Статті
Постійне посилання колекціїhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7522
Переглянути
25 результатів
Результати пошуку
Документ Гнучкий робочий графік на підприємстві: законодавче регулювання та особливості впровадження в HR-практику(2024) Безпалько, Олена Вікторівна; Гринюк, Юлія Михайлівна; Редька, Олександр ВікторовичРеалії сьогодення (спочатку пандемія COVID-19, зараз — війна) вимагають від українських роботодавців більшої гнучкості у використанні людських ресурсів і робочого часу, зокрема шляхом впровадження гнучких робочих графіків, які на сьогодні, за твердженням спеціалістів Міжнародної організації праці, є найбільш популярним форматом гнучкого робочого часу. В ході дослідження авторами уточнено зміст поняття гнучкого робочого графік, спираючись на яке проведено його порівняння із синонімічними, на перший погляд, поняттями позмінного, ковзаючого, вільного, гібридного графіків та банкінгу робочого часу, із виявленням принципових відмінностей та схожих ознак. Узагальнено типові випадки використання гнучких робочих графіків за різних умов організації виробництва і праці на підприємстві, приміром, за нерівномірного робочого навантаження працівника впродовж дня, за високого ступеня залежності виробництва від погодних умов, за наявністю в кадровому складі підприємства батьків малолітніх дітей, здобувачів ЗВО та інші випадки. Моніторинг нормативно-правової бази України з питань регулювання гнучкого режиму робочого часу дав змогу класифікувати гнучкий робочий графік за строком дії, стадією трудових відносин, ініціатором і фактом повідомлення працівника про його встановлення, схемою розподілу робочого часу продовж дня для держслужбовців та видами обліку робочого часу. З метою вдосконалення практики впровадження гнучких робочих графіків у систему HR-управління вітчизняних компаній запропоновано всі можливі його варіанти, як-то: «східчастий» графік із гнучкими годинами, гнучкий робочий день та комбінований як поєднання двох попередніх із частково дистанційною роботою. Кожен із них по-різному розподіляє робочий день (тиждень) працівника з позиції гнучкості, але їх спільною рисою є позитивний вплив на задоволеність персоналу роботою та робочу продуктивність.Документ Сутність рекрутингу та характеристика основних його інструментів(2024) Безпалько, Олена Вікторівна; Панасюк, Дар`я ОлександрівнаВизначено сутність рекрутингу як економічного поняття, розкрито його історичні витоки та роль в досягненні успіху підприємства; виокремлено мету та завдання рекрутингу, охарактеризовано основні методи та моделі рекрутингу, наведено приклади застосування різних інструментів підбору персоналу на конкретних підприємствах.Документ Аналітика бонусних програм і виплат(2020) Гринюк, Юлія Михайлівна; Безпалько, Олена ВікторівнаДокумент Євроадаптація трудових відносин на вітчизняних підприємствах відповідно до змін на світовому ринку праці(2020) Безпалько, Олена Вікторівна; Мурай, Артем СергійовичУ статті розглянуто причини трансформації трудових відносин на сучасному ринку праці. Виявлено зростання популярності дистанційних трудових відносини у вигляді фрілансу, аутсорсингу та віддаленої роботи. Визначено їх відмінності один від одного та розглянуто основні переваги та недоліки переходу на такий формат моделей трудових відносин. Підкреслено необхідність реформування вітчизняної законодавчої бази щодо врегулювання нових форматів зайнятості.Документ Сучасні світові тренди управління кар’єрою персоналу в системі управління трудовими відносинами(2020) Безпалько, Олена Вікторівна; Пузина, Аліна ОлександрівнаУ статті розглянуто зміст поняття управління кар’єрою, визначено його основну місію і роль в системі управління трудовими відносинами. Виокремлено основні зміни переваг працівників щодо побудови кар’єри в сучасному світі в порівнянні з минулою епохою. Охарактеризовано основні новітні тренди управління діловою кар’єрою персоналу. Визначено тісний взаємозв’язок процесу кар’єрного зростання з формування культури навчання персоналу.Документ Аналіз сучасних демографічних тенденцій в Україні(2018) Книш, Іванна Василівна; Безпалько, Олена ВікторівнаУ статті проаналізовано основні демографічні характеристики та тенденції, що відбувалися в нашій державі за останні роки, а саме: динаміку зміни чисельності наявного населення України за 1998-2018 р.р., національний склад населення за даними останнього перепису населення, структуру населення України за окремими віковими групами за 2017-2018 р.р., динаміку зміни природного руху населення України за 1997-2017 р.р. та динаміку зміни середньої тривалості життя в Україні в розрізі статі за 2007-2017 р.р.