Статті

Постійне посилання колекціїhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7522

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 30
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток техніки як предмет філософського аналізу
    (2020) Литовченко, Олексій Ігорович; Кітов, Микола Григорович
    У цій статті досліджено, як техногеноліз впливає на всі суспільні процеси: виробничі відносини, мораль, право, політику, культуру, на потреби, ціннісні орієнтації людини тощо. Обґрунтовано думку, що розвиток техніки у кожній культурі відбувається не за законами потреб і необхідності, а за смисловими уявленнями людей, культурними формами, які у кожній культурі є різними. Сучасна людина бачить в техніці дію законів природи і свою інженерну творчість. Справа не просто в розумінні, особливому трактуванні техніки, мова йде про її культурне існування. Доведено, що форми техніки в різні історичні епохи розглядаються людьми неоднаково: як знаряддя праці; божественна творчість; сила природи тощо. Тому живуть по логіці, яка притаманна кожній конкретно-історичній епосі.
  • Ескіз
    Документ
    Філософські проблеми сучасних біотехнологічних досліджень
    (2020) Ключка, Ігор Вікторович; Кітов, Микола Григорович
    У статті розкрито вплив біотехнологічних досліджень на різні соціальні практики. Вони дають як великі надії людству, так одночасно і небезпідставні острахи. Проаналізовано проблеми, які виникають у зв’язку з досягненнями генної та клітинної інженерії. Всебічно обґрунтована необхідність дослідження феномену біотехнологій в науковому, соціальному, культурологічному, філософському та релігійному аспектах. Комплексний аналіз необхідний для розуміння і прогнозування перспектив впливу біотехнології на біологічний генотип людини. Доведено, що швидкий розвиток біотехнологій розкриває перед людиною і людством нові можливості та перспективи. Біотехнології значною мірою впливають на життя людини, покращуючи його якість, сприяючи економічному і соціальному зростанню. Однак, поряд з усіма вигодами, які здатні принести біотехнології, існує також низка небезпек для людини.
  • Ескіз
    Документ
    До витоків і джерельної бази руської національної філософії
    (2001) Кітов, Микола Григорович
    Обгрунтовується думка, що зачатки філософствування стародавніх «русичів» виражають специфіку світобачення, світовідчуття, архетипіку духовності руського, а не українського народу. The author proposes that the beginnings of the ancient philosophical "Rus" expressing the specific outlook, attitude, spirituality arhetypiku Russian, not Ukrainian people.
  • Ескіз
    Документ
    Перечитуючи Т. Г. Шевченка
    (2013) Кітов, Микола Григорович
    В статті, на основі аналізу творчості Т.Г. Шевченка, показано, що поет вважав князів древньої Русі завойовниками, які прийшли на землі полян тисячу років тому. Не коректно, на думку автора, шукати у родословній Київських князів та їхньої дружини проявів української ментальності. In article, on the basis of the analysis of Shevchenko`s creativity, it is shown that the poet considered princes of ancient Russia of conquerors, come to lands of glades one thousand years ago. Not correctly, according to the author to look for in a family tree of the Kiev princes and their teams of manifestation of the Ukrainian mentality.
  • Ескіз
    Документ
    Історико-філософська інтерпретація етноніму «рос»
    (2012) Кітов, Микола Григорович
    У статті доводиться думка про нетотожність термінів «рос» та «рус». Зазначені терміни мають різне культурне походження та підкреслюють специфіку народів, якиі вони позначали. Аналіз термінів є суттєвим для визначення специфіки української ментальності. In article the thought on not identity of terms of «ros» and «rus» is proved The specified terms have a various cultural origin and emphasize specifics of the people which they designated. The analysis of terms is essential to determination of specifics of the Ukrainian mentality.
  • Ескіз
    Документ
    Олег – перший рекетир Русі, або як Київ став матір’ю містам руським?
