Статті

Постійне посилання на розділhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7372

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 27
  • Ескіз
    Документ
    Поведінкові аспекти забезпечення ефективності страхового ринку і ринкової Рівноваги: модель «Х-ефективності страхування»
    (2024) Шірінян, Артур Арамович; Шірінян, Лада Василівна
    Оскільки кожний учасник страхового ринку визначає ефективність ринку та ключові показники ефективності (КПЕ) на власний розсуд і по відношенню до себе, то КПЕ страхового ринку для різних його учасників відрізняються. Метою статті є дослідження поведінкових аспектів забезпечення ефективності страхового ринку для його учасників в частині встановлення ринкової рівноваги, розробка графічних моделей попиту і пропозиції та діаграм ефективності страхового ринку. За допомогою параметрізації побудовано в координатах «ефективність страхування – ціна послуги» ринкову сукупну криву попиту на страхову послугу і сукупну ринкову криву пропозиції страхової послуги. Отриману графічну модель, яка якісно співпадає з класичною моделлю попиту і пропозиції товару та встановлення рівноваги на ринку страхування, ми назвали модель «Х-ефективності страхування» в координатах «ефективність страхування – ціна послуги». Аналіз свідчить про можливість складних ситуацій і стратегій поведінки учасників страхового ринку
  • Ескіз
    Документ
    Теоретичні підходи до функціонування ринку продукції свинарства в умовах євроінтеграційних процесів
    (2023) Ібатуллін, Марат Ільдусович; Гривківська, Оксана Василівна; Свиноус, Н. І.
    Ринок свинарства є важливою складовою продовольчого забезпечення країни як сукупності взаємопов'язаних науково-дослідних, виробничих, збутових та управлінських структур, ме- ханізмів і заходів щодо прийняття рішень з метою стабільного задоволення платоспроможного попиту населення продовольством та створення запасів для забезпечення продовольчої без- пеки. З метою забезпечення функціонування системи продовольчого забезпечення необхідно підтримувати її структурний розвиток і ресурсну модернізацію всіх складових, під якими розу- міють формування ефективної господарської організації (аграрного виробництва, економіч- ної взаємодії господарюючих суб'єктів), техніко-технологічне та організаційно-правове забез- печення, розвиток інфраструктури. Отже, систему продовольчого забезпечення країни необ- хідно розглядати як багаторівневу, в якій можна виділити галузеві, продуктові, розподільні підсистеми. До специфічних особливостей ринку продукції свинарства можна віднести такі характерис- тики: оскільки м'ясо і продукти його переробки є соціально значущими видами продовольства, які повинні щоденно бути в раціоні харчування людини, держава зобов'язана забезпечити для населення країни як фізичну, так і економічну їх доступність; можливість виробництва м'яса свиней практично в усіх регіонах країни; в умовах зростання роздрібних цін на продовольство попит на продукцію свинарства низькоеластичний на м'ясо і високоеластичний на продукти його переробки, що визначає відносно стійкий попит на першу групу продукції; оскільки ринку продукції свинарства, хоча і меншою мірою, ніж іншим окремим продуктовим ринкам, властива сезонність виробництва, тому за відносно стабільного попиту постає потреба створення за- пасів свіжозамороженого м'яса та інших продуктів його переробки; ринок продукції свинар- ства вирізняється великою сукупністю реалізованих на ньому видів продукції, її споживчою сегментацією за віком, функціональною спрямованістю, споживчими властивостями, висуває особливі вимоги до технології виробництва та пакування продукції; м'ясо ? швидкопсувний про- дукт, який не підлягає тривалому зберіганню в не переробленому вигляді й потребує відповід- них каналів реалізації та розвиненої розподільчої інфраструктури; швидкопсувний характер м'яса та екологічна незахищеність сфери його виробництва зумовлюють підвищені вимоги до якості м'яса і продуктів його переробки, для чого необхідно більш швидке оновлення стандартів на якість і методи її визначення. З метою забезпечення стабільного функціонування ринку продукції свинарства необхідно забезпечувати глибоку переробку продукції свинарства, формування ефективної логістичної інфраструктури та власної торговельної мережі, створення умов для поставки продукції на ек- спорт. The pig market is an important component of the country's food security as a set of interrelated research, production, sales and management structures, mechanisms and