Статті

Постійне посилання на розділhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7372

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Документ
    Вплив пандемії на діяльність стартап-проектів
    (2021) Данкеєва, Оксана Миколаївна; Березова, Юлія Вікторівна
    Сучасне ринкове середовище – середовище мінливості та загроз, яке постійно кидає виклик тим, хто на ньому функціонує. Пандемія COVID-19 негативно вплинула на всі економічні процеси без виключення в усіх державах світу. Її наслідками стали збільшення кількості безробітних, банкрутство підприємств малого та середнього бізнесу, порушення ланцюгів поставок тощо. Найбільш чутливими до будь-яких змін в економічному середовищі є малий бізнес і стартап-проекти, тому сучасна ситуація в світі викликає необхідність розроблення заходів для мінімізації негативного впливу пандемії, карантинних заходів на діяльність стартап-проектів. Розглянуто дефініцію «стартап» та визначено спільну рису до визначення: як розуміння того, що стартап, перш за все, це реалізація нової ідеї, яка новим товаром чи послугою задовольнить потребу споживачів. Проаналізовані результат дослідження провідних дослідницьких структур щодо причин закриття стартап-проектів. Проаналізовано наслідки впливу пандемії на фінансовий стан стартап-проектів у різних галузях економіки. Визначено, що однією з поширених причин втрати значної частки прибутку великих та потужних компаній, які не змогли пристосуватися до нових умов існування, стало невміння вести бізнес онлайн зі своїми споживачами. Визначено найбільш привабливі сфери для започаткування та розвитку стартап-проекту під час пандемії та перспективи подальшої діяльності. Наведено досвід країн світу щодо надання державної підтримки стартап-проектам в період пандемії. Зазначено програми підтримки українських стартап-проектів. Визначено, що надзвичайні умови ринкового середовища надають не тільки загрози, а й можливості до пошуку нових ідей та їх реалізації творчім стартаперам. Визначено, що успіх проекту залежить від рівня його адаптивності, від готовності команди змінювати бізнес-модель, шукати альтернативні шляхи надходження ресурсів та інвестицій. Запропоновано заходи, що сприятимуть мінімізації негативного впливу пандемії на діяльність стартап-проектів. The modern market environment is an environment of variability and threats that constantly challenges those who operate on it. The pandemic has COVID-19 negatively affected all economic processes, without exception, in all States of the world. Its consequences were an increase in the number of unemployed, the bankruptcy of small and medium-sized businesses, disruption of supply chains and the like. The most sensitive to any changes in the economic environment are small business and startup projects, so the modern situation in the world necessitates the development of measures to minimize the negative impact of the pandemic, quarantine events on the activities of startup projects. The definition of "startup" was considered and a general feature to the definition was defined: how to understand that a startup, first of all, is the implementation of a new idea that will satisfy the need of consumers with a new product or service. The results of research of leading research structures regarding the reasons for closing startup projects were analyzed. The impact of the pandemic on the financial condition of startup projects in various sectors of the economy was analyzed. It was determined that one of the common reasons for the loss of a significant share of the profits of large and powerful companies that could not adapt to the new conditions of existence was the inability to conduct business online with consumers. The most attractive areas for the start and development of a startup project during the pandemic and prospects for further activities have been identified. The experience of the countries of the world in providing state support for startup projects during the pandemic is presented. Support programs for Ukrainian startup projects are indicated. It is determined that the extraordinary conditions of the market environment provide not only threats, but also opportunities for the search for new ideas and their implementation by creative startups. It is determined that the success of the project depends on the level of its adaptability, on the readiness of the team to change the business model, to look for alternative ways of receiving resources and investments. Proposed measures to minimize the negative impact of the pandemic on the activities of startup projects.
  • Ескіз
    Документ
    Theoretical and methodological approaches to the classification of competitive strategies of enterprises
    (2018) Strashynska, Larysa; Strashynskyi, Volodymyr
    Based on the theory of strategic marketing and management, the article deals with the classification of competitive strategies of enterprises. It is explored that the variety of strategies is quite significant, and their classification is sufficiently branched. It has been established that under present conditions there is no single theoretically grounded consistent point of view regarding the logical classification or even the correct selection and interconnection of certain types or types of competitive strategies of the enterprise into a holistic harmonic system. It is determined that the development of competitive strategies extends to a set of strategic actions in relation to rivals who carry out activities in strategic business areas of the company. It was found that enterprises tend to either neutralize rivals, or to use them for the purpose of strengthening their own positions, or to one and the other at the same time. It is substantiated that, depending on the circumstances, some companies target their actions to completely eliminate competitors, others - to isolate them from them, the third — to rapprochement with competitors, the fourth — to self-liquidation on favorable terms. The article discusses competitive strategies proposed as foreign ones (Johnson J., F. Kotler, M. Porter, Ries A., Strickland A., Thompson A., Trout J., Whitton R., C. Scho- les, A. Yudanov), as well as domestic scientists (Oborska S., Shershnyova Z.) in the field of strategic management and marketing, as well as the peculiarities of their approaches to the classification of strategies according to certain attributes. In this regard, based on the analysis of existing types of competitive strategies, a classification of competitive strategies that takes into account the level of competitive activity of the enterprise is proposed. Three main types of competitive strategies are distinguished: high level of competitive activity (advancing), with average competitive activity (defensive) and low level of competitive activity (simulation). It is substantiated that the proposed classification of competitive strategies is the most suitable for use in the practical activities of domestic enterprises. Зважаючи на теорію стратегічного маркетингу та менеджменту, в статті розглянуто класифікації конкурентних стратегій підприємств. Досліджено, що різноманіття стратегій є досить значним, а їх класифікація — достатньо розгалуженою. Встановлено, що в сучасних умовах не існує єдиної теоретично обґрунтованої несуперечливої точки зору щодо логічної класифікації або взагалі коректного виокремлення та взаємозв’язку певних видів чи типів конкурентних стратегій підприємства у цілісну гармонійну систему. Визначено, що розробка конкурентних стратегій поширюється на комплекс стратегічних дій стосовно суперників, які здійснюють діяльність у стратегічних галузях бізнесу компанії. З ’ясовано, що підприємства прагнуть або до нейтралізації суперників, або до їх використання з метою укріплення власних позицій, або до одного та іншого одночасно. Обгрунтовано, шо залежно від обставин одні підприємства спрямовують свої дії на повне усунення конкурентів, інші — на відособлення від них, треті — на зближення з конкурентами, четверті — на самоліквідацію на вигідних умовах. Розглянуто конкурентні стратегії, запропоновані як зарубіжними (Дж. Джонсон, Ф. Котлер, М. Портер, Е. Райс, А. Стрікланд, А. Томпсон, Дж. Траут, Р. Уіттінгтон, К. Шоулз, А. Юданов), так і вітчизняними вченими (С. Оборська, З. Шершньова) у галузі стратегічного менеджменту і маркетингу, а також особливості їх підходів до класифікації стратегій відповідно до певних ознак. У зв’язку з цим, на основі проведеного аналізу існуючих видів конкурентних стратегій, запропоновано класифікацію конкурентних стратегій, яка враховує рівень конкурентної активності підприємства. Виділено три основних типи конкурентних стратегій: з високим рівнем конкурентної активності (наступаючі), із середнім рівнем конкурентної активності (обороняючі) та з низьким рівнем конкурентної активності (імітаційні). Обгрунтовано, що запропонована класифікація конкурентних стратегій є найбільш прийнятною для використання в практичній діяльності вітчизняних підприємств.