Статті
Постійне посилання колекціїhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7522
Переглянути
8 результатів
Результати пошуку
Документ Роль братів Михайла та Олександра Грушевських у модернізації вищої гуманітарної освіти в Україні (початок ХХ ст.)(2021) Левицька, Надія МиколаївнаУ статті, на основі історичних джерел, проаналізовано роль братів Михайла та Олександра Грушевських у модернізації вищої гуманітарної освіти в Україні на початку ХХ ст. Доводиться, що М. Грушевський розробив програму модернізації гуманітарної освіти в Україні на грунті наукової об’єктивності та реалізації української національної ідеї в справі організації навчання на гуманітарних факультетах. Аналізується процес втілення в життя програми братами Грушевськими. Визначено роль братів Грушевських у національно-культурному відродженні та суспільно-політичному житті України. The paper is devoted to the activities of Hrushevsky brothers in case of modernization of the higher education in Ukraine. At the early 20 th century Hrushevsky brothers created a new concept of humanitarian education, based on Ukrainian national idea. The concept was not just a theory and later was implemented by Hrushevsky brothers personally. In this paper, our goal is to estimate their achievements and to analyze its influence to the further development of humanitarian education in Ukraine.Документ Студентські наукові товариства та гуртки у гуманітарних вишах України у другій половині XIX - на початку XX ст.(2015) Левицька, Надія МиколаївнаНа основі аналізу архівних матеріалів та літературних джерел аналізуються передумови створення та методи, які застосовувались урядом для керівництва діяльністю студентськими науковими товариствами та гуртками. Наголошується на важливості наукових товариств як необхідної складової студентського життя у гуманітарних вищих навчальних закладах України другої половини ХІХ – початку ХХ ст. Висвітлюються основні напрями роботи наукових товариств, які активно діяли на теренах України. Здійснено аналіз наукової діяльності товариств і гуртків, окреслено їхній внесок у популяризацію гуманітарної науки серед широких верств населення. Based on the analysis of archival material and literature analyzes the prerequisites for development and methods used by the government to guide the activities of student societies and scientific circles. Stresses the importance of Learned Societies as a necessary component of student life in the humanities universities in Ukraine the second half of XIX - early XX century. Highlights the main directions of the scientific societies that were active in Ukraine. The analysis of scientific societies and clubs, outlines their contribution to the popularization of the humanities among the general population.Документ Аналіз змісту вищої гуманітарної освіти Наддніпрянської України (друга половина ХІХ – початок ХХ ст.)(2013) Левицька, Надія МиколаївнаУ статті аналізується зміст гуманітарної освіти у вищих навчальних закладах Наддніпрянської України. Подається його порівняльна характеристика в різних вищих навчальних закладах у періоди дії різних університетських статутів This article analyzes the meaning of humanitarian education in universities of Naddnipryanska Ukraine. Presented its comparative characteristics in different universities in different periods of the university statutes actionДокумент Дозвілля студентів-гуманітаріїв Наддніпрянської України у другій половині ХІХ- на початку ХХ ст.(2013) Левицька, Надія МиколаївнаНа основі архівних і наукових джерел визначено зміст дозвілля студентів-гуманітаріїві, проведено аналіз і встановлено, яким його видам молодь надавала перевагу та досліджено місце вишів в організації дозвілля Based on archival research and scientific sources was identified the content of humanitarian students leisure, analyzed and found which types of leisure preferred of youth, investigates the place of higher education institutions in the organization of leisure. Defined the following forms of youth leisure of the late nineteenth - early twentieth century.: organization of literary and artistic, scientific and sports clubs, musical and other evenings, reading of favorite literature that was often forbidden and discussions about what has been read, attending theater and cinema, various celebrations with friends, outdoor activities, participation in sporting circles. The scientific and literary work, were integral components of students recreation, regardless of social background, political views and well-being. It is concluded that leisure is a social phenomenon that is presented comprehensively as time that young people use for their interests, abilities and needs; sphere of life with its rules, regulations, terms and conditions; activity, the content of which is the difference between academic and social activities, and is the result, but not the activity itselfДокумент Студенти-гуманітарії в контексті боротьби за свої права і свободи (друга половина ХІХ)(2013) Левицька, Надія МиколаївнаУ статті проведено аналіз боротьби студентської молоді за свої академічні права та свободи. Зроблено спробу змалювати картину місця і ролі студентства в суспільно-політичному житті одночасно з розвитком студентського руху в другій половині ХІХ століття. Аналізується процес осмислення сту¬дентських заворушень, їх основних соціальних причин The paper analyzes the struggle student youth for their academic rights and freedoms. An attempt to portray a picture of the place and role of students in public and political life at the same time with the development of the student movement in the second half of the nineteenth century. The process of understanding the stu ¬ dentskyh unrest, their fundamental social causedДокумент Роль Смілянських технічних класів у формуванні кадрового потенціалу цукрової промисловості України(2014) Левицька, Надія Миколаївна; Коцюбанська, Ольга ОлександрівнаНа основі комплексного вивчення архівних та літературних джерел на тлі загальних перетворень у харчовій промисловості досліджуються особливості функціонування на початковому етапі Смілянських технічних класів та аналіз їх ролі у формуванні кадрового потенціалу для цукрової промисловості України другої половини ХІХ – початку ХХ ст. Аналізується стан харчової промисловості у визначених хронологічних межах, а також передумови появи технічної освіти у галузі харчового виробництва. Розглядаються причини створення Смілянських технічних класів. Здійснюється організаційно-структурний аналіз технічних класів та основні напрямки їх діяльності у період, що досліджується. Відображено внесок Смілянських технічних класів у розвиток кадрового потенціалу харчової промисловості, окреслено проблеми та перспективи розвитку середньо-спеціальної та вищої технічної освіти у визначений період. Based on a comprehensive study of archival and literary sources and by the general changes in the food industry the peculiarities of functioning initially Smela’s technical classes and their role in the formation of human resources for the sugar industry in Ukraine in the second half of XIX - early XX century were researched. The position of the food industry in certain chronological limits and preconditions for the emergence of technical education in the field of food production were defined. The reasons of creation Smela’s technical classes were analyzed. Implemented organizational and structural analysis of technical classes and basic directions of activity during the period under study . The contribution of Smela’s technical classes in human resources development of the food industry, outlines the problems and prospects of Secondary Special and higher technical education within a specified period were displayed.Документ Соціальний склад та чисельність студентів-гуманітаріїв Наддніпрянської України (друга половина ХІХ – початок ХХ ст.)(2012) Левицька, Надія МиколаївнаАналізується соціальний склад студентів-гуманітаріїв. Порівнюється соціальний склад молоді світських і духовних вищих навчальних закладів. Analyzes the social structure of humanitarian students. Compared the social structure of young secular and religious high educational institutions.Документ Українознавчий аспект у викладанні гуманітарних дисциплін у вузах україни на зламі ХIХ - ХХ століть(Збірник наукових праць НДІУ, 2006) Левицька, Надія МиколаївнаАвтор на основі нового сприйняття та осмислення матеріалу, аналізу різнопланової наукової літератури поглиблено висвітлює активну участь вузів та студентства в національному відродженні України, виключно важливу роль студентів у поширенні української мови, започаткуванні викладу українознавчих дисциплін та українознавчих кафедр у вузах України, показує як сприяла процесам українізації подвижницька діяльність таких видатних діячів, як В. Антоновича, М. Грушевського, Д. Багалія, О. Маркевича, О. Потебні, М. Сумцова та інших.