decision-making measures aimed at stable satisfaction of the population's solvent demand for food and the creation of reserves to ensure food security. In order to ensure the functioning of the food supply system, it is necessary to support its structural development and resource modernization of all components, which means the formation of an effective economic organization (agricultural production, economic interaction of economic entities), technical-technological and organizational-legal support, infrastructure development. Therefore, the country's food supply system must be considered multi-level, in which branch, product, and distribution subsystems can be distinguished. The following characteristics can be attributed to the specific features of the market of pig farming products: since meat and its processing products are socially significant types of food that should be in the human diet every day, the state is obliged to ensure both their physical and economic availability for the country's population; the possibility of pig meat production in almost all regions of the country; in conditions of rising retail food prices, the demand for pig products is low-elastic for meat and highly elastic for its processing products, which determines relatively stable demand for the first group of products; since the market of pig products, albeit to a lesser extent than other individual food markets, is characterized by seasonality of production, therefore, with a relatively stable demand, there is a need to create stocks of fresh frozen meat and other products of its processing; the market of pig products is characterized by a large number of types of products sold on it, its consumer segmentation by age, functional orientation, consumer properties, puts forward special requirements for the technology of production and packaging of products; meat is a perishable product that cannot be stored for a long time in an unprocessed form and requires appropriate sales channels and a developed distribution infrastructure; the perishable nature of meat and the ecological insecurity of the sphere of its production lead to increased requirements for the quality of meat and its processing products, for which a faster update of quality standards and methods of its determination is necessary. In order to ensure the stable functioning of the market for pig farming products, it is necessary to ensure deep processing of pig farming products, the formation of an effective logistics infrastructure and own trade network, and the creation of conditions for the supply of products for export.
  • Ескіз
    Документ
    Формування системи моніторингу продовольчого ринку в контексті державного регулювання продовольчого забезпечення населення країни
    (2023) Ібатуллін, Марат Ільдусович; Гривківська, Оксана Василівна; Свиноус, Н. І.
    Підвищення рівня економічної безпеки держави, її складової продовольчої безпеки, не можливо забезпечити без ефективного розвитку продовольчого ринку та значного посилення ролі інструментів державного регулювання у досягненні його збалансованого розвитку. В умовах посилення глобалізаційних процесів та прийнятих зобов'язань, насамперед, щодо обмеження прямої підтримки сільського господарства, вітчизняний агропродовольчий ринок на сьогодні перебуває під впливом негативних чинників нестабільності. Із урахуванням вищезазначеного, посилення ролі інструментів державного регулювання розвитку продовольчого ринку стає важливою умовою забезпечення його збалансованості у продовольчому забезпеченні країни та формуванні експортної пропозиції агропродовольства із високим значенням доданої вартості. Increasing the level of economic security of the state, a component of its food security, cannot be ensured without effective development of the food market and significant strengthening of the role of state regulation tools in achieving its balanced development. In the conditions of the strengthening of globalization processes and the accepted obligations, first of all, regarding the limitation of direct support for agriculture, the domestic agro-food market is currently under the influence of negative factors of instability. Taking into account the above, the strengthening of the role of the instruments of state regulation of the development of the food market becomes an important condition for ensuring its balance in the food supply of the country and the formation of an export offer of agro-food with a high added value.
  • Ескіз
    Документ
    Моніторинг продовольчого ринку: європейський досвід та виклики для України
    (2023) Ібатуллін, Марат Ільдусович; Трусова, Наталя Вікторівна; Гривківська, Оксана Василівна
    Головним завданням державної системи моніторингу агропродовольчого ринку є створення та підтримка функціонування інформаційно-аналітичної системи аграрного сектору економіки для забезпечення оперативного прийняття непередбачених кризових ситуацій на відповідних агропродовольчих ринках; виявлення вигідних ринків збуту та сприяння прогнозованості розвитку бізнесу; оперативне і безкоштовне розповсюдження інформації про ціни та ринкові тенденції серед широкого кола споживачів, однак Законі України «Про захист прав споживачів». Вважаємо, що на сьогодні назріла необхідність у створенні системи державного моніторингу агропродовольчого ринку та розробці релевантної, узгодженої інформаційно-аналітичної системи для забезпечення оперативного прийняття управлінських рішень суб’єктами ринку, зокрема, з питань вжиття органами виконавчої влади заходів для раціонального поєднання саморегуляторних процесів та державного економічного регулювання, створення умов для вільного доступу всіх учасників до необхідної інформації. Для держави наявність оперативної та достовірної інформації щодо поточної та прогнозної цінової ситуації на місцевих, регіональних та загальнодержавному агропродовольчому ринку сприятиме прийняттю своєчасних та обґрунтованих урядових рішень щодо регулювання ринків та державної підтримки товаровиробників. підвищенню дієвості державної політики щодо запобігання виникнення непередбачених кризових ситуацій на окремих ринках, досягненню паритетності в результаті виявлення внутрішніх цінових диспропорцій, зменшенню вразливості економіки від «цінових шоків», зниженню рівня розбіжностей цін у межах регіону, скорочення проявів локального монополізму. Вважаємо, що існує необхідність в створенні системи моніторингу цін виробників сільськогосподарської продукції, цін на промислові товари, придбані сільськогосподарськими організаціями, цін у переробній сфері, тарифів у розподільчій інфраструктурі, а також споживчих цін на продовольчі товари, що дозволить виявити ступінь впливу окремих учасників ринку ланцюга поставок на рівень і динаміку цін кінцевої продукції. В умовах мінливості рівня цін та їх співвідношення достовірність і порівнянність використовуваної цінової інформації має визначальне значення для аналізу ситуації, виявлення довгострокових тенденцій і їх векторів для організації регулювання економічними процесами на всіх рівнях управління. The main task of the state monitoring system of the agro-food market is to create and support the functioning of the information and analytical system of the agrarian sector of the economy to ensure the prompt acceptance of unforeseen crisis situations in the relevant agro-food markets; identification of profitable sales markets and promotion of predictability of business development; prompt and free distribution of information about prices and market trends among a wide range of consumers, however, the Law of Ukraine "On the Protection of Consumer Rights". We believe that today the need to create a system of state monitoring of the agro food market and to develop a relevant, coordinated information and analytical system to ensure prompt management decision-making by market subjects, in particular, regarding the implementation of measures by executive authorities for a rational combination of self-regulatory processes and state economic regulation, creating conditions for free access of all participants to the necessary information. For the state, the availability of operational and reliable information on the current and forecast price situation on the local, regional and national agro-food market will contribute to the adoption of timely and well-founded government decisions regarding the regulation of markets and state support of commodity producers. increasing the effectiveness of state policy in preventing the occurrence of unforeseen crisis situations in individual markets, achieving parity as a result of identifying internal price disparities, reducing the vulnerability of the economy to "price shocks", reducing the level of price discrepancies within the region, reducing manifestations of local monopolies. We believe that there is a need to create a system for monitoring prices of producers of agricultural products, prices for industrial goods purchased by agricultural organizations, prices in the processing sector, tariffs in the distribution infrastructure, as well as consumer prices for food products, which will allow us to reveal the degree of influence of individual market participants in the chain supplies on the level and dynamics of prices of final products. Under the conditions of the variability of the price level and their relationship, the reliability and comparability of the used price information is of decisive importance for analyzing the situation, identifying long-term trends and their vectors for organizing the regulation of economic processes at all levels of management.
  • Ескіз
    Документ
    Мікроекономічній аналіз ринку ковбасних виробів: попит
    (2022) Кундєєва, Галина Олексіївна; Тур, Олеся Василівна
    Охарактеризовано ринок м’яса та м’ясопродуктів як ринок соціального спрямування, ємність якого може служити ознакою добробуту населення країни. За умов зростання цінності вільного часу актуальним стає дослідження особливостей формування попиту на ринку ковбасних виробів. Розглянуто дві методики прогнозування обсягу попиту: класична методика, що використовує як фактори дохід і ціну; модифікована методика як адаптація класичного підходу до теперішнього часу, зокрема врахування цілого комплексу взаємопов’язаних чинників. У дослідженні використано програму PHStat, яка, по-перше, дає змогу поєднати класичну та модифіковану методики, по-друге, визначити якнайкращі підмножини моделей для заданої кількості незалежних змінних. Досліджено стан ринку ковбасних виробів і визначено часові лаги рецесії. Для побудови прогнозної моделі обсягу попиту на вироби ковбасні з м’яса варені та сосиски, окрім таких показників, як середня ціна на вироби ковбасні з м’яса варені та сосиски і середньомісячна номінальна заробітна плата в досліджуваному році, запропоновано ще показники: середньомісячна номінальна заробітна плата в попередньому році; середня ціна на товар-субститут (м’ясо птиці). Проаналізовано одержану модель та зроблено такі висновки: по-перше, збільшення на 1% середньої ціни на м’ясо птиці призведе до збільшення споживання виробів ковбасних з м’яса варених і сосисок на 1,05%; збільшення на 1% середньої ціни виробів ковбасних з м’яса варених і сосисок призведе до зниження їх споживання на 0,97%. По-друге, збільшення середньомісячної номінальної заробітної плати в досліджуваному році на 1% скорочує обсяг купівлі виробів ковбасних з м’яса варених і сосисок на 0,23%; збільшення середньомісячної номінальної заробітної плати у попередньому році на 1% призведе до зниження споживання виробів ковбасних з м’яса варених і сосисок на 0,11%. Отримані результати дають змогу віднести (відповідно до теорії поведінки споживача) цей сегмент ковбасних виробів до групи неповноцінних товарів. Структура споживчого попиту та зміна його обсягу під впливом різних чинників у будь-який період часу віддзеркалює об’єктивно існуючі межі поведінки споживачів у розподіленні влас The market of meat and meat products is characterized as a social market, the capacity of which can serve as a sign of wellbeing of the population of the country. The research of peculiarities of demand formation at the market of sausage products becomes actual at growth of value of free time. Two methods of demand volume prognostication were considered: the classical method, using income and price as factors; the modified method as adaptation of the classical approach to the present time, namely, taking into account the whole complex of interconnected factors. The program PHStat was used in the research, which, firstly, allows to combine the classical and modified methods, and, secondly, to determine the best subsets of the models for a given number of independent variables. The state of the sausage products market was analyzed and the time lags of the recession were determined. For the construction of the prognosticating model of the volume of demand for sausage products of boiled meat and frankfurters except for such indicators as average price for sausage products of boiled meat and frankfurters and average monthly nominal wages in the year under research the following indicators were offered: average monthly nominal wages in the previous year; average price for a substrate product (poultry meat). The obtained model was analyzed and the following conclusions were obtained: firstly, a 1% increase in the average price of poultry meat will cause an increase in consumption of cooked meat and sausage products by 1.05%; the 1% increase in the average price of cooked meat and sausage products will lead to a decrease in their consumption by 0.96%. Secondly, an increase in the average monthly nominal wage in the year under study by 1% reduces the purchase of cooked meat and sausage products by 0.23%; an increase in the average monthly nominal wage in the previous year by 1% will lead to a decrease in the consumption of cooked meat and sausage products by 0.11%. The obtained results allow referring (in accordance with the theory of consumer behavior) this segment of sausage products to the group of inferior goods. The structure of consumer demand and the change in its volume under the influence of various factors at any time reflects the objectively existing limits of consumer behavior in the distribution of their own income for the purchase of one or another segment of sausage products.
  • Ескіз
    Документ
    Перспективи розвитку ринку послуг в сучасних умовах розвитку економіки
    (2013) ‪Пойта, Ірина Олександрівна
    Article is devoted to the analysis of patterns and trends in sustainable market in conditions of economy globalization. The main advantages and disadvantages of market services in Ukraine and prospects in the future are outlined. Prospects for development of services are related to the possibilities of institutional support for new and more complex forms of social professional and intellectual life. Стаття присвячена проведенню аналізу закономірностей та сталих тенденцій розвитку ринку послуг в умовах глобалізації економіки. Розглянуто основні переваги і недоліки розвитку ринку послуг в Україні та перспективи у майбутньому. Перспективи розвитку послуг пов’язані з можливостями інституціонального забезпечення нових більш складних форм соціального професійного, інтелектуального життя.
