Students’ motivation

Ескіз

Дата

2012

ORCID

DOI

item.page.thesis.degree.name

item.page.thesis.degree.level

item.page.thesis.degree.discipline

item.page.thesis.degree.department

item.page.thesis.degree.grantor

item.page.thesis.degree.advisor

item.page.thesis.degree.committeeMember

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Анотація

Summary: Educational psychology has identified two basic classifications of motivation - intrinsic and extrinsic. Intrinsic motivation arises from a desire to learn a topic due to its inherent interests, for self-fulfillment, enjoyment and to achieve a mastery of the subject. Extrinsic motivation is motivation to perform and succeed for the sake of accomplishing a specific result or outcome. Students who are very grade-oriented are extrinsically motivated, whereas students who seem to truly embrace their work and take a genuine interest in it are intrinsically motivated.

Опис

Ключові слова

selfconcept, intrinsic motivation, extrinsic motivation, academic motivation, perseverance, самоконцепція, внутрішня мотивація, зовнішня мотивація, академічна мотивація, наполегливість, самоконцепция, внешняя мотивация, внутренняя мотивация, академическая мотивация, настойчивость, кафедра іноземних мов професійного спрямування

Бібліографічний опис

Mykhailova, N. Students’ motivation / N. Mykhailova // Найновите постижения на европейската наука : материалы за 9-а международна научна практична конференция. - 2013. Том 12.Педагогически науки. Музика и живот.София. «Бял ГРАД-БГ» ООД. – С. 48 .

item.page.endorsement

item.page.review

item.page.supplemented

item.page.referenced