Статті

Постійне посилання на розділhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7372

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 51
  • Ескіз
    Документ
    Напрями удосконалення земельних відносин у сільському господарстві
    (2007) Данкевич, Андрій Євгенович
    У статті проаналізовано розвиток земельних відносин у сільському господарстві Житомирської області та науково обґрунтовано рекомендації щодо перспектив їх подальшого удосконалення
  • Ескіз
    Документ
    Удосконалення земельних відносин в аграрній сфері
    (2007) Данкевич, Андрій Євгенович
    Висвітлено особливості удосконалення земельних відносин в агроформуваннях ринкового типу. Визначено переваги, недоліки, причини та фактори, під впливом яких відбувається їх розвиток. Проаналізовано структурні зміни у формах власності на землю. Розроблено напрями удосконалення орендних земельних відносин. Запропоновано шляхи оптимізації умов орендних угод
  • Ескіз
    Документ
    Страховий ринок, ринок страхування і ринок страхових послуг: наукові погляди, нове розуміння і визначення
    (2024) Шірінян, Артур Арамович; Шірінян, Лада Василівна
    Анотація Освітні програми галузі знань «Управління та адміністрування» повинні оновлюватися та удосконалюватися, щоб враховувати останні законодавчі зміни й коректно відображати трансформації ринків фінансових послуг і еволюцію базових понять фінансової науки. Це впливає на якість освітньої підготовки, наукову складову в закладах вищої освіти України і фахову компетентність майбутніх фахівців-практиків і науковців. Метою статті є розкриття, удосконалення сутності і формулювання визначення понять ринок страхових послуг, ринок страхування, страховий ринок з врахуванням реалій сьогодення, нового законодавства в сфері страхуванні та здобутків фінансової науки. Методологічною основою дослідження є положення теорії відкритої економіки, а також методи системного аналізу. Дослідження умовно поділено на4 частини: в першій – здійснено стислий огляд наукових праць щодо визначення страхового ринку; друга частина присвячена аналізу українського страхового законодавства щодо ринку страхування; в третій частині виконані кількісні розрахунки і запропоновано нове розуміння базових понять; в останній частині роз’яснено, чим відрізняються поняття страховий ринок і ринок страхових послуг, висвітлено діяльність органів регулювання страхового ринку і показано невирішену проблему страхових гарантій на ринку. Проведений аналіз вказує на досі невирішену проблему державних гарантій повернення клієнтам страхових внесків у разі припинення страховиком страхової діяльності. У зв’язку з цим, аргументовано доцільність створення Фонду гарантування страхування, який має стати учасником страхового ринку. Аргументовано,що поняття ринок страхових послуг і ринок страхування є тотожними. Поняття страховий ринок охоплює ринок страхування і відрізняється тим, що на страховому ринку присутні регуляторні органи. На основі положень теорії відкритої економіки та аналізу поведінкових аспектів учасників ринку у роботі запропоновано нові визначення понять ринок страхових послуг і страховий ринок.
  • Ескіз
    Документ
    Сучасні тенденції та проблеми розвитку пивного ринку України
    (2017) Тюха, Ірина Володимирівна; Бабко, Анастасія Олександрівна
    В статті досліджено сучасний стан розвитку пивоварної галузі в Україні. Проведено аналіз обсягів виробництва пивної продукції , виявлено основних лідерів по виробництву пива. In this article have been investigated the modern condition in the development of brewing industry in Ukraine. Has been performed the analysis of production volumes of beer products, have been identified the key leaders of beer production.
  • Ескіз
    Документ
    Управління конкурентним потенціалом підприємств харчової промисловості на зовнішніх ринках
    (2022) Шереметинська (Горобець), Оксана Валеріївна; Петрусь, Альона Анатоліївна
    Визначено основні характеристики, та напрями розвитку конкурентного потенціалу в розрізі його складових. Розглянуто конкурентний потенціал через призму конкурентних переваг та потенційних можливостей. Розглянуто теоретичні аспекти способів забезпечення та підвищення рівня конкурентного потенціалу, як одного з напрямів підвищення конкурентоспроможності підприємства на зовнішньому ринку. Обґрунтовано необхідність управління конкурентним потенціалом підприємств харчової промисловості на зовнішніх ринках, що є чинником підвищення їх конкурентоспроможності. The main characteristics and directions of development of competitive potential in the context of its components are determined. Competitive potential through the prism of competitive advantages and potential opportunities is considered. Theoretical aspects of ways to ensure and increase the level of competitive potential as one of the ways to increase the competitiveness of the enterprise in the foreign market are considered. The necessity of managing the competitive potential of food industry enterprises in foreign markets, which is a factor in increasing their competitiveness, is substantiated. The main directions of formation, increase, provision and maintenance of competitive potential in foreign markets are singled out.
