Статті

Постійне посилання на розділhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7372

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 4 з 4
  • Ескіз
    Документ
    Conseptualisation of category «behavior of the enterprise» in economic theory
    (2021) Kapinus, Larisa; Skryhun, Natalya; Semenenko, Katerina; Kolodiuk, Svitlana
    The study analyzes the prerequisites of the information society formation, which focuses on the new knowledge and ideas production, based on the advanced technologies and infocommunications use. It is established that the information society formation involves ensuring a high level of information and communication technologies development and the telecommunications market in general, which serve as the material basis of the transformational socio-economic processes. У дослідженні аналізуються передумови формування інформаційного суспільства, орієнтованого на нове знання та продукуванні ідей на основі передових технологій та використання інфокомунікацій. Встановлено, що формування інформаційного суспільства передбачає забезпечення високого рівня інформації та комунікації, розвитку технологій і телекомунікаційного ринку в цілому, які є матеріальною основою трансформаційних соціально-економічних процесів.
  • Ескіз
    Документ
    Conditions for the formation of the marketing environment of the enterprise
    (2020) Belova, Tatyana; Dubinska, Oksana
    The article is devoted to the conditions of formation of the marketing microenvironment of the enterprise operating in the agricultural market of Ukraine. Any company operates in an environment that in some way affects it. This impact is difficult to overestimate, as its effects can be both positive (and need to be developed and protected) and negative (they need to be considered and tried to overcome). The components of the marketing microenvironment are considered and their characteristics are given. Стаття присвячена умовам формування маркетингового мікросередовища підприємства, що працює на аграрному ринку України. Будь-яке підприємство працює в середовищі, яке певним чином впливає на нього. Такий вплив важко переоцінити, оскільки його наслідки можуть бути як позитивними (і їх потрібно розвивати, так і захищати) та негативними (їх потрібно враховувати і намагатися подолати). Розглядаються компоненти маркетингового мікросередовища та даються їх характеристики.
  • Ескіз
    Документ
    Контактні аудиторії як складова маркетингового середовища
    (2020) Бєлова, Тетяна Геннадіївна; Гирба, Антон Вікторович
    Стаття присвячена розгляду контактних аудиторій, які є складовою маркетингового оточення підприємства. Наведено та охарактеризовано контактні аудиторії з позиції напрямку впливу на підприємство (позитивний/негативний). Доведено їхня важливість щодо формування сприятливої думки про діяльність компанії на ринку. The article is devoted to the consideration of contact audiences, which are part of the marketing environment of the enterprise. Contact audiences from the position of the direction of influence on the enterprise (positive / negative) are given and characterized. Their importance in forming a favorable opinion about the company's activities in the market is proved.
  • Ескіз
    Документ
    Features of marketing management on modern enterprises
    (2014) Strashynska, Larysa; Bech, Yuliia
    The essence of the concept of "marketing management" in terms of management of the Company on the basis of the marketing and management of the marketing function and demand management target market and identified the main problems in marketing management at domestic enterprises.