Статті
Постійне посилання на розділhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7372
Переглянути
16 результатів
Результати пошуку
Документ Стратегії покращення залученості студентів під час онлайн занять з іноземної мови(2022) Щеглова, Алла Олександрівна; Гаркуша, Олена ОлександрівнаСтаття присвячена аспектам залученості студентів під час дистанційного навчання. Дане дослідження спрямоване на виявлення впливу окремих стратегій та використання постійного зворотного зв’язку для покращення залученості студентів. У ході дослідження визначається роль, яку дистанційні платформи та технології зараз відіграють в освіті, і потенціал, який вони мають для залучення студентів, як один впливовий фактор. Стаття концептуалізує основні поняття, які пов'язані із терміном «залученість», а саме дає визначення процесу залученості, характеризує інтерпретації концепції залученості студентів на практиці, надає дослідження позитивних показників залученості студентів. Особливу увагу зосереджено на питанні важливості використання постійного зворотного зв’язку для вдосконалення та покращення викладання. Зазначено, що процес залученості студентів може бути полегшено за допомогою таких факторів, як автентичність (завдання пов’язане з їхнім реальним життям), соціальна взаємодія (спілкування з викладачем чи одногрупниками для отримання належного зворотного зв’язку), підтримка навчання (необхідні ресурси, час та зворотній зв'язок повинні бути доступними), інтерес (завдання повинні бути розроблені відповідно до інтересів студентів), автономія (контроль студентів у процесі навчання та їх підходів до навчання), складність завдання (завдання мають бути розроблені трохи за межами можливостей студентів, щоб вони усвідомлювали необхідність докладання зусиль для успішного виконання завдання). З'ясовано, що керування часом та організаційні здібності є ключовими навичками для успіху залученості студентів під час дистанційного навчання. Доведено, що час і зусилля є основою, на якій будується когнітивний результат шляхом залучення студентів, адже якщо студент не залучений, розуміння та оволодіння змістом, а також довгострокове збереження та передача засвоєного матеріалу є малоймовірними. Для тих, хто викладає та розробляє онлайн заняття, важливо знати психосоціальні та структурні фактори, які впливають на залученість студентів. На основі поданої інформації обговорюються наслідки для подальших теоретичних досліджень залученості студентів та їх зв'язку з освітніми технологіями е-навчання. The article is devoted to the aspects of student engagement during distance learning. This study aims to identify the impact of individual strategies and using ongoing feedback to improve student engagement. The study identifies the role that distance platforms and technologies now play in education and the potential they have for student engagement as one influential factor. The article conceptualizes the basic notions associated with the term "engagement", namely, it defines the process of engagement, characterizes the interpretation of the concept of student engagement in practice, and provides studies of positive indicators of student engagement. Particular attention is paid to the importance of using constant feedback to improve teaching processes. It is noted that the process of student engagement can be facilitated by such factors as authenticity (the task is related to the real life), social interaction (communication with the teacher or classmates for a proper feedback), support for learning (the necessary resources, time and feedback should be available), interest (assignments should be designed according to the interests of students), autonomy (control of students in the learning process and their learning approaches), task complexity (assignments should be designed slightly beyond the abilities of students so that they are aware of the need for efforts to successfully complete the task). It has been found that time management and organizational skills are the key skills for the success of student engagement during distance learning. It has been proven that time and effort are the basis on which a cognitive result is built through the engagement, because if the student is not engaged, understanding and mastering the content, as well as long-term retention and transmission of the learned material is unlikely to occur. For those who teach and design online classes, it is important to be aware of the psychosocial and structural factors that influence student engagement. Based on the information presented, the implications of further theoretical research on student engagement and its relationship with e-learning educational technologies are discussed.Документ Використання технологій e-learning в освітньому просторі(2021) Овчарук, Володимир Олексійович; Ющук, Інна ВасилівнаУ роботі розглянуто програмні засоби та веб-сервіси для цифрового дистанційного навчання в освітньому процесі закладів вищої освіти. Наведені основні характеристики найбільш популярних систем управління навчанням, їх функції, особливості роботи, переваги та недоліки, а також зручність для створення дистанційних курсів навчання. Детально розглянута система управління навчанням MOODLE, як платформа для створення інформаційно-освітнього середовища навчального закладу, що забезпечує інтерактивну взаємодію між учасниками навчального процесу. А також у роботі представлене програмне забезпечення BigBlueButton, створене спеціально для онлайн-платформ навчання для організації відео конференцій.