Документ Політико-правова безпека підприємства: сутність, діагностика її рівня(2018) Тертична, Любов Іванівна; Безпалько, Олена Вікторівна; Рибак, Надія ОлександрівнаУ статті розглянуто сутність поняття політико-правової безпеки підприємства. Підкреслено її значення для забезпечення економічної безпеки підприємства. Виявлено основні елементи організаційно-економічного спрямування забезпечення політикоправової складової економічної безпеки підприємства. Визначено етапи формування концепції управління політико-правовою безпекою підприємства. Обґрунтовано вибір параметрів щодо оцінки поточного рівня забезпечення політико-правової безпеки підприємства. The article considers the essence of concept about company’s political legal security. It emphasizes its importance for provision with economical security of company. The main elements in organizational economical direction of provision with political legal components of company’s economical security were found out. The reasonability for detailed analysis of internal and external negative impacts on the company’s political legal security and reasons for their origin, the necessity in situational analysis and analysis of precedents that will allow significantly improving the efficiency in provision with legal component, based on detailed analysis of analogous precedents, was grounded. It was established that the control process for efficiency in provision with political legal security requires the development of an appropriate concept and methodological tools for assessment of its state. The stages in formation of concept about management of company’s political legal security were defined. The choice of parameters for assessment of current level in provision with company’s po litical legal security is grounded. It was found out that the main assessment indices for political legal component of company’s economical security are: the specific weight of cases in the total number of company’s contracts; the specific weight of gained cases; the number of company’s employees per one employee of legal department, etc. It was established that the analysis of state and dynamics in definition of cost indicators for political legal component of economical security may serve as the ground for assessment of efficient provision with the company’s political legal security and development of recommendations for planned complex of actions for its provision.Документ Методичні аспекти оцінки вартості знака для товарів і послуг як інтелектуального капіталу інноваційної економіки(2018) Безпалько, Олена Вікторівна; Бєлова, Тетяна ГеннадіївнаСтаття присвячена дослідженню економічної сутності оцінки вартості знака для товарів і послуг як однієї з важливих процедур інноваційної економіки. Висвітлено уявлення про товарний знак як потужний чинник конкурентоспроможності підприємства. Визначено функціональне призначення та реальні можливості його використання: рекламування товару, гарантування якості товару та захист від недобросовісної конкуренції або підробок. Розглянуто цілі оцінки вартості товарного знака з урахуванням фінансової і маркетингової концепцій оцінки. З ’ясовано, що проводять таку процедуру у разі оцінки нематеріальних активів підприємства в цілому з метою розпорядження правами на товарний знак та у випадках урегулювання конфліктних ситуації, які можуть бути пов’язанні з незаконним використання чужого товарного знака. Встановлено, що фінансова концепція є кількісною об’єктивною оцінкою вартості товарного знака, а маркетингова концепція оцінки спрямована на дослідження ефективності маркетингової стратегії та її інструментів щодо управління товарним знаком як брендом. Узагальнено і проаналізовано різні підходи та методи оцінки вартості товарного знака. З’ясовано, що представлені методи базуються на використанні інформації про додаткові доходи підприємства, що пов’язані з використанням товарного знака, про затрати на його розробку і просування товару під цим товарними знаком, про умови аналогічних угод, що відбуваються на ринку. Виокремлено спільні та відмінні характерні ознаки між різними методами оцінки вартості товарного знака, визначено межі і надано рекомендації щодо доречності їх застосування залежно від конкретних ситуацій. У рамках дохідного підходу систематизовано і представлено методи оцінки товарних знаків: метод преміального прибутку, метод звільнення від роялті, економічний метод, метод на основі дисконтування майбутніх грошових потоків. Доведено, що реальна вартість товарного знака дасть змогу підприємству-власнику стежити за зміною рівня лояльності споживачів до нього, проводити аналіз здійснюваних у нього витрат, а сам розмір цінової надбавки слугуватиме індикатором ефективності функціонування торговельної марки на ринку. The article is devoted to the study of the economic essence of estimating the value of a sign for goods and services as one of the important