    (2012) Кітов, Микола Григорович
    В статті на основі аналізу подій древньої Русі, показано як виникає ідеологічна легенда, що «Київ є матір’ю містам руським». Автор доказує, що вона не має наукових підстав для існування, але настійливо насаджується російськими істориками і політиками. Вони в цій легенді вбачають своє кровну єдність з українським народом, а тому крадькома претендують на київські землі як свої, батьківські. Вчені України, повторюючи цю догму, не замислюються над тим, які негативні наслідки вона несе для формування української державності. The origin of ideological legend according to which Kyiv is considered as a “mother of Russian cities” is investigated in the article basing on analysis of Ancient Rus’ events. The author proves that this legend has no scientific grounds for its existence. It is persistently propagated by Russian historians and politicians. They see in this legend their blood relation with Ukrainian people and that is why they have a claim on Kyiv land as their own, of one's fathers. Some Ukrainian scientists repeat this dogma and do not think about its negative consequences for becoming of Ukrainian statehood.
  • Ескіз
    Документ
    Культурно-ментальні передумови формування української державності
    (2013) Кітов, Микола Григорович
    Проаналізовано роль ментальності українського народу як одного з внутрішніх факторів формування державності. Автор доказує, що процес побудови незалежної держави потерпить крах, якщо не буде опиратися на найбільш глибинні об’єктивні основи державного будівництва – ментальність українського народу. The role of the Ukrainian people’s mentality as one of the internal factors of the state-building process is analyzed. The author proves that the process of building an independent state will crash if it will not rely on the deepest objective basis for state building - the mentality of the Ukrainian people.
  • Ескіз
    Документ
    Князювання Ігоря і таємниця його смерті
    (2012) Кітов, Микола Григорович
    В статті проаналізовані історичні події пов’язані з князюванням Ігоря. Автор робить висновок, що Ігор був останнім прямим наслідником князівської лінії Рюриковичів. Святослав не був сином ні Ігоря, ні Ольги. Він був прийомним сином Ольги. In article the historical events connected with reigning of Igor are analysed. The author draws a conclusion that Igor was the last lineal heir of the princely line of Ryurik dynasty. Svyatoslav wasn't a son Igor and Olga. He was Olga's adopted son.
  • Ескіз
    Документ
    «Філософія в Росії», «російська філософія», «руська національна філософія»: експлікація понять
    (2013) Кітов, Микола Григорович
    Дається історичний аналіз розрізнення термінів «філософія в Росії», «російська філософія», «руська національна філософія» в працях російських філософів. Обґрунтовується думка, що термін «руська національна філософія» відображає, як історичні особливості формування руської людності, так і специфічні ознаки їх філософування. Серед них багато інородців, які, проте, ідентифікують себе руськими. The historical analysis of difference between the terms "philosophy in Russia", "Russian philosophy", "Rus national philosophy" in the works of Russian philosophers are examined. The idea according to which the term "Rus national philosophy" reflects both historical features of the formation of Rus population and specific features of their philosophizing is proved.
  • Ескіз
    Документ
    Дискутивні аспекти витлумачення терміну «Київська Русь»
    (2013) Кітов, Микола Григорович
    Проаналізовано спірні моменти при витлумаченні терміну «Київська Русь» в працях уаїнських істориків і філософів. Автор доказує, що українців в давні часи греки називали росами, а не русами. Назва «Русь» прийшла з варягами. Так вони називали древнє князівство з центром у Києві. Термін «Київська Русь» виникає значно пізніше і носить ідеологічну окраску. Критично аналізується також похід Ігоря на половців у 1185 році, який носив відверто грабіжницький характер. The contradictions in the interpretation of the term “Kyivan Rus” in the works of Ukrainian historians and philosophers. The author proves that the Ukrainians were named the Ros by the Greeks (not the Rus) during the ancient times. The name “Rus” came from the Varangians. In such way they called the ancient principality centered in Kyiv. The term “Kyivan Rus” occurs much later and has ideological tinge. The author criticizes Igor's campaign against the Polovtsians in 1185 as openly predatory one by its nature.