  • Ескіз
    Документ
    Analysis of the competitive environment of the hotel economy Ivano-Frankivsk region
    (2021) Kyrpichenkova, Oksana; Bilan, Viktoriya; Matiushenko, Raisa; Kuzmin, Oleg; Sylka, Iryna; Polyovyk, Volodymyr
    У статті аналізуються розвиток індустрії гостинності Івано-Франківської області, зокрема Яремчанщини, фактори, які необхідно враховувати при плануванні діяльності нового готелю. This article analyzes the development of the hospitality industry of Ivano-Frankivsk region, in particular the Yaremche region, the factors that need to be considered when planning the activities of a new hotel.
  • Ескіз
    Документ
    Активізація інноваційної діяльності як шлях до підвищення конкурентоспроможності підприємства
    (2020) Ємцев, Віктор Іванович
    Проаналізовано сучасний стан, проблеми та тенденції розвитку економіки України в умовах поширення пандемії та жорсткої конкуренції на світовому ринку. Досліджено рівень конкурентоспроможності економіки країни та стан інноваційно діяльності як основного фактору забезпечення її економічного розвитку.
  • Ескіз
    Документ
    Theoretical and methodological approaches to the classification of competitive strategies of enterprises
    (2018) Strashynska, Larysa; Strashynskyi, Volodymyr
    Based on the theory of strategic marketing and management, the article deals with the classification of competitive strategies of enterprises. It is explored that the variety of strategies is quite significant, and their classification is sufficiently branched. It has been established that under present conditions there is no single theoretically grounded consistent point of view regarding the logical classification or even the correct selection and interconnection of certain types or types of competitive strategies of the enterprise into a holistic harmonic system. It is determined that the development of competitive strategies extends to a set of strategic actions in relation to rivals who carry out activities in strategic business areas of the company. It was found that enterprises tend to either neutralize rivals, or to use them for the purpose of strengthening their own positions, or to one and the other at the same time. It is substantiated that, depending on the circumstances, some companies target their actions to completely eliminate competitors, others - to isolate them from them, the third — to rapprochement with competitors, the fourth — to self-liquidation on favorable terms. The article discusses competitive strategies proposed as foreign ones (Johnson J., F. Kotler, M. Porter, Ries A., Strickland A., Thompson A., Trout J., Whitton R., C. Scho- les, A. Yudanov), as well as domestic scientists (Oborska S., Shershnyova Z.) in the field of strategic management and marketing, as well as the peculiarities of their approaches to the classification of strategies according to certain attributes. In this regard, based on the analysis of existing types of competitive strategies, a classification of competitive strategies that takes into account the level of competitive activity of the enterprise is proposed. Three main types of competitive strategies are distinguished: high level of competitive activity (advancing), with average competitive activity (defensive) and low level of competitive activity (simulation). It is substantiated that the proposed classification of competitive strategies is the most suitable for use in the practical activities of domestic enterprises. Зважаючи на теорію стратегічного маркетингу та менеджменту, в статті розглянуто класифікації конкурентних стратегій підприємств. Досліджено, що різноманіття стратегій є досить значним, а їх класифікація — достатньо розгалуженою. Встановлено, що в сучасних умовах не існує єдиної теоретично обґрунтованої несуперечливої точки зору щодо логічної класифікації або взагалі коректного виокремлення та взаємозв’язку певних видів чи типів конкурентних стратегій підприємства у цілісну гармонійну систему. Визначено, що розробка конкурентних стратегій поширюється на комплекс стратегічних дій стосовно суперників, які здійснюють діяльність у стратегічних галузях бізнесу компанії. З ’ясовано, що підприємства прагнуть або до нейтралізації суперників, або до їх використання з метою укріплення власних позицій, або до одного та іншого одночасно. Обгрунтовано, шо залежно від обставин одні підприємства спрямовують свої дії на повне усунення конкурентів, інші — на відособлення від них, треті — на зближення з конкурентами, четверті — на самоліквідацію на вигідних умовах. Розглянуто конкурентні стратегії, запропоновані як зарубіжними (Дж. Джонсон, Ф. Котлер, М. Портер, Е. Райс, А. Стрікланд, А. Томпсон, Дж. Траут, Р. Уіттінгтон, К. Шоулз, А. Юданов), так і вітчизняними вченими (С. Оборська, З. Шершньова) у галузі стратегічного менеджменту і маркетингу, а також особливості їх підходів до класифікації стратегій відповідно до певних ознак. У зв’язку з цим, на основі проведеного аналізу існуючих видів конкурентних стратегій, запропоновано класифікацію конкурентних стратегій, яка враховує рівень конкурентної активності підприємства. Виділено три основних типи конкурентних стратегій: з високим рівнем конкурентної активності (наступаючі), із середнім рівнем конкурентної активності (обороняючі) та з низьким рівнем конкурентної активності (імітаційні). Обгрунтовано, що запропонована класифікація конкурентних стратегій є найбільш прийнятною для використання в практичній діяльності вітчизняних підприємств.
