств в умовах циркулярної економіки
    (2024) Данкевич, Віталій Євгенович; Данкевич, Андрій Євгенович; Большакова, Євгенія Леонідівна
    Мета. Метою статті є визначення ефективних стратегій управління інноваційно - інвестиційними процесами в сільськогосподарському землекористуванні в рамках циркулярної економіки. Результати. Аналіз управління інноваційно-інвестиційною складовою в контексті сільськогосподарського землекористування аграрних підприємств в умовах циркулярної економіки є важливим кроком у розробці нових стратегічних підходів. Аналіз економічної діяльності провідних аграрних підприємств виявив значні переваги впровадження інноваційних технологій, спрямованих на мінімізацію обробітку ґрунту. Ці технології не лише підвищують продуктивність праці, але й дозволяють знижувати опера ційні витрати на паливо-мастильні матеріали, амортизацію машинно-тракторного парку та запасні частини, що сприяє зменшенню загальних витрат на одиницю обробленої площі. Доведено, що в умовах циркулярної економіки управління інноваційно-інвестиційною складовою сільськогосподарського землекористування вимагає не лише застосування передо вих технологій, а й розвитку адекватної інфраструктури. Це включає наукові дослідження, трансформацію наукових і технологічних розробок до рівня готових інноваційних проєктів та їх реалізацію на виробництві. Крім технічного забезпечення, необхідне вдосконалення системи управління земельними ресурсами, яка повинна включати сприяння розвитку науки та інновацій, створення умов для малого інноваційного підприємництва, а також формування державних замовлень на дослідження з організації раціонального використання земель. Наукова новизна. Це дослідження розширює наявні знання шляхом упровадження комплексного аналізу та врахування взаємозв’язків між інноваціями, інвестиціями та ефективним використанням земельних ресурсів. Результати дослідження підкреслюють необхідність реформування інфраструктурних та управлінських аспектів, що включає інтеграцію передових технологій та створення умов для інноваційного підприємництва. Практична цінність. Практична цінність цього дослідження полягає в розробці стратегічних рекомендацій для аграрних підприємств, спрямованих на інтеграцію інновацій та інвестицій у сфері землекористування. Результати аналізу сприяють удосконаленню управлінських практик, оптимізації виробничих процесів і зменшенню витрат, що дозволяє підвищити конкурентоспроможність підприємств. Втілення цих стратегій не лише покращує економічну ефективність, але й забезпечує стале використання природних ресурсів, сприяє збереженню довкілля та впровадженню принципів циркулярної економіки на практиці.
  • Ескіз
    Документ
    Організація послуг психологічної підтримки в закладах готельно-ресторанного бізнесу
    (2023) Тімченко, Ганна Михайлівна; Сильчук, Тетяна Анатоліївна; Пушка, Ольга Сергіївна
    У статті проаналізовано комплекс послуг психологічної підтримки в готельній індустрії. Досліджено впровадження заходів з психологічної підтримки для гостей та персоналу готелю. Проаналізовано існуючі приклади впровадження даної інновації у світі та в Україні. Визначено перспективи її розвитку. Розглянуто заходи щодо психологічної підтримки гостей готелю. Підсумовано переваги впровадження інновації в управління готелем та переваги для адміністрації готелю та клієнтів
  • Ескіз
    Документ
    Оцінка впливу на довкілля: менеджмент
    (2024) Маджд, Світлана Михайлівна
    У роботі регламентований порядок здійснення процедури оцінка впливу на довкілля у відповідності до діючих норм українського законодавства. Створено базу нормативно-правових документів, що забезпечують національне правове поле реалізації процедури оцінки впливу на довкілля під час провадження планованої діяльності. Структурований зміст оцінки впливу на довкілля та встановлені визначальні чинники, що впливають на ефективність провадження процедури оцінки впливу на довкілля, а саме: вимог законодавства в галузі охорони навколишнього природного середовища; стан довкілля території на якій планується провадження планованої діяльності; екологічна ємність території на якій планується провадження планованої діяльності; види синергетичного впливу шкідливих чинників на довкілля; перспектив соціально-економічного розвитку території; прогнозування екологічних ризиків. Доведено, що для успішної реалізації етапів, передбачених процедурою оцінки впливу на довкілля необхідно здійснити детальний опис планованої діяльності, яка включає аналіз планової діяльності, етапів і заходів, а також дає чітке уявлення про те, як провадження планованої діяльності потенційно спроможне зумовити прояви тих чи інших впливів на довкілля та небажаних їх наслідків на здоров’я населення. Встановлені поступки у розвитку процедури оцінки впливу на довкілля та визначені основні перешкоди на шляху практичної реалізації даного процесу. Обґрунтовано, що з кожним днем війни погіршується екологічна ситуація в Україні та завдається непоправна шкода навколишньому природному середовищу: руйнуються природні екосистеми, знищується рослинний і тваринний світ, забруднюється атмосфера, гідросфера та літосфера, руйнується природно-заповідний фонд. Все це унеможливлює забезпечення, урегульованих законодавством, механізмів реалізації європейської моделі оцінки впливу на довкілля на належному рівні в Україні
  • Ескіз
    Документ
    Принципи управління корпоративною соціальною відповідальністю в мережевих готельних системах
    (2020) Маршаленко, Маріанна Петрівна; Березянко, Тамара Володимирівна
    Статтю присвячено висвітленню принципів управління корпоративною соціальною відповідальністю в мережевих готельних системах. Розширений аналіз наукових підходів дозволив ідентифікувати методи, що використовує у своїй діяльності одна з найбільш готельних мереж світу - компанія Хілтон Ворлдвайд. У роботі досліджено основні принципи управління корпоративною соціальною відповідальністю в даній готельній мережі. Визначено, що реалізація ключових принципів КСВ компанії закладено в щоденну операційну діяльність на кожній ланці керування компанією як на глобальному рівні, так і на кожному підприємстві окремо. Ідентифіковані методи, які були розроблені, апробовані та впроваджені для досягнення поставлених цілей. Виявлені основні напрями роботи по реалізації Глобальних цілей сталого розвитку, що були враховані при побудові програми з корпоративної соціальної відповідальності Хілтона. На прикладі кооперації зі стейкхолдерами компанії розглянуто принципи керування програмою та ефективність даної взаємодії відносно поставлених цілей компанії до 2030 року. Було опрацьовано літературні джерела та на їх основі виявлено особливості керування програмою корпоративної соціальної відповідальності у великих мережевих компаніях. Досліджено та структуровано дані інструментів взаємодії з кожною групою стейкхолдерів, при чому враховано як способи впливу на зацікавлених сторін, так і способи збору інформації та відугів по результатах співпраці. Приділено значну увагу аналізу нефінансового звіту компанії, що дало можливість структурувати та систематизувати дані про управління корпоративною соціальною відповідальністю як на глобальному рівні, так і на локальному. Було проаналізовано стратегію корпоративної соціальної відповідальності компанії Хілтон Подорож з ціллю. В процесі роботи було досліджено взаємозв’язок побудови стратегії з КСВ, постановкою коротко- та довготермінових цілей з її реалізації та Глобальними цілями сталого розвитку, прийнятих Організацією Об’єднаних Націй. Досліджено динаміку реалізації принципів КСВ в процесі управління готельною системою Хілтон та розвитку стосунків із стейкхолдерами. The article is devoted to the study of the principles of corporate social responsibility management in hotel chains. An in-depth analysis of scientific approaches has identified the methods used in its activities by one of the leading hotel chains in the world - Hilton Worldwide. The paper identifies the basic principles of management in corporate social responsibility programs in this hotel chain. It is determined that the implementation of the key principles of CSR of the company is embedded in the daily operational activities at each level of management of the company - both globally and at each enterprise separately. Identified methods that have been developed by the company, tested and implemented to achieve the goals. The main directions of work on realization of the Global goals of sustainable development which have been considered at construction of the program on corporate social responsibility of Hilton are revealed. The principles of program management and the effectiveness of this interaction in relation to the company's goals until 2030 are considered on the example of cooperation with each group of stakeholders of the company. Literary sources were studied and on their basis the peculiarities of corporate social responsibility program management in large network companies were revealed. The data of interaction tools with each group of stakeholders were researched and structured, taking into account both ways - of influencing stakeholders and the ways of collecting feedback. Considerable attention is paid to the analysis of the company's non-financial report for structuring and systematizing data on corporate social responsibility management on global and local levels. The corporate social responsibility strategy of Hiltons’ program Journey with a Purpose was analyzed. In the process of work the interrelation of CSR strategy building, setting short- and long-term goals for its implementation and the Global Sustainable Development Goals adopted by the United Nations was studied. The dynamics of the implementation of CSR principles in the process of managing the Hilton hotel system and the development of relations with stakeholders is studied. The dynamics of the implementation of CSR principles in the process of managing the Hilton hotel system and the development of relations with stakeholders were studied.
  • Ескіз
    Документ
    Удосконалення методів менеджменту, адміністрування та стратегічного управління розвитком людського ресурсу
    (2022) Березянко, Тамара Володимирівна; Осадчук, Оксана Павлівна
    У статі досліджено питання розвитку та удосконалення методів менеджменту, адміністрування та стратегічного управління розвитком людського ресурсу. Дослідження здійснено з урахуванням еволюційної зміни управлінських підходів та зростання ролі людського ресурсу щодо забезпечення сталого економічного розвитку. Визначено, що розвиток теорії стратегічного управління доцільно поділяти на чотири етапи, а саме: управління на основі контролю за виконанням; управління на основі планування; управління на основі передбачення; управління на основі гнучких екстрених рішень. Зазначено, що для етапу управління на основі контролю характерним є перехід до масового виробництва товарів при якому людський ресурс розглядався як допоміжна складова. На етапі управління на основі передбачення особлива увага приділяється методам планування та удосконалення збуту, набувають дедалі більшої актуальності питання підвищення рівня освіти і розвитку персоналу, широко використовуються методи адміністративного менеджменту та публічного адміністрування. Характерною ознакою етапу управління на основі передбачення є розвиток та активне застосування методів стратегічного планування, задля формування конкурентних та інноваційних стратегій, також набувають важливості питання удосконалення та ефективного використання людського потенціалу. Створюються передумови до розвитку стратегічного управління людськими ресурсами. Зростає роль та значення планомірного та систематичного підходу до використання управлінських методів в напрямку формування кадрового потенціалу. Стратегічне управління людськими ресурсами набуває рис наукової концепції HRM, та вбудовується в систему стратегічного менеджменту на рівні функціональної стратегії, що стає характерною особливістю етапу управління на основі гнучких екстрених рішень. The article examines the development and improvement of methods of management, administration and strate gic management of human resource development. The study was carried out taking into account the evolutionary change of management approaches and the growing role of human resources in ensuring sustainable economic development. It was determined that the development of the theory of strategic management should be divided into four stages, namely: management based on performance control; management based on planning; predictive management; management based on flexible emergency solutions. It is noted that the stage of control-based mana gement is characterized by the transition to mass production of goods in which human resources were considered as an auxiliary component. At the stage of management based on prediction, special attention is paid to methods of planning and improvement of sales, issues of increasing the level of education and development of personnel are becoming more and more relevant, and methods of administrative management and public administration are widely used. A characteristic feature of the management stage based on prediction is the development and active application of strategic planning methods for the formation of competitive and innovative strategies, and the issue of improvement and effective use of human potential also becomes important. The prerequisites for the development of strategic management of human resources are being created. The role and importance of a planned and system atic approach to the use of management methods in the direction of the formation of personnel potential is growing. Strategic management of human resources acquires features of the scientific concept of HRM, and is integrated into the strategic management system at the level of functional strategy, which becomes a characteristic feature of the stage of management based on flexible emergency decisions.
  • Ескіз
    Документ
    Система інтерактивного голосового управління готельним номером
    (2022) Сильчук, Тетяна Анатоліївна; Лахно, Анастасія Ігорівна
    У статті проаналізовано систему інтерактивного голосового управління номером, як одну з сучасних інновацій в готельному бізнесі. Досліджено впровадження даної системи в управління готелем. Проаналізовано існуючі приклади впровадження даної інновації у світі та в готелях Україні. Визначено перспективи її розвитку. Розглянуто світові компанії, які надають послуги голосового управління готельним номером. Визначено характерні особливості функціонування готелю, який має функцію голосового управління номером. Розглянуто основні можливості та переваги найсучасніших технологій голосового управляння номеру з тих, що наявні на ринку. Досліджено набір функцій інтерактивного голосового управління, що необхідні для вирішення багатьох завдань в управлінні готельним підприємством. Визначено за яких умов підприємству можна отримати додатковий дохід від системи голосового управління номером. Підсумовано переваги впровадження інновації в управління готелем та переваги для адміністрації готелю та клієнтів. The article analyzes such a modern hotel innovation as a voice room control system, and also investigates the implementation of this system in hotel management. Existing examples of the implementation of this innovation in the world and in Ukraine were analyzed. The prospects for its development have been determined. Global companies that provide hotel room voice control services are considered. The characteristic features of the operation of the hotel, which has the function of voice control of the room, have been determined. The main possibilities and advantages of the most modern technologies of voice control of the number from those available on the market are considered. A set of voice control functions, which are necessary for solving many tasks in the management of a hotel enterprise, has been studied. It is determined under what conditions the company can receive additional income from the voice control system. The advantages of implementing innovation in hotel management and the benefits for the hotel administration and customers are summarized. The voice control system consists of a smart speaker and smart devices controlled by specialized software. With the help of voice commands, guests will be able to control the temperature and air conditioning of the room, audio-visual systems, order food in the room and tickets for events or transport, leave audio feedback about the stay to the hotel administrators. Also, this system will help to conduct analytics based on the services provided, conducted surveys and feedback. Voice control system can include voice concierge functions so that guests can instantly receive the necessary information related to their stay at the hotel, as well as the ability to quickly contact the administrator. This system also helps free the staff from routine issues and pay more attention to the processes that need their attention. The system is built on a modular basis and the hotel can independently choose the functions that should be in this software, as well as create new ones together with a team of specialists according to its own requirements. For example, an enterprise can choose a module for ordering meals from a hotel restaurant using voice commands.
  • Ескіз
    Документ
    Шляхи оптимізації роботи закладів готельного та ресторанного господарства
    (2023) Сильчук, Тетяна Анатоліївна; Пушка, Ольга Сергіївна; Золотарева, Евеліна Едуардівна
    Метою статті є дослідження впливу пандемії Covid-19 на індустрію гостинності, шляхів оптимізації роботи готельно-ресторанного господарства та очікуваних результатів від впровадження інновацій. За результатами досліджень, в зв’язку з пандемією рівень заселення готелей був майже в два рази нижчий за попередні роки. Спираючись на досвід великих компаній можна узагальнити основні правила покращення попиту на послуги закладів готельно-ресторанного господарства. При дотримані стратегії відновлення бізнесу в індустрії гостинності, коли компанія дотримується вимог безпеки, впроваджує інновації для розвитку підприємства, кількість відвідувачів закладів збільшується. Для того, щоб забезпечити ефективне функціонування підприємств готельно-ресторанного бізнесу потрібно звернути увагу на безпеку послуг, що надають заклади. Потрібно бути гнучкими та підлаштовуватися під нові реалії сьогодення, а саме діджиталізацію сучасного покоління. Виконуючі усі наведені вище правила потік гостей у готельному та ресторанному господарстві значно збільшиться. The problem is extremely urgent. The hotel and restaurant industry occupies an important place in the world economy. With the spread of quarantine restrictions caused by the Covid-19 pandemic, a large proportion of businesses go bankrupt and close. To support the hotel and restaurant business, it is necessary to optimize its operation. The purpose of the article is to find out the impact of the coronavirus pandemic on the hospitality industry, ways to optimize the operation and the expected results from the introduction of innovations. When the strategy of business recovery in the hospitality industry is followed, when it is clearly visible that the company complies with security requirements, introduces innovations for the development of the Enterprise, people begin to trust and return to the usual pace of life. In general, modern enterprises of the hotel and restaurant sector are in a rather difficult state due to the situation that has developed in the world, in particular, the existing Covid-19 pandemic. You also need to be flexible and adapt to the new realities of our time, namely the digitalization of the modern generation.