  • Ескіз
    Документ
    Забезпечення продовольчої безпеки через реалізацію концепції соціально-етичного маркетингу
    (2015) Скопенко, Наталія Степанівна; Мостенська, Тетяна Леонідівна
    У статті розглянуто концепції маркетингу та представлено їх основні характеристики. Обґрунтовано ролъ концепції соціально-етичного маркетингу у вирішенні питанъ забезпечення продовольчої безпеки в країні на рівні домогос подарств. Проаналізовано формування попиту за рахунок диференціації цінової політики підприємств для сегментів споживачів із різним рівнем доходів. Доведено необхідність створення економічно доступної пропозиції харчових продуктів в умовах зниження рівня доходів населення для формування фізичної достатності харчування на рівні раціональних норм споживання. Такий підхід забезпечить досягнення трьох основних завдань маркетингу: одержання визначеного прибутку підприємства, задоволення потреб споживачів, забезпечення довгострокових інтересів суспільства.
  • Ескіз
    Документ
    Рынок детского питания: сущность, значение, особенности
    (2015) Пашкова, Екатерина
    В статье рассмотрено традиционное понимание рынка, которое сводится к характеристике отношений между основными его субъектами — покупателями и продавцами, т. е. поведенческих отношений. В то же время установлено, что характер рынка определяют не только продавцы и покупатели, но и его инфраструктура, различные экономические процессы. Проведено сравнение употребления понятия «рынок» различными экономистами, которое употребляется в экономике в широком и узком смысле. Указано, что в подходах к определению рынка можно выделить концепции классической, неоклассической, институциональной и советской экономических школ. Изучен рынок продовольствия. Определено, что он охватывает сферу товарного производства продуктов питания, сферу их потребления и сферу инфраструктуры, которая призвана поддерживать и управлять нормальным протеканием рыночных отношений по поводу производства и реализации продовольствия
  • Ескіз
    Документ
    Соціально-економічні аспекти виробництва органічної продукції в Україні
    (2019) Ємцев, Віктор Іванович; Ємцева, Галина Федорівна
    Метою статті є дослідження соціально-економічних аспектів виробництва органічної продукції у світі та в Україні, визначення основних проблем, що стримують розвиток виробництва органічних продуктів, тенденцій і перспектив становлення вітчизняного ринку органічної продукції. Методологічна основа дослідження — система зaгaльнонaуковиx і спеціальних методів, а саме: аналізу і синтезу, індукції та дедукції (при структуруванні предметної площини дослідження на підґрунті ідентифікації та формалізації проблем розвитку органічного виробництва); економіко-статистичного, порівняльного й економічного аналізу (при аналізі стану, тенденцій, a також проблем розвитку виробництва органічної продукції); aнaлітичниx і логічних узагальнень (при визначенні та дослідженні факторів впливу на розвиток і формування ринку органічної продукції) тощо. Застосування цих методів дало змогу дослідити сучасний стан і тенденції розвитку органічного сільського господарства та виробництва органічних продуктів у світі та в Україні. Аналіз статистичних даних підтвердив загальну зацікавленість виробників органічним виробництвом і зростаючий попит населення в органічній продукції. Визначені основні проблеми розвитку виробництва органічної продукції в Україні (низький рівень доходів населення, відсутність достатньої підтримки та стимулювання органічного виробництва з боку держави, нерозвиненість внутрішнього ринку, недостатня розвиненість інфраструктури ринку органічної продукції, наявність недобросовісних операторів на ринку, слабкий розвиток внутрішньої і міжнародної інтеграції та обмежений доступ на зовнішні ринки органічної продукції, недостатня просвітницька робота серед населення щодо здорового способу життя, значний дефіцит висококваліфікованих агрономічних кадрів, що спеціалізуються на виробництві органічної продукції, відносно складна та тривала за часом процедура отримання відповідного сертифіката тощо) та запропоновані шляхи їх подолання.
  • Ескіз
    Документ
    The features of advertising of dairy products in Ukraine
    (2017) Belova, Tatyana; Voitovych, Nataliya
    The basic methods and techniques for promoting dairy products are considered in the article. Factors of influencing on buyer’s decisions in choosing products are defined. The features of advertising of dairy products in Ukraine are investigated on the example of domestic manufacturers - РJSC «Yahotynsky maslozavod» and its affiliate «Yahotynske for children». Also the expediency of use of Internet advertising is proved.