  • Ескіз
    Документ
    Фактори і проблеми, що впливають на розвиток ділової кар’єри сучасної особистості
    (2020) Курченко, Катерина Миколаївна; Грищенко, Діана Григорівна
    Інтеграція України в міжнародний конкурентний простір обумовила значимість управління діловою кар’єрою як основної проблеми його розвитку. Ефективне управління діловою кар’єрою передбачає поглиблення знань про динаміку розвитку ділової кар’єри, визначення факторів і проблем, що впливають на нього. У статті досліджено теоретичні та практичні аспекти управління діловою кар’єрою. В ході дослідження використано описові та проблемно-тематичні методи. Охарактеризовано управління діловою кар’єрою, зокрема визначено чинники, які впливають на її розвиток, та основні проблеми кар ’єрного зростання працівників. Досліджено вплив окремих рівнів факторів на розвиток ділової кар’єри, вплив особистісного розвитку людини на її кар’єрні досягнення. Проаналізовано динаміку розвитку ділової кар’єри та основні потреби індивіда на кожному етапі кар’єрного просування. Наведені фактори успішного вибору професії. Результати дослідження показали, що ділова кар’єра починається не з моменту отримання певної посади, а з моменту професійного вибору сфери, яка підходить для застосування своїх здібностей і можливостей, а тому важливим є правшьний професійний вибір, здатність до системного вдосконалення професійних компетенцій у тій чи іншій галузі діяльності. Також досліджено управління діловою кар’єрою, зокрема окреслено конкретні фактори впливу на кар’єрні установки і наміри людини, що виконують важливі функції в її трудовій діяльності. Для забезпечення професійного зростання працівників і для задоволення інтересів кожної із сторін трудових відносин необхідно розробити ефективну стратегію управління діловою кар’еєрою на підприємстві, враховуючи фактори впливу на її розвиток. Ukraine’s integration into the international competitive space has determined the importance of the problem of business career management as the main problem of its development Effective business career management emphasizes the importance of deepening knowledge about the dynamics of business career development and the factors and problems that affect it The objects of the research are theoretical and practical aspects of business career management. The methods of descriptive and problem-thematic were used in the course of the research. The article describes the essential characteristics of business career management, also the factors that influence its development. The main problems of career growth of employees have been identified. The influence of certain levels of factors on the development of a business career has been studied. The dynamics of business career development and the basic needs of the individual at each stage of career advancement are analyzed. The influence of a person’s personal development on his career achievements has been studied. The factors of successful choice of profession are given. The results of the study showed that business career does not begin from the moment of obtaining a certain position, but from the moment of professional choice of the field that is suitable for the application of their abilities and capabilities. Therefore, it is important to make the right professional choice, the ability to systematically improve professional competencies in a particular field of activity. It was also investigated that the management of a business career, in particular the delineation of specific factors influencing the career attitudes and intentions of a person, play an important role in his work. Therefore, to ensure the professional growth of employees and to meet the interests of each party to the employment relationship, it is necessary to develop an effective strategy for managing a business career in the company, taking into account the factors influencing its development.
  • Ескіз
    Документ
    Конкурентоспроможність продукції підприємств молокопереробної промисловості
    (2015) Тюха, Ірина Володимирівна; Музичук, Дмитро Володимирович
    Стаття присвячена теоретико-прикладним аспектам конкурентоспроможності продукції. Виявлено проблеми конкурентоспроможності продукції підприємств вітчизняної молокопереробної промисловості. Запропоновано шляхи підвищення рівня конкурентоспроможності української молочної продукції в контексті нових можливостей освоєння закордонних ринків із імплементацією угоди між Україною та ЄС про зону вільної торгівлі. The article is devoted the theoretical and applied aspects of competitiveness of products. The problems of competitiveness of products of enterprises of domestic milk industry are exposed. The ways of increase of level of competitiveness of the Ukrainian milk products are offered in the context of new possibilities of mastering of oversea markets with realization of agreement between Ukraine and ES about a free trade zone.