  • Ескіз
    Документ
    Методологія економічних наукових досліджень суб'єктів господарювання: теоретичний і прикладний аспект
    (2021) Труш, Юлия Леонидовна; Левченко, Юлія Григорівна
    В статті досліджено прикладний та теоретичний аспект методології економічних наукових досліджень суб’єктів господарювання в умовах сучасного конкурентного ринку. Встановлено поняття предмету та об’єкту наукового дослідження і зазначено чотири особливості об’єктів дослідження. Встановлено, що метод – це спосіб дослідження явищ, що визначає планомірний підхід до визначення їх наукового пізнання і встановлення істини. Досліджено в чому полягає сутність специфіки економічної методології та розглянуто основні методи економічного наукового дослідження за допомогою загальнонаукових методів в економіці, серед яких: метод гіпотези та прогнозування, метод аналогії і порівнянь, методи індукції і дедукції, статистичний та динамічний, статистико-математичні методи, метод комп’ютерної обробки, кумулятивний метод, нагромадження та застосування. Досліджено поділ економічного дослідження на мікро-та макрорівні, це: політекономія, мікроекономіка, метод аналізу і синтезу, методи абстрагування і конкретизації. Досліджено конкретно-наукові (емпіричні) методи наукового пізнання, це: теоретичні прийоми, формалізація, аксіоматизація, гіпотетичний метод, створення теорії. Встановлено, що методичні прийоми, за якими провадяться конкретно-наукові дослідження формуються на основі загальнонаукових методів і відображаються особливості тієї науки, завдяки якій вони створені. Це спостереження (апробація обґрунтування висунутих гіпотез чи проміжних результатів дослідження з використанням аксіоматизованих знань про об’єкт, а також практики його функціонування), експеримент (науково-поставлений дослід відповідно до мети дослідження для перевірки результатів теоретичних досліджень) і впровадження результатів дослідження у практичну діяльність (методичні прийоми реалізації результатів наукового дослідження у практичну діяльність (методичні прийоми реалізації результатів наукового дослідження у практичну діяльність людей. The article examines the applied and theoretical aspect of the methodology of economic scientific research of business entities in the conditions of a modern competitive market. The concepts of subject and object of scientific research are established and four features of research objects are indicated. It has been established that the method is a way of researching phenomena that determines a systematic approach to determining their scientific knowledge and establishing the truth. What is the essence of the specificity of economic methodology has been investigated and the main methods of economic scientific research using general scientific methods in economics have been examined, including: the method of hypothesis and forecasting, the method of analogy and comparisons, the methods of induction and deduction, statistical and dynamic, statistical and mathematical methods, the method computer processing, cumulative method, accumulation and application. The division of economic research into micro- and macro-levels is investigated, namely: political economy, microeconomics, methods of analysis and synthesis, methods of abstraction and concretization. Specifically scientific (empirical) methods of scientific knowledge have been studied, namely: theoretical methods, formalization, axiomatization, hypothetical method, theory creation. It has been established that the methodical methods by which specific scientific research is conducted are formed on the basis of general scientific methods and reflect the features of the science through which they were created. This is observation (approbation of the substantiation of proposed hypotheses or intermediate research results using axiomatized knowledge about the object, as well as the practice of its functioning), experiment (scientifically designed experiment in accordance with the purpose of the research to verify the results of theoretical research) and implementation of the research results in practical activities (methodical techniques of implementing the results of scientific research into practical activity (methodical techniques of implementing the results of scientific research into the practical activity of people.