procedures of an innovative economy. The concept of a trademark as a powerful factor of competitiveness of the enterprise is highlighted. The functional purpose and real possibilities of its use are defined: advertising of goods, guaranteeing the quality of goods and protection against unfair competition or counterfeiting. The purpose of estimating the value of a trademark is considered, taking into account the financial and marketing concepts of evaluation. It is determined that they conduct such a procedure in the case of valuation of intangible assets of the enterprise as a whole, in order to dispose of the rights to a trademark and in cases of resolving conflicts that may be related to the illegal use of another's trademark. It is established that the financial concept is a quantitative objective assessment of the value of a trademark, and the marketing concept of evaluation is aimed at investigating the effectiveness of the marketing strategy and its tools for managing the trademark as a brand. A variety of approaches and methods for assessing the value of a trademark are summarized and analyzed. It is revealed that the presented methods are based on the use of information about additional incomes of the enterprise related to the use of the trademark; about the costs of its development and promotion of the product under this trademark; on the conditions of similar transactions taking place on the market. The common and distinctive features of different methods of estimating the value of a trademark are identified, boundaries are defined and recommendations on the appropriateness of their application depending on specific situations are given. In the framework of the income approach, the methods of estimating trademarks are systematized and presented: the method of profit, the method of exemption from royalties, the economic method, the method based on the discounting of future cash flows. It is proved that the real value of the trademark will enable the owner to monitor the change in the level of consumer loyalty to him, to carry out an analysis of his expenses, and the size of the price surcharge will serve as an indicator of the efficiency of the functioning of the trademark in the market.Документ Економіко-математичні методи і моделі в галузі управління персоналом(2019) Мазник, Ліана Валеріївна; Березянко, Тамара Володимирівна; Безпалько, Олена Вікторівна; Бергер, Аліна Дмитрівна; Гринюк, Юлія Михайлівна; Драган, Олена Іванівна; Олійниченко, Олена МиколаївнаНавчальний посібник відрізняється збалансованістю та зрозумілістю викладу матеріалу. Тематична композиція навчального посібника та його практичні завдання у формі тестів, розрахункових вправ, спрямовані на впровадження прикладних методик економіко-математичного моделювання для застосування на практиці, сприяє розвитку аналітично-розрахункових здібностей і готує до прийняття самостійних рішень в управлінні персоналом. Навчальний посібник призначено для здобувачі закладів вищої освіти для самостійного вивчення дисципліни «Економіко-математичне моделювання».Документ Порівняльний аналіз методичних підходів до визначення конкурентоспроможності підприємства(2019) Бєлова, Тетяна Геннадіївна; Безпалько, Олена Вікторівна; Крайнюченко (Форноляк), Ольга ФеодосіївнаРозглянуто думки вчених щодо вирішення цієї проблеми. Проаналізовано методики, які використовуються для оцінювання конкурентоспроможності компанії, визначено їхні переваги і недоліки. Доведено необхідність групування розроблених методичних підходів за ознакою досягнення відповідної цілі. Наведено приклади вибору методів дослідження конкурентоспроможності підприємства в залежності від запланованої мети. Обґрунтовано склад показників, які рекомендовані для оцінювання конкурентоспроможності організації та проведено їх критичний аналіз. Розроблені пропозиції щодо можливості застосування зазначених показників у відповідній методиці задля отримання достовірних результатів. The opinions of scientists concerning the solution of this problem are considered. The methods used to assess the competitiveness of the company are analyzed, their advantages and disadvantages are determined. The necessity of grouping the developed methodological approaches on the basis of the achievement of the corresponding goal is proved. Examples of the choice of methods for researching the competitiveness of an enterprise depending on the intended purpose are given. The composition of the indicators recommended for the evaluation of the organization's competitiveness and its critical analysis was substantiated. Proposals were developed on the possibility of using these indicators in the appropriate methodology for obtaining reliable results.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »