Статті
Постійне посилання на розділhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7372
Переглянути
3 результатів
Результати пошуку
Документ Аналіз і прогнозування надходжень до Державного бюджету України від податку на прибуток страхових компаній(2019) Шірінян, Лада Василівна; Бойко, Світлана Василівна; Толстенко, Оксана ЮріївнаПрисвячено аналізу надходжень до Державного бюджету України від податку на прибуток страхових компаній (НППС). Аргументовано можливість збільшення податкової віддачі страховиків і вдосконалення оподаткування шляхом запуску диференційованого оподаткування прибутків страховиків за окремими видами діяльності. Показано наявність циклічних коливань як абсолютних, так і відносних показників, що дало змогу провести еволюційну періодизацію оподаткування страхових компаній. У межах факторного аналізу визначено кореляцію у вигляді функціональної залежності для показника НППС, де основними факторами є активи страховиків, валові страхові премії, кількість страховиків.Документ Прагматика податкової компоненти фінансування дорожнього господарства в Україні(2019) Бойко, Світлана Василівна; Гошовська, Валентина Василівна; Масалітіна, Вікторія ВасилівнаУ статті досліджено сучасний стан фінансування дорожнього господарства в Україні за допомогою податкових надходжень спеціального фонду бюджету. Проведено аналіз загального обсягу надходження податків, закріплених за фінансуванням дорожнього господарства в гривневому та доларовому еквівалентах, а також їхні частки у податкових надходженнях зведеного бюджету України в 2009–2018 рр. Виявлено позитивну динаміку показників у гривневому еквіваленті з 2013 р., у доларовому еквіваленті – з 2016 р., частки у податкових надходженнях – у 2014–2017 рр. Побудовано тренди, що визначають середньо- та довгострокові тенденції розміру надходжень податків, закріплених за фінансуванням дорожнього господарства. Визначено, що акцизний податок з увезеного на митну територію України пального характеризується найвищим рівнем фіскального потенціалу. Доповненням даного податку є акцизний податок із виробленого в Україні пального, що свідчить про визначальну роль оподаткування пального у фінансуванні дорожнього господарства. The article investigates the current state of financing of the road industry in Ukraine with the help of tax revenues of the special budget fund. The analysis of total tax revenues, secured by the financing of the road industry in hryvnia and dollar equivalents, as well as their share in the tax revenues of the Consolidated Budget of Ukraine in 2009–2018, is carried out. The positive dynamics of indicators in hryvnia equivalent since 2013, in dollar terms since 2016, and the share in tax revenues in 2014–2017 are revealed. Trends are built that determine the medium and long-term tendencies in the amount of tax revenues secured by the financing of the road industry. Some differences in trends do not have a significant influence on the overall dynamics, and the annual increase in tax revenues secured by the financing of the road industry amounted to about 12.7 billion UAH. The decomposition of the taxes entailed by the financing of the road industry to the Consolidated Budget of Ukraine was as follows: the excise tax on fuel imported into the customs territory of Ukraine; excise tax on fuel produced in Ukraine; import duty on petroleum products and vehicles and tires to them; excise tax on vehicles imported into the customs territory of Ukraine; excise tax on vehicles made in Ukraine; excise tax on motorcycles and bicycles imported into the customs territory of Ukraine; excise tax on motorcycles and bicycles made in Ukraine; tax on owners of vehicles and other self-propelled vehicles and mechanisms (stopped by the end of the investigated period). It is determined that the excise tax on fuel imported into the customs territory of Ukraine is characterized by the highest level of fiscal capacity. The addition of this tax is an excise tax on fuel made in Ukraine, which indicates the decisive role of fuel taxation in the financing of the road industry.Документ Волатильність бюджетного фінансування дорожнього господарства в Україні(2019) Бойко, Світлана Василівна; Гошовська, Валентина Василівна; Бойко, Наталія ВасилівнаКритичний стан автомобільних доріг став наслідком, у першу чергу, недостатнього фінансування та скасуванням цільових джерел фінансування дорожньої галузі. Негативно на стан доріг впливає не лише недостатній обсяг фінансування дорожнього господарства з державного та місцевих бюджетів, а й високий рівень його волатильності. Метою дослідження є обгрунтування методичних засад визначення волатильності бюджетного фінансування дорожнього господарства та його оцінка в контексті сучасних пріоритетів видаткової частини бюджету. Волатильність бюджетного фінансування дорожнього господарства визначено як ступінь мінливості фінансування дорожнього господарства за рахунок бюджетних коштів. Оцінку волатильності бюджетного фінансування дорожнього господарства запропоновано здійснювати за відносним показником – часткою видатків за дорожнє господарство у видатках бюджету. Недоцільність здійснення оцінки волатильності бюджетного фінансування за абсолютними показниками зумовлена високим рівнем інфляційних процесів та валютних коливань. Аналіз волатильності частки видатків на дорожнє господарство у видатковій частині бюджету свідчить про наявність коливань від трьох до шести відсотків у довгостроковому періоді та утвердження тенденції до збільшення у середньостроковому періоді на рівні близько одного відсотка щорічно. Для зменшення рівня волатильності бюджетного фінансування дорожнього господарства в Україні запропоновано внести зміни до чинного в частині фіксування мінімального рівня фінансового забезпечення галузі за рахунок бюджетних коштів на рівні не менше восьми відсотків на період реалізації Державної цільової економічної програми розвитку автомобільних доріг загального користування на 2018-2022 роки та регіональних програм. The critical condition of highways was the consequence of insufficient financing and the cancellation of targeted sources of financing for the road sector. The state of roads is negatively affected by the insuffici ent amount of financing of the road economy from the state and local budgets and the high level of its volatility. Purpose. The purpose of the study is to substantiate the methodological principles for determining the volatility of the road economy budget financing and its assessment in the context of the current priorities of the budget expenditure part. Results. The volatility of the road economy budget financing is understood by the authors as the degree of variability of financing of the road economy at the expense of budgetary funds. Estimation of the volatility of the road economy budget financing is proposed to be carried out on the relative indicator - the share of expenditures for road economy in budget expenditures. The inability to assess the volatility of budget financing in absolute terms is due to the high level of inflationary processes and currency fluctuations. The volatility of the share of expenditures on road economy in the expenditures of the Consolidated Budget of Ukraine was at a moderate level with differentiation of actual and planned indicators. Conclusions. The analysis of the volatility of expenditures on road transport in the expenditure part of the budget shows the existence of fluctuations from three to six percent in the long run and the tendency to increase in the medium- term period at the level of about one percent annually. In order to reduce the level of volatility of budget financing of the road economy in Ukraine, it is proposed to amend the current legislation, namely to fix the minimum level of financial support of the branch at the expense of budgetary funds at the level of not less than eight percent for the period of realization of the State target economic program of development of highways of general use for 2018-2022 years and regional programs.