Статті

Постійне посилання колекціїhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7522

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 7 з 7
  • Ескіз
    Документ
    Формування альтернативних стратегій підприємства методом динамічного SWOT-аналізу
    (2021) Дунда, Світлана Петрівна; Тарануха, Анастасія Віталіївна
    Від рівня розвитку підприємств залежить процес виробництва матеріальних благ, задоволення потреб та життєвий рівень населення, економічна та екологічна безпека країни. Розуміння особливостей розвитку підприємств харчової промисловості передбачає оцінку власних ресурсів і потреб. Загострення конкуренції та зростання невизначеності зовнішнього середовища зумовлює необхідність використання методів стратегічного аналізу. Важливу роль при формуванні стратегій має SWOT-аналіз, який дозволяє скласти стратегічний баланс і проаналізувати можливі стратегії поведінки підприємства на ринку. У статті розглянуто процес формування альтернативних стратегій підприємства методом динамічного SWOT-аналізу. Описано основну мету та задачі виконання SWOT-аналізу, його етапи. Особлива увага приділена недолікам класичного методу: суб’єктивізму вибору факторів зовнішнього середовища, неконкретним висновкам, швидкому застаріванню інформації, неврахуванню динаміки та рівня невизначеності зовнішнього середовища. Визначено відмінності класичного методу SWOT-аналізу від динамічного SWOT-аналізу. Розглянуто методику оцінки рівня відповідності пар факторів «сильні сторони підприємства / можливості підприємства». Підкреслено головні особливості підходу до оцінки пар «сильні сторони підприємства / можливості підприємства». Ними є використання динамічної змінної – швидкості наростання або зниження відповідностей, а також врахування ступеня інформаційної невизначеності про поточне значення параметра, що оцінюється. Розрахунки проведено на матеріалах вітчизняного лідера пивної галузі ПрАТ «Оболонь». На основі проведеної оцінки швидкостей досягнення відповідності «сильні сторони підприємства / можливості підприємства» та відповідних розрахунків за означеною методикою побудовано матрицю зважених динамічних оцінок. Визначено зони реагування ПрАТ «Оболонь» на пари «сильні сторони підприємства / можливості підприємства». Запропоновано альтернативні стратегії для досліджуваного підприємства.
  • Ескіз
    Документ
    Ефективна операційна діяльність – іманентна характеристика конкурентоспроможності та стратегічного розвитку суб’єктів ЗЕД
    (2021) Рибачук-Ярова, Тетяна Володимирівна; Тюха, Ірина Володимирівна; Дунда, Світлана Петрівна
    У статті розкрито сутність конкурентоспроможності підприємств суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності через призму ефективності операційної діяльності. Доведено, що конкурентоспроможність виробників, які мають намір освоєння зовнішнього ринку чи розширення своєї присутності на ньому характеризується прибутковістю, рентабельністю продукції, ефективністю зовнішньоекономічних операцій у довгостроковому періоді. Відзначено, що більшість дослідників вважають базовим елементом конкурентоспроможності та стратегічного розвитку суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності ефективність управління операційною діяльністю підприємства, яка виражається у здатності компетентно розпоряджатися власними й позиковими ресурсами, наявністю передових технологій у виробництві продукції, спроможністю випускати та реалізовувати конкурентоспроможну продукцію. У науковому дослідженні акцентовано увагу на динамічності конкурентоспроможності підприємства. Її зміна в часі викликана впливом зовнішніх і внутрішніх факторів, більшість з яких можливо віднести до керованих параметрів. Приведена класифікація внутрішніх і зовнішніх факторів конкурентоспроможності суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності. Запропоновано для підвищення конкурентоспроможності господарюючого суб’єкта на зовнішньому ринку розробку стратегії зовнішньоекономічної діяльності єдиного напрямку, яка буде враховувати можливості операційної системи підприємства та ринкові умови функціонування. Стратегія має містити чіткі цілі виходу на зовнішній ринок, враховувати розмір і потенціал зовнішнього ринку, його кон’юнктуру. Визначено етапи прийняття управлінських рішень щодо забезпечення конкурентоспроможності підприємства на зовнішньому ринку.
  • Ескіз
    Документ
    Формування пріоритетних напрямків розвитку ТОВ «Слобода Ко» на основі проведення SWOT-аналізу
    (2019) Дідченко, Катерина Вікторівна; Дунда, Світлана Петрівна
    У статті досліджено SWOT-аналіз як один з універсальних і комплексних методів стратегічного аналізу. Він дозволяє сформулювати перелік стратегічних дій, спрямованих на посилення конкурентних позицій підприємства і його розвиток. Визначено, що SWOT-аналіз представляє собою узагальнену оцінку для розуміння зовнішнього середовища та ефективного управління підприємством в ньому. Доведено, що ця модель матричного аналізу допомагає менеджерам встановлювати ланцюжки зв’язків між зовнішнім та внутрішнім середовищем підприємства. Сформульовано основні пріоритетні напрямки розвитку ТОВ «СЛОБОДА КО» та визначено основні стратегії його розвитку. In this article the SWOT-analysis as one of the universal and complex methods of strategic analysis is investigated. It allows you to formulate a list of strategic actions aimed at strengthening the competitive position of the enterprise and its development. SWOT-analysis is a generalized assessment for understanding the environment and the effective management of the enterprise in it is determined. This model of matrix analysis helps managers to establish chains of relations between the external and internal environment of the enterprise are proved. The main priority directions of development of “SLOBODA KO Ltd” are formulated and the main strategies for its development are defined.
  • Ескіз
    Документ
    Формування механізму стратегічного розвитку підприємства
    (2017) Кондратюк, Світлана Юріївна; Дунда, Світлана Петрівна
    У статті розглянуто різні погляди науковців щодо сутності розвитку та надано власне розуміння цього поняття. З’ясовано, що пропонують розуміти під механізмом стратегічного розвитку вітчизняні та зарубіжні вчені. Досліджено основні теоретичні аспекти формування механізму стратегічного розвитку підприємства, обґрунтовано необхідність його застосування. Визначено основні елементи та запропоновано механізм стратегічного розвитку підприємства, використання якого забезпечить ефективне функціонування й розвиток суб’єкта господарювання в довгостроковій перспективі. The article discusses different scientists’ views about the principles of the enterprise development and provides the meaning of this term. It defines the understanding of the term “mechanism” by domestic and foreign scientists. The basic theoretical aspects of establishing the factory strategic development mechanism are researched. The necessity of its use is also substantiated in this study. The article defines the main elements and suggests the mechanism of factory strategic development, the use of which will ensure the effective functioning and development of the entity over a long period.
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток підприємства та оцінка факторів, що на нього впливають
    (2016) Дунда, Світлана Петрівна
    У статті розглянуто теоретичні основи розвитку підприємства. Визначено характеристики, елементи, закони та джерела розвитку підприємства. Проаналізовано, що напрям та інтенсивність розвитку підприємства визначаються місією підприємства, яка є відображенням філософії і сенсу його існування. Доведено тісний зв'язок між розвитком підприємства та стратегією: стратегія визначає напрям розвитку. Визначено основні суб’єктивні та об’єктивні фактори, що впливають на розвиток підприємства. Об’єктивні фактори не залежать від внутрішнього стану підприємства: економічні, правові, політичні, науково-технічний прогрес, соціально-демографічні. Факторами мікрорівня є споживання продукції, конкурентоспроможність, ресурсозабезпеченість, інновативність галузі. Запропоновано визначати силу впливу факторів зовнішнього середовища на розвиток підприємства на основі методики складання матриць. Сформульовано основні шляхи розвитку підприємств: саморозвиток; реструктуризація; інноваційний розвиток. In this article theoretical the basics of development of the enterprise are covered. Characteristics, elements, laws and sources of development of the enterprise are determined. It is analyzed that the direction and intensity of development of the enterprise are determined by its mission which is reflection of philosophy and a sense of its existence. Close connection between development of the enterprise and strategy is proved: strategy determines the direction of development. The major subjective and objective factors influencing development of the enterprise are determined. Objective factors don't depend on internal state of the enterprise: economic, legal, political, scientific and technical progress, social and demographic. Factors of micro-level are consumption of products, competitiveness, availability of resources, innovativeness of an industry. It is offered to determine force of influence of factors of the external environment on development of the enterprise on the basis of a technique of creation of matrixes. In article with the main ways of development of the enterprise are formulated: self-development; restructuring; innovative development.
  • Ескіз
    Документ
    Вплив управління на ефективність діяльності підприємств
    (2013) Гуткевич, Світлана Олександрівна; Дунда, Світлана Петрівна
    В статті досліджено питання впливу управління на ефективність діяльності підприємств. Розглянуто методи, функції управління, стратегії. The article investigates the influence of questions on the effectiveness of the enterprises’ management. In it deals with the methods and functions of management, strategies.
  • Ескіз
    Документ
    Знання як стратегічний ресурс організації
    (2006) Дунда, Світлана Петрівна
    Менеджмент знань як самостійна сфера управлінської діяльності повинен стати одним з головних інструментів, призначених для підвищення конкурентоспроможності підприємства. Знання стали одним з головних джерел капіталу. Вони сприймаються як ресурс, а забезпечення ними відбувається за принципом just-in-time (точно вчасно). Ці знання застосовуються в управлінських процесах, що передбачають прийняття стратегічних та оперативних рішень. Менеджмент знань розглядають як новий напрямок в менеджменті для підтримки процесів створення, поширення, обробки та використання знань всередині підприємства.