Документ Синтетичний характер навчального середовища при організації дистанційного навчання творчо-практичних дисциплін в умовах пандемії та соціальних катаклізмів (на прикладі курсів “Журналістьский фах”, “Дизайн у рекламі та PR”)(2021) Антонова, Ольга ВадимівнаСтаття присвячена розмежуванню специфіки трансформації творчих і практичних предметів у дистанційне навчання у вищому навчальному закладі. Особливості використання дидактичних елементів курсу на платформі Moodle та в межах позаплатформових ресурсів вивчалися на прикладі курсу «Журналістська спеціальність (фотожурналістика)», який розміщений на сайті дистанційного навчання Луганського національного університету імені Тараса Шевченка, та «Дизайн в рекламі та PR», навчально-методичний пакет, розміщений на веб-порталі Національного університету харчових технологій.Документ Викладання іноземної мови у вищій школі в умовах дистанційного та змішаного навчання(2021) Форостюк, Інна ВадимівнаУ статті проаналізовані методичні аспекти викладанняіноземних мов у закладах вищої освіти та можливості використання сучасних он-лайн ресурсів та технологій у дистанційний період і під час змішаного навчання. На думку авторів питання впровадження інноваційних методів у вищій освіті України з урахуванням зазначених форм навчання є найбільш актуальним. Серед теоретичних та практичних підходів до вирішення зазначених проблем важливими і недостатньо розробленими на думку авторів є питання формування та підтримки мотивації студентів до результативного вивчення іноземних мов на заняттях у дистанційному форматі. У статті зазначаються чинники, які впливають на результат вивчення студентами іноземних мов при дистанційній роботі, виділяються проблеми, які стоять на заваді очікуваному результату, надаються приклади сайтів і платформ, які допомагають викладачам організувати навчання всім видам мовленнєвої діяльності он-лайн. Зазначаються відмінності у роботі в порівнянні з аудиторними заняттями. Авторами також описані результати он-лайн опитування студентів щодо їхнього відношення до вивчення іноземних мов дистанційно, цікавих для них видів робіт під час даної форми навчання. Окремі питання стосувалися особистої думки респондентів щодо видів робіт або організаційних моментів, які їм особливо сподобалися і не сподобалися при такій формі навчання. Зроблено висновок щодо основних аспектів роботи на он-лайн заняттях з іноземної мови у ЗВО при дистанційному та змішаному навчанні та перспектив досліджень у цих напрямках. Зазначається, що викладачі можуть успішно вирішити проблеми методичного, організаційного і психологічного характеру, пов’язані з навчанням у новому форматі. Існують, однак, чинники, які заважають використовувати на повну потужність он-лайн можливості: недостатнє технічне оснащення навчальних закладів, посилене навантаження на викладачів. Також зазначається, що студенти зацікавлені не тільки у дистанційних заняттях, але й в аудиторному спілкуванні. Змішане навчання виглядає перспективним, оскільки охоплює як сучасні технологічні можливості, так і традиційні підходи до навчального процесу.Документ Вплив діджиталізації та дистанційних комунікацій на стратегію маркетинг-міксу освітніх послуг(2021) Ткачук (Стахурська), Світлана Валеріївна; Стахурська, Світлана Антонівна; Стахурський, Валерій ОлександровичУ статті розглядаються перспективи діджиталізації освіти, зокрема в аспекті формування стратегії комплексу маркетингу освітніх послуг. Аналізується вплив впровадження дистанційних технологій у поєднанні із онлайн-навчанням на елементи маркетинг-міксу освітньої послуги. Комплекс маркетингу пропонується розглядати як сукупність восьми взаємопов’язаних елементів, притаманних сервісній сфері: продукт, ціна, просування, розповсюдження, матеріальне середовище, фізичний доказ, процес та персонал. Встановлено, що найбільшого впливу від діджиталізації освіти зазнає матеріальне середовище освітнього сервісу, яке практично повністю трансформується у віртуальне середовище. Значною мірою матимуть місце зміни й щодо організації освітнього процесу. Так само відчує зміни контактний персонал освітньої послуги: перехід онлайн вимагатиме від викладачів розвитку нових soft skills та hard skills, бажання до прийняття змін. Діджиталізацію в освіті пропонується розглядати як перспективний напрям, який виведе освітній сервіс на новий рівень, надасть переваги як закладам освіти, так і здобувачам. Для успішної діджиталізації потрібно подолати ряд проблем, зокрема,проблеми з Інтернет-трафіком. The article considers the prospects of digitalization of education, in particular in terms of forming a strategy for the marketing of educational services. The influence of the introduction of distance technologies in combination with online learning on the elements of the marketing mix of the educational service is analyzed. The marketing complex is proposed to be considered as a set of eight interconnected elements inherent in the service sector: product, price, promotion, distribution, material environment, physical evidence, process and personnel. It is established that the greatest impact of digitalization of education is the material environment of educational services, which is almost completely transformed into a virtual environment: material facilities and equipment will be replaced by platforms for video conferencing and distance learning platforms, which will reduce the cost of educational services and will enable educational institutions to finance funds for development, in particular, the part of the environment that should remain material (laboratories for training medical students, pharmacists, training facilities for actors, etc.). There will be significant changes in the organization of the educational process, in particular, the problems of organizing this process in space will disappear, learning will involve a combination of online communications and the use of distance learning platforms, there will be multichannel communication with teachers, geographical barriers will disappear, including in the organization of meetings with professional specialists and stakeholders, the level of comfort will increase due to the integration of learning in the home space. The contact staff of the educational service will also feel the changes: the transition online will require teachers to develop new soft skills and hard skills, the desire to accept change. Digitalization in education is proposed to be considered as a promising area that will bring the educational service to a new level, will provide benefits to both educational institutions and applicants. Successful digitalization requires overcoming a number of problems, including problems with Internet traffic and resistance to change, but these problems can and must be overcome.Документ Combining of moodle platform elements with extra-platform resources in distant teaching of creative and practical subjects (on the example of the course adaptation for «journalistic speciality (photo journalism)»(2019) Antonova, OlhaTo sum up, in the distant teaching of creative and practical academic courses, in particular photojournalism, the usage of the resources of the Moodle distant learning platform and specialized social networks gave an opportunity to increase motivation for students' creativity, to create a more comfortable learning environment, to remove or reduce psychological discomfort from the lack of permanent direct contact with a teacher and groupmates. The usage of interactive and game technologies (in particular, web-quests, glogs, comics), along with the basic methodological forms, helped those students who faced distant learning for the first time to adapt more quickly to the features of the Moodle distant learning platform and to intensify their learning and extra-curricular communication with teammates, to integrate into the student community. Exiting the closed educational environment and application of the opportunities of specialized social networks has led to students' deeper understanding of the technical grounds and the ethical and aesthetic principles of photojournalism; this allowed them to receive and analyse the unbiased reaction from the audience to their works. Thus, the combination of platform and extra-platform educational resources has yielded positive results, optimally satisfying the psychological, educational, professional needs of students, pushed them to creative self-realization in an open informational environment, formed professional competencies and interest in photojournalism as creative activity. Usage of social nets (specialized as well as general) in distant learning of creative and practical academic subjects aiming to adapt synchronous forms of teaching, extremely important for gaining practical skills, is worth further research.Підводячи підсумок, у дистанційному викладанні творчих та практичних академічних курсів, зокрема фотожурналістики, використання ресурсів платформи дистанційного навчання Moodle та спеціалізованих соціальних мереж дало можливість підвищити мотивацію до творчості студентів, створити більш комфортну навчального середовища, щоб зняти або зменшити психологічний дискомфорт через відсутність постійного безпосереднього контакту з викладачем та одногрупниками. Використання інтерактивних та ігрових технологій (зокрема, веб-квестів, блогів, коміксів), поряд з основними методологічними формами, допомогло тим студентам, які вперше зіткнулися з дистанційним навчанням, швидше адаптуватися до особливостей дистанційного навчання Moodle платформі та активізувати їхнє навчання та позакласне спілкування з товаришами по команді, інтегруватися у студентське співтовариство. Вихід із закритого освітнього середовища та використання можливостей спеціалізованих соціальних мереж призвели до глибшого розуміння студентами технічних підстав та етичних та естетичних принципів фотожурналістики; це дозволило їм отримати та проаналізувати неупереджену реакцію аудиторії на їх твори. Таким чином, поєднання платформних та позаплатформенних освітніх ресурсів дало позитивні результати, оптимально задовольнивши психологічні, освітні, професійні потреби студентів, підштовхнуло їх до творчої самореалізації у відкритому інформаційному середовищі, сформувало професійні компетенції та інтерес до фотожурналістики як творча діяльність. Застосування соціальних мереж (як спеціалізованих, так і загальних) у дистанційному навчанні творчих та практичних навчальних предметів, спрямованих на адаптацію синхронних форм навчання, надзвичайно важливих для набуття практичних навичок, варте подальших досліджень.Документ Дидактичні основи використання ІКТ при викладанні іноземної мови у немовних закладах вищої освіти(2020) Щеглова, Алла ОлександрівнаThe article explores the features of modern information and communication technologies implementation in teaching technical English. The specifics of teaching foreign languages for applicants for non-linguistic specialties has its own characteristics, which should be taken into account when constructing and conducting classes. The information society poses new challenges and correspondingly new goals for teachers and applicants to higher education, the achievement of which is ensured by analyzing situational data and creating the environment that would most closely reflect the realities of the modern professional environment, which requires an appropriate level of a foreign language knowledge. It was determined that electronic learning tools act as a catalyst in mastering the material and improve the quality of the educational process. The study analyzed psychological factors that provide an extremely high level of student motivation and form the corresponding priorities in the direction of professional growth. The pedagogical ways of introducing multimedia teaching aids while studying a foreign language are described in detail as a key condition for the fundamental training of a qualified specialist, focused on meeting the needs of the modern market. It is noted that higher education institutions do not yet fully possess educational computer programs and the latest software, which is one of the most pressing problems in the digitalization of the educational process. It is proved that the effectiveness of achieving didactic goals directly depends on the chosen forms and methods of training, and the inclusion of information and communication technologies has such advantages as individualization and intensification of the educational process, an increase in the amount of independent work of the applicant, which is an important component of the Bologna process. In this regard, and with the aim of developing the communication skills of future specialists, ICTs are considered to be the primary element in the training of qualified specialists in economic fields. У статті досліджено особливості впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій під час вивчення англійської мови технічного спрямування. Специфіка викладання іноземних мов для здобувачів не філологічних спеціальностей має свої особливості, які слід враховувати при побудові та проведенні заняття. Інформаційне суспільство ставить перед викладачами та здобувачами вищої освіти нові виклики та відповідно нові цілі, досягнення яких забезпечується шляхом аналізу ситуативних даних та створення такого середовища, яке б максимально близько відбивало реалії сучасного професійного середовища, яке вимагає належного рівня володіння іноземною мовою. Визначено, що електронні засоби навчання виступають каталізатором при засвоєнні матеріалу та загалом вдосконалюють якість навчально-виховного процесу. У ході дослідження проаналізовано психологічні фактори, які забезпечують надзвичайно високий рівень мотивації студента та формують відповідні пріоритети у напрямку професійного зростання. Детально схарактеризовані педагогічні шляхи впровадження мультимедійних засобів навчання під час вивчення іноземної мови як ключової умови фундаментальної підготовки кваліфікованого фахівця, орієнтованого на задоволення потреб сучасного ринку. Зазначено, що заклади вищої освіти наразі не володіють в повній мірі навчальними комп’ютерними програмами та новітнім програмним забезпеченням, що виступає однією із найактуальніших проблем діджиталізації навчального процесу. Доведено, що ефективність досягнення дидактичних цілей напряму залежить від обраних форм та методів навчання, а включеність інформаційно-комунікаційних технологій має такі переваги, як індивідуалізація та інтенсифікація навчального процесу, збільшення обсягу самостійної роботи здобувача, що є суттєвим елементом Болонського процесу. У зв’язку з цим та з метою розвитку комунікативних навичок майбутніх фахівців ІКТ розглядаються як первинний елемент підготовки кваліфікованих спеціалістів економічного профілю.Документ Лінгвокультурні передумови виникнення фразеологізмів Шекспіра в епоху Відродження(2019) Гаркуша, Олена ОлександрівнаГоловною метою даної статті є розгляд передумов використання Шекспіром в своїх творах власне винайдених фразеологічних одиниць. Для дослідження використовувались наступні методи: дескриптивний метод, за допомогою якого проходило дослідження такого феномена в лінгвістиці як фразеологізм; метод суцільної вибірки із художніх джерел для вивчення фразеологізмів-шекспіризмів в художній літературі, виявлення складності перекладу даного явища; порівняльний метод, за допомогою якого порівнюються переклади фразеологізмів на українську та російську мови, робиться аналіз, та визначається, які з перекладів є більш вдалими. В статті подається загальний опис епохи, в яку жив та творив Шекспір, розглядається мова цієї доби та окремо мова, якою писав Шекспір, виявляється, що саме надихнуло Шекспіра на створення нових слів та словосполучень, які пізніше стали великим надбанням всього людства, наводяться приклади шекспіризмів, які стали загальномовними, та аналізуються зміни, які відбулися в їх значенні та структурі впродовж віків. В статті розглядаються лінгвістичні та культурні особливості виникнення фразеологізмів шекспіризмів в добу Відродження. Відомо, що цей період ознаменувався бурхливим розвитком усіх сфер людської діяльності. В цей час були зроблені вагомі відкриття науки й техніки. Розквіт не оминув увагою й мистецтво та творчість. Література доби Відродження подарувала світові багато талановитих письменників та поетів, а їх шедеври здобули популярність й цінуються знавцями світової класики й в наш час. Одним з геніальних письменників того часу був поет та актор, автор сонетів та величезної кількості п’єс – Вільям Шекспір. Лінгвістика, в свою чергу, збагатилася новими словами, фразами, деякі старі слова змінили свою будову. Одним з позитивних зрушень періоду Ренесанса стало збагачення й, як наслідок, розвиток фразеології як науки. Фразеологічні одиниці Шекспіра, які згодом отримали назву шекспіризми, сприяли насиченню англійської мови, додали образності. The main purpose of this article is to consider the preconditions for the use by Shakespeare in his works of the personally invented phraseological units. The following methods were used for the study: a descriptive method, with the use of which was conducted the study of such a phenomenon in linguistics as phraseological unit; the method of a continuous selection of works from scientific literature for the study of phraseologisms-shakespirms, the discovery of the complexity of the translation of this phenomenon; a comparative method with the use of which an analysis of phraseologisms translated into Ukrainian and Russian was made. The article gives a general description of the era in which Shakespeare lived and worked. Also were considered the language of this period in common, and separately the language in which Shakespeare wrote. We also find out what inspired Shakespeare to create new words and phrases, which later became a great asset of all mankind. The examples of shakespirms which became widespread are given, and the changes that have taken place in their meaning and structure were analyzed. The article considers the linguistic and cultural features of the emergence of Shakespearean phraseological units in the Renaissance period. It is known that this period was marked by the rapid development of all branches of human activity. At this time significant discoveries of science and technology were made. The prosperity was also noticed in the branch of art and creativity. The literature of the Renaissance period gave the world many talented writers and poets, and their masterpieces have gained popularity and are appreciated by connoisseurs of world classics in our time. One of the most remarkable writers of that time is British poet and actor William Shakespeare. He is famous for his plays and sonnets that made a great contribution in the development of literature. Linguistics, in its turn, was also enriched with new words, phrases, some old words changed their structure. Phraseology is a science that study set expressions. One of the positive shifts of the Renaissance period was enrichment and, as a result, the development of phraseology as a science. Phraseological units of Shakespeare, which later became known as shakespearisms, contributed to the saturation of the English language, added figurativeness.Документ Стан та перспективи дистанційного навчання іноземній мові в процесі підготовки майбутніх економістів Національного університету харчових технологій(2019) Гаркуша, Олена ОлександрівнаСтаття присвячена розгляду поточного стану та перспектив розвитку системи дистанційного навчання в Україні взагалі, та в Національному університеті харчових технологій, як одного з потужних навчально-наукових комплексів держави, яке відоме й за її межами, зокрема. Перелічуються провідні державні та іноземні науковці та освітяни, які займалися вивченням різних аспектів дистанційного навчання та зробили значний внесок в розвиток педагогічної науки. Описуються результати закордонних зустрічей, наводяться аргументи щодо впровадження та розвитку дистанційної освіти в світі. Детально характеризуються переваги та недоліки онлайн освіти, перелічуються особливості даного виду навчання. З метою кращого розуміння поняття системи дистанційної освіти, одним з ключових моментів статті, на нашу думку, є характеристика відмінностей дистанційної форми освіти від заочної. В статті розглядається поняття дистанційного навчання як таке по закінченню котрого студент отримує диплом державного зразка про вищу освіту. Дослідження було звужене до окремої категорії студентів, які проходять навчально-професійну підготовку за спеціальностями економічного профілю на дистанційній основі. Однією з обов’язкових дисциплін в НУХТ є іноземна мова, вивчення якої набуває особливого значення для майбутнього розвитку та конкурентоспроможності як окремого студента так і держави в цілому. Цілями вивчення дисципліни іноземна мова студентів-економістів є розвиток навичок оперування вузькоспеціалізованою лексикою та термінами, ведення ділової бесіди та переписки з іноземними партнерами. Для досягнення поставленої мети на рівні дистанційної освіти, необхідним є розробка спеціальних теоретичних та практичних курсів які б давали можливість вивчати дисципліну в повному обсязі, оволодіти та розвити навички усного й писемного ділового мовлення. В статті розглядається поетапний перехід та впровадження системи дистанційної освіти в НУХТ. Зазначаються передумови становлення дистанційної освіти та шляхи її подальшого розвитку. Відмічається, що основним засобом дистанційної освіти в НУХТ є система Moodle. В статті описуються переваги та недоліки використання даної системи, відмічаються шляхи її вдосконалення та модернізації. В секції «Обговорення» для порівняння набутих результатів дослідження подаються для розгляду окремі здобутки інших вищих навчальних закладів України.The article is devoted to the consideration of the current state and perspectives of the development of a distance learning system in Ukraine in general, and at the National University of Food Technologies, as one of the powerful educational and scientific complexes of the state, which is also known abroad, in particular. The leading state and foreign scientists and scholars who have been studying various aspects of distance learning and have made a significant contribution to the development of pedagogical science are listed. The results of foreign meetings are described; the arguments for the establishment and development of distance education in the world are given. The advantages and disadvantages of online education are described; the features of this type of training are listed. In order to better understanding of the concept of distance education system, one of the key points of the article, in our opinion, is to characterize the differences between distance education and extramural education. The article discusses the concept of distance learning as such in result of which the student receives a state diploma of higher education. The study was narrowed down to a separate category of students who undergo educational and professional training in economic specialties on a distance basis. One of the mandatory subjects in NUPT is a foreign language, the study of which is of particular importance for the future development and competitiveness of both an individual student and the state as a whole. The objectives of the study of the foreign language by future economists are to develop the skills in mastering highly specialized vocabulary and terms, conducting business conversations and correspondence with foreign partners. To achieve this goal with the help of distance education, it is necessary to develop special theoretical and practical courses that would give the opportunity to study the subject in full, master and develop the skills of oral and written business speech. The article discusses a phased transition and the introduction of a distance education system in NUFTs. The prerequisites for the development of distance education and ways of further development are indicated. It is noted that the main means of distance education in NUFT is the Moodle system. The article describes the advantages and disadvantages of using this system, the ways of its improvement and modernization are noted. In the section "Discussion" for comparison of the obtained results of the research some achievements of other higher educational institutions of Ukraine are submitted for consideration.Документ Професійно - орієнтоване навчання іноземній мові засобами інтернет- ресурсів(2017) Кохан, Олена Миколаївна; Михайлова, Неля ОлексіївнаУ статті розглянуті інтернет- ресурси як засоби професійно- орієнтованого навчання іноземній мові студентів немовних навчальних закладів. Сучасні інтернет- ресурси сприяють формуванню таких комунікативних навичок як читання, письмо, говоріння, сприйняття іноземної мови на слух. Вони також слугують потужним мотиватором для вивчення іноземної мови студентами нефілологами. The article describes means for foreign language professionally oriented teaching of students nonlinguistic educational establishments through the use of Internet resources. Modern Internet technologies contribute to the formation of such communicative skills as reading, writing, speaking, and the perception of a foreign language by ear. They also serve as a powerful motivator for non-philology students